15 Ιουν 2020
12 Ιουν 2020
11 Ιουν 2020
Πως έγινα Χριστιανός Ορθόδοξος: Ο ηθοποιός Τζόναθαν Τσάκσον μιλάει για το ταξίδι του προς την Ορθοδοξία
Σοφία Ντρέκου
Ο Τζόναθαν Τζάκσον είναι ο πρωταγωνιστής της ταινίας «Ιωσήφ ο Ησυχαστής» (Elder Joseph the hesychast). Είναι το δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ που αναφέρεται στη ζωή του Αγιορείτη ασκητή, Γέροντα Ιωσήφ του Ησυχαστή. (την βλέπετε ολόκληρη ΕΔΩ)
Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη-ομολογία κι άλλο τόσο ενδιαφέρουσα προσέγγιση στην τέχνη της υποκριτικής.
8 Ιουν 2020
7 Ιουν 2020
Λόγος εις την Πεντηκοστή - Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος (ανάλυση)
Λόγος μα' εις την Πεντηκοστή
Επιμέλεια Στυλιανός Γ. Παπαδόπουλος (1933-2012)
θεολόγος, καθηγητής πανεπιστημίου
και εκκλησιαστικός συγγραφέας.
θεολόγος, καθηγητής πανεπιστημίου
και εκκλησιαστικός συγγραφέας.
Μιλάει ο Γρηγόριος ο Θεολόγος
μτφρ. Διονύσιος Κακαλέτρης,
εκδ. Αποστολική Διακονία, Αθήνα 1991.
6 Ιουν 2020
Ψυχοσάββατο: Αυτή είναι η αιώνιος ζωή
Annunciation, painting by Piryankov Ventsislav
Αυτή είναι η αιώνιος ζωή... π. Λίβυος
Μια και αύριο είναι ψυχοσάββατο σκέφτηκα να πούμε λίγα πράγματα για αυτή την περίφημη «μετά θάνατον ζωή». Σίγουρα για να μιλήσω γι' αυτά τα θέματα θα ήταν σωστό να χρησιμοποιήσω αγιογραφικά και πατερικά χωρία, ορολογίες και έννοιες. Όμως αυτά δεν είναι για το facebook και θα βαρύνει πολύ το κλίμα. Γι’ αυτό θα σας πω την ουσία της Ορθόδοξης Χριστιανικής διδασκαλίας περί του θέματος, αποφεύγοντας βαριές έννοιες και αναλύσεις.
· Να ξεκαθαρίσουμε εξ αρχής, ότι η αιώνιος ζωή δεν είναι μια αφηρημένη αθανασία της ψυχής αλλά γνωριμία, συνάντηση, μετοχή και εμπειρία του ίδιου του Χριστού, «αὕτη δέ ἐστιν ἡ αἰώνιος ζωή, ἵνα γινώσκωσί σε τὸν μόνον ἀληθινὸν Θεὸν καὶ ὃν ἀπέστειλας ᾿Ιησοῦν Χριστόν..». Δηλαδή είναι κατά χάριν(δώρο) μέθεξης της Δόξας του Θεού. Ένα δώρο του Θεού στον άνθρωπο.
· Ο άνθρωπος δεν είναι φύση αθάνατος διότι τότε θα ήταν Θεός, είναι όμως κατά χάριν αθάνατος. Ο Θεός θέλει να μην πεθάνει, να μην γυρίσει στο μηδέν. Και τα χαρίσματα του Θεού είναι αμετάκλητα. Δεν τα παίρνει δηλαδή πίσω.
· Ο θάνατος δεν είναι θέλημα Θεού. Γι' αυτό και η σωτηρία μας είναι προαποφασισμένη προ της δημιουργίας των αιώνων, δηλ. του χώρου, του χρόνου και κόσμου. Σε εμάς μένει μονάχα να αποδεχτούμε αυτή την σωτηρία στο πρόσωπο του Χριστού.
· Η «μετά θάνατον» ζωή δεν είναι μια άλλη ζωή, αλλά η συνέχεια αυτής. Αυτό είναι σημαντικό να το κατανοήσουμε διότι μόνο έτσι θα συνειδητοποιήσουμε πόσο αξία έχει η παρούσα φάση ζωής. Στο σήμερα κτίζουμε το αύριο, στο παρόν το αιώνιο.
