Εις Άδου Κάθοδος ερμηνεία εικόνας της Ανάστασης, στην ανατολική και δυτική αγιογραφία
Εις Άδου Κάθοδος - Ανάστασις (Μωσαϊκό 11ου αιώνα) From Wikimedia
Μονή Οσίου Λουκά, η Αγιά-Σοφιά της Ρούμελης Βοιωτίας (νάρθηκας)
Harrowing of Hell (East wall, right) Mosaics in Hosios Loukas (narthex)
Περί πολυλογίας και σιωπής - Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης της Κλίμακος
Ο Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης (περ. 525-605) ή αλλιώς γνωστός και ως Ιωάννης της Κλίμακος, Είναι γνωστός για το έργο του Κλίμακα η κοινώς γνωστή και ως "Κλίμακα του Ιωάννου". Υπήρξε Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Όρους Σινά. Θεωρείται πως ο Άγιος Ιωάννης έφθασε σε υψηλά μέτρα αγιότητας με την άσκησή του, την υπακοή και τη βαθιά μελέτη των Πατερικών κειμένων.
ΛΟΓΟΣ ΕΝΔΕΚΑΤΟΣ - Βαθμίς ενδεκάτη
Περί πολυλογίας και σιωπής
Γιατί το γεγονός της Αναστάσεως ούτε περιγράφεται ούτε απεικονίζεται;
Η Ανάσταση ή Εις Άδου Κάθοδος εικόνα με αναλυτική ερμηνεία (photos & videos)
Καπνικαρέα: τοιχογραφία του ναού από τον Κόντογλου και τους μαθητές του https://kapnikarea.wordpress.com/η-ανάσταση-ή-εις-άδου-κάθοδος
Η Ανάσταση ή Εις Άδου Κάθοδος εικόνα
σε αναλυτική ερμηνεία, η τοιχογραφία
στην Εκκλησία της Παναγίας Καπνικαρέας
από τον Φώτη Κόντογλου και τους μαθητές του.
Ανέστη Χριστός... Αληθώς ο Κύριος Ηγέρθη... οὔκ ἐστιν ὧδε...
Αληθώς Ανέστη ο Κύριος και Χρόνια Πολλά...
Η Κάθοδος του Χριστού στον Άδη ~ Άγιος Επιφάνιος Κύπρου (πρωτότυπο, μετάφραση, ερμηνεία)
Η Κάθοδος του Κυρίου στον Άδη (Αφιέρωμα)
Αγίου Επιφανείου Κύπρου σε Μετάφραση
Εργασία της Σοφίας Ντρέκου
Ο όρος Κάθοδος του Χριστού στον Άδη ορίζει τη μετάβαση της ψυχής του Ιησού Χριστού, στον τόπο των νεκρών (στα ελληνικά «Άδης»), όπου μίλησε στους νεκρούς κατά το διάστημα του τριήμερου θανάτου του, όπως είχε κάνει και στους ζωντανούς, (βλ. γι’ αυτό την ορθόδοξη εικόνα «Εις Άδου κάθοδος» (εδώ και εδώ), αλλά και τη μαρτυρία του αποστόλου Πέτρου, μαθητή του Χριστού, στην πρώτη επιστολή του, Επιστολή Πέτρου Α' - Κεφάλαιο 3, στίχοι 19-20).
