tag:blogger.com,1999:blog-426643831476455767.post6129741052572493307..comments2024-03-08T03:04:42.514+02:00Comments on Αέναη επΑνάσταση: Απόκρυφα Ευαγγέλια: Η Γέννηση του Χριστού, η Πορεία στη Βηθλεέμ και η Φυγή στην ΑίγυπτοSophia Drekouhttp://www.blogger.com/profile/16312420236357840210noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-426643831476455767.post-35203303037098941722014-03-03T13:29:00.505+02:002014-03-03T13:29:00.505+02:00"μια νηφαλιότερη επιστημονική αποτίμηση των κ..."μια νηφαλιότερη επιστημονική αποτίμηση των κειμένων αυτών." Θέλω να εκφράσω την μεγάλη ευχαρίστηση που αισθάνομαι από την ουσιαστική και πολύτιμη σε επιστημονική ανάπτυξη και μελέτη πρόταση του καθηγητή κ.Καραβιδόπουλου που αυτομάτως αποδεικνύει και το υψηλό επίπεδο επιστημονικής επάρκειας που εμπεριέχει η θαρραλέα παρουσίαση βιβλιογραφίας ικανής να μας κατατοπίσει και να μας πληροφορήσει για ένα πλήθος γεγονότων που η παράδοση της Εκκλησίας παρουσιάζει μέσα από τους θεσπέσιους ύμνους η τις συμβολικά σημειολογικές αγιογραφίες της!!!Ιφιγένεια Γεωργιάδουhttps://www.blogger.com/profile/18332538195560545852noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-426643831476455767.post-66456136908254878982014-01-04T21:10:18.775+02:002014-01-04T21:10:18.775+02:00[συνέχεια]
Δύο παρατηρήσεις: α) οι γονείς της Μαρι...[συνέχεια]<br />Δύο παρατηρήσεις: α) οι γονείς της Μαριάμ στο Πρωτευαγγέλιο ονομάζονται Ιωακείμ και Άννα, β) η ζωή που προέρχεται από το φύσημα του Ιησού είναι κάτι αντίστοιχο με τη ζωή που προήλθε από το φύσημα του Θεού στον Αδάμ (Γένεσις, 2, 7), πράγμα που βασίζεται στην πεποίθηση ότι ο Ιησούς, εκτός από άνθρωπος, είναι και Θεός. Η φράση βέβαια του ισλαμικού κορανίου, ότι αυτό θα γίνει «με την άδεια του Αλλάχ», δεν υπάρχει καθόλου στο χριστιανικό κείμενο, που φυσικά είναι πολύ αρχαιότερο (του 2ου ή του 3ου αιώνα).<br />Μία άλλη αναφορά είναι ότι η πτώση του διαβόλου από τη θεία δόξα συνίσταται στο ότι αρνήθηκε να προσκυνήσει τον Αδάμ, όπως τον διέταξε ο Θεός (σούρα 2, 30-34. 17, 61-62, κ.α.). Η διήγηση αυτή – αν και δίνεται πιο λιτά – προέρχεται από το απόκρυφο Ευαγγέλιο του Βαρθολομαίου.<br />Από τα γνωστικά κείμενα, το Κοράνι έχει διατηρήσει την πεποίθηση ότι ο Ιησούς δε σταυρώθηκε, αλλά ο Θεός «έκανε τους εχθρούς Του να νομίζουν ότι Τον σταυρώνουν», ενώ στην πραγματικότητα Τον έκρυψε. Η πεποίθηση αυτή ήταν θεμελιώδης στο γνωστικισμό, που αρνιόταν ότι ο Ιησούς διέθετε αληθινό ανθρώπινο σώμα* – το Ισλάμ τη διατηρεί, επειδή πιστεύει πως ο Θεός είναι Θεός