· Αυτό που είμαστε σε αυτή την ζωή, αυτό αποτυπώνεται στην ψυχή μας. Το αποτύπωμα της παρούσας φάσης θα πάρουμε στην επόμενη μετά θάνατο πραγματικότητα. Δεν μπορείς εδώ να ζεις στο σκοτάδι της κακίας και μετά να πας στο φως της Αγάπης.
Δείτε: Τί μπορούμε να κάνουμε για τους κεκοιμημένους; - π. Σεραφείμ Ρόουζ· Όλοι θα μετέχουμε της Χάριτος του Θεού. Όλοι θα ενωθούμε με την αρχή και ουσία της ύπαρξης μας που είναι ο Χριστός. Θα κολυμπάμε μέσα στην δόξα Του, στο υπέρλαμπρος φως Του. Αλλά δεν θα γευόμαστε όλοι με τον ίδιο τρόπο αυτή την ένωση.
· Η κόλαση και ο παράδεισος δεν είναι τόπος με καζάνια και φωτιές. Αυτά είναι ποιητικές και συμβολικές περιγραφές. Είναι κατάσταση της ύπαρξης. Οπότε δεν είναι τόπος αλλά τρόπος.
· Δεν θα είναι αιώνιος μόνο ο παράδεισος αλλά και η κόλαση. Και οι κολασμένοι θα μετέχουν της αιωνιότητας και της δόξας του Θεού αλλά ως οδύνη.
· Η κόλαση δεν θα είναι τιμωρία του Θεού αλλά αυτοεξορία του ανθρώπου.
· Για να γευτείς την αιώνια κόλαση πρέπει να το θες πάρα πολύ. Γιατί ο Θεός, δεν θέλει να χαθεί κανείς από την δόξα της Βασιλείας Του. Θέλει όλοι να σωθούν και κάνει τα πάντα γι’ αυτό. Την κόλαση θα την βιώσουν μονάχα εκείνοι που το θέλουν. Γιατί ο Θεός όμως λέει ο Άγιος Μάξιμος Ομολογητής δεν κολάζει τον άνθρωπο. Δεν μπορεί η αγαθότητα του να κολάσει κανέναν εκτός από εκείνους που δεν θέλουν να ζήσουν μαζί Του. Δηλαδή στην πραγματικότητα εμείς κολάζουμε τους ίδιους τους εαυτούς μας, ποτέ ο Θεός.
· Οι ψυχές των ανθρώπων που έχουν φύγει από την παρούσα φάση ζωής, προγεύονται την δόξα του Θεού είτε ως χαρά είτε ως οδύνη ανάλογα την πνευματική τους κατάσταση. Περιμένουν την τελική κρίση, την κοινή Ανάσταση κατά την οποία θα γίνει και πάλι η ένωσης τους με τα σώματα. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία, πιστεύει στην Ανάσταση των σωμάτων και όχι μόνο των ψυχών. Δεν υπάρχει άνθρωπος δίχως σώμα γιατί τότε μιλάμε για φάντασμα αλλά ούτε σώμα δίχως ψυχή γιατί τότε έχουμε πτώμα. Και τα δυο μαζί ενωμένα είναι ο άνθρωπος. Αυτό θα γίνει στο τέλος της ιστορίας όταν τα πάντα θα γίνουν Χριστός. Τα πάντα και οι πάντες θα ενωθούν στο φως του αναστημένου και δοξασμένου Σώματος Του. Δηλαδή αυτό που εξ αρχής πριν καν δημιούργησε ο Θεός το κόσμο είχε αποφασίσει.
Περισσότερα: π. Λίβυος
Ψυχοσάββατο: Να μην ξεχάσω…
Ψυχοσάββατο. Μέρα ξεχασμένη για τους πολλούς του κόσμου. Ο θάνατος είναι άλλωστε... για τη νοοτροπία της εποχής μας το τέρμα. Οι κεκοιμημένοι μας πονούν, αλλά πρέπει να ζήσουμε. Να προχωρήσουμε.
Και το μνημόσυνο είναι μόνο ατομική υπόθεση. Όταν συμπληρώνονται οι μέρες, οι σαράντα, ο χρόνος, θυμόμαστε. Πάμε στο ναό. Έρχονται και όσοι μας αγαπούν και όσοι αγαπούσαν τον κεκοιμημένο.
Και φτάνει. Γιατί άραγε όλοι μαζί, να έχουμε δύο ημέρες το χρόνο στις οποίες να θυμόμαστε πάντας τους κεκοιμημένους. Έτσι δεόμεθα υπέρ μακαρίας μνήμης και αιωνίου αναπαύσεως πάντων των απ” αιώνος κεκοιμημένων ορθοδόξων χριστιανών, βασιλέων, πατριαρχών, αρχιερέων, ιερέων, ιερομονάχων, μοναχών, γονέων, προγονέων, πάππων, προπάππων, διδασκάλων, αναδόχων ημών εν τη πίστει…
Κι όμως. Στο ψυχοχάρτι του Σαββάτου των Απόκρεω, πριν την Κυριακή της ανάμνησης ότι θα έρθει η τελευταία Κρίση, όπως και το Σάββατο πριν την Πεντηκοστή, πριν την Κυριακή του ξεκινήματος της παρουσίας της Εκκλησίας στον κόσμο, αποτυπώνεται όχι μόνο η μνήμη, αλλά και η ελπίδα. Μνήμη ότι οι αγαπημένοι μας ουκ απέθανον αλλά κοιμώνται.
Μνήμη ότι η αγάπη δεν νικήθηκε από το θάνατο. Ότι μπορεί ένα κομμάτι μας να έφυγε μαζί του, να τάφηκε στο χώμα, κι όχι μόνο από όσους γνωρίσαμε, αλλά και από όλους όσους έζησαν πολύ πριν από εμάς, απ' αιώνος, όμως τίποτε δεν τελείωσε.
Επειδή Χριστός Ανέστη ο θάνατος εσκυλεύθη. Επειδή Χριστός Ανέστη θα βρεθούμε ξανά με όλους όσους προηγήθηκαν. Κοντά στον Θεό των πνευμάτων και πάσης σαρκός. Εν τόπω φωτεινώ και χλοερώ και αναψύξεως.
Διαβάστε: Ψυχοσάββατο: Η ορθόδοξη «Μέρα των Νεκρών» και η κοινωνική σημασία τηςΚαι δεν θα είναι η συνάντησή μας μόνο εν πνεύματι. Δικό μας και δικό τους. Θα έρθει η ώρα που το σώμα τους και το δικό μας θα βγούνε από τις κρύπτες του θανάτου. Και θα ενωθεί η συμφυΐα, σε έναν τρόπο αιώνιο και χωρίς μετατροπή. Όπου ο έσχατος εχθρός θα καταργηθεί. Και θα είναι η ύπαρξη συνάντηση με το Φως και την γλυκύτητα της ωραιότητος του προσώπου του Χριστού και των Αγίων Του.
Η Εκκλησία που δεν θα είναι μόνο μια πρόσκληση ένταξης στο σώμα του Χριστού, αλλά το ίδιο το Σώμα από το οποίο δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε.
Προγευόμαστε αυτή την χαρά να είμαστε μέλη του Σώματος κάθε φορά που τελούμε την Θεία Λειτουργία.
Αυτήν στην οποία πιστεύουμε και ζούμε το διαρκές παρόν της Βασιλείας του Θεού. Της συνάντησης ζώντων και κεκοιμημένων, αγίων και αμαρτωλών, μελίσματος και μη διαίρεσης, βρώσεως και μη δαπανήσεως εν τω Χριστώ. Μόνο που τα δύο αυτά Σάββατα νιώθουμε τους κεκοιμημένους πιο κοντά μας. Γιατί δεν είμαστε μόνο εμείς που έχουμε να θυμόμαστε.
Αλλά όλο το σώμα του Χριστού. Και η μνημόνευση των ονομάτων, μακρόσυρτη υπό τον ήχο του «Κύριε ελέησον», μας υπενθυμίζει ότι η αγάπη δεν είναι μόνο για τους οικείους και συγγενείς, αλλά για όλους που εν Χριστώ γίνονται οι κατεξοχήν οικείοι μας. Οι αδελφοί μας.
Ας βρεθούμε το απόγευμα της Παρασκευής και το πρωί του Σαββάτου στο ναό της γειτονιάς μας. Μεγαλύτεροι και μικρότεροι. Πρέπει να ζήσουμε, αυτό είναι δεδομένο. Έτσι κι αλλιώς ο θάνατος για μας δεν είναι τέρμα, αλλά μια στάση και ένα πέρασμα, ένα Πάσχα. Τη στάση την περνάμε μόνοι μας, ακόμη κι αν έχουμε την ώρα του θανάτου κοντά μας αυτούς που μας αγαπούνε.
Ο θάνατος είναι η προσωπική μας έξοδος, στην οποία κανείς δεν μπορεί να βοηθήσει, να καταλάβει, να συντροφεύσει. Μία ροπή όμως είναι η στάση. Και μπαίνουμε στο πέρασμα της ανάστασης. Συντροφευμένοι από όσους έχουν προηγηθεί και πρωτίστως όσους αγάπησαν το Θεό και τον άνθρωπο. Κι αυτοί θα μας οδηγήσουν στο να αναγνωρίσουμε Εκείνον που θανάτω τον θάνατον επάτησε.
Ας Τον παρακαλέσουμε λοιπόν. Και των κεκοιμημένων μνημόνευσον Σωτήρ μου, εν δόξη όταν έλθης. Των δικών μας και όλων των ανθρώπων. Να συναντιόμαστε στην αγάπη Σου!
Ψυχοσάββατο: να μην ξεχάσω… να δώσω τα ονόματα των νεκρών μου στην Εκκλησία, για να μνημονευτούν.
Σχετικά θέματα:
Περισσότερα: Θάνατος / Ψυχοσάββατο
5 Ιουν 2020
Τί μπορούμε να κάνουμε για τους κεκοιμημένους; - π. Σεραφείμ Ρόουζ
φώτο: ο π. Σεραφείμ Ρόουζ στις 2 Σεπτεμβρίου του 1982
κεκοιμημένος. Τί όμορφη και γαλήνια όψη... ...όψη αγιοσύνης...
4 Ιουν 2020
Ο Παρθενώνας µε τα ερείπια της βόρειας κιονοστοιχίας και το μικρό τζαμί το 1836
photo by Sophia Ntrekou.gr [εδώ]
Hans Christian Hansen, Ο Παρθενών µε τα ερείπια της βόρειας κιονοστοιχίας και το μικρό τζαμί, 1836 (The Royal Danish Academy of Fine Arts. Architectural Drawings Collection. KAkr. 14989) (κατά J. Christiansen, The Rediscovery of Greece 2000).
O Χανς Κρίστιαν Χάνσεν (Hans Christian Hansen, 20 Απριλίου 1803-2 Μαΐου 1883), ήταν Δανός αρχιτέκτονας, μεγαλύτερος αδελφός του Θεόφιλου Χάνσεν.
Σε σχέδια του βασίστηκε η κατασκευή του κτιρίου του παλαιού Πανεπιστημίου Αθηνών.
O Χανς Κρίστιαν Χάνσεν (Hans Christian Hansen, 20 Απριλίου 1803-2 Μαΐου 1883), ήταν Δανός αρχιτέκτονας, μεγαλύτερος αδελφός του Θεόφιλου Χάνσεν.
Σε σχέδια του βασίστηκε η κατασκευή του κτιρίου του παλαιού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Έκτισε επίσης το Γενικό Νοσοκομείο της Κοπεγχάγης (Kommunehospitalet) (1859-1863), με εμφανείς Βυζαντινές επιρροές, και το Μέγαρο Καντακουζηνού. [πηγή: Εγκυκλοπαίδεια Μπρόκχαους.]
ΔΙΑΒΑΣΤΕ: Μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης 29 Μαΐου 1453... Η Άλωση της Αθήνας και του Παρθενώνα 4 Ιουνίου 1456 από τους Οθωμανούς Τούρκους, μετά από τρία χρόνια. http://www.sophia-ntrekou.gr/2018/06/Alwsi-Athinas-tourkoi.html
2 Ιουν 2020
Η ναζιστική σφαγή στο Κοντομαρί Χανίων, η πρώτη εκτέλεση αμάχων στην Ευρώπη
Η ναζιστική σφαγή στο Κοντομαρί Χανίων
Αφιέρωμα και συλλογή πληροφοριών:
29 Μαΐ 2020
Η κατάρρευση της αυτοκρατορίας. Το βυζαντινό μάθημα: η αφήγηση και το σενάριο (ταινία και ανάλυση)
Ντοκιμαντέρ (1:11:03) για την κατάρρευση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Αφηγητής είναι ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Σρετένσκι (Stretensky) και Αρχιμανδρίτης Τύχων, Σεβκούνωφ.
28 Μαΐ 2020
27 Μαΐ 2020
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ: ο παιάνας που ακούγεται στα πέρατα της οικουμένης - π. Κων. Στρατηγόπουλος
Την Τετάρτη της έκτης εβδομάδας μετά το Πάσχα, εορτάζουμε την Απόδοση της εορτής του Πάσχα. Επιτρέψτε μου, να μεταφράσω ελεύθερα τη λέξη απόδοση με τη λέξη κατευόδιο.
26 Μαΐ 2020
Με ένα ποίημα που δεν είναι του Ελύτη -Στην απλότητα κρύβεται η ευτυχία- μάς αποχαιρέτισε ο αγαπημένος μας ιατρός κ. Τσιόδρας
Σωτήρης Τσιόδρας! Ο εξαιρετικός επιστήμονας,
που διδάσκει ήθος, συνέπεια και ανθρωπιά.
Μας αποχαιρέτισε σήμερα ο κ. Σ. Τσιόδρας
Η αλήθεια είναι πως... θα μας λείψει πολύ.
Περισσότερα για τον κ. Σωτήρη Τσιόδρα ΕΔΩ
Απόψε το Άγιο Φως και η Αναστάσιμη Ακολουθία (επί τη αποδόσει εορτής Πάσχα) στις εκκλησίες
Ψάλλεται απόψε στις εκκλησίες η Αναστάσιμη Ακολουθία οπότε και θα δοθεί το Άγιο Φως, μετά από σχετική
απόφαση της Διεθνούς Ιεράς Συνόδου.
25 Μαΐ 2020
24 Μαΐ 2020
Δείτε την ταινία Άγιος Ιωσήφ o Ησυχαστής με ελληνικούς υπότιτλους [Elder Joseph the hesychast]
Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής (José Hesicasta)
Το δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ που αναφέρεται στη
ζωή του Αγιορείτη ασκητή, Γέροντα Ιωσήφ του Ησυχαστή.
23 Μαΐ 2020
Αγία Μαρία του Κλωπά η Μυροφόρος, η αδελφή της Θεοτόκου (23 Μαΐου)
Από το ναό του Αγίου Γεωργίου του Πετρούτσου.
23 Μαΐου: Tη αυτή ημέρα μνήμη
της Αγίας Μυροφόρου Μαρίας
του Κλωπά εν ειρήνη τελειωθείσης.
22 Μαΐ 2020
21 Μαΐ 2020
Κική Δημουλά: Κωνσταντίνου και Ελένης
Η εκκλησία μας στις 21 Μαΐου τιμά τους Άγιους Κωνσταντίνο και Ελένη. Κι εμείς επιστρατεύσαμε ένα θεολογικό ποίημα της αγαπημένης μας Ποιήτριας με την έκφραση προσωπικών συναισθημάτων με θρησκευτικά αναφορά. Καθημερινές στιγμές και βιώματα, κυρίως πληγές, μεταφράζονται τα ποιήματα της αείμνηστης ποιήτριας. Μας το απαγγέλλει στο βίντεο η ίδια.
20 Μαΐ 2020
Άγιος Θαλάσσιος ο Λίβυος ή Αφρικανός
Όσιος Θαλάσσιος ο Λίβυος ή Αφρικανός (20 Μαΐου 648 μ.Χ.),
ο φίλος του αγίου Μαξίμου του Ομολογητή εορτάζει στις 20 Μαΐου.
18 Μαΐ 2020
Επέτειος της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου σε φάση πανδημίας - Ν. Λυγερός
50852 - Ν. Λυγερός Post published:
May 8, 2020 Post Category: Articles
Διοτίμα Λιαντίνη: Το μουσείο ως μαθησιακός χώρος
Το 1977 καθιερώθηκε από το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM) η 18η Μαΐου ως ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ «με σκοπό την ενίσχυση της μόρφωσης, την προώθηση της αμοιβαίας κατανόησης, την ειρήνη και τη συνεργασία μεταξύ των λαών».
17 Μαΐ 2020
Με τις μάσκες του Πόντου Δεν ξεχνώ και προστατεύω σε φάση πανδημίας με την μάσκα αφού υλοποιεί τον Λόγο μέσω της Πράξης
Με τις μάσκες του Πόντου
Δεν ξεχνώ και προστατεύω
σε φάση πανδημίας με την μάσκα
αφού υλοποιεί τον Λόγο μέσω της Πράξης
16 Μαΐ 2020
15 Μαΐ 2020
14 Μαΐ 2020
Φρανκ Σινάτρα. η ζωή, τα τραγούδια, η σχέση με την μαφία και την CIA του Frank Sinatra (Βιντεο/αφιέρωμα)
της Sophia Ntrekou
Ο Φρανκ Σινάτρα, είχε μια μακρόχρονη και επιτυχημένη καριέρα, με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 150 εκατομμύρια δίσκους. Έχει χαρακτηριστεί ως ο σημαντικότερος αμερικανός τραγουδιστής του 20ου αιώνα... και ως τη Χρυσή «Φωνή».
