"copyrightHolder": { "@type": "Person", "name": "Sophia Drekou" }, "potentialAction": { "@type": "ReadAction", "target": "https://www.sophia-ntrekou.gr/2018/10/Saints-Kyprianos-Ioustini.html" } }

Σελίδες

Άγιος Κυπριανός και Αγία Ιουστίνη 🔥 Από τη Μαγεία στην Πίστη και το Μαρτύριο (2 Οκτωβρίου 304 μ.Χ.) | Αέναη επΑνάσταση


Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος

Από σκοτεινές δυνάμεις στη φωτεινή ομολογία. Η ιστορία δύο Αγίων που νίκησαν τη μαγεία με τη δύναμη του Χριστού και έγιναν μάρτυρες πίστης.

Σύντομος βίος για την Ιστορία του Κυπριανού και της Ιουστίνης
  • 🟣 1. Εισαγωγή: Από τη Μαγεία στη Χάρη
(Παρουσιάζεται εν συντομία η δραματική μεταστροφή του Κυπριανού από τον κόσμο της μαγείας στο φως της πίστης, με αιτία την Αγία Ιουστίνη και την αποτυχία των σκοτεινών δυνάμεων απέναντί της.)

Ο Άγιος Κυπριανός, ένας από τους πιο γνωστούς πρώην μάγους της αρχαιότητας, μεταστράφηκε στον Χριστιανισμό όταν οι μαγικές του δυνάμεις απέτυχαν μπροστά στην αγνή πίστη της Αγίας Ιουστίνης. Η μεταστροφή του έγινε από την Ιουστίνη που μετά διώχτηκαν σαν μάρτυρες κατά τους διωγμούς του Δέκιου ή Διοκλητιανού, βασανίστηκαν και αποκεφαλίστηκαν. Η Εκκλησία τους τιμά στις 2 Οκτωβρίου και οι πιστοί τους επικαλούνται για προστασία από τη μαγεία. Η ιστορία τους αποτελεί ισχυρό παράδειγμα πνευματικής μεταστροφής, θείας δύναμης και θυσιαστικής αγάπης.

Αρχική Σύγκρουση: Ένας Ρωμαίος αξιωματούχος ζήτησε από τον πανίσχυρο μάγο Κυπριανό να καταφέρει την όμορφη Ιουστίνη να τον ερωτευτεί.

Η Δύναμη της Πίστης: Όλες οι προσπάθειες του Κυπριανού έπεσαν στο κενό, καθώς η Ιουστίνη, όντας χριστιανή, είχε την ισχυρή προστασία του Θεού.

Η Μεταστροφή: Συνειδητοποιώντας την παντοδυναμία του Χριστού και την αδυναμία της μαγείας, ο Κυπριανός έκαψε τα ειδωλολατρικά βιβλία του και ασπάστηκε τον Χριστιανισμό.

Η Χειροτονία: Αργότερα, ο Κυπριανός χειροτόνησε την Ιουστίνη διακόνισσα και ηγουμένη, και μαζί ασχολήθηκαν με την εκχριστιανισμό των ειδωλολατρών.

Μαρτυρικό Τέλος: Κατά τη διάρκεια των διωγμών κατά των χριστιανών από τον αυτοκράτορα Δέκιο, ο Κυπριανός και η Ιουστίνη ομολόγησαν την πίστη τους, υποβλήθηκαν σε φρικτά βασανιστήρια και τελικά αποκεφαλίστηκαν.

Η Λαϊκή Παράδοση

Ο Άγιος Κυπριανός θεωρείται ο «Άγιος που λύνει τα μάγια».
Οι πιστοί απευθύνονται στους Αγίους αυτούς σε περιπτώσεις
που νιώθουν ότι έχουν «χτυπηθεί» από δυνάμεις μαγείας.

Η Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Αγίου Κυπριανού
και της Αγίας Ιουστίνης στις 2 Οκτωβρίου κάθε έτους.

🟣 2. Ο Βίος του Αγίου Κυπριανού και της Αγίας Ιουστίνης
(Ιστορική αναλυτική αφήγηση της ζωής και της γνωριμίας τους, του πνευματικού αγώνα, της αποδοχής του Χριστού, και της πορείας προς το μαρτύριο. Περιγράφεται το πώς έγινε η μεταστροφή και η κοινή τους ομολογία. Η ιστορία των προέρχεται από τον Άγιο Συμεών τον Μεταφραστή.)

Αγιογραφία Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης – Βασιλεύς Β’ Μηνολόγιο, 11ος αιώνας
Αγιογραφική αναπαράσταση του αποκεφαλισμού των Αγίων Κυπριανού και 
Ιουστίνης από το Μηνολόγιο του Βασιλείου Β΄ (περ. 1025). Saints Cyprian
and Justina from the Menologion of Basil II (c. 1000 AD) 
cyprian_and_justina_menologion of_basil_ii [πληρ. τέλος]

Άγιος Κυπριανός ο Μάγος και Αγία Ιουστίνη (2 Οκτωβρίου 304 μ.Χ.)
Η ιστορία των προέρχεται από τον Άγιο Συμεών τον Μεταφραστή.

Ο Άγιος Κυπριανός ο Μάγος Επίσκοπος Συρίας και η Ιουστίνα είναι άγιοι της Ορθόδοξης εκκλησίας και τιμώνται στις 2 Οκτωβρίου. Μαρτύρησαν το 304 στη Νικομήδεια. Η ιστορία τους προέρχεται από τον Άγιο Συμεών τον Μεταφραστή (9 Νοεμβρίου).

Η Ιουστίνα ήταν κόρη ενός ειδωλολάτρη ιερέα από την Αντιόχεια. Έγινε όμως χριστιανή και έκανε και τους γονείς της χριστιανούς. Ένας νεαρός, ο Αγλαΐδας, θέλησε να την κάνει δικιά του. Επειδή δεν τα κατάφερνε απευθύνθηκε σε ένα μάγο, τον Κυπριανό. Οι προσπάθειες του Κυπριανού απέτυχαν επειδή η Ιουστίνα έκανε το σταυρό της νικώντας έτσι τους δαίμονες.

Στο τέλος ο Κυπριανός κατάλαβε το λάθος του, ελευθερώθηκε από το Σατανά και έγινε Χριστιανός. Έγινε διάκονος, ιερέας και επίσκοπος. Η ιστορία του αναφέρεται και από τον Γρηγόριο Νύσσης ο οποίος όμως τον συγχέει με τον Κυπριανό Καρχηδόνας, ένα λάθος που κάνουν πολλοί. Είναι σίγουρο όμως ότι δεν υπήρξε επίσκοπος Αντιόχειας με το όνομα Κυπριανός.

Η Ιουστίνα ήταν κόρη ενός ειδωλολάτρη ιερέα από την Αντιόχεια. Έγινε όμως χριστιανή και έκανε και τους γονείς της χριστιανούς. Ένας νεαρός, ο Αγλαΐδας, θέλησε να την κάνει δικιά του. Επειδή δεν τα κατάφερνε απευθύνθηκε σε ένα μάγο, τον Κυπριανό. Οι προσπάθειες του Κυπριανού απέτυχαν επειδή η Ιουστίνα έκανε το σταυρό της νικώντας έτσι τους δαίμονες. Στο τέλος ο Κυπριανός κατάλαβε το λάθος του, ελευθερώθηκε από το Σατανά και έγινε Χριστιανός. Έγινε διάκονος, ιερέας και επίσκοπος. Η ιστορία του αναφέρεται και από τον Γρηγόριο Νύσση ο οποίος όμως τον συγχέει με τον Κυπριανό Καρχηδόνας, ένα λάθος που κάνουν πολλοί. Είναι σίγουρο όμως ότι δεν υπήρξε επίσκοπος Αντιόχειας με το όνομα Κυπριανός.

Όταν διαβάζουμε τα περιστατικά του βίου και τον τρόπο με τον οποίον ο άγιος Κυπριανός έγινε χριστιανός, μας έρχονται στην μνήμη τα λόγια από τις Πράξεις των Αποστόλων, για κείνο που συνέβη κάποτε στην Έφεσο· «Ικανοί των τα περίεργα πραξάντων συνενέγκαντες τας βίβλους κατέκαιον ενώπιον πάντων· και συνεψήφισαν τας τιμάς αυτών και εύρον αργυρίου μυριάδας πέντε».