πολεμικής νίκης, συνεπώς δε μπορεί να επέτρεψε σ’ ένα μεγάλο προφήτη να υποστεί τόσα βάσανα. Ας σημειωθεί ότι στο ουράνιο ταξίδι (Meraj) που, κατά τη μουσουλμανική παράδοση, πραγματοποίησε ο Μωάμεθ καβάλα στον Μπούρακ, το ουράνιο άλογο, με οδηγό το Γαβριήλ, συνάντησε τον Ιησού στο 2ο από τους 7 ουρανούς (Βλ. Elias, Mufti A.H. «Jesus (Isa) A.S. in Islam, and his Second Coming», Islam.tc. Retrieved 2012-04-20, στο http://www.islam.tc/prophecies/jesus.html).<br />Για το λεγόμενο "Ευαγγέλιο του Βαρνάβα", που συντάχθηκε το μεσαίωνα και προωθεί τις θέσεις του Κορανίου για το Χριστό, δείτε εδώ: http://www.oodegr.com/oode/islam/genika/dialeksi_1.htm#10.<br />Ευχαριστώ - καλή κι ευλογημένη νέα χρονιά (και συγγνώμη για την πολυλογία)!...<br /><br />* Παραδείγματα: «Ο Βασιλείδης, πιθανώς Σύρος παρουσιάσθη εν Αλεξανδρεία ως διδάσκαλος (περί το 130)… Όπως και ο Σατουρνείλος, ούτω και ο Βασιλείδης τον Σωτήρα ωνόμαζε “νουν” (όνομα, ως είδομεν, ειλημμένον εκ της ελληνικής φιλοσοφίας), ώριζεν όμως σαφώς, ότι ούτος είναι η πρώτη απόρροια του θεού. Ο Σωτήρ ενεφανίσθη εν φαινομενικώ σώματι, ο δε θάνατος αυτού ήτο επίσης φαινομενικός. Αντ’ αυτού εσταυρώθη Σίμων ο Κηρυναίος, εις τον οποίον ο Σωτήρ έδωκε την μορφήν αυτού, αυτός δε έλαβε την μορφήν του Σίμωνος και ίστατο πλησίον του σταυρού…». Ο Βαλεντίνος: «Την σωτηρίαν των ανθρώπων ετέλεσεν ο Σωτήρ, αλλ’ η περί αυτού διδασκαλία είναι ασαφής. Πάντως ήτο θείον ον, το οποίον ενηνθρώπησε και έπαθε φαινομενικώς». Ο Μαρκίων: «Ενώ ο Μαρκίων εδέχετο φαινομενικόν σώμα του Χριστού και επομένως φαινομενικόν σταυρικόν θάνατον, απέδιδεν εις αυτόν πραγματικήν σωτηριώδη ενέργειαν» (αρχιμανδρίτου Βασιλείου Στεφανίδου, καθηγητού του πανεπιστημίου Αθηνών, Εκκλησιαστική Ιστορία, Παπαδημητρίου 61998, σελ. 65-68).Θεόδωρος Ρηγινιώτηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-426643831476455767.post-21840181217039803582014-01-04T21:10:01.894+02:002014-01-04T21:10:01.894+02:00Α, ας έχουμε υπόψιν ότι το Κοράνι, που σε μεγάλο β...Α, ας έχουμε υπόψιν ότι το Κοράνι, που σε μεγάλο βαθμό αντλεί από απόκρυφα, χρησιμοποιεί κάπως παραλλαγμένη την πληροφορία για τη χουρμαδιά (από τη διήγηση της φυγής στην αίγυπτο). <br />Σύμφωνα με το Κοράνι, σούρα 19, η Μαριάμ γέννησε κάτω από μια χουρμαδιά, έπεσαν πάνω της οι χουρμάδες, για να τραφεί, και εμφανίστηκε δίπλα της ένα ρυάκι, για να πιει νερό. Ο Ιησούς μίλησε από βρέφος και ανάγγειλε σοφά λόγια του Θεού (19, 33-33).