12 Δεκ 2020
11 Δεκ 2020
Εκοιμήθη ο π. Επιφάνιος ο Μυλοποταμινός, ο αρχιμάγειρας στο Άγιον Όρος
9 Δεκ 2020
Ταξίδι στη Μιανμάρ ή Βιρμανία
της Σοφίας Ντρέκου
«Αυτή είναι η Βιρμανία, ένας τόπος διαφορετικός
από ότι έχετε γνωρίσει». Ράντγιαρντ Κίπλινγκ
7 Δεκ 2020
Δεκέμβριος: Αστρονομία και Παράδοση
Δεκέμβριος: Αστρονομία και Παράδοση
Στράτος Θεοδοσίου και Μάνος Δανέζης
Δεκέμβριος, ο μήνας του χειμερινού ηλιοστασίου
6 Δεκ 2020
5 Δεκ 2020
4 Δεκ 2020
Πανδημία: 4η Τεχνολογική Επανάσταση και ο Φόβος της Δυστοπίας - Μάνος Δανέζης
Μια μεγάλη συζήτηση στις «Αντιθέσεις»
με τον Ομότιμο Καθηγητή Αστροφυσικής του ΕΚΠΑ
και Συγγραφέα, κ. Μάνο Δανέζη με θέμα:
«Πανδημία-4η Τεχνολογική Επανάσταση
και ο Φόβος της Δυστοπίας»
3 Δεκ 2020
Η Ματωμένη Κυριακή του 1944 κατά τον Μενέλαο Λουντέμη
3 Δεκεμβρίου 1944 - Αθήνα, Δεκεμβριανά. Η Αστυνομία Πόλεων, κατόπιν εντολής του Άγγελου Έβερτ χτυπά το ειρηνικό συλλαλητήριο του ΕΑΜ στην Πλατεία Συντάγματος, με αποτέλεσμα περισσότερους από 30 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες διαδηλωτές. Το γεγονός σηματοδοτεί την έναρξη του ένοπλου κινήματος του ΚΚΕ στην πρωτεύουσα, που θα διαρκέσει επί 33 ημέρες. (βλ. ΕΔΩ)
2 Δεκ 2020
Μεσογαίας Νικόλαος: Οι ναοί πρέπει να ανοίξουν άμεσα. Με όρους υγειονομικούς και αυστηρούς
ΔΗΛΩΣΗ 1.12.2020 Μητροπολίτου
Μεσογαίας & Λαυρεωτικής Νικολάου
Διαβάζει κανείς ότι στην Αγγλία ανοίγουν οι εκκλησίες για τα Χριστούγεννα. Μαζί με όλες και οι Ορθόδοξες. Από σήμερα και η Ιρλανδία επιτρέπει 50 πιστούς στις λειτουργίες.
30 Νοε 2020
Μεσογαίας Νικόλαος: Ομιλία για τα Χριστούγεννα 2020
Απόσπασμα από τη διαδικτυακή σύναξη
νέων της Ι. Μητροπόλεως Μεσογαίας και
Λαυρεωτικής Κυριακή 15/11/2020 με θέμα:
«Προετοιμασία για τα Χριστούγεννα»
29 Νοε 2020
23 Νοε 2020
21 Νοε 2020
Ματθαίος Μουντές - Εισόδια
19 Νοε 2020
18 Νοε 2020
Έγχρωμο φιλμ ντοκουμέντο από την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Μαρτυρία του κινηματογραφιστή
Η εξέγερση του Πολυτεχνείου – Σπάνια έγχρωμα πλάνα από τις ημέρες της εξέγερσης. Ένα σπάνιο έγχρωμο φιλμ από το Πολυτεχνείο, μοναδικό ντοκουμέντο από την ημέρα των αιματηρών γεγονότων, φέρνει στη δημοσιότητα η Aylon Film Archives.
17 Νοε 2020
Πολυτεχνείο εν μέσω πανδημίας: Πώς θα αποτραπούν οι πορείες, ποια τα πρόστιμα για τους παραβάτες (Όλα τα μέτρα)
47η επέτειος Πολυτεχνείου εν μέσω πανδημίας του Covid 19
Εκδηλώσεις εν μέσω απαγορεύσεων με Drones, «Αίαντες» και
5.000 αστυνομικοί στους δρόμους στα μέτρα για το Πολυτεχνείο.
