tag:blogger.com,1999:blog-426643831476455767.post8694220469849220994..comments2024-03-08T03:04:42.514+02:00Comments on Αέναη επΑνάσταση: π. Κων. Στρατηγόπουλος: Η Αγία Τριάδα ως φανέρωση και εμπειρία του Ακτίστου ΦωτόςSophia Drekouhttp://www.blogger.com/profile/16312420236357840210noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-426643831476455767.post-71853580088090487842013-10-02T02:17:42.481+03:002013-10-02T02:17:42.481+03:00Σας ευχαριστούμε πολύ για τις ψυχωφέλιμες παρεμβάσ...Σας ευχαριστούμε πολύ για τις ψυχωφέλιμες παρεμβάσεις του στο ιστολόγιό μας. <br /><br />Αναδημοσιεύουμε κι εμείς αγαπητέ αδελφέ μας, τα σημαντικά σας ΣΧΟΛΙΑ από την ανάρτηση μας «Η Αγία Τριάδα ως φανέρωση και εμπειρία του Ακτίστου Φωτός!» διότι πιστεύουμε ότι αξίζουν προσοχή και ειδική ανάρτηση, ώστε να διαβαστούν απ' όλους μας, προς πνευματικό όφελος και θεολογική επισήμανση.<br /><br />ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ: Σχόλια περί «Η Αγία Τριάδα ως φανέρωση και εμπειρία του Ακτίστου Φωτός!»<br /><br />http://sophia-siglitiki.blogspot.gr/2013/10/blog-post_2.htmlSophia Drekouhttps://www.blogger.com/profile/16312420236357840210noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-426643831476455767.post-4015637271062378542013-10-02T00:55:27.556+03:002013-10-02T00:55:27.556+03:00ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Κατά τη νεότητά του, ο γέροντας του 19ου...ΣΥΝΕΧΕΙΑ<br /><br />Κατά τη νεότητά του, ο γέροντας του 19ου αιώνα, ο άγ. Αμβρόσιος της Όπτινα είχε μια αναλαμπή αυτής της αιώνιας προόδου της αγάπης στον ουρανό, την οποία κατέγραψε σε ένα χειρόγραφο που δημοσιεύτηκε μετά το θάνατό του:<br /><br />"Είμαι έξω από το δάσος, κάπου μακριά, σε έναν άλλον κόσμο, εντελώς άγνωστο για μένα, που ποτέ δεν τον είχα δει, που ποτέ δεν τον είχα φανταστεί... Γύρω μου υπάρχει λαμπρό λευκό Φως! Τόσο υπερβατικό, τόσο αγνό, τόσο ελκυστικό, που βυθίζομαι, με την αντίληψή μου, σε απύθμενο βάθος και δεν χορταίνω να θαυμάζω αυτό το βασίλειο, δεν χορταίνω την υψηλή πνευματικότητά του. τα πάντα γύρω είναι τόσο γεμάτα ομορφιά. Τόσο γλυκιά αυτή η ζωή... τόσο ατελείωτος ο δρόμος. Παρασύρομαι μέσα σ’ αυτόν τον απέραντο, διαυγή χώρο. Η ματιά μου κατευθύνεται προς τα πάνω, δεν κατεβαίνει πλέον, δεν βλέπει τίποτα το γήινο. Ολόκληρο το στερέωμα του ουρανού έχει μεταμορφωθεί μπροστά μου σε ένα γενικευμένο λαμπρό Φως, ευχάριστο να το βλέπεις... Αλλά δεν βλέπω τον ήλιο. Το μόνο που μπορώ να δω είναι το ατέλειωτο λαμπρό Φως. Ολόκληρος ο χώρος μέσα στον οποίο γλιστράω ανεμπόδιστα, χωρίς τέλος, χωρίς κούραση, είναι ολόλευκος όπως και το Φως του και τα όμορφα όντα που ζουν σ’ αυτόν, διάφανα σαν ηλιαχτίδες. Και μέσα απ’ αυτά θαυμάζω αυτόν τον απέραντο κόσμο. Όλα αυτά τα άγνωστα σε μένα όντα εμφανίζονται με άπειρη ποικιλία