13 Μαΐ 2020
12 Μαΐ 2020
Simple Man - Lynyrd Skynyrd: Ένας μοναχογιός εξιστορεί τη ζωή του μέσα απ' τα λόγια της μητέρας του!
Βίντεο: «Simple Man - Lynyrd Skynyrd»:
Ένας μοναχογιός εξιστορεί για το πως
θα φτιάξει τη ζωή του μέσα απ' τα λόγια
και τις συμβουλές της μητέρας του!
Ένας μοναχογιός εξιστορεί για το πως
θα φτιάξει τη ζωή του μέσα απ' τα λόγια
και τις συμβουλές της μητέρας του!
11 Μαΐ 2020
Μεγάλη Ευρωπαϊκή Μέρα η 11η Μαΐου
10 Μαΐ 2020
9 Μαΐ 2020
Μακάρι νὰ μᾶς πάρη ὁ Θεὸς σὲ τέτοιες στιγμές - Γ. Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης
Στὸ Ἅγιον Ὄρος,
ὅπου τὰ σώματα τῶν μοναχῶν
δὲν σκληραίνονται οὔτε παγώνουν,
ἀλλὰ διατηροῦν τὸ χρῶμα,
8 Μαΐ 2020
7 Μαΐ 2020
Η Εκκλησία, ως η ίδια η Ζωή
photo: «Cycle of Life» painting by Gina Maria Pilipovic
Ένα από τα καλύτερα κείμενα για τις δύσκολες και περίεργες μέρες που διανύουμε αγαπητοί αναγνώστες και αναγνώστριες, περί του φόβου της εξάπλωσης της πανδημίας του κορωναϊού. Εμπεριστατωμένο θεολογικά, χωρίς... πυροτεχνήματα, εμμονές, ή φανατισμό. Ευχαριστούμε την κ. Παπακώστα για το άρθρο της στην Αέναη επΑνάσταση.
5 Μαΐ 2020
Η φροϋδική πολιτική τοποθέτηση σήμερα
Η φροϋδική πολιτική τοποθέτηση σήμερα
του Ρεζινάλντ Μπλανσέ, 4 Απριλίου 2017
Επιμέλεια, τονισμοί: Σοφία Ντρέκου
«Αν μόνο καταφέρναμε να συρρικνώσουμε σε μια μειοψηφία την τρέχουσα εχθρική προς τον πολιτισμό πλειοψηφία, θα είχαμε πετύχει πολλά, ίσως όλα όσα θα ήταν δυνατόν να πετύχουμε».
3 Μαΐ 2020
Ο Κωστής Παλαμάς γράφει για τις Μυροφόρες τις Θυγατέρες της Σιών
2 Μαΐ 2020
Οικουμενική Ελληνική Γλώσσα: Όταν ξέρεις ελληνικά, ξέρεις την ιστορία του τόπου - Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ (βίντεο)
Προσωπικότητα που ακτινοβολεί, με έντονο ταμπεραμέντο και τον ενθουσιασμό έφηβου είναι στα 92 της χρόνια η ακαδημαϊκός, Βυζαντινολόγος, Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ. Ακούγοντας κάποιος με προσοχή τη διακεκριμένη Ελληνίδα καθηγήτρια, δεν μπορεί παρά να φέρει στον νου του τους στίχους του Κύπριου ποιητή, Κώστα Μόντη:
1 Μαΐ 2020
Οι αιματηρές εργατικές εξεγέρσεις στην Ελλάδα και η απεργία των μεταλλωρύχων στο Λαύριο το 1896 (βίντεο)
Φώτο: Εργάτες στο Λαύριο από το αρχείο
της βιβλιοθήκης του Κογκρέσου USA 1903.
«Οι αιματηρές εργατικές εξεγέρσεις» που συγκλόνισαν την Ελλάδα και άνοιξαν το δρόμο για την κατοχύρωση πολλών εργασιακών δικαιωμάτων.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)