16 Νοε 2020
15 Νοε 2020
13 Νοε 2020
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο αλύγιστος αγωνιστής κατά της Εξουσίας
Φώτο: ο Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος κηρύττοντας στην Κωνσταντινούπολη,
επιπλήττει τους αυτοκράτορες. Painting by Ambrose Dudley.
12 Νοε 2020
10 Νοε 2020
9 Νοε 2020
7 Νοε 2020
6 Νοε 2020
Προσώπων τόποι: ο ποιητής Νικηφόρος Βρεττάκος (βίντεο)
5 Νοε 2020
2 Νοε 2020
Ο Ελύτης γράφει για τον ζωγράφο Θεόφιλο
Ο Οδυσσέας Ελύτης (2 Νοεμβρίου 1911 - 18 Μαρτίου 1996), ήταν ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές, μέλος της λογοτεχνικής γενιάς του '30. Βραβεύτηκε το 1960 με το Κρατικό Βραβείο Ποίησης και το 1979 με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, ο δεύτερος και τελευταίος μέχρι σήμερα Έλληνας που τιμήθηκε με βραβείο Νόμπελ. Περισσότερα εδώ
Αποσπάσματα από το βιβλίο του Οδυσσέα Ελύτη
«Ο ζωγράφος Θεόφιλος» Εκδόσεις Γνώση
«Ναι, υπήρχε δικαιοσύνη σ’ αυτό τον κόσμο»
30 Οκτ 2020
Στην σκιά ενός γίγαντα, Λέων της Χαιρώνειας
της Σοφίας Ντρέκου
Ο Λέων της Χαιρώνειας
Νύχτα το γνώρισα το λιοντάρι,
νύχτα με μάγεψε
και όσα είχε να μου πει, τότε μου τα είπε.
29 Οκτ 2020
28 Οκτ 2020
Άγγελος Σικελιανός: Η Εικοσιοχτώ του Οχτώβρη και η Αρχιστρατηγούσα του 1940. Δύο χειρόγραφα ποιήματα του Άγγελου Σικελιανού γραμμένα το 1940
Η «Εικοσιοχτώ του Οχτώβρη του 1940»
όπως την είδε ο Άγγελος Σικελιανός
Ο Άγγελος Σικελιανός έλεγε πως το γένος βουλιαγμένο μες στον αιώνα, να λυτρωθεί μονάχο του μπορεί, μα να ξυπνήσει πρέπει η πλέρια Μνήμη, έτσι, αν είναι να γυρίσουμε πίσω σήμερα, ας αντηχούν δυνατά αυτοί οι στίχοι και ίσως θυμηθούμε έτσι πάλι την ζωτική ανάγκη να οραματιζόμαστε, καθώς για να είμαστε οι Γκρεμιστές, πρέπει να είμαστε πρώτα και οι Χτίστες όπως έλεγε και ο Παλαμάς. Οι συνειρμοί, οι συγκρίσεις, που επιβάλει η ιστορική μνήμη ίσως γίνονται αναπόφευκτοι.
25 Οκτ 2020
Το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ για τις γυναίκες της Χρυσής Αυγής «Golden Dawn Girls» (βίντεο)
της Σοφίας Ντρέκου
Τα «Κορίτσια της Χρυσής Αυγής» του Χόβαρντ Μπούστνες
Ένας Νορβηγός προσπαθεί να κατανοήσει
τη δημοφιλία του νεοναζιστικού κόμματος
μέσα από τις προσωπικές ιστορίες τριών
γυναικών που συνδέονται στενά
με τα ηγετικά μέλη του.
«Συγνώμη, όταν λες νέο-ναζί, ξέρεις ακριβώς τι σημαίνει; Σημαίνει εθνικιστής. Πού είναι το κακό;». Αυτή ήταν μία από τις θέσεις, μίας εκ των γυναικών της ελληνικής νεοναζιστικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή, η οποία συμμετέχει στο ντοκιμαντέρ του Νορβηγού σκηνοθέτη Håvard Bustnes «Golden Dawn Girls», το οποίο αποκαλύπτει το πραγματικό πρόσωπο αυτών των γυναικών.