και είναι πανέμορφα... Είμαι κι εγώ λευκός και φωτεινός όπως αυτοί. Πάνω μου, όπως και πάνω τους, βασιλεύει αιώνια ανάπαυση. Ούτε ο παραμικρός λογισμός μου δεν παρασύρεται πλέον προς οτιδήποτε γήινο. Ούτε ένας χτύπος της καρδιάς μου δεν κινείται πλέον με ανθρώπινες φροντίδες ή γήινο πάθος. Είμαι όλος ειρήνη και έκσταση. Αλλά εξακολουθώ να κινούμαι μέσα σ’ αυτό το άπειρο Φως που με περιβάλλει αμετάβλητο. [...]"<br /><br />Όλα αυτά βέβαια μπορεί να είναι και πλάνες, και είμαστε γεμάτοι "βιώματα" και "εμπειρίες" ύποπτης προέλευσης και ποιότητας. Οι άγιοι με την πείρα και την ταπείνωσή τους αποκτούν το χάρισμα της διάκρισης των πνευμάτων (αγαθών και πονηρών), βιώνουν και ψευδο-εμπειρίες (πειρασμικές παγίδες) και ευρισκόμενη σε κατάσταση ενότητας με το Θεό εν Χριστώ γίνονται γνώστες όλων των πνευματικών καταστάσεων. Τότε μόνο μπορούν να αξιολογήσουν τις εμπειρίες τους (ακόμη και παλαιότερες δικές τους εμπειρίες).<br /><br />Αυτά. Ευχαριστώ και ζητώ συγγνώμη για την τόσο μακροσκελή παρέμβαση. Εύχεσθε.ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟhttps://www.blogger.com/profile/02509837341423212543noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-426643831476455767.post-70083462445555851052013-10-02T00:55:12.056+03:002013-10-02T00:55:12.056+03:00Τέλος επιτρέψτε μου να παραπέμψω σε ένα ειδικό άρθ...Τέλος επιτρέψτε μου να παραπέμψω σε ένα ειδικό άρθρο για την άμεση εμπειρία του Θεού από τους ανθρώπους, που αποτολμήσαμε να ανεβάσουμε συν Θεώ εδώ: http://o-nekros.blogspot.gr/2012/02/blog-post_10.html<br />Από εκεί - όπου αναφέρονται αρκετά παραδείγματα θείων εμπειριών - σταχυολογώ τρεις μόνον:<br />Ο άγ. Ιωάννης της «Κλίμακος» γράφει (Λόγος περί Ησυχίας – περί διαφοράς και διακρίσεως ησυχιών, 13):<br />«Ενώ κάποτε ασκούσα την μεσαία εργασία, (δηλαδή την συνεχή προσευχή), ευρέθηκα ανάμεσα στους μεσαίους, (δηλαδή στους Αγγέλους, οι οποίοι ευρίσκονται μεταξύ Θεού και ανθρώπων). Και ένας Άγγελος με διεφώτιζε ό,τι εδιψούσα να μάθω, αλλά πάλι είχα τις ίδιες απορίες. Ζητούσα να μάθω πώς ήταν ο Άρχων, (ο Χριστός δηλαδή), προ της ενανθρωπήσεώς Του, αλλά δεν μπορούσε να μου το διδάξη, διότι ούτε του επετρεπόταν. <br />Τον παρακαλούσα πάλι να μου ειπή, πώς και σε ποια μορφή ευρίσκεται τώρα. Και μου απαντούσε: “Με την ίδια μορφή (την θεανθρώπινη), αλλ’ όχι με την ίδια φθαρτή ανθρώπινη σάρκα”. Εγώ πάλι τον ερωτούσα: “Τι σημαίνει η δεξιά του Αιτίου, (του Πατρός δηλαδή), στάσις και καθέδρα του Χριστού;” “Είναι αδύνατον, μου απαντούσε, να διδαχθή ακοή ανθρώπου αυτά τα μυστήρια”. Και εγώ την ώρα αυτή του είπα να με οδηγήση εκεί όπου με είλκυε ο πόθος μου. “Δεν έφθασε ακόμη η ώρα, μου είπε, διότι στερείσαι το πυρ της αφθαρσίας (το οποίο, εννοείται, θα αποκτήσης στην άλλη ζωή)”. Όλα αυτά που ανέφερα, αν τα έζησα μαζί με το χώμα, (το σώμα δηλαδή), δεν γνωρίζω∙ αν πάλι χωρίς το χώμα, δεν μπορώ τίποτε να ειπώ».<br /><br />Ο σύγχρονος άγιος Γέροντας Πορφύριος, πηγαίνοντας να προσκυνήσει στην Πάτμο το 1964, είδε το μέγα όραμα της Αποκάλυψης, όπως το είχε δει στον ίδιο χώρο ο άγιος απόστολος και ευαγγελιστής Ιωάννης (βλ. τη δική του μαρτυρία στο «Γέροντος Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου, Βίος και Λόγοι», έκδ. Ιεράς Μονής Χρυσοπηγής, Χανιά 2006, σελ. 520-522).<br />ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟhttps://www.blogger.com/profile/02509837341423212543noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-426643831476455767.post-50636495818031046132013-10-02T00:46:04.875+03:002013-10-02T00:46:04.875+03:00Σημαντική ανάρτηση (την αναδημοσιεύσαμε με χαρά), ...Σημαντική ανάρτηση (την αναδημοσιεύσαμε με χαρά), από ένα διαπιστωμένα πολύ καλό σύγχρονο ιερέα. Ευχαριστούμε θερμά.<br />Ζητώ συγγνώμη, που νιώθω ότι πρέπει να αποτολμήσω μια δυο παρατηρήσεις...<br /><br />1) Οι εμπειρίες που αποδίδει ο π. Κ.Σ. στον άγιο Σιλουανό, στην πραγματικότητα ανήκουν στο βιογράφο του, το γέροντα Σωφρόνιο (που επίσης αναφέρεται στην ομιλία) και περιγράφεται στο κύκνειο άσμα του «Οψόμεθα τον Θεόν καθώς εστί», που έγραψε στο τέλος της επίγειας ζωής του και εκδόθηκε μετά την κοίμησή του. Ο άγιος Σιλουανός, βέβαια, επίσης είχε άμεση εμπειρία του Θεού, όπως όντως περιγράφει στις σημειώσεις του, που εξέδωσε μετά την κοίμηση του αγίου ο π. Σωφρόνιος (βλ. το βαρυσήμαντο έργο του «Ο άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης»).<br />Βλ. και: http://o-nekros.blogspot.gr/2013/06/blog-post_4.html περί αγίου Σιλουανού.<br /><br />2) Θα πρέπει επίσης να τονίσουμε (για αποφυγή παρεξηγήσεων) ότι η ορθόδοξη άσκηση δεν είναι καθόλου μέθοδος ή πνευματικός δρόμος που αποσκοπεί στην απόχτηση ουράνιων εμπειριών. Αποσκοπεί ΜΟΝΟ στο να γίνουμε ταπεινοί και να μάθουμε να αγαπούμε και να συγχωρούμε όλο τον κόσμο και να μπορούμε να στραφούμε με αγάπη προς το Θεό. <br />Οι εμπειρίες είναι ένα δώρο του Θεού όταν Εκείνος το θέλει και για όσο θέλει (ο άγιος Σιλουανός, ο π. Σωφρόνιος κ.ά. άγιοι τόνισαν τη «θεοεγκατάλειψη», ότι ο Θεός κατά καιρούς – για να δίνει στον άνθρωπο περιθώρια επιλογής, αλλά και για να μη φαντασιώνεται ο άνθρωπος ότι είναι θεός – αποσύρει τη χάρη Του και ο πιστός, ό,τι κι αν κάνει, δε μπορεί να τη φέρει πίσω). Αν η άσκησή μας αποσκοπεί στις ξεχωριστές εμπειρίες ή στο «να γίνουμε δυνατοί», τότε είμαστε εύκολη λεία για «άλλες» πνευματικές οντότητες, που θα μας παραπλανήσουμε με ψεύτικες εμπειρίες. Ειδικό άρθρο για το θέμα εδώ: http://o-nekros.blogspot.gr/2010/10/blog-post_23.html.ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟhttps://www.blogger.com/profile/02509837341423212543noreply@blogger.com