Τόσο χρήμα για βιβλία, μέσα στα οποία γράφονται οι τρόποι, με τους οποίους εξαπατώνται οι άνθρωποι! Δυστυχώς το ίδιο συμβαίνει πάντα και περισσότερο σήμερα, με τα εύκολα και πλούσια μέσα της τυπογραφίας. Χιλιάδες τόννοι χαρτιού ξοδεύονται κάθε ημέρα με αποτέλεσμα να μην πιάνη πια κανείς βιβλίο στα χέρια του· τόσο πολύ φθηνό σε περιεχόμενο κατάντησε ο έντυπο! Κι όχι μόνο φθηνό, αλλά και δηλητηριώδες.

🟣 3. Το Μαρτύριο επί Διοκλητιανού
(Περιγράφονται τα βασανιστήρια και η θαρραλέα στάση των δύο αγίων, καθώς και η τελική τους θυσία, η οποία μετατρέπει τον βίο τους σε σύμβολο πίστης και μαρτυρίας.)

Ο Κυπριανός και η Ιουστίνα κατά τη διάρκεια του διωγμού του Διοκλητιανού μεταφέρθηκαν στη Δαμασκό όπου και βασανίστηκαν. Εκεί με διαταγή του αποκεφαλίστηκαν.

Ο άγιος Κυπριανός ήταν από την Αντιόχεια της Συρίας, επί Δεκίου του βασιλιά, ευγενής και πλούσιος, φιλόσοφος και μεγάλος μάγος. Οδηγήθηκε όμως προς την πίστη του Χριστού από την Ιουστίνα την παρθένο και χριστιανή, η οποία, καταγόμενη και αυτή από την Αντιόχεια, διέλυσε σαν ιστό αράχνης όλες τις δαιμονικές ενέργειές του απέναντί της. Διότι κάποιος Έλληνας, Αγλαΐδας λεγόμενος, επειδή πληγώθηκε από έρωτα γι’ αυτήν, λόγω της ομορφιάς της, κι επειδή δεν μπόρεσε να πετύχει το σκοπό του, προσήλθε στον Κυπριανό.

Όταν όμως αυτός τρεις φορές έστειλε δαίμονες προς την κόρη, χωρίς να πετύχει τίποτε, τότε κατάλαβε ότι η τέχνη του ήταν ανίσχυρη, γι’ αυτό και μεταστράφηκε στην πίστη του Χριστού, βαπτίσθηκε και έκαψε όλα τα μαγικά του βιβλία. Τέλος μάλιστα έγινε και επίσκοπος της Εκκλησίας. Κι αφού οδήγησε πολλούς στον χριστιανισμό, συνελήφθη μαζί με την Ιουστίνα από τον Κόμη της Δαμασκού, οπότε και υπέστησαν σκληρά βασανιστήρια: ξέσθηκαν οι πλευρές τους, τους έβαλαν σε σιδερένιο τηγάνι, και στο τέλος, αφού τους έστειλαν στη Νικομήδεια, τους έκοψαν το κεφάλι».

Δείτε: Ο Άγιος Κυπριανός Καρθαγένης και το ζήτημα των Πεπτωκότων (Lapsi)

Από το ναδίρ στο ζενίθ, από το έσχατο βάθος στο ανώτατο ύψος, θα ήταν ο τίτλος της ζωής του αγίου Κυπριανού, αν θα θέλαμε με μία φράση να τη χαρακτηρίσουμε, όπως μας καθοδηγεί προς τούτο και η εκκλησιαστική ακολουθία: 
«Κακίας τον πυθμένα τον κάτω κατείληφας∙ της ακροτάτης δε πάλιν αρετής ανήλθες, πάτερ, εις ύψος παραδόξως». Πάτερ, κατέλαβες τον πιο κάτω πυθμένα της κακίας, ενώ ανέβηκες πάλι κατά παράδοξο τρόπο στο ύψος της πιο υψηλής αρετής. Αιτία γι’ αυτό είναι ότι ο άγιος από την τρέλα και τη μανία της μαγείας, δηλαδή από την πλήρη υποταγή του στον πονηρό διάβολο, βρέθηκε να συγκατοικεί με τις υψηλότερες πνευματικές αγγελικές δυνάμεις. «Ανανήψας, θεοφάντορ, της πριν μανίας, δαιμονικήν απάτην και ψυχόλεθρον πλάνην πάσαν εθριάμβευσας».

Υπάρχει κάτι ανάλογο στη ζωή του με αυτό που βλέπουμε και στη ζωή του αγίου αποστόλου Παύλου: και εκείνος από διώκτης του χριστιανισμού που ήταν, και μάλιστα ο χειρότερος όλων, βρέθηκε να υπηρετεί τον Κύριο Ιησού, σε σημείο τέτοιο, ώστε να χαρακτηρίζεται ως ο μεγαλύτερος απόστολος. Γι’ αυτό και δεν είναι τυχαίο που η Εκκλησία μας χαρακτηρίζει τον άγιο Κυπριανό «συνόμιλον Παύλου και έργοις συμμέτοχον».


Χαρακτηρίζουμε τη μαγεία, την οποία υπηρετούσε ο άγιος Κυπριανός πριν να μεταστραφεί στην πίστη του Χριστού, ως τρέλα και μανία. Γιατί πώς αλλιώς να χαρακτηριστεί η αλλοίωση της φυσικής καταστάσεως του ανθρώπου, που αντί να βρίσκεται σε αρμονία σχέσεως με τον Θεό Δημιουργό, εκείνος όχι μόνον αρνείται τη σχέση αυτή, αλλά και την πολεμά, ευρισκόμενος ως στρατιώτης στο στρατόπεδο του αντιπάλου του Θεού, σατανά διαβόλου; Και το λέμε αυτό, διότι άλλο είναι να μη γνωρίζει κανείς τον Θεό και συνεπώς να πράττει εν αγνοία του όσα είναι αντίθετα προς το άγιο θέλημά Του ...μολονότι ένας καλοπροαίρετος άνθρωπος, ακόμη και ειδωλολάτρης, ακολουθώντας τον έστω και ζοφωμένο νόμο της συνειδήσεώς του θα επιτελεί και καλές πράξεις, όπως για παράδειγμα ο εκατόνταρχος Κορνήλιος, που οι προσευχές και οι ελεημοσύνες του ανέβαιναν ως θυμίαμα ενώπιον του Θεού– και άλλο να έχει προσχωρήσει ενσυνείδητα στον Πονηρό, τα κελεύσματα του οποίου να υπηρετεί προς βλάβη των ανθρώπων.

Agia Ioustini

🟣 4. Η Δύναμη της Πνευματικής Αντίστασης
(Θεολογική προσέγγιση στην έννοια της πνευματικής μάχης, της νίκης του φωτός επί του σκότους και της σημασίας της πίστης. Οι Άγιοι προβάλλονται ως πρότυπα πνευματικής αντίστασης.)

Κι όμως! Ένας τέτοιος άνθρωπος, τόσο δέσμιος του διαβόλου, δεν χρειάστηκε παρά ένα μικρό κορίτσι, την αγία Ιουστίνα, για να μπορέσει να απεμπλακεί. Όχι χρησιμοποιώντας η νεαρή κόρη επιχειρήματα, όχι κάνοντας θαύματα, αλλά απλώς τηρώντας το άγιο θέλημα του Θεού. Και μόνον δηλαδή η υπακοή στο θέλημα του Θεού είναι ικανή να εκδιώξει τον διάβολο και να μεταστρέψει έναν υπηρέτη του σε απόστολο του Χριστού. 

Το συγκλονιστικότερο: εν αγνοία της ίδιας της Ιουστίνας. Η αγία, αγωνιζόμενη απλώς να κρατήσει την αγνότητά της, χωρίς να γνωρίζει τίποτε, διέλυε κάθε ιστό αράχνης, που έπλεκε γι’ αυτήν ο διάβολος μέσω του οργάνου του. Κι αυτό που συνέβη τότε, συμβαίνει πάντοτε, όπως βεβαίως και σήμερα. Ο διάβολος ενώ φαίνεται πανίσχυρος, στην πραγματικότητα είναι εξαφανισμένος και κατηργημένος από τον Κύριο.

Το έχουμε ξαναπεί: μόνον όποιος του δίνει δικαιώματα τον βλέπει κατακτητή της ζωής του. Και δικαιώματα του δίνουμε, όταν αμαρτάνουμε και παρουσιαζόμαστε χαλαροί στην πνευματική μας ζωή. Τότε ναι, ο διάβολος μας κάνει υποχείρια και έρμαιά του. Οπότε εισπράττουμε και το ανάλογο τίμημα: τη θλίψη, τη μελαγχολία, το μίσος, την κόλαση από αυτή τη ζωή. 

Θυμίζει η περίπτωση το περιστατικό του Γεροντικού: τον άγιο ασκητή που πηγαίνοντας στο σπίτι ενός ανθρώπου, προκειμένου να πάρει το αντίτιμο για κάτι πανέρια που του είχε πουλήσει, ήλθε αντιμέτωπος με τη δαιμονισμένη κόρη του ανθρώπου. Και χωρίς να πει τίποτε ο ασκητής, χωρίς να κάνει κάποια προσευχή για να βγει το δαιμόνιο, εκείνο εξαφανίστηκε σαν να καιγόταν, γιατί ο ασκητής δεν αντέδρασε σε χαστούκι που του έδωσε η κοπέλα. Η μη αντίδρασή του, λόγω της υπακοής στον Κύριο: «μη αντιστήναι τω πονηρώ», έφερε ακριβώς το θαύμα: να βγει το δαιμόνιο.

Δυστυχώς, ο διάβολος υπάρχει και δρα όπου βρει. Κι ακόμη δυστυχέστερα, υπάρχουν ταλαίπωροι συνάνθρωποί μας που καταφεύγουν στη μαγεία, στα δίχτυα δηλαδή του εχθρού τους, για να βρουν «ίαση». Η μεγαλύτερη συμβολή μας για την υπέρβαση της τραγικότητας αυτής είναι η υπακοή μας στο θέλημα του Θεού. Όσο εμείς που έχουμε κάποια συναίσθηση της πίστεώς μας είμαστε συνεπείς προς αυτήν την πίστη μας, τόσο θα αγιάζουμε τον εαυτό μας, συνεπώς ο διάβολος θα συναντά ένα «κενό» απέναντί μας, αλλά και τόσο θα βοηθούμε, χωρίς ίσως να το καταλαβαίνουμε, και τους αμελείς συνανθρώπους μας.

  • 🟣 5. Πνευματική Ερμηνεία και Υπαρξιακά Μηνύματα
(Στοχαστική ερμηνεία του βίου τους, με υπαρξιακό και κοινωνικό βάθος. Προβάλλονται οι έννοιες της μεταστροφής, της επιλογής, της δύναμης του πνευματικού λόγου και της ελευθερίας από κάθε δέσμευση και εξουσία.)

Η πορεία του Αγίου Κυπριανού και της Αγίας Ιουστίνης από τον κόσμο της μαγείας στον κόσμο του φωτός, αποτελεί ένα συγκλονιστικό μάθημα πίστης. Η Εκκλησία, τιμώντας τη μνήμη τους, υπενθυμίζει στους πιστούς τη δύναμη της προσευχής, την αξία της καθαρής καρδιάς και τη νίκη του Χριστού επί του κακού.

Κάποιες φορές δεν χρειάζεται να πείσουμε· η αγνότητα αρκεί. Όταν το κακό πολιορκεί, η σιωπηλή παρουσία ενός ανθρώπου που αγαπά τον Θεό, μπορεί να νικήσει κάθε δαιμονική επιβουλή. Όπως τότε, έτσι και τώρα, η απλότητα της αγίας ζωής μπορεί να λυγίσει και τον πιο σκληρό πολεμιστή του σκότους.

✍️ Σοφία Ντρέκου

Saint Cyprian and Saint Justina. Colour photogravure, 1898.

● Ακολουθία Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης: Τῌ Β' ΤΟΥ ΑΥΤΟΥ ΜΗΝΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ Μνήμη τοῦ Ἁγίου Ἱερομάρτυρος Κυπριανοῦ, καὶ Ἰουστίνης τῆς Παρθένου. ΕΙΣ ΤΟΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟΝ (Βλ. εδώ)
● Παρακλητικός Κανόνας Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης [PDF] (Βλ. εδώ)

● English language: The Lives of Saints Cyprian and Justina (Translated from the Russian Lives of Saints, Moscow, 1904) Some miracles of Sts. Cyprian and Justina. The Life and Sufferings of the Holy Martyrs Cyprian and Justina (Commemorated October 2/15) In 19th-Century Russia. From The Orthodox Word, Vol. 12, No. 5 (70) (September-October, 1976), pp. 135-142, 167-176.

Saints Cyprian and Justina are honored in the Catholic Church, Eastern Orthodox Church and Oriental Orthodoxy as Christians of Antioch, who in 304, during the Diocletianic Persecution, suffered martyrdom at Nicomedia (modern-day İzmit, Turkey) on September 26. According to Roman Catholic sources, no Bishop of Antioch bore the name of Cyprian.

*Το Μηνολόγιο του Βασιλείου Β΄ είναι ένα εικονογραφημένο χειρόγραφο που σχεδιάστηκε ως εκκλησιαστικό ημερολόγιο ή λειτουργικό βιβλίο (μηνολόγιο) της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Δημιουργήθηκε περί το 1000 μ.Χ. για τον Βυζαντινό αυτοκράτορα Βασίλειο Β΄ (περ. 976–1025).

Περιέχει Συναξάριο, μια σύντομη συλλογή βίων αγίων, που συντάχθηκε στην Κωνσταντινούπολη για λειτουργική χρήση, και περίπου 430 μικρογραφίες από οκτώ διαφορετικούς καλλιτέχνες. Ήταν ασυνήθιστο για Μηνολόγιο εκείνης της εποχής να έχει τόσο πλούσια εικονογράφηση. Σήμερα βρίσκεται στην Βιβλιοθήκη του Βατικανού (Ms. Vat. gr. 1613). Ακριβές αντίγραφο παρήχθη το 1907.

Βιβλιογραφία: 

• ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ - Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον www.ec-patr.org
• www.synaxaristis - ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ
• Pigizois.net Συναξαριστής Ορθόδοξη Πύλη στο ίντερνετ
• ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΝ: «Ο ΑΓΙΟΣ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΑΓΙΑ ΜΑΡΤΥΣ ΙΟΥΣΤΙΝΑ» παπα Γιώργης Δορμπαράκης - pgdorbas.blogspot.com
• Βικιπαίδεια, wikipedia.org
• Τα Βίντεο από www.YouTube, εταιρεία της Google.
• Saints Cyprian and Justina (From Wikipedia, the free encyclopedia)

Ταις των σων Αγίων πρεσβείαις Χριστέ ο Θεός ελέησον ημάς.

πηγή: Αέναη επΑνάσταση | Sophia-Ntrekou.gr

Δείτε Σχετικά:
Ο Άγιος Κυπριανός Καρθαγένης και το ζήτημα των Πεπτωκότων (Lapsi)
Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: Ο Διάβολος και η Μαγεία (Βιβλίο)



Η πρώτη εμφάνιση του Μάρκου Σεφερλή σε
βιντεοταινία για τον Άγιο Κυπριανό το 1987

Τίτλος βιντεοταινίας: Άγιοι Κυπριανός και Ιουστίνη a.k.a.
Ο πρώην μάγος Κυπριανός και Ιουστίνη η παρθένος
Έτος: 1987. Διάρκεια: 90'. Εταιρία παραγωγής:
Elpis Film. Σκηνοθεσία: Γιώργος Χονδροκώστας

Ηθοποιοί: Πέτρος Φώσκολος, Αγγελική Ντάρλα, Βαγγέλης Τραϊφόρος, Νέλλη Παππά, Χρήστος Νάτσιος, Γιάννης Ευδαίμων, Κώστας Μπακάλης, Σπύρος Μπιμπίλας, Μάρκος Σεφερλής, Γιώργος Χαδίνης, Θωμάς Παλιούρας...κ.ά (retroDB)

Σχόλια/Πλοκή: Η Ιουστίνη και η οικογένεια της εγκαταλείπουν την ειδωλολατρεία και ασπάζονται τον Χριστιανισμό. Ο Κυπριανός αφού μελέτησε όλους τους αρχαίους συγγραφείς και όλες τις θρησκείες, αποφάσισε να υπηρετήσει το σατανά και να βοηθάει τους συνανθρώπους του να κάνουν το κακό. Στο μεταξύ με εντολή της Ρώμης, ο Δούκας της Αντιοχείας, Ευτύλμιος, αρχίζει την εξόντωση των χριστιανών...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.