της Σοφίας Ντρέκου (Sophia Drekou) Αρθρογράφος (BSc in Psychology)
Ο Νοέμβριος, ή Νοέμβρης, ή Αεργίτες (ποντιακά), ή Βιέστ (Αρβανίτικα) είναι ο ενδέκατος μήνας του έτους κατά το Γρηγοριανό ημερολόγιο και έχει 30 ημέρες.
Ένας από τους κορυφαίους Γέροντες του καιρού μας, ο Γέρων Σωφρόνιος Σαχάρωφ, μέσα από την αλληλογραφία του με συγγενικά του πρόσωπα στη Ρωσία, παρηγορεί, συμβουλεύει και οδηγεί στο Χριστό κάθε ψυχή που αναζητά το νόημα της ύπαρξης.
Μια πρωτότυπη προσέγγιση αγαπητοί αναγνώστες στον Βίο του Αγίου Προκοπίου, που εορτάζουμε την μνήμη του στις 8 Ιουλίου, με ωφέλιμες κοινωνικές αναφορές. Ευχαριστώ θερμά τον καθηγητή Θ. Ι. Ρηγινιώτη για την αποστολή του άρθρου του στην Αέναη επΑνάσταση.
Οι κανόνες της Εκκλησίας μας, είναι κείμενα φωταγωγικά. Σε αυτούς είναι καταγεγραμμένη όλη η εμπειρία των Θεοφόρων Πατέρων. Αποτελούν την θεραπευτική της Εκκλησίας μας, η οποία διαχρονικά όπου κι αν εφαρμοστεί, σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, θα έχει πάντα το ίδιο αποτέλεσμα. Τον αγιασμό του λαού. Είναι κι αυτό είναι επιστήμη!
Διαβάζουμε το ποίημα και νομίζουμε ότι γράφτηκε χθες, κι ας έχουν περάσει κοντά 100 χρόνια. Ήταν μια νύχτα που κρατάει χρόνια τώρα και ποιος ξέρει πόσα ακόμα. Στην αρχή ακούγονταν μόνο κάτι ψίθυροι, αρκετά δυνατοί όμως, Τώρα ίσως όμως είναι αργά. Το λάθος το κάναμε την πρώτη φορά. Τότε ήταν που έπρεπε να τιναχτούμε, να αναρωτηθούμε, να θορυβηθούμε. Δεν το κάναμε. Ήταν πολύ γλυκός ο ύπνος και το όνειρο... Πιστέψαμε. Αργήσαμε...
Από τις καλύτερες μελέτες για κεκοιμημένους. Εξαιρετικά διαφωτιστική και απλή (όχι απλοϊκή). Τοποθετεί στη σωστή εκκλησιαστική βάση όσα «πιστεύουμε» αλλά δεν κατανοούμε γιατί. Κάποιος να το αναπαράγει- γιατί όχι οι Μητροπόλεις ή η Αποστολική Διακονία -για να γίνει ευρέως γνωστό και κτήμα του απλού λαού. Ευχαριστώ θερμά τον κ. Θ.Ι. Ρηγινιώτη που μού εμπιστεύτηκε την επιμέλεια και την παρουσίαση της μελέτης του.
Τώρα που υπάρχει μεγάλη κινητικότητα για το θέμα της θέσπισης της ελληνικής ΑΟΖ, εμφανίζονται πολλοί να μας εξηγήσουν με τον δικό τους τρόπο ότι όλα αυτά που γίνονται είναι αποκλειστικά χάρη σε αυτούς.
Κατά τον Άγιο Αρσένιο τον Καππαδόκη (ανάδοχος του Αγίου Παϊσίου του αγιορείτου) ο ΨΑΛΜΟΣ 147ος (Επαίνει, Ιερουσαλήμ, τον Κύριον) διαβάζεται για να ημερέψει ο Θεός τα άγρια ζώα του βουνού, για να μην κάνουν κακό στους ανθρώπους και ζημιές στα σπαρτά.
Μην νομίζουμε ότι, όταν μιλάμε για Νηπτική Θεολογία, ότι είναι σε άλλους χρόνους και καιρούς. ΟΧΙ αγαπητοί μου αναγνώστες της «Αέναης επΑνάστασης»... είναι σήμερα. Η αναλυτική θεώρηση του Μητροπολίτη Ιεροθέου Βλάχου, παρουσιάζει την Νηπτική Θεολογία της Ορθοδοξίας, (την αποφεύγει συνήθως η δύση) μέσα από την σύγχρονη θεραπευτική και με ΕΜΠΡΑΚΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ενός Σύγχρονου θεραπευμένου ανθρώπου.
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος (Sophia Drekou, BSc in Psychology)
Το πιόνι ίσως να φαίνεται αναλώσιμο, όμως για τον αδαή, τον μπερδεύει, κοιτάζει πως να το διώξει να ανοίξει δρόμο, στα άλογα, στους αξιωματικούς, στους πύργους, στην βασίλισσα. Του διαφεύγει όμως ότι το πιόνι, για να πάμε και στον κοινωνικό επίπεδο, όπως και στο σκακιστικό, είναι αυτό που του βγάζει την βασίλισσα.
Η Σύναξη της Θεοτόκου Δακρυρροούσης 31 Ιανουαρίου. Η εικόνα της Παναγίας της Δακρυροούσας ή Κορωνιώτισσας φυλάσσεται στην ομώνυμη μονή του Ληξουρίου της νήσου Κεφαλληνίας. Η Παναγία κατά την ημέρα αυτή διέσωσε τη μονή από τον ισχυρό σεισμό του έτους 1867 μ.Χ.
Αναμφίβολα και δικαίως κατέχει τον τίτλο ενός εκ των συγχρόνων σπουδαιοτέρων θεολόγων. Ο Αιδεσ. π. Γεώργιος Μεταλληνός, Ομότ. Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών είναι αποδεκτός και σεβαστός από τον επιστημονικό κόσμο παγκοσμίως για την σοφία, την κατάρτισή του και το περισπούδαστο έργο του.
fresco: "The School of Athens" by Raffaello Sanzio da Urbino
Wikimedia: Η Ακαδημία του Πλάτωνα (Σχολή των Αθηνών)
νωπογραφία στην «Αίθουσα της Υπογραφής» (Βατικανό)
όπως την ζωγράφισε το 1510 έως 1511
ο ζωγράφος Ραφαήλ Σάντσιο (1483 - 1520)
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
13 Μαΐου ΗΜΕΡΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΠΛΑΤΩΝΟΣ. Το 1908, την 13η Μαΐου, μετονομάστηκε η περιοχή σε Ακαδημία Πλάτωνος. Είναι τόπος ιστορικής μνήμης και παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς. Ένας τόπος όπου: