Πέθανε ο Χριστός επάνω στο σταυρό; Η μαρτυρία των ευαγγελίων

Christ and the Good Thief (1566) (Titian) Tiziano Vecellio

Ευχαριστούμε τον αδελφό και φίλο κ. Αθανάσιο Μουστάκη
για την εμπεριστατωμένη εργασία του στην Ιστοσελίδα μας
του ευχόμεθα κι εμείς αγαπητοί αναγνώστες, Καλή Ανάσταση!

Πέθανε ο Χριστός επάνω στο Σταυρό;
Η μαρτυρία των Ευαγγελίων. 

Οι Ύμνοι Μεγάλης Παρασκευής σε πρωτότυπο και μετάφραση


της Σοφίας Ντρέκου

Για να γνωρίζουμε τα ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ υμνολογικά νοήματα της Ακολουθίας Των Παθών, αγαπητοί μου αναγνώστες, χωρίς να χρειάζεται να αλλάξουμε την Λειτουργική μας Γλώσσα. Απλά μελετάμε την μετάφραση των ύμνων πριν ξεκινήσουμε για τον ναό!

...και Καλή Ανάσταση !!!

Ο Ιεράρχης σύμβολο αγώνα και αγάπης, Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης (Βιντεο / αφιέρωμα)


Αφιέρωμα στον Μητροπολίτη 
Κισσάμου και Σελίνου Ειρηναίο
† Μ. Τρίτη 30 Απριλίου 2013 

της Σοφίας Ντρέκου

Η προσευχή
του Μητροπολίτη Ειρηναίου (Γαλανάκη) πρώην Κισάμου και Σελίνου, όταν ήταν παιδί... προοικονομώντας τρόπο τινά, την ζωή του στο μέλλον. Κι όμως υπάρχουν αυτοί οι λίγοι ιεράρχες, που με την εσωτερική τους δύναμη προσευχόμενοι, ΚΡΑΤΟΥΝ και σχίζουν τα σύμπαντα!!! ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ: Ο ιεράρχης-σύμβολο του αντιδικτατορικού αγώνα!

Γιατί η Σύλληψη Του Χριστού έγινε χωρίς την παρουσία του λαού;


ἄτερ ὄχλου= χωρίς την παρουσία του λαού

Μια δημοσία εξομολόγηση όπως στην πρωτοχριστιανική εποχή

Ανταμώματα και καμώματα... Μια δημοσία εξομολόγηση όπως γινόταν στην πρωτοχριστιανική εποχή

Μια δημοσία εξομολόγηση όπως ακριβώς 
γινόταν στην πρωτοχριστιανική εποχή

Να χαίρεσθε την ιερωσύνη σας. 
Η ευχή σας, ας μας ακολουθεί 
π. Ιάκωβε. Σας ευχαριστούμε.


Ανταμώματα και καμώματα

Μεγάλη Εβδομάδα του 1991, σαν σήμερα, στην ενορία μου στην Ομόνοια, στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης. Για όσους γνωρίζουν την περιοχή, είναι το κέντρο της Ελλάδας και της αμαρτίας και όχι απλά των Αθηνών. 

Ο Βίος και το Τροπάρι της Αγίας Κασσιανής σε ερμηνεία και ανάλυση από τον Φώτη Κόντογλου


«Οι δε αγαθοί ησυχάζουσι δια παντός»

της Σοφίας Ντρέκου

Την Μεγάλη Τρίτη το εσπέρας, τελείται στις εκκλησίες ο Όρθρος της Μεγάλης Τετάρτης. Στην Ακολουθία αυτή ξεχωρίζει το Δοξαστικό των Αποστίχων, ποίημα της μοναδικής βυζαντινής υμνογράφου, Κασσιανής μοναχής, «Κύριε η εν πολλαίς αμαρτίες περιπεσούσα Γυνή...»

Γνωρίζουμε ποια ήταν η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή;

Lunes Santo: Jesús en Betania

Το απόγευμα της Μεγάλης Τρίτης ψάλλεται στους ορθόδοξους ναούς το τροπάριο της Κασσιανής. Πρόκειται για μία ποιητική απόδοση του περιστατικού που περιγράφεται στα ευαγγέλια και έχει να κάνει με την αμαρτωλή γυναίκα, η οποία έδειξε τη μετάνοιά της πλένοντας τα πόδια του Χριστού με πολύτιμο μύρο και σκουπίζοντάς τα με τα μαλλιά της.

Η πράξη της γυναίκας αυτής έχει ιδιαίτερη σημασία για δύο κυρίως λόγους:

Μοναξιά: Η Μοίρα και το Τίμημα του Εγωκεντρισμού


Στην περίπτωση της μοναχικότητας, πρόκειται για μια συνειδητή επιλογή και επιθυμία του ατόμου να αποσυρθεί από το κοινωνικό του περιβάλλον, χωρίς να αισθάνεται δυσάρεστα, έχοντας τη δυνατότητα να στραφεί στον εαυτό του, να παραμείνει με αυτόν, να εξελιχθεί και να δημιουργήσει ποικιλοτρόπως.

Μια σκληρή φωτογραφία με την δική της ιστορία


Καί εἶπεν ὁ Θεός; ποιήσωμεν ἄνθρωπον
κατ' εἰκόνα ἡμετέραν καί καθ' ὁμοίωσιν.
Καί ἐποίησεν ὁ Θεός τόν ἄνθρωπον,
κατ' εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν.
(Γεν 1, 26, 27).

Μια σκληρή φωτογραφία με την δική της ιστορία.

Συγκλονίζει το γεγονός, η περιγραφή και η ψυχική 
κατάσταση του ρεπόρτερ, όπως και το τέλος του.

της Σοφίας Ντρέκου

Ένας ακόμα Γύπας

Τάφοι στην Αγία Γη και ο τάφος του αγίου Λαζάρου

Фото Вифания. Гробница Лазаря Четверодневного. 1893 г. © Фотоархив Общества Россия в красках  Μτφ Βηθανία. Τάφος του Τετραημέρου Λάζαρου το 1893 Από το Φωτογραφικό Αρχείο της Εταιρείας Россия в красках

Προηγείται η Σταύρωση...✞

Προηγείται η Σταύρωση...✞

Πνευματικός αδελφός συνάντησε, όλως τυχαίως,

Οι Λίθοι Κεκράξονται: Πως είναι δυνατόν να φωνάξουν οι πέτρες; - Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Raising of Lazarus tomb

*Λουκ. 19,40: καί ἀποκριθείς εἶπεν αὐτοῖς· 
λέγω ὑμῖν ὅτι ἐάν οὗτοι σιωπήσωσιν, 
οἱ λίθοι κεκράξονται. 

Η μεταβλητότητα της εσωτερικής μας καταστάσεως και οι Ψυχικές μεταπτώσεις - Όσιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος


Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου*
Επιμέλεια Κειμένων Σοφία Ντρέκου

Περιεχόμενα:

Η µεταβλητότητα του εσωτερικού μας
Ψυχικές μεταπτώσεις

Ωδή στον πόνο


Ακροβατώντας τις ώρες της σιωπής μου, περνούν από μπροστά μου σαν ασπρόμαυρη ταινία τα αγέλαστα, χαμένα όνειρα. Όπου και να αγγίξεις τις θύμησες, πονάνε. Ο πόνος γεννά αλήθεια, συμπόνια, υπομονή, κοινωνία. Ο πόνος δεν ξυπνάει μόνο εμάς, αλλά γεννάει και την αγάπη στους γύρω μας. Ο πόνος γεννά και την σιωπή. Σκεπάζει το μαρτύριο του πονεμένου.

Ο Γέροντας Τύχων ο Αγιορείτης: ο βίος του από τον Άγιο Παΐσιο (αφιέρωμα)

Ο ΠΑΠΑ ΤΥΧΩΝ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ΤΑΞΙΑΡΧΗ ΓΙΑΝΝΙΚΟΥ

Τον Βίο του Παπα - Τυχών (1884 - 23 Σεπτεμβρίου 1968) 
έχει γράψει ο ίδιος ο Άγιος Παΐσιος στο βιβλίο του: 

1η δημοσίευση και επιμέλεια Σοφίας Ντρέκου

Ο Παπα-Τύχων (σελ.15)

Κοιμίζουν τον κόσμο... Άγιος Γέροντας Παΐσιος

Άγιος Παΐσιος: Κοιμίζουν τον κόσμο...

Η μετάνοια για τον αγωνιζόμενο είναι 
ένα εργόχειρο που δεν τελειώνει ποτέ. 

Δεν φτάνει μόνο η πίστη… Μην κάνεις ό,τι δεν θες να σου κάνουν - Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς, Επιστολές

Τι ακριβώς είναι τα ευαγγέλια; Απλές βιογραφίες του Χριστού; (Από το ευαγγέλιο του Ιωάννη του Ευαγγελιστή)


Τι είναι τα Ευαγγέλια; Απλές βιογραφίες του Χριστού;
(Με αφορμή μια φράση του αγ. Ιωάννη του Θεολόγου)

Ο Χριστός και τα άγια Πάθη Του για τη σωτηρία μας - Αγίου Ανδρέα Κρήτης


Εξέτασε με δέος, άνθρωπε, πόσο πολύ υπερέχουν τα έργα του Χριστού πάνω στο Σταυρό από την ανθρώπινη μικρότητά μας! Και μη μείνεις στο μέγεθος του Πάθους Του τόσο, όσο αναλογίσου την μεγαλειότητα του αξιώματός Του. Εκεί προσήλωσε τη σκέψη σου.

