Σελίδες

Φωτεινά αποφθέγματα με εξηγήσεις χωρίς επεξηγήσεις


Εργασία Σοφία Ντρέκου Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)


Κάποιοι γεννιούνται δάσκαλοι και κάποιοι μαθητές.
Εγώ ανήκω στην κατηγορία της μαθήτριας. 
Και όπως ξέρουμε ο δάσκαλος είναι το σώμα 
και ο μαθητής η σκιά. (Σοφία Ντρέκου)

Ν. Λυγερός - Κοίτα λίγο πιο πέρα
πάρε τα αποφθέγματα της συλλογής σου
κι ανέδειξέ τα με τον σχεδιασμό
που σέβεται την αλλαγή φάσης
που προκαλούν για να μάθουν
και οι άλλοι από τη διδασκαλία
που σε άγγιξε εδώ και χρόνια
για να βοηθήσεις τους άλλους
με όσα έμαθες να διαχειρίζεσαι
από τότε που είσαι μαθητής του Δικαίου.

Εξηγήσεις χωρίς επεξηγήσεις

- Ποιος θα καταλάβει το νόημα;
- Των αποφθεγμάτων;
- Δεν είναι πολύ πυκνά;
- Η αποσυμπίεση γνώσεων έχει το φυσικό της χώρο.
- Τον Χρόνο;
- Μέσω του Έργου.
- Μα ποιος μπορεί να το διαβάσει;
- Αυτός που το έγραψε.
- Και οι άλλοι;
- Επί της ουσίας γνωρίζουν μόνο αποσπάσματα.
- Μα τότε;
- Έχεις δίκιο, δεν μπορεί να ξέρουν.
- Έτσι τα αποφθέγματα…
- Είναι απλώς η κατάσταση που ζουν.
- Άρα βοήθεια συνειδητοποίησης.
- Και μόνο αυτό.
- Δεν είναι πρόσβαση.
- Μόνο άνοιγμα.
- Η συνέχεια είναι θέμα θέλησης.
- Αλλά όχι η θέληση.
- Όσα πάρουν δικά τους.
- Και μόνο αυτά.
- Για τα άλλα θα χρειαστούν…
- Να επιστρέψουν…
- Και μετά…


Φωτεινά αποφθέγματα
μπορείς να διαβάσεις
αλλιώς θα καείς
επειδή η ύπαρξή σου 
δεν είναι έτοιμη να γίνει ζωή
με την επανάσταση της σκέψης
που απαιτεί απελευθέρωση 
του πνεύματος
για να δεις πέρα από τα όρια 
εκείνο το μέλλον
που δημιουργεί η ιστορία 
γιατί βασίζεται 
στη νοημοσύνη
κι όχι μόνο στην πορεία 
μιας καταγραφής
γιατί δεν πρόκειται 
για εφημερίδα 
αλλά βιβλίο.

Χαϊκού, Κοάν και συμβολή τους

Είναι δύσκολο να φανταστεί κάποιος, χωρίς να είναι γνώστης της Άπω Ανατολής, πώς μπορεί να τον βοηθήσει ένα Χαϊκού ή ένα Κοάν. Κι όμως ακόμα και σε άλλους πολιτισμούς η δομή του Χαϊκού (5-7-5) όσο αφορά στη μητρική του, αλλά και το ύφος του, ακόμα κι αν δεν είναι εντελώς παραδοσιακό και δεν ασχολείται μόνο με τις εποχές, λόγω συμπυκνωμένου λόγου, λέει πολλά χωρίς να μιλά πολύ.

Επίσης το Κοάν, που είναι σίγουρα πιο αφαιρετικό και φιλοσοφικό, δείχνει πόση σκέψη μπορούν να έχουν ακόμα και ελάχιστες λέξεις, αρκεί να λειτουργούν μέσα σε έναν διάλογο διδασκαλίας.

Άλλωστε στον Ελληνισμό έχουμε ανάλογα σχήματα, τόσο στην ποίηση όσο και στη φιλοσοφία, με τα αποφθέγματα και με τις απορίες.

Όμως το Χαϊκού και το Κοάν, επιτρέπουν μια διεύρυνση και το άνοιγμα νέων δρόμων όσον αφορά στην προσέγγιση της Ανθρωπότητας, που χρειάζεται μεγαλύτερη ποικιλία νοητικών σχημάτων και φιλοσοφικών μοτίβων.