Το βραβευμένο ντοκιμαντέρ «Golden Dawn Girls» του Νορβηγού Håvard Bustnes, είναι και πάλι δραματικά επίκαιρο.Με την καταδίκη των χρυσαυγιτών και τις επικείμενες φυλακίσεις των ηγετικών στελεχών, η ιστορία των γυναικών της Χρυσής Αυγής και του πώς είχαν πάρει τα ηνία της οργάνωσης όταν οι άνδρες συνελήφθησαν το 2013, μετά την άνανδρη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, είναι διδακτική και ταυτόχρονα σοκαριστική.
Ο Νορβηγός σκηνοθέτης Χόβαρντ Μπούστνες κατάφερε να διεισδύσει στον κλειστό πυρήνα της οργάνωσης το διάστημα που η ηγετική ομάδα της βρισκόταν προφυλακισμένη στις φυλακές Κορυδαλλού.
Στο ντοκιμαντέρ του με τον εύγλωττο τίτλο «Τα Κορίτσια της Χρυσής Αυγής» πρωταγωνιστούν τρεις γυναίκες, η κόρη του Νίκου Μιχαλολιάκου, η σύζυγος του Γιώργου Γερμενή και η μητέρα του Παναγιώτη Ηλιόπουλου, ακριβώς τη στιγμή που προσπαθούν να αναλάβουν κεντρικό ρόλο ενόψει των εκλογών του 2015 και να συσπειρώσουν τους οπαδούς τους. Οι τρεις τους αποτελούν ένα σύνολο γυναικών που φαινομενικά φιλοδοξεί να αποδείξει πως τα υψηλόβαθμα στελέχη της Χρυσής Αυγής είναι «κανονικοί άνθρωποι με οικογένειες», πέρα από τις -όπως οι ίδιες υποστηρίζουν- «αβάσιμες κατηγορίες» και τον πόλεμο που τους έχουν κηρύξει όλοι επειδή «φοβούνται το έργο τους».
Ο σκηνοθέτης καταγράφει την καθημερινότητα τριών γυναικών, της Ουρανίας (κόρη Νίκου Μιχαλολιάκου), της Τζένης (σύζυγος Γιώργου Γερμενή) και της Δάφνης (μητέρα Παναγιώτη Ηλιόπουλου), όσο η διευθυντική ομάδα της εγκληματικής οργάνωσης ήταν προφυλακισμένη στις φυλακές Κορυδαλλού.
Το τριών χρόνων υλικό για το ντοκιμαντέρ που προέκυψε, συμπληρωμένο με αρχειακό υλικό που δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για αμφιβολίες όσο αφορά την πραγματικά άσχημη εικόνα του κόμματος, η οποία απέχει παρασάγγας από το ιλουστρασιόν περιτύλιγμα που παρουσιάζουν στη δημόσια σφαίρα ως πολιτικοί.
Με ανθρωπιστική επιμονή, που μπορεί να ενοχλήσει τους υποψιασμένους και τους πολέμιους του κατευνασμού, αλλά και προσπαθώντας να μην διακοπούν τα γυρίσματα, ο Håvard Bustnes αναζητά (μάταια) το ανθρώπινο στοιχείο πίσω από τις γυναίκες της Χρυσής Αυγής και δεν το βρίσκει.
Μετά το τέλος της προβολής ρώτησα τον σκηνοθέτη αν τα «Κορίτσια της Χρυσής Αυγής» είναι καλλιτεχνικό δημιούργημα ή έκκληση στην Ευρώπη να μην ακολουθήσει το ελληνικό παράδειγμα. Περίμενα μία μεσοβέζικη απάντηση, αλλά ο Μπούστνες ήταν ξεκάθαρος: «Είναι κυρίαρχα μια κραυγή αγωνίας. Το πιο τρομακτικό είναι ότι μετά από μήνες μαζί τους, έπαψα να σοκάρομαι. Τίποτα δεν μου φαινόταν παράξενο και αυτό είναι το πιο ανησυχητικό. Πρέπει να θυμίζουμε στους εαυτούς μας ότι αυτό δεν είναι φυσιολογικό».