Άγιος Νεκτάριος: Γιατί αλλάζει το όνομά του κάποιος/α όταν γίνεται μοναχός/ή;

Εις μνήμη μοναχού Δαμασκηνού

† Εις μνήμη μοναχού Δαμασκηνού †

Στον Θούριο του Ρήγα ο Θρύλος της Επανάστασης

Ο Κοραής και ο Ρήγας βοηθούν την Ελλάδα να εγερθεί.  Ελαιογραφία σε χαρτόνι. Θεόφιλου Χατζημιχαήλ.

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Σοφία Ντρέκου: Τα πρώτα χρόνια έπειτα από την απελευθέρωση του τόπου από τον τουρκικό ζυγό, γράφει ο Δ. Φωτιάδης, στα καφενεία και στα σπίτια, στις πολιτείες και στα χωριά, έβλεπες κρεμασμένη μια χαλκογραφία που παρίστανε την Ελλάδα κουρελιασμένη, γονατισμένη κι αλυσοδεμένη. Δυο άνδρες γύρευαν να τη σηκώσουν σπάζοντας τα δεσμά της. 

Ερμηνεύοντας: Και εις μίαν αγίαν καθολικήν Εκκλησία - άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων άπαντα τα έργα του

Cyril of Jerusalem

της Σοφίας Ντρέκου

Ο καθηγητής πατρολογίας Στ. Παπαδόπουλος, χαρακτηρίζει τον άγιο Κύριλλο ως «κατηχητή» (Β’ τόμος της πατρολογίας, σελ. 482), του οποίου το έργο και η δράση «ερμηνεύονται από το έντονο ενδιαφέρον του για την κατήχηση των πιστών και την ανάγκη επιβιώσεως στον εκκλησιαστικό χώρο» (ίδιο έργο, σελ. 482). 

Το κλειδί είναι κάτω από το γεράνι - Χρόνης Μίσσιος

Το κλειδί που κρύβεται κάτω από το γεράνι

Χρώματα μιας άλλης εποχής που έρχεται απ' το μέλλον.
Η μέρα που φεύγει χάνεται στο σύμπαν, περνά στο άπειρο.

Το κλειδί που κρύβεται κάτω από το γεράνι δεν είναι σαν όλα τα κλειδιά. Ανοίγει την πόρτα σ έναν άλλο κόσμο κατοικημένον από ευτυχισμένους δραπέτες, που μακριά από την παγίδα του πολιτισμού, ζουν αρμονικά με τη φύση και τον εαυτό τους. Σ αυτόν τον κόσμο κυβερνά ο έρωτας, νεράιδες και μικροί θεοί ξεφαντώνουν μαζί με τους θνητούς, κι όλες οι περιπέτειες τελειώνουν καλά με μαγικούς τρόπους.

Στους δρόμους σου δεν παίζουν παιδιά - η χώρα που την διακρίνει η μόρφωση, η μουσική, ο χορός και η επανάσταση

Reuters photographer Desmond Boylan: A boy dances in the rain during a heavy tropical shower in a street of Havana, Cuba, July 19, 2010. via The New York Times
Reuters photographer Desmond Boylan: A boy dances
in the rain during a heavy tropical shower in a street of
Havana, Cuba, July 19, 2010. via The New York Times

Φοβάσαι να χαρείς ...τρέμεις να ζήσεις...

Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος

Στους δρόμους σου δεν παίζουν παιδιά,
μοναχά παρκάρουν αυτοκίνητα...

Η ποντιακή μας μνήμη και ο Ποντιακός προβληματισμός στο έργο, αν θυμάσαι - Ν. Λυγερός


Η ποντιακή μας μνήμη

Για το σημερινό Έλληνα, ο Πόντιος 
δεν είναι θύμα της γενοκτονίας, 
μα μόνο ο ήρωας ηλίθιων ανεκδότων 
που ουσιαστικά και ιστορικά 
προέρχονται από την Τουρκία...!!!

Βραχονησίδα Ζουράφα ή Λαδόξερα, η δύναμη του σημείου της ΑΟΖ και η σημασία της

Ηλιοβασίλεμα από την Ζουράφα ή Λαδοξέρα της Σαμοθράκης

Η Βραχονησίδα Ζουράφα, η 
δύναμη του σημείου της ΑΟΖ

Εργασία της Σοφία Ντρέκου

Λευκές βραχονησίδες στη θέα του ουρανού 
για να μην ξεχάσουμε ποιο είναι το όραμά μας 

Στο Χρυσοπράσινο Φύλλο του Μίκη Θεοδωράκη, οι ραγιάδες και η Κύπρος μας των Αγίων η Νήσος


Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

20 Ιουλίου 1974 - Πρωινές ώρες αρχίζει η αποβατική Επιχείρηση Αττίλας Ι, που θα αποτελέσει το προγεφύρωμα της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο και που θα ολοκληρωθεί ένα μήνα μετά με τη φάση Αττίλας ΙΙ.

Δεν ήρθα εδώ για να σας προτείνω μοιρολόι - Γενοκτονία Ελλήνων του Πόντου στο Μνημείο Άγνωστου Στρατιώτη - Ν. Λυγερός (Video)

Ομοσπονδία Ελλάδος. "Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου". "19 Μαΐου, ημέρα εθνικής μνήμης". Μνημείο Άγνωστου Στρατιώτη, 19 Μαΐου 2012

Ν. Λυγερός Η ποντιακή μας μνήμη: Γενοκτονία των Ελλήνων
του Πόντου 19 Μαΐου 2012, ημέρα εθνικής μνήμης». Μνημείο
Άγνωστου Στρατιώτη (Βίντεο και Απομαγνητοφώνηση) 

Απομαγνητοφωνημένη η Ομιλία του Νίκου Λυγερού στην κεντρική εκδήλωση, της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος. «Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου 19 Μαΐου, ημέρα εθνικής μνήμης». Μνημείο Αγνώστου Στρατιώτη, 19 Μαΐου 2012. Στο τέλος ακούτε την ομιλία και στο βίντεο.

Περί ευγένειας: Γιατί ο ευγενικός δεν είναι ευγενής;


Ο ευγενικός δεν είναι ευγενής. Περί ευγένειας: Όταν
δεν είσαι ευγενής και προσπαθείς να είσαι ευγενικός

Ο ευγενής άνθρωπος δίνει αξιοπρέπεια σ’ όλες τις πράξεις.

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη της αληθινής ευγένειας,
από αυτή που στηρίζεται βαθιά σε ηθικές αρχές. Γκαίτε

Η ευγένεια της ψυχής

Όταν δεν μπόρεσες να πεθάνεις 

Περιστέρια πετούν γύρω από το γκράφιτι Τα χέρια που προσεύχονται c. 1508 - Προσευχηθείτε για εμάς

Praying Hands, γνωστό και ως Study of the Hands of an Apostle, του Dürer

Περιστέρια πετούν γύρω από το γκράφιτι «Τα χέρια που προσεύχονται» c. 1508 του Γερμανού ζωγράφου, χαράκτη και θεωρητικός της Γερμανικής Αναγέννησης, Άλμπρεχτ Ντύρερ (21 Μαΐου 1471 - 6 Απριλίου 1528) στο κέντρο της Αθήνας. 

Η σκιά μένει πάντα ασύλληπτη ~ Salt ~ Madrugada

Vladimir-Kush-To-a-Safe-Havan,1965
To The Safe Haven by Vladimir Kush (born 1965)
Βλαντιμίρ Κους, Ρώσος σουρεαλιστής ζωγράφος

Μανιασμένη θάλασσα η αμαρτία, τα βράχια, η κόλαση
και ο φάρος, ο Λόγος και το έλεος Του Άγιου Θεού.

Διαρκείς ανησυχία και ταραχή βασιλεύει στη Γη.

Η Σωτηρία της Ψυχής στην Ελληνική Θεολογία


Στο σύγχρονο πολιτισμό κερδίζεται 
η ελευθερία και χάνεται η ενότητα.

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου 

Απόσπασμα από το βιβλίο του κ. Μάριου Μπέγζου,
καθηγητή ψυχολογίας της θρησκείας και 

Μεγάλη Τρίτη Των Δέκα Παρθένων με το νόημα της Παραβολής


Μεγάλη Τρίτη Των Δέκα Παρθένων
στο Κατά Ματθαίον 25:1-13

by Sophia Ntrekou

Η παραβολή έχει ένα σαφές εσχατολογικό θέμα: να
είμαστε προετοιμασμένοι για την Ημέρα της Κρίσης.

Κυριακή των Βαΐων να κρατήσουμε την Ιερή Υπόσχεση - π. Αλέξανδρος Σμέμαν


Ο Alexander Dmitrievich Schmemann ήταν ένας ορθόδοξος ιερέας, θεολόγος και συγγραφέας με επιρροή που είχε το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας του στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Γεννημένος στην Εσθονία 13 Σεπτεμβρίου 1921 όμως πέρασε στην πατρίδα του λίγα χρόνια της ζωής του. Από μετανάστες από τη Ρωσική Επανάσταση, μεγάλωσε κυρίως στη Γαλλία, όπου υπήρχε μια μεγάλη κοινότητα μεταναστών στο Παρίσι.