Απίστευτο σεξιστικό παραλήρημα από τον
Μητροπολίτη Σερβίων και Κοζάνης, Παύλο.
«Τις εμπαίζουν... γυναικοκτονία λέει...»
Εξωφρενικά απαράδεκτος. Οικτρές καταστάσεις.
Εξοργιστικό το ύφος του κι ο λαϊκισμός του...
Αυτή η διαποίμανση η ευκαίρως ακαίρως και εν αγνοία είναι επικίνδυνη. Αναφέρομαι σε κήρυγμα ιεράρχη, που έχει πάρα πολύ επικριθεί από φεμινιστική σκοπιά. Εγώ θα θέσω και ένα άλλο θέμα, όπως το αντιλαμβάνομαι, από τη σκοπιά της χριστιανικής πνευματικότητας. Λέει λοιπόν ο ιεράρχης, αναφέροντας τα παράπονα μέλους του ποιμνίου του:
«η μάνα μου πάτερ σηκώθηκε και έφυγε από το σπίτι μου γιατί ο πατέρας μου έκανε μια παρατυπία. Και πού πάει, τον ρώτησα, 60 χρονών γυναίκα; Στη Θεσσαλονίκη για να γραφτεί σε μια σχολή! Εκεί φτάσαμε! Και δε λέει το παιδί μου… το σπλάχνο μου».
Η παρατυπία είναι εμφανώς ένας ευφημισμός για τη μοιχεία. Ας δούμε λοιπόν πώς υποβιβάζεται το έγκλημα σε πταίσμα. Και πώς αντίστροφα, η διάθεση της μάνας να σπουδάσει παρουσιάζεται ως κακούργημα.
Η μοιχεία του πατέρα αγιασμένη, η πνευματική ανέλιξη της μάνας αμαρτία. Το δε ανφάν μόνο κι ορφανό από ντάντεμα κ στέρηση... παραπτώματος!
Να σχολιάσω επίσης τα όσα αφορούν το «παιδί», το «σπλάχνο». Με μάνα 60 χρονών, πόσων χρονών να είναι το «σπλάχνο»; Που θέλει τη μανούλα του να του φτιάχνει το αβγό του, που φτάνει στον δεσπότη δι' υπόθεσίν του (!!!), αλλά δεν έχει πίκρα -αντίθετα συναινεί- στην «παρατυπία» του πατέρα;
Όχι, αυτά και τέτοιου είδους τοποθετήσεις δεν προάγουν τη χριστιανική πίστη, μήτε τη σωτηρία των ανθρώπων. Είναι προαγωγοί άλλων καταστάσεων.
Ο κόσμος δικαίως γυρίζει την πλάτη. Λυπάμαι πάρα πολύ με αυτή την κατάσταση. Αλλά γυρίζει την πλάτη σε αυτό το επίπεδο εκκλησιαστικής εκφοράς του λόγου και σεξιστικής πρακτικής. Ο κόσμος ορφανεύει από τον Χριστό, με δική τους ευθύνη.
Τέτοιου είδους τοποθετήσεις προάγουν τον χλευασμό της κοινωνίας που βρίσκεται (και παραμένει δυστυχώς) μακριά από την εκκλησιαστική σύναξη. Εμείς οφείλουμε να κάνουμε κριτική στους ιερείς και τους ιεράρχες μας, όμως και η Ιερά Σύνοδος πρέπει να πει τον λόγο της.
Στα ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ο κυρίαρχος ή έστω ο επικρατών εκκλησιαστικός λόγος γίνεται εμπόδιο, αντί να συμβάλλει στην απήχηση της Εκκλησίας και συνεπώς όχι μόνο δεν υπηρετεί αλλά και παρεμποδίζει την κοινωνία. Είναι το άκρο αντίθετο από τη στάση του Χριστού. Ας κοιτάξουν να κηρύττουν Χριστό και όχι αντίχριστα πράγματα.
Λυπάμαι πάρα πολύ, ταυτόχρονα θυμώνω! Θέλει δηλαδή οι γυναίκες να «καταπίνουν» τον όρο «γυναικοκτονία», θεωρεί απαράδεκτο και «κατάντια» το να θέλει μια μητέρα 60 χρονών να σπουδάσει.
Ειλικρινά, δεν αντέχω άλλο σ' αυτή την εκκλησία. Προσπάθησα όσο μπορούσα να τα βγάλω πέρα, να παλέψουμε για κάτι καλύτερο και πιο δίκαιο, αλλά αυτοί που μάς εμπαίζουν, συνεχίζουν να μας εμπαίζουν από άμβωνος. Πολύ λυπάμαι. Πώς να παλέψουμε για τα αυτονόητα όταν άλλοι τα θεωρούν ακόμα αδιανόητα!
Κάποιος επιτέλους από την Ιερά Σύνοδο να τον επαναφέρει στο
Χριστοφόρο Δρόμο της Ευαγγελικής και Αποστολικής αρετής.
ΥΣ. Σκέπτομαι τί θα περνούν οι καημένες οι μοναχές μας
στην ανδροκρατούμενη εκκλησιαρχική ιεραρχία...
Ο Χριστός και η εορταζόμενη Παναγία μας ας τις βοηθήσει να
μιλήσουν κάποτε κι εκείνες και να μην κρατούν το στόμα τους κλειστό.
Ο Χριστός και η εορταζόμενη Παναγία μας ας τις βοηθήσει να
μιλήσουν κάποτε κι εκείνες και να μην κρατούν το στόμα τους κλειστό.
Η γραμμή SOS 15900 απευθύνεται σε γυναίκες
θύματα βίας οποιαδήποτε μορφής ακόμη και λεκτικής.
Είναι πανελλαδικής εμβέλειας, 24ωρης λειτουργίας,
όλο το χρόνο, με αστική χρέωση.
ΔΕΙΤΕ: Των Μυροφόρων ~ Κυριακή κατά της γυναικοκτονίας ~ Τί είναι η Γυναικοκτονία;
Σε εσάς που σας λένε να σωπάσετε,
εμείς λέμε σπάστε τη σιωπή και ΜΙΛΗΣΤΕ!!!
Δημοτική Κίνηση «Κοζάνη Τόπος να Ζεις»
Σε ένα πρωτοφανές σεξιστικό, κήρυγμα ο μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης Παύλος στον ιερό μητροπολιτικό ναό του Αγίου Νικολάου, καλούσε εμμέσως τις γυναίκες να κρατούν στο στόμα τους κλειστό, όπως έκαναν πολλές δεκαετίες πίσω, ενώ επιτέθηκε και σε αυτούς που χρησιμοποιούν τον όρο «γυναικοκτονία».
Στο κήρυγμά του ειρωνεύτηκε τις 13 γυναικοκτονίες που έχουν καταγραφεί από την αρχή του έτους 2021, στη χώρα μας, σημειώνοντας χαρακτηριστικά:
«Φτιάξαμε έναν καινούριο όρο εμείς οι Έλληνες για τις γυναίκες, για να τις εμπαίζουν και αυτές το πιστεύουν. Πού να ακουστεί στον νομικό ποινικό κόσμο ανά την οικουμένη και να γελάσει ή μάλλον να καγχάσει. Μου λένε γυναίκες πως, σεβασμιότατε, οι άντρες μας πολλές φορές μας ταπεινώνουν. Στο χέρι σας είναι να μεταδώσετε, να μεταγγίσετε αυτό που είστε. Έλεγαν οι μανάδες μας, ακούστε παιδιά μου, εμείς οι γυναίκες ό,τι θέλουμε κάνουμε, αρκεί σε κάποια στιγμή να έχουμε το στόμα μας κλειστό και μετά θα γίνει αυτό που εμείς θέλουμε. Έχει δύναμη η γυναίκα, γιατί έχει αισθήματα που δεν έχει ο άνδρας»... έλεγε σε τόνο ειρωνικό ο Μητροπολίτης χαρακτηριστικά και στη συνέχεια, ανέφερε ένα περιστατικό με έφηβα κορίτσια που είχαν μεθύσει. «Πονάς για τις ψυχές και το κατάντημα. Είναι κατάντημα της μητέρας» !!!!!
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο ιερωμένος είναι αδιανόητο να έχουν αυξηθεί τόσο τα διαζύγια στη χώρα, αναφέροντας χαρακτηριστικά ως παράδειγμα την περίπτωση ενός νεαρού που του εκμυστηρεύτηκε τον χωρισμό των γονιών του: «''Η μάνα μου πάτερ σηκώθηκε και έφυγε από το σπίτι μου γιατί ο πατέρας μου έκανε μια παρατυπία'' και πού πάει, τον ρώτησα 60 χρονών γυναίκα. Στη Θεσσαλονίκη για να γραφτεί σε μια σχολή! Εκεί φτάσαμε! Και δε λέει το παιδί μου, το σπλάχνο μου».
«Η συζυγία είναι το μεγαλύτερο κόσμημα στη γυναίκα», είπε χαρακτηριστικά ο ιερωμένος και ανέτρεξε στο παρελθόν, όταν οι γυναίκες κρατούσαν το στόμα τους κλειστό.
O Μητροπολίτης αναφέρθηκε ότι «δεν είμαι ούτε ρατσιστής, ούτε εθνικιστής»!!!!!!!
Ο Μητροπολίτης Κοζάνης ακούει γυναικοκτονία
και γελάει. Κανένας σεβασμός, σεβασμιώτατε;;;
Εμπρός πίσω. Ζούμε στο χωριό που κάποτε ονειρευόταν ο Περίανδρος Πόπωτας δεν εξηγείται αλλιώς. Στη θέση του Περίανδρου Πόπωτα βάλε τον Μητροπολίτη Σερβιών και Κοζάνης, Παύλο. Εκείνος θα σου τα πει σωστά, μέσα στον οίκο του Θεού, ντυμένος με τα ιερά του άμφια και θα σε ξεμπερδέψει μία για πάντα με τον όρο γυναικοκτονία, ίσως και λοιπούς «νεολογισμούς».
Ζούμε σε έναν κόσμο όπου κάποιοι αναρωτιούνται γιατί χρειάζεται ο φεμινισμός, πόσο ίσες θέλουν να είναι πια οι γυναίκες, φοβούνται ότι το #MeToo τους απαγορεύει το φλερτ κι ότι ο όρος γυναικοκτονία υποτιμά, ως άνθρωπο, τη γυναίκα. Ζούμε παραλλήλως σε έναν κόσμο όπου συνεχίζουμε να μετράμε πτώματα αδελφών μας, γυναικών. 13 γυναικοκτονίες έχουμε μετρήσει το 2021. Αλλά για τον Μητροπολίτη Σερβιών και Κοζάνης Παύλο, το γεγονός ότι εμείς τις αποκαλούμε γυναικοκτονίες έχει κάνει όλη την οικουμένη να γελάει μαζί μας. Μόνο που κανείς από εμάς δεν γελάει. Εμείς κλαίμε και πληγώνουμε περισσότερο τα μάτια μας με αυτά που διαβάζουμε.
Η γυναικοκτονία: Ένας παλιός όρος που
ο Μητροπολίτης Κοζάνης θεωρεί νεολογισμό
«Φτιάξαμε έναν καινούριο όρο εμείς οι Έλληνες για τις γυναίκες, για να τις εμπαίζουν και αυτές το πιστεύουν. Γυναικοκτονία, λέει. Πού να ακουστεί στον νομικό ποινικό κόσμο ανά την οικουμένη και να γελάσει ή μάλλον να καγχάσει. Γυναίκα δεν είσαι άνθρωπος; Είσαι άνθρωπος, εικόνα του Θεού. Αφού δεν είσαι άνθρωπος τι είσαι;», είπε από άμβωνος ο Μητροπολίτης Σερβιών και Κοζάνης Παύλος.
Ας γράψω εδώ για χάρη του παραλογισμού του μητροπολίτη, αλλά και για χάρη της γνώσης που είναι και δύναμη παράλληλα, ότι τη λέξη γυναικοκτονία δεν την εφήυραμε στην Ελλάδα. Μη βλέπεις που, ως γνωστόν, όταν εμείς είχαμε πολιτισμό οι άλλοι έτρωγαν βελανίδια. Είναι μια λέξη που πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε στην Αγγλία το 1801 για να περιγράψει τον φόνο μίας γυναίκας. Το 1848 μπήκε στο νομικό λεξικό Wharton. Το 1976 η Diana Russell δημοσίευσε τον όρο στο Crimes Against Women Tribunal.
Ο όρος γυναικοκτονία είναι παλιός, όπως ίσως θα χαρακτήριζα και τα μυαλά τα οποία αρνιούνται να τον δεχτούν ως υπαρκτό.
Ας γράψω εδώ για τους ίδιους λόγους ότι ο νομικός ποινικός κόσμος σε άλλες χώρες μια χαρά άκουσε τον όρο και δεν κάγχασε. Στο Μεξικό από το 2007, η γυναικοκτονία έχει θεσμοθετηθεί ως ξεχωριστό αδίκημα, ενώ έχει αναγνωριστεί και σε άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής.
Ο Μητροπολίτης Κοζάνης έχει την συμβουλή του
ενός εκατομμυρίου: Κρατήστε το στόμα σας κλειστό
Πάμε τώρα παρακάτω στο κρεσέντο του μισογυνισμού που ακολούθησε από τον Μητροπολίτη Σερβιών και Κοζάνης Παύλο. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, ο Μητροπολίτης, προέτρεψε τις γυναίκες να κρατούν το στόμα τους κλειστό. Πώς λέμε από την άλλη πλευρά της γης, αυτή της πραγματικής σημερινής ζωής ότι πρέπει να μιλάμε, πρέπει να μην ανεχόμαστε κακοποιητικές συμπεριφορές είτε είμαστε θύματα αυτών είτε είμαστε μάρτυρες; Ε, καμία σχέση. Στον πλανήτη του ιερού ναού της Κοζάνης όπου ο Μητροπολίτης έκανε το κήρυγμά του, τα ρολόγια την τελευταία μέρα του Οκτώβρη δεν γύρισαν μία ώρα, αλλά έναν αιώνα πίσω.
«Μου λένε γυναίκες πως, σεβασμιότατε, οι άντρες μας πολλές φορές μας ταπεινώνουν. Στο χέρι σας είναι να μεταδώσετε, να μεταγγίσετε αυτό που είστε. Έλεγαν οι μανάδες μας, ακούστε παιδιά μου, εμείς οι γυναίκες ό,τι θέλουμε κάνουμε, αρκεί σε κάποια στιγμή να έχουμε το στόμα μας κλειστό και μετά θα γίνει αυτό που εμείς θέλουμε. Έχει δύναμη η γυναίκα, γιατί έχει αισθήματα που δεν έχει ο άνδρας», είπε αρχικά ο Μητροπολίτης.
«Εκεί φτάσαμε». Και πάλι καλά που φτάσαμε
Στη συνέχεια σε κάτι που θα έμοιαζε με fun fiction κείμενο του Κώστα Μανιάτη, συνέχισε και με παράδειγμα συγκεκριμένο την υποτίμηση των γυναικών. Μην τυχόν κι αφήσει περιθώρια παρεξήγησης των λεγομένων του.
