Η θεολογία του Ολοκαυτώματος για να μην ξεχάσουμε τα εργοστάσια θανάτου

Shoah The Children’s Memorial. Photograph © Vincent Pfrunner.
Shoah The Children’s Memorial. Photograph © Vincent Pfrunner.

Μνήμη στα θύματα με την θεολογία του Ολοκαυτώματος
για να μην ξεχάσουμε τα εργοστάσια θανάτου

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)


Ο σημερινός μας αγώνας, για κοινωνίες με 
ισότητα, ελευθερία, δικαιοσύνη, αλληλεγγύη, 
αξιοπρέπεια, 

Κωνσταντίνος Καβάφης - Αθανάσιος ο Μέγας (Ιστορική ανάλυση ποιήματος και Βίος)

Δεξιά: Εικόνα του Αγίου Αθανασίου δια χειρός Φωτίου Κόντογλου 
αριστερά: προσωπογραφία του ποιητή που 
φιλοτέχνησε η Θάλεια Φλώρα - Καραβία το 1926
Σύνθεση photo by Sophia-Ntrekou.gr | Αέναη επΑνάσταση

Αθανάσιος (Ιουλιανό ποίημα του Καβάφη)

Θεοφάνεια... Χάθηκε ο σταυρός! (Διήγημα)


Διήγημα: Θεοφάνεια

Είχε μόλις τελειώσει η λειτουργία, ανήμερα των Φώτων, κι όλο το ποίμνιο είχε μαζευτεί, όπως κάθε χρόνο, στο λιμάνι για την τελετή του μεγάλου αγιασμού των υδάτων. 

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης - Εποχές και Συγγραφείς παράλληλα με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής του Παπαδιαμάντη (Video)


Εποχές και συγγραφείς
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

Στη ζωή και στο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, αναφέρεται η σειρά ντοκιμαντέρ του Τάσου Ψαρρά «Εποχές και συγγραφείς». Μια διαφορετική προσέγγιση στην προσωπικότητα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη επιχειρεί ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών Φώτης Δημητρακόπουλος.

Βυζαντιναί Καλάνδαι και δη κατά την πρώτη Ιανουαρίου

Theophanes, 1546. Meteora M. Varlaam
Theophanes the Cretan, 1546. Monastery of Varlaam, Meteora

Βυζαντιναί Καλάνδαι

Οι Βυζαντινοί θεωρούντες ιεράν την αρχή του μηνός, και δη του Ιανουαρίου (1), επανηγύριζον αυτήν όπως έκαστος εγνώριζεν ή ηδύνατο. Ακολουθούντες λοιπόν την γνώμην των Ρωμαίων (2) ότι, όπως διέλθη τις την 1 ην του έτους, ούτως θα διαβιώση καθ' όλον τον ενιαυτόν, προσεπάθουν να διέλθουν όσο το δυνατόν ευχάριστον την ημέραν ταύτην «ευφροσύνας επιτηδεύοντες», κατά τον Γρηγόριο Νύσσης (3), όστις προσθέτει ότι και πόρους τότε επιτήδευον, υφ' ην φράσιν δέον να νοήσωμεν την παροχήν χρηματικών ποσών, ήτις τότε ήτο συνηθεστάτη, κατά Ρωμαϊκήν παράδοσιν.