Έτσι το Χαϊκού και το Κοάν ως εργαλεία της μνημοσύνης και της νοημοσύνης συνδυάζονται για να αναδείξουν τη δύναμη της σκέψης σε σχέση με τη γλώσσα, διότι δίνουν έμφαση στην ουσία πάνω από όλα.


Θεμελιακά αποφθέγματα μπορείς να βρεις
χάρη στους μαθητές που κατανοούν τις επινοήσεις
και διαδίδουν μέσω των επιλογών μερικά στοιχεία
γιατί ξέρουν ότι τα όρια του έργου είναι τα δικά τους
και γι’ αυτό το λόγο δεν προσπαθούν αλλά πράττουν
για να βοηθήσουν τη βοήθεια της Ανθρωπότητας.

Κοίτα λίγο πιο πέρα πάρε τα αποφθέγματα
της συλλογής σου κι ανέδειξέ τα
με τον σχεδιασμό που σέβεται την αλλαγή φάσης
που προκαλούν για να μάθουν και οι άλλοι
από τη διδασκαλία που σε άγγιξε εδώ και χρόνια
για να βοηθήσεις τους άλλους με όσα έμαθες
να διαχειρίζεσαι από τότε που είσαι μαθητής του Δικαίου.

Άκουσες τις λέξεις διάβασες τις προτάσεις
έφτασες στα ρητά μελέτησες αποφθέγματα
άγγιξες τον λόγο σ’ ακούμπησε το ιερό
προστάτεψες το άγιο ακολούθησες το προφητικό
σεβάστηκες το θεϊκό γιατί αγάπησες την Ανθρωπότητα
όσο κανείς άλλος επειδή κανείς άλλος δεν θα το έκανε
έτσι άρχισες την επανάσταση μετά την ανάσταση.

Ένα ρομπότ δεν πληγώνει την Ανθρωπότητα - Ν. Λυγερός

Προσπάθησε να διαβάσει το βιβλίο στο οποίο αναφερόταν η διάλεξη δίχως να ειπωθεί ο τίτλος του, χρειαζόταν βαθύτητα. Δεν ήξερε όμως που να τη βρει ή μάλλον πώς να πάει στον βυθό του στοχασμού.

Διάβαζε φωτογραφικά κάθε σελίδα επειδή είχε αυτήν την ικανότητα αλλά όσο και να το ήθελε δεν μπορούσε να μη σταματήσει σε μερικές φράσεις. Διότι ήταν αποφθέγματα από μόνες τους και το φως τους το διαπερνούσε.

Αυτό ήταν τόσο έντονο που νόμιζε ότι διάβαζε το βιβλίο της φύσης όπως θα έλεγε ο Erdős. Δεν σταμάτησε όμως γιατί ήξερε ότι έπρεπε να εξελιχθεί και κάθε σελίδα του μάθαινε κάτι καινούργιο.

Δεν ήξερε αν ήταν απόκρυφο ή όχι αλλά το μελετούσε ως μαθητής άλλης φύσης. Έτσι το ρομπότ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν έπρεπε να πληγώσει την Ανθρωπότητα.

Κατανοούσε απολύτως τι σήμαινε αυτή η φράση για έναν άνθρωπο επειδή η οντότητα του ήταν απτή. Όμως η Ανθρωπότητα του φαινόταν αφαιρετική και δεν έβλεπε πώς θα μπορούσε να διδαχθεί σ’ ένα ρομπότ.

Στη συνέχεια κατάλαβε ότι το πρόβλημα έπρεπε να τεθεί αλλιώς διότι οι υπερδομές δεν είχαν ανάγκη να μάθουν να μη πληγώνουν την Ανθρωπότητα αφού ο ρόλος τους ήταν να την προστατεύουν.

by Sophia Ntrekou.gr | Αέναη επΑνάσταση

Ρητά και αποφθέγματα Χριστουγέννων 🎄
Αποφθέγματα - γνωμικά - σοφά λόγια 📖

Περισσότερα » Αποφθέγματα, Βιβλιοθήκη












Πηγές by Opus of Nikos Lygeros αποφθέγματα
32294 - Άκουσες τις λέξεις - Ν. Λυγερός May 1, 2017
21881 - Εξηγήσεις χωρίς επεξηγήσεις - Ν. Λυγερός
October 27, 2015 Post Category: Articles / Dialogs
21801 - Κοίτα λίγο πιο πέρα - October 25, 2015
YouTube - Αποφθέγματα - Nikos Lygeros - 29 βίντεο
21932 - Φωτεινά αποφθέγματα Ν. