Ο Άγιος Θωμάς ο Ερευνητής της Αλήθειας, η Καλή του Απιστία και οι Απόκρυφες Πράξεις του

Άγιος Θωμάς ο Απόστολος, η Καλή Απιστία και οι Απόκρυφες Πράξεις του (Βίντεο κ Εικόνες)

Άγιος Θωμάς ο Απόστολος

Όσιος Πέτρος ο Αθωνίτης: Ο βίος και τ' όνειρο για την Παναγία και το Άγιον Όρος γράφει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς

Τοιχογραφία: Πέτρος ο Αθωνίτης του 1300 από τον ζωγράφο του Πρωτάτου κυρ-Μανουήλ Πανσέληνο (1290-1320) στο Πρωτάτο του Αγίου Όρους, Καρυές.
Τοιχογραφία: Πέτρος ο Αθωνίτης του 1300 από τον
ζωγράφο του Πρωτάτου κυρ-Μανουήλ Πανσέληνο
(1290-1320) στο Πρωτάτο του Αγίου Όρους, Καρυές.

Το όνειρο του οσίου Πέτρου του Αθωνίτη για την
Παναγία και το Άγιον Όρος (Αγίου Γρηγορίου Παλαμά)

της Σοφίας Ντρέκου (Sophia Drekou)
Αρθρογράφος (BSc in Psychology)


Τα παρακάτω, τα γράφει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, αναφερόμενος στον βίο του οσίου Πέτρου (12 Ιουνίου), ο οποίος κλήθηκε θαυματουργικά στην μοναχική ζωή, και τελικά μετά από πολλούς αγώνες, κόπους, και παγίδες του εχθρού της ψυχής, κατόρθωσε να βγει νικητής, με την χάρη του Θεού, στον πνευματικό στίβο. 

Το είναι και το έχειν στην αληθινή ύπαρξη - Ιωάννης Καραβιδόπουλος


Το είναι και το έχειν

Ιωάννη Καραβιδόπουλου, καθηγητή Θεολογίας
του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.


Εκείνο που κυριολεκτικά μαστίζει τον άνθρωπο, ιδιαίτερα της εποχής μας, είναι το αίσθημα της ανασφάλειας και αβεβαιότητας, το οποίο αποτελεί συνέπεια της αμαρτίας, της επαναστατικής προσπάθειας δηλ. του ανθρώπου να γίνει αυτός ο ίδιος κυρίαρχος του εαυτού του ξεθρονιάζοντας το Θεό από τη θέση του δημιουργού και κυρίου του.

Μέγας Βασίλειος Κατά οργιζομένων: Ο θυμός, η οργή και θεραπεία τους σε πρωτότυπο, απόδοση, ερμηνεία

Ομιλία Μ. Βασιλείου: Ο Θυμός η Οργή και η Θεραπεία τους «Κατά οργιζομένων»

Ο θυμός διαφέρει από την οργή.
Θυμός μεν είναι η οργή σε κατάσταση εκρηκτική,
ενώ η οργή είναι η διάθεση να προκαλέσεις λύπη

Το Άγιο Όρος και τα Μετέωρα ανήκουν στη μυθική άγονη γραμμή των Θερμοπυλών


Εργασία της Σοφίας Ντρέκου

Στα Μετέωρα το άβατον των γυναικών έληξε το 1948

Τι είναι αθεϊσμός: συζητήσεις μεταξύ ορθόδοξου ιερέα, άθεων και πιστών


Συζητήσεις που έγιναν στην Μόσχα μεταξύ του συγγραφέα 
Ρώσου ορθόδοξου Ιερέα Dimitri Doudko και άθεων ή πιστών. 