Όπως είπε, ένας νέος ο οποίος τον επισκέπτεται συχνά, πρόσφατα του ανέφερε ότι η μητέρα του έφυγε από το σπίτι γιατί ο πατέρας του έκανε μία παρατυπία. «Και πού πάει, τον ρώτησα 60-κάτι χρονών γυναίκα; Στη Θεσσαλονίκη για να γραφτεί σε μια σχολή. Εκεί φτάσαμε, και δεν λέει το παιδί μου, το σπλάχνο μου», είπε ο Μητροπολίτης.
Και το χειρότερο απ’ όλα είναι πως δεν ξέρω αν όντως φαίνονται τόσο παράλογα, τόσο πίσω στον χρόνο τόσο άκαιρα όσα είπε ο Μητροπολίτης, όταν εμείς μετράμε πτώματα, ή αν εκφράζουν μεγάλο μέρος της κοινωνίας στην οποία ζούμε.
13η γυναικοκτονία στη χώρα μας. «Η βία έχει μπει μέσα στα σπίτια»
Εν είδει απάντησης ήρθε να με αποτελειώσει μία είδηση του ΣΚΑΪ. Σε αυτόν μίλησε η ψυχολόγος Στέλλα Αργυρίου με αφορμή τη 13η γυναικοκτονία στη χώρα μας το 2021.
«Η βία έχει μπει μέσα στα σπίτια. Πρέπει να υπάρχει υποστηρικτικό περιβάλλον, για να μπορέσει η μάνα, η σύζυγος, η σύντροφος να στηριχθεί για να εγκαταλείψει το δυνάστη. Δολοφονούνται και αφήνουν πίσω υποχρεώσεις αφήνουν πίσω παιδιά. Πρέπει αυτές οι γυναίκες να υποστηριχτούν από την πολιτεία», ανέφερε η ψυχολόγος. Η ίδια σημείωσε ότι τον Απρίλιο στατιστικά είχαν δείξει ότι μέσα στην πανδημία αναζητήθηκε 163 εκατ. φορές στο ίντερνετ το «πώς να χτυπήσω τη γυναίκα μου χωρίς να το καταλάβει κανείς».
Βέβαια η συντάκτρια της επίμαχης αυτής έρευνας, που είχε δημοσιευθεί τον Αύγουστο του 2020 στο MSNBC, Katerina Standish, είχε αναγνωρίσει ότι η μεθοδολογία της δεν ήταν σωστή. Τα αποτελέσματα μπορεί να ήταν λιγότερα, πάντως η έμφυλη βία αυξήθηκε σημαντικά την περίοδο της πανδημίας.
10 συμπεριφορές που σου δείχνουν ότι πρέπει
να φύγεις από μια σχέση το συντομότερο
Οι γυναίκες πρέπει να έχουν έναν υποστηρικτικό μηχανισμό, ανέφερε ξεκάθαρα η ψυχολόγος. Ο υποστηρικτικός αυτός μηχανισμός σίγουρα δεν είναι η Μητρόπολη Κοζάνης, θα προσθέσω εγώ.
Οι γυναίκες πρέπει να έχουν έναν υποστηρικτικό μηχανισμό, ανέφερε ξεκάθαρα η ψυχολόγος. Ο υποστηρικτικός αυτός μηχανισμός σίγουρα δεν είναι η Μητρόπολη Κοζάνης, θα προσθέσω εγώ.
Εμπρός πίσω, σε έναν κόσμο που από τη μιά φοβάται ότι χάνει τον ρόλο του φύλου του και από την άλλη σκοτώνεται για το φύλο του και μόνο. Γυναίκες σκοτώνονται γιατί αποφάσισαν ότι οι συμβουλές της παλιάς γενιάς και του Μητροπολίτη Κοζάνης Παύλου, όχι απλά δεν δίνονται για την ευτυχία τους, αλλά θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους. Γιατί αποφάσισαν να πάρουν τη ζωή του στα χέρια του, νωρίς, αργά, όποτε ήταν έτοιμες τέλος πάντων. Κι εμείς αντί να αγκαλιάζουμε όσες το κάνουν και γλιτώνουν αναρωτιόμαστε από άμβωνος πού πάει αυτός ο κόσμος και πώς καταντήσαμε έτσι τέλος πάντων.
Ο κόσμος του πίσω
Εμπρός πίσω σε έναν κόσμο που τολμά ακόμα να λέει σε κάθε τόνο «καθίστε φρόνιμα» σε ψυχές που κάθε μέρα τρέμουν, σε σώματα κακοποιημένα, σε ζωές εγκλωβισμένες στο φόβο, σε ανθρώπους για τους οποίους το σπίτι δεν είναι το ασφαλές καταφύγιό τους αλλά ο τόπος των βασανιστηρίων τους.
Εμπρός πίσω σε έναν κόσμο τόσο καλά κρατημένο σε πατριαρχικές δομές εξουσίας που μας έπειθε για καιρό ότι οι γυναίκες είναι κάποιο μίασμα, ότι οι γυναίκες δεν μπορούν να είναι πνευματικοί ηγέτες, ότι οι γυναίκες δεν μπορούν να είναι όχι απλά ηγέτες αλλά και οι μόνες που μπορούν να έχουν λόγο στο σώμα τους.
Έναν κόσμο που ανάμεσα στα θυμιατά και τα λιβάνια του και τις μπουνιές και τις κλωτσιές κακοποιητικών πατέρων, συζύγων, συντρόφων, αγνώστων που «προκαλέσαμε», μας καλλιεργούσε συνέχεια την εικόνα της «Δούλας και Κυράς» που σιωπώντας και ύπουλα φυτεύοντας σπόρους και ιδέες στο κεφάλι του κύρη μας, θα ζούσαμε ζωή χαρισάμενη ή έστω θα ζούσαμε.
Εμπρός πίσω σε έναν κόσμο που μέχρι σήμερα αρνείται να δει το αυτονόητο και μας πετά την ευθύνη. Δεν πάει να ψάχνει ο άντρας πώς θα σε χτυπήσει χωρίς να αφήσει σημάδια, δεν πάει να σε πατάει με το μηχανάκι και να σε μαχαιρώνει, δεν πάει να σε πετάει στον γκρεμό, δεν πάει να σε βιάζει εκμεταλλευόμενος την εξουσία του; Εσύ φταις βρε κουτό που δεν μπόρεσες να τους μεταγγίσεις αυτό που είσαι. Εσύ φταις για κάθε σφαλιάρα γιατί κάτι του έκανες. Και φυσικά πώς θα το πεις; Πού να το πεις; Αφού εσύ φταις. Κάτσε φρόνιμα και κράτα το στόμα σου κλειστό λοιπόν. Αυτός είναι ο κόσμος του πίσω.
O Μητρ. Κοζάνης Παύλος το 2014. / Χρήστος Μπόνης/ Eurokinissi
Κερδίζοντας όλες μαζί τον ζωτικό μας χώρο
Εμπρός στον κόσμο που σε κάθε τόνο επιμένει να λέει «Να μιλάμε». Εμπρός στον κόσμο που μία γυναίκα (το χέρι της σφίγγω νοερά) έφυγε στα 60 κάτι της και πήγε να σπουδάσει και δεν άφησε καμία άλλη φορετή ενοχή να την κρατήσει πίσω. Εμπρός στον κόσμο όπου ο σεβασμός για τον όρο οικογένεια κερδίζεται και δεν προεξοφλείται. Εμπρός στον κόσμο όπου η αγάπη κερδίζει το σκοτάδι και τον σκοταδισμό. Η αγάπη για τον εαυτό μας, η αυτοκυριαρχία μας, το εγώ μας το ολόκληρο που ηθελημένα γίνεται εμείς, όταν το εμείς αξίζει.