<br />Για τη σχέση του Κορανίου με τα απόκρυφα κείμενα, επίτρεψέ μου τα παρακάτω:<br />Ο Μητροπολίτης του Όρους Λιβάνου Ζορζ Κοντρ επισημαίνει:<br />«Εντούτοις, όποιος συγκρίνει με κριτικό μάτι, δίχως πίστη στην κορανική αποκάλυψη, διαπιστώνει πρόδηλες ομοιότητες με το βιβλικό κείμενο και τα χριστιανικά απόκρυφα. Τα δάνεια από τα απόκρυφα είναι τόσο φανερά, ώστε μπορεί κανείς να παραθέσει σε παράλληλη σύνοψη – και έχει γίνει στη δυτική μελέτη – κορανικά κείμενα και χριστιανικά απόκρυφα. Το κορανικό περιεχόμενο δείχνει κάτι παραπάνω από μια απλή ομοιότητα. Ο ουλεμάς, στον οποίο μετέφερα αυτές τις γραπτές αποδείξεις, μου είπε: “εμείς δεν έχουμε κανένα πρόβλημα, ο Θεός αποκάλυψε τα χριστιανικά απόκρυφα, το ίδιο και το Κοράνιο”». (Μητροπολίτου Όρους Λιβάνου Ζορζ (Κοντρ), Η φύση του Ισλάμ, μετάφραση Ρόνι Μπού Σάμπα, εκδ. Μαΐστρος, Αθήνα 2009, σελ. 27-28)<br />Βέβαια, αυτή η απάντηση δεν ευσταθεί, κατ’ αρχάς γιατί ένα βιβλίο, που δανείζεται στοιχεία από άλλα βιβλία, είναι προφανώς γραμμένο από άνθρωπο κι όχι ακριβές αντίγραφο ενός αιώνιου ουράνιου βιβλίου.<br />Οι διηγήσεις του Κορανίου για τον Ιησού περιέχουν ένα κυρίαρχο χαρακτηριστικό των απόκρυφων διηγήσεων: το υπερβολικό υπερφυσικό στοιχείο, που τονίζεται με έμφαση για εντυπωσιασμό των αναγνωστών ή ακροατών. Κατ’ αυτό, ο Ιησούς μίλησε από βρέφος και ανάγγειλε σοφά λόγια του Θεού (σούρα 19, 29-33). Το περιστατικό θυμίζει το απόκρυφο κατά Θωμάν ευαγγέλιο της παιδικής ηλικίας, που περιγράφει φανταστικά την παντογνωσία και τα θαύματα του Ιησού ως παιδιού (πράγματα που δεν αναφέρονται καθόλου στην ΚΔ), εκτρεπόμενο σε διηγήσεις χωρίς καμία σοβαρότητα (π.χ. ο Ιησούς κάνει θαύματα για παιχνίδι ή ακόμη και για εκδίκηση – θανατώνει ένα άλλο παιδί και μετά το ανασταίνει – προσβάλλει το δάσκαλό του με επίδειξη γνώσεων κ.τ.λ.).<br />Είναι αξιοσημείωτο ότι το Κοράνι κάνει αναφορές και σε πληροφορίες που περιέχονται σε απόκρυφα κείμενα. Δύο τέτοιες αναφορές είναι η φροντίδα της Μαριάμ από το Ζαχαρία και η διατροφή της απευθείας από το Θεό (αναφέρεται στο Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου και στο Κοράνι, 3, 35-37. 5, 110) και το θαύμα των χωματένιων πτηνών, που ο (μικρός) Ιησούς τα φύσηξε και έγιναν αληθινά πουλιά (αναφέρεται στο κατά Θωμάν ευαγγέλιο της παιδικής ηλικίας του Κυρίου και στο Κοράνι 3, 49-50).<br />[συνεχίζεται]Θεόδωρος Ρηγινιώτηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-426643831476455767.post-45286316903019856512014-01-04T20:54:33.502+02:002014-01-04T20:54:33.502+02:00Εξαιρετικό κείμενο.Εξαιρετικό κείμενο.Θεόδωρος Ρηγινιώτηςnoreply@blogger.com