Το trailer «φωνάζει» πολλά, φτάνει να θέλει κάποιος να ακούσει. Γυναίκες σκληραγωγημένες, απόλυτες, δυναστικές, που θέλουν να ελέγχουν τα πάντα για να σιγουρευτούν ότι δεν πήγε κάτι λάθος. Από το ντοκιμαντέρ του Håvard Bustnes γυριζόταν 3 χρόνια, στο οποίο ο σκηνοθέτης αναρωτιέται φωναχτά «Τι συνέβη στην Ελλάδα;», θέλοντας να καταλάβει πώς από μία φιλόξενη, ηλιόλουστη και φιλική χώρα σκοτείνιασε και υιοθέτησε πρακτικές που μοιάζουν τρομακτικά με αυτές του ναζισμού.
by Sophia Ntrekou.gr με πληροφορίες από:
news247.gr, city.sigmalive.com, efsyn.gr,
www.tanea.gr, https://www.youtube.com.
Πηγή: Αέναη επΑνάσταση
Το News 24/7 μίλησε με τον Νορβηγό σκηνοθέτη Χόβαρντ Μπούστνες για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε κατά τη δημιουργία του ντοκιμαντέρ, τη συναναστροφή του με τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης και το αποτέλεσμα της δίκης:
Το τριών χρόνων υλικό για το ντοκιμαντέρ που προέκυψε, συμπληρωμένο με αρχειακό υλικό που δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για αμφιβολίες όσο αφορά την πραγματικά άσχημη εικόνα του κόμματος, η οποία απέχει παρασάγγας από το ιλουστρασιόν περιτύλιγμα που παρουσιάζουν στη δημόσια σφαίρα ως πολιτικοί.
Με ανθρωπιστική επιμονή, που μπορεί να ενοχλήσει τους υποψιασμένους και τους πολέμιους του κατευνασμού, αλλά και προσπαθώντας να μην διακοπούν τα γυρίσματα, ο Håvard Bustnes αναζητά (μάταια) το ανθρώπινο στοιχείο πίσω από τις γυναίκες της Χρυσής Αυγής και δεν το βρίσκει.
Ο Χόβαρντ, εκμεταλλευόμενος τις διασυνδέσεις ενός συναδέλφου του με τον Γιώργο Γερμενή, αφού είχε επιμεληθεί ένα ντοκιμαντέρ για την death metal, μπήκε στα σπίτια των τριών γυναικών, στα γραφεία της οργάνωσης, και ακολούθησε τα τρομακτικά πλήθη χρυσαυγιτών στις πορείες τους.
Μιχαλολιάκου, Ηλιοπούλου και Γερμενή πάσχιζαν με κάθε τρόπο να δείξουν ότι είναι απλοί άνθρωποι. Η κόρη του αρχηγού μιλούσε για την αγάπη της για τα αδέσποτα ζώα. Η μητέρα του Παναγιώτη Ηλιόπουλου μιλούσε για την αγάπη στα εγγόνια της, πριν τους δώσει αεροβόλα για να παίξουν. Η σύζυγος του Γιώργου Γερμενή έλεγε πόσο δουλευταράς ήταν πάντα ο αρτοποιός άντρας της, πολύ πριν φωνάξει το «εγέρθητι».
Όμως ο Μπούστνες άφηνε ανοιχτή την κάμερα όταν εκείνες νόμιζαν πως δεν γράφει. Έδειξε πώς προσπαθούσαν να μανιπουλάρουν την ταινία και να γίνουν εκείνες ο σκηνοθέτης, με αποτέλεσμα να πέσει η όποια τους προσπάθεια στο κενό.
Είναι ναζιστές οι χρυσαυγίτες; Αυτό ρωτούσε και ξαναρωτούσε τις τρεις γυναίκες ο Μπούστνες. «Ο ναζισμός είναι γερμανική ιδεολογία. Εμείς είμαστε Έλληνες. Είμαστε εθνικιστές», απαντούσε η Γερμενή. «Εμείς πολεμήσαμε τους ναζί. Η Χρυσή Αυγή είναι το μόνο ελληνικό εθνικιστικό κόμμα. Μιλάμε για την Ελλάδα. Τι δουλειά έχουν οι Γερμανοί;» έλεγε η Ηλιοπούλου, παλιό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, η οποία με καμάρι παρουσίαζε φωτογραφίες της με την κόρη του Τσε Γκεβάρα. Ούτε που σχολίασε το τατουάζ του γιου της με το «Sieg Heil».