Ιεροσόλυμα 1928 η αυθεντικότητα του Γολγοθά και του Παναγίου Τάφου
Μελέτη του Αγίου Γολγοθά και του Παναγίου Τάφου
Αγία Σιών Ιεροσόλυμα 1928 [1]
Η αυθεντικότητα του Γολγοθά
και του Παναγίου Τάφου
Τα δημόσια Οικοδομήματα του Πασχαλίου Χρονικού εξηγήθηκαν εικαστικά (καλλιτεχνικά) από τον πατέρα Germer Durand.[1] Αυτός έκανε την υπόθεση ότι το τετράνυμφο θα είναι η πηγή του Σιλωάμ, η οποία έχει μνημονευθεί από τον προσκυνητή των Βορδιγάλλων ως «quadriporticus», δηλαδή ως τέσσερις περίστυλοι. Ασφαλώς, υπάρχει η βεβαίωση ότι ο Αυτοκράτορας στην περιοχή του Ιουδαϊκού ναού ανήγειρε ναό του Καπιτωλίου Διός και έστησε μέσα σε αυτόν ένα άγαλμά του.[2]
Τα Πάθη του Χριστού στη λαϊκή ποίηση με το Μοιρολόϊ ή Θρήνος της Παναγιάς και τα Κάλαντα της Μεγάλης Παρασκευής (Videos αφιέρωμα)
Φώτο από το φίλμ «Jesus of Nazareth» του Franco Zeffirelli
με τον Robert Powell (Jesus) και την Olivia Hussey (Παναγία)
Τα Πάθη του Χριστού στη λαϊκή ποίηση,
Λαϊκός Θρήνος Μεγάλης Παρασκευής
«Άδεται εν Μιχαλητσίω και Καράτεπε εν ταις εκκλησίαις
υπό των γυναικών, την εσπέραν της Μεγάλης Παρασκευής»
της Σοφίας Ντρέκου
Η λαϊκή ποίηση, καθώς ξέρουμε συμπεριέλαβε στο μεγάλο κύκλο της καθετί, που της κινούσε άμεσα ή έμμεσα την προσοχή και το ενδιαφέρον, δηλαδή τη χαρά, τη λύπη, τον ξενητεμό, την πατρίδα, τη Μάνα κ.λπ. Μ' ένα λόγο, αυτή, απασχολήθηκε ανοιχτά με κάθε αξιοπρόσεχτη εκδήλωση της ζωής. Γι' αυτό θά 'ταν όχι μόνο άδικο κι' ανίερο, αλλά και σοβαρό μειονέκτημά της, αν δεν πρόσεχε και δεν τραγούδαγε τόσο λυπητερά τα πάθη του Χριστού μας.
Η Σημασία της Θυσίας του Χριστού - Όσιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος - Κατηχητικός Λόγος ΚΖ'
Συμεών του Νέου Θεολόγου
Η σημασία της θυσίας Του Ιησού
Χριστού για την ζωή του ανθρώπου.
Πέθανε ο Χριστός επάνω στο σταυρό; Η μαρτυρία των ευαγγελίων
Ευχαριστούμε τον αδελφό και φίλο κ. Αθανάσιο Μουστάκη
για την εμπεριστατωμένη εργασία του στην Ιστοσελίδα μας
του ευχόμεθα κι εμείς αγαπητοί αναγνώστες, Καλή Ανάσταση!
Πέθανε ο Χριστός επάνω στο Σταυρό;
Η μαρτυρία των Ευαγγελίων.
Ο Ιεράρχης σύμβολο αγώνα και αγάπης, Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης (Βιντεο / αφιέρωμα)
Αφιέρωμα στον Μητροπολίτη
Κισσάμου και Σελίνου Ειρηναίο
† Μ. Τρίτη 30 Απριλίου 2013
της Σοφίας Ντρέκου
Κισσάμου και Σελίνου Ειρηναίο
† Μ. Τρίτη 30 Απριλίου 2013
της Σοφίας Ντρέκου
Μια δημοσία εξομολόγηση όπως στην πρωτοχριστιανική εποχή
Μια δημοσία εξομολόγηση όπως ακριβώς
γινόταν στην πρωτοχριστιανική εποχή.
Να χαίρεσθε την ιερωσύνη σας.
Η ευχή σας, ας μας ακολουθεί
π. Ιάκωβε. Σας ευχαριστούμε.
Μεγάλη Εβδομάδα του 1991, σαν σήμερα, στην ενορία μου στην Ομόνοια, στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης. Για όσους γνωρίζουν την περιοχή, είναι το κέντρο της Ελλάδας και της αμαρτίας και όχι απλά των Αθηνών.
Ο Βίος και το Τροπάρι της Αγίας Κασσιανής σε ερμηνεία και ανάλυση από τον Φώτη Κόντογλου
«Οι δε αγαθοί ησυχάζουσι δια παντός»
της Σοφίας Ντρέκου
Την Μεγάλη Τρίτη το εσπέρας, τελείται στις εκκλησίες ο Όρθρος της Μεγάλης Τετάρτης. Στην Ακολουθία αυτή ξεχωρίζει το Δοξαστικό των Αποστίχων, ποίημα της μοναδικής βυζαντινής υμνογράφου, Κασσιανής μοναχής, «Κύριε η εν πολλαίς αμαρτίες περιπεσούσα Γυνή...»
Περισσότερα Θέματα:
Αγιολογία,
Βίντεο,
Βυζάντιο,
Γυναίκα,
Λογοτεχνία-Ποίηση,
Μ.Εβδομάδα,
Πάσχα,
Σ.Ντρέκου,
Φώτης Κόντογλου,
FaceBook
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)