Συγκλονιστικός διάλογος άθεου επιστήμονα με ιερέα

Συγκλονιστικός διάλογος άθεου επιστήμονα με ιερέα (A surprising dialogue between an atheist scientist and a priest)

A surprising dialogue between 
an atheist scientist and a priest

(Fr. Raphael Karelin) π. Ραφαήλ Καρέλιν, 
κληρικού της ρωσικής Εκκλησίας

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Εις Άδου Κάθοδος ερμηνεία εικόνας της Ανάστασης, στην ανατολική και δυτική αγιογραφία

Hosios Loukas (narthex) - East wall, right (Harrowing of Hell)
Εις Άδου Κάθοδος - Ανάστασις (Μωσαϊκό 11ου αιώνα) From Wikimedia
Μονή Οσίου Λουκά, η Αγιά-Σοφιά της Ρούμελης Βοιωτίας (νάρθηκας)
Harrowing of Hell (East wall, right) Mosaics in Hosios Loukas (narthex)

Η Αποκάλυψη του Ιωάννη, στη ζωγραφική του Αγίου Όρους. Αθωνικές παραστάσεις με εικόνες και ολόκληρο το Βιβλίο

Μονή Ξηροποτάμου (1783). Η φυλάκιση 
του Σατανά για χίλια έτη (Αποκ. κ', 1-3).

Περί πολυλογίας και σιωπής - Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης της Κλίμακος

ΛΟΓΟΣ ΕΝΔΕΚΑΤΟΣ - Βαθμίς ενδεκάτη Περί πολυλογίας και σιωπής  Κλίμαξ Αγίου Ιωάννου Σιναΐτου

Ο Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης (περ. 525-605) ή αλλιώς γνωστός και ως Ιωάννης της Κλίμακος, Είναι γνωστός για το έργο του Κλίμακα η κοινώς γνωστή και ως "Κλίμακα του Ιωάννου". Υπήρξε Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Όρους Σινά. Θεωρείται πως ο Άγιος Ιωάννης έφθασε σε υψηλά μέτρα αγιότητας με την άσκησή του, την υπακοή και τη βαθιά μελέτη των Πατερικών κειμένων. 

ΛΟΓΟΣ ΕΝΔΕΚΑΤΟΣ - Βαθμίς ενδεκάτη
Περί πολυλογίας και σιωπής

Γιατί το γεγονός της Αναστάσεως ούτε περιγράφεται ούτε απεικονίζεται;

Ανάσταση«S.Drekou»aenai.epAnastasi

Η Ανάσταση του Χριστού δεν υπάγεται στη νομοτέλεια αυτού του κόσμου και συνεπώς δεν είναι απλώς ένα γεγονός τεράστιας ιστορικής σημασίας, αλλά βρίσκεται πάνω από την ιστορία· την νοηματοδοτεί και την προσανατολίζει προς νέους ορίζοντες, προς ένα καινούργιο κόσμο που είναι τελείως διαφορετικός από το γνωστό μας κόσμο της φθοράς, του πόνου, και του θανάτου.

Άγιος Αθανάσιος ο Μέγας Λόγος περί Ενανθρωπήσεως: Γιατί ο Χριστός Ενανθρώπησε, Έπαθε και Ανέστη; (Κείμενο, Μετάφραση, Σχολιασμός)

Saint Athanasios artwork by Erimitic
Saint Athanasios artwork by Erimitic

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Από την Γέννηση, στη Σταύρωση και την Aνάσταση
Γιατί ὁ Χριστός Ἐνηνθρώπησε, Ἔπαθε καί Ἀνέστη;
Σχολιασμός στόν λόγο Περί Ἐνανθρωπήσεως
 Αγίου Αθανασίου Αρχιεπισκόπου Αλεξανδρείας.

Η Ανάσταση ή Εις Άδου Κάθοδος εικόνα με αναλυτική ερμηνεία (photos & videos)

Η εις Άδου κάθοδος – Ανάσταση, ναός Καπνικαρέας
Καπνικαρέα: τοιχογραφία του ναού από τον Κόντογλου και τους μαθητές του https://kapnikarea.wordpress.com/η-ανάσταση-ή-εις-άδου-κάθοδος

Η Ανάσταση ή Εις Άδου Κάθοδος εικόνα 
σε αναλυτική ερμηνεία, η τοιχογραφία 
στην Εκκλησία της Παναγίας Καπνικαρέας 
από τον Φώτη Κόντογλου και τους μαθητές του.