Όμως η Ουρανία Μιχαλολιάκου, γαλουχημένη όσο κανένας στην ιδεολογία του νεοναζισμού, δεν ήθελε να αποκηρύξει τον ναζισμό. Ένα μεγάλο μέρος των ψηφοφόρων θα είχε ενοχληθεί. Αλλά επίσης δεν ήθελε να παραδεχτεί ανοιχτά τη σχέση του κόμματος με αυτόν. Έτσι απέφευγε να απαντάει. Κι ας χαρακτήρισε τον πατέρα της «αξιολάτρευτο», όταν ο Μπούστνες της έδειξε μια φωτογραφία του, από τα χρόνια της ΕΠΕΝ, που χαιρετούσε ναζιστικά μπροστά στη σβάστικα.
Μιχαλολιάκου, Ηλιοπούλου και Γερμενή πάσχιζαν με κάθε τρόπο να δείξουν ότι είναι απλοί άνθρωποι. Η κόρη του αρχηγού μιλούσε για την αγάπη της για τα αδέσποτα ζώα. Η μητέρα του Παναγιώτη Ηλιόπουλου μιλούσε για την αγάπη στα εγγόνια της, πριν τους δώσει αεροβόλα για να παίξουν. Η σύζυγος του Γιώργου Γερμενή έλεγε πόσο δουλευταράς ήταν πάντα ο αρτοποιός άντρας της, πολύ πριν φωνάξει το «εγέρθητι».
Όμως ο Μπούστνες άφηνε ανοιχτή την κάμερα όταν εκείνες νόμιζαν πως δεν γράφει. Έδειξε πώς προσπαθούσαν να μανιπουλάρουν την ταινία και να γίνουν εκείνες ο σκηνοθέτης, με αποτέλεσμα να πέσει η όποια τους προσπάθεια στο κενό.
Είναι ναζιστές οι χρυσαυγίτες; Αυτό ρωτούσε και ξαναρωτούσε τις τρεις γυναίκες ο Μπούστνες. «Ο ναζισμός είναι γερμανική ιδεολογία. Εμείς είμαστε Έλληνες. Είμαστε εθνικιστές», απαντούσε η Γερμενή. «Εμείς πολεμήσαμε τους ναζί. Η Χρυσή Αυγή είναι το μόνο ελληνικό εθνικιστικό κόμμα. Μιλάμε για την Ελλάδα. Τι δουλειά έχουν οι Γερμανοί;» έλεγε η Ηλιοπούλου, παλιό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, η οποία με καμάρι παρουσίαζε φωτογραφίες της με την κόρη του Τσε Γκεβάρα. Ούτε που σχολίασε το τατουάζ του γιου της με το «Sieg Heil».
Όμως η Ουρανία Μιχαλολιάκου, γαλουχημένη όσο κανένας στην ιδεολογία του νεοναζισμού, δεν ήθελε να αποκηρύξει τον ναζισμό. Ένα μεγάλο μέρος των ψηφοφόρων θα είχε ενοχληθεί. Αλλά επίσης δεν ήθελε να παραδεχτεί ανοιχτά τη σχέση του κόμματος με αυτόν. Έτσι απέφευγε να απαντάει. Κι ας χαρακτήρισε τον πατέρα της «αξιολάτρευτο», όταν ο Μπούστνες της έδειξε μια φωτογραφία του, από τα χρόνια της ΕΠΕΝ, που χαιρετούσε ναζιστικά μπροστά στη σβάστικα.
Μετά το τέλος της προβολής ρώτησα τον σκηνοθέτη αν τα «Κορίτσια της Χρυσής Αυγής» είναι καλλιτεχνικό δημιούργημα ή έκκληση στην Ευρώπη να μην ακολουθήσει το ελληνικό παράδειγμα. Περίμενα μία μεσοβέζικη απάντηση, αλλά ο Μπούστνες ήταν ξεκάθαρος: «Είναι κυρίαρχα μια κραυγή αγωνίας. Το πιο τρομακτικό είναι ότι μετά από μήνες μαζί τους, έπαψα να σοκάρομαι. Τίποτα δεν μου φαινόταν παράξενο και αυτό είναι το πιο ανησυχητικό. Πρέπει να θυμίζουμε στους εαυτούς μας ότι αυτό δεν είναι φυσιολογικό».