Γυναικοκτονία στην Ιεράπετρα: Πρώτα τις
σκοτώνετε και μετά απειλείτε να αυτοκτονήσετε
Εμπρός στον δρόμο που η αυτοδιάθεση και η συναίνεση είναι αυτονόητες. Εμπρός στον κόσμο που επιτέλους για τις συμπεριφορές τους φταίνε οι θύτες κι όχι τα θύματα. Εμπρός στον κόσμο που κανείς δεν θα σωπάσει απέναντι στη βία. Σου κρατάω το χέρι, κράτα κι εσύ το δικό μου. Ας βγούμε από εδώ, από τον μεσαίωνα. Βοήθησέ με και σε βοηθάω κι εγώ να κερδίσουμε ζωτικό χώρο, πετώντας από πάνω μας όλες τις ενοχές που μας φόρτωσαν, όλες τις ευθύνες που δεν ήταν δικές μας, όλα τα «σώπα» που ακούσαμε, όλα τα «πρόσεχε», όλους έναν έναν κάθε εφιάλτη μας.
Ας πάμε τα ρολόγια μας μια ώρα μπρος. Ας
ζήσουμε επιτέλους. Απλά να ζήσουμε ζητάμε.
Σχόλιο της Δημοτικής Κίνησης Κοζάνη Τόπος να Ζεις
σχετικά με τη «Γυναικοκτονία», προς κάθε ενδιαφερόμενο
Απάντηση σε ένα «γιατί» (προς κάθε ενδιαφερόμενο)
δολοφονίες γυναικών και κοριτσιών εξαιτίας του φύλου τους.
Ο όρος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
- τη δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα άσκησης βίας από ερωτικό σύντροφο
- τον βασανισμό και τη δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα μισογυνισμού
- τη δολοφονία γυναικών και κοριτσιών ως «εγκλήματα για λόγους τιμής»
- τη στοχευμένη δολοφονία γυναικών και κοριτσιών στο πλαίσιο ένοπλων συγκρούσεων
- τη δολοφονία γυναικών λόγω προίκας
- τη δολοφονία γυναικών και κοριτσιών εξ’ αιτίας του σεξουαλικού προσανατολισμού τους και της ταυτότητας φύλου
- τη δολοφονία αυτόχθονων γυναικών και κοριτσιών εξαιτίας του φύλου τους
- βρεφοκτονία και εμβρυοκτονία βασισμένη στην επιλογή φύλου
- περιπτώσεις γυναικοκτονίας οι οποίες συνδέονται με τον ακρωτηριασμό των γυναικείων γεννητικών οργάνων
- κατηγορίες μαγείας
- περιπτώσεις γυναικοκτονίας οι οποίες συνδέονται με συμμορίες, το οργανωμένο έγκλημα, εμπόρους ναρκωτικών και την εμπορία γυναικών και κοριτσιών.
(Πηγή: Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο για την Ισότητα των Φύλων)
Η γραμμή SOS 15900 απευθύνεται σε γυναίκες θύματα βίας. Είναι πανελλαδικής εμβέλειας, 24ωρης λειτουργίας, όλο το χρόνο, με αστική χρέωση.
Τη γραμμή στελεχώνουν ψυχολόγοι και κοινωνικοί επιστήμονες που παρέχουν άμεση βοήθεια σε έκτακτα και επείγοντα περιστατικά βίας.
Φτάνει πια με όσους μιλούν εκ του ασφαλούς, φτάνει πια με όσους σιωπούν ευελπιστώντας σε «ελέη». Φτάνει πια με την υποκρισία!
Σε εσάς που σας λένε να σωπάσετε,
εμείς λέμε σπάστε τη σιωπή και ΜΙΛΗΣΤΕ!!!
Για την Δημοτική Κίνηση «Κοζάνη Τόπος να Ζεις»
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ 03/11/2021
Περισσότερα Βίντεο επί του θέματος:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.