Το trailer «φωνάζει» πολλά, φτάνει να θέλει κάποιος να ακούσει. Γυναίκες σκληραγωγημένες, απόλυτες, δυναστικές, που θέλουν να ελέγχουν τα πάντα για να σιγουρευτούν ότι δεν πήγε κάτι λάθος. Από το ντοκιμαντέρ του Håvard Bustnes γυριζόταν 3 χρόνια, στο οποίο ο σκηνοθέτης αναρωτιέται φωναχτά «Τι συνέβη στην Ελλάδα;», θέλοντας να καταλάβει πώς από μία φιλόξενη, ηλιόλουστη και φιλική χώρα σκοτείνιασε και υιοθέτησε πρακτικές που μοιάζουν τρομακτικά με αυτές του ναζισμού.
«Αυτό είμαι, δεν υπάρχει μάσκα», του λέει αφοπλιστικά, η Ουρανία Μιχαλολιάκου, αρνούμενη όπως και όλοι οι παριστάμενοι στο βίντεο ότι έχει σχέση με τον ναζισμό.
Η ιστορία που καταγράφει ο Bustnes, είναι μια πραγματική γροθιά στο στομάχι, για όσους απορούν ακόμα και σήμερα για το πώς τόσες χιλιάδες Έλληνες στήριξαν χωρίς ντροπή μια εγκληματική οργάνωση, που τρομοκρατούσε και δολοφονούσε.
Γιατί αν κάνει κάτι πολύ καλά το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ, είναι να αποδεικνύει ότι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας, όταν οι οικονομικές συνθήκες το επιτρέψουν, μπορεί μετατραπεί σε τέρας ή να υποστηρίξει τέρατα.
Και γι' αυτό αξίζει να το παρακολουθήσετε με μεγάλη προσοχή, έχοντας κατά νου ότι το «ποτέ ξανά ναζισμός», περνάει μέσα από τη διατήρηση της μνήμης.
Πώς όμως αντέδρασαν οι πρωταγωνίστριές του στο τελικό του δημιούργημα;
Η Τζένη Γερμενή εκνευρίστηκε και τον κατηγόρησε ότι την εξαπάτησε. Η Δάφνη Ηλιοπούλου, αντίθετα, ζήτησε αντίτυπο της ταινίας και του έδωσε συγχαρητήρια. Η Ουρανία Μιχαλολιάκου δεν τον ενόχλησε ποτέ. «Από την αρχή ήξερα ότι ήσουν αριστερός», του είχε πει άλλωστε την τελευταία μέρα των γυρισμάτων.
Δείτε ολόκληρο το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ
Η ιστορία που καταγράφει ο Bustnes, είναι μια πραγματική γροθιά στο στομάχι, για όσους απορούν ακόμα και σήμερα για το πώς τόσες χιλιάδες Έλληνες στήριξαν χωρίς ντροπή μια εγκληματική οργάνωση, που τρομοκρατούσε και δολοφονούσε.
Γιατί αν κάνει κάτι πολύ καλά το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ, είναι να αποδεικνύει ότι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας, όταν οι οικονομικές συνθήκες το επιτρέψουν, μπορεί μετατραπεί σε τέρας ή να υποστηρίξει τέρατα.
Και γι' αυτό αξίζει να το παρακολουθήσετε με μεγάλη προσοχή, έχοντας κατά νου ότι το «ποτέ ξανά ναζισμός», περνάει μέσα από τη διατήρηση της μνήμης.
Πώς όμως αντέδρασαν οι πρωταγωνίστριές του στο τελικό του δημιούργημα;
Η Τζένη Γερμενή εκνευρίστηκε και τον κατηγόρησε ότι την εξαπάτησε. Η Δάφνη Ηλιοπούλου, αντίθετα, ζήτησε αντίτυπο της ταινίας και του έδωσε συγχαρητήρια. Η Ουρανία Μιχαλολιάκου δεν τον ενόχλησε ποτέ. «Από την αρχή ήξερα ότι ήσουν αριστερός», του είχε πει άλλωστε την τελευταία μέρα των γυρισμάτων.
Δείτε ολόκληρο το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ
«Είναι θλιβερό ότι κάποιοι “χριστιανοί αγωνιστές” ταυτίστηκαν με τη Χρυσή Αυγή για να υπερασπιστούν τον Χριστό. Τον Χριστό που η “Χρυσή Αυγή” τον διώκει, τον προσβάλλει και τον εξευτελίζει καθημερινά, και το πράττει στα πρόσωπα των προσφύγων, των μεταναστών, ακόμα και των παιδιών. Σύμφωνα με τη χρυσαυγίτικη αντίληψη, θα έπρεπε ο Καλός Σαμαρείτης, βλέποντας τον πληγωμένο Ιουδαίο, να τον πετάξει στα σκουπίδια, τότε θα ήταν “καλός”. Κάθε εναγκαλισμός και χάιδεμα χριστιανού ή, πολύ περισσότερο, ιερωμένου προς τη Χρυσή Αυγή δείχνει μπέρδεμα φρικτό και ακύρωση της πίστης» (Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κυρός Παύλος).
by Sophia Ntrekou.gr με πληροφορίες από:
news247.gr, city.sigmalive.com, efsyn.gr,
www.tanea.gr, https://www.youtube.com.
Πηγή: Αέναη επΑνάσταση
Ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ θυμάται ακόμα
το άγχος που ένιωθε δίπλα στους χρυσαυγίτες
Το News 24/7 μίλησε με τον Νορβηγό σκηνοθέτη Χόβαρντ Μπούστνες για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε κατά τη δημιουργία του ντοκιμαντέρ, τη συναναστροφή του με τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης και το αποτέλεσμα της δίκης:
Πώς νιώθατε όταν γυρίζατε το ντοκιμαντέρ και συναναστρεφόσασταν με μέλη της Χρυσής Αυγής;«Τα συναισθήματά μου ήταν ανάμεικτα. Όταν πρωτοήρθαμε στην Ελλάδα για τις ανάγκες του ντοκιμαντέρ το 2014 ήμουν αγχωμένος. Μας είχαν προειδοποιήσει ότι τα μέλη της Χρυσής Αυγής μπορούν να γίνουν βίαια απέναντι σε δημοσιογράφους. Τα πρώτα μας γυρίσματα ήταν σε μια συνεδρίαση που έγινε στα κεντρικά γραφεία της οργάνωσης και ένιωθα φόβο. Με τον καιρό (τα γυρίσματα του ντοκιμαντέρ διήρκεσαν τρία χρόνια) η ομάδα μου κι εγώ τους γνωρίσαμε καλύτερα και αισθανόμασταν πιο ασφαλείς.»
Πώς καταφέρατε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους;«Νομίζω αρχικά αυτό είχε να κάνει με τον παραγωγό μου, Κρίστιαν Άουνε Φαλς, ο οποίος είχε γυρίσει παλαιότερα ένα ντοκιμαντέρ για τη Black Metal μουσική σκηνή της Ελλάδας με τίτλο «Blackhearts», στο οποίο συμμετείχε και ο Γιώργος Γερμενής, γνωστός και ως «Καιάδας». Γνώριζε τον Κρίστιαν οπότε αυτός μας άνοιξε τις πόρτες.»
Τι προκλήσεις αντιμετωπίσατε κατά τα γυρίσματα; Ποια στιγμή ξεχωρίζετε ως πιο δύσκολη;«Νομίζω η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισα ήταν το ότι οι βασικοί πρωταγωνιστές είχαν τη δική τους ξεκάθαρη αντίληψη για τη γραμμή που πρέπει να έχει το ντοκιμαντέρ και προσπάθησαν να την εκφράσουν. Επίσης δεν μας έδιναν πρόσβαση σε αρκετές από τις δραστηριότητες της οργάνωσης. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων στις εκλογές του 2015 δεν μας επέτρεψαν την είσοδο στα κεντρικά γραφεία της ΧΑ. Και αυτό ήταν ένα εμπόδιο γιατί θέλαμε να μαγνητοσκοπήσουμε όσα περισσότερα μπορούσαμε.»
Πώς αντέδρασαν όταν είδαν το ντοκιμαντέρ;«Τους στείλαμε ηλεκτρονικά το ντοκιμαντέρ μία εβδομάδα περίπου πριν από την επίσημη πρεμιέρα του στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ του Άμστερνταμ το 2017. Η Τζένη ήταν δυσαρεστημένη με το φιλμ, δεν της άρεσε. Δεν είχαμε καμία απάντηση ή σχόλια από την Ουρανία και τη Δάφνη τότε. Έναν χρόνο αργότερα, επικοινώνησε μαζί μου η Δάφνη και μου ζήτησε να της αποστείλω ξανά το ντοκιμαντέρ. Το έκανα και τη ρώτησα πώς της φάνηκε. "Καλό είναι" μου απάντησε.»
Έχετε λάβει εκφοβισμό ή και απειλητικά μηνύματα;«Όχι, δεν έχω δεχθεί απειλές.»
Παρακολουθείτε την εκδίκαση της υπόθεσης; Πώς σχολιάζετε την απόφαση;«Την παρακολουθώ. Είχα ενημερωθεί μέσω διαδικτύου για τις βιαιότητες που έχουν διαπράξει μέλη της και διαπίστωσα δια ζώσης πώς οργανώνονται. Δεν μου προκαλεί εντύπωση που το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η Χρυσή Αυγή αποτελεί εγκληματική οργάνωση. Νομίζω ήταν προφανές ότι οι Χρυσαυγίτες είναι βίαιοι και παρακινούν σε μίσος. Οπότε κρίνω σωστή τη δικαστική απόφαση.»
Περισσότερα: Γυναίκα, Ταινίες
10 αντιφασιστικά/αντιναζιστικά ντοκιμαντέρ που αξίζει να δεις
24 Οκτ 2020
Ο Μάνος Χατζιδάκις για την 28η Οκτωβρίου, τον Μεταξά και το «Όχι» του 1940
Μάνος Χατζιδάκις (23 Οκτωβρίου 1925, Ξάνθη - 15 Ιουνίου 1994, Αθήνα)
95 χρόνια από τη γέννησή του και 100 χρόνια μπροστά με το έργο του.
23 Οκτ 2020
Greece 2021 Ας κρατήσουν οι χοροί: 200 χρόνια από την Επανάσταση
Καμία έμπνευση, ούτε ένας τόσο δα συμβολισμός
που να μην κινδυνεύει να χαθεί στο πρώτο φύσημα
του αέρα και -κυρίως- βίντεο με χειριστική διάθεση.
22 Οκτ 2020
20 Οκτ 2020
Ύμνος εις την Ελευθερίαν - Διονύσιος Σολωμός (Ιστορικό, ανάλυση, σημειώσεις και σχόλια του ποιητή)
«Όπου και να σας βρίσκει το κακό, αδελφοί,
όπου και να θολώνει ο νους σας, μνημονεύετε
Διονύσιο Σολωμό και μνημονεύετε Αλέξανδρο
Εργασία της Σοφίας Ντρέκου
17 Οκτ 2020
15 Οκτ 2020
Μελένιος Δράκος: Ένα παραμύθι για τα εξαφανισμένα παιδιά στο Διαδίκτυο
Σκίτσο: RovinaCaiArt Twitter
Νεανική περιπέτεια φαντασίας ― ΠΡΟΣΟΧΗ: Όποιος διαβάσει
αυτό το βιβλίο θα έχει μυηθεί σε μιάν απαγορευμένη γνώση.
5 Οκτ 2020
1 Οκτ 2020
Μυσταγωγία στην Ακρόπολη: η Φωταγώγηση του Παρθενώνα στέλνει μήνυμα σε όλο τον Πλανήτη «το φως του 21ου αιώνα αγκαλιάζει» τον Ιερό Βράχο (βιντεο/αφιέρωμα)
Μυσταγωγία: Το φως στην Ακρόπολη
Έλαμψε ξανά σε όλη την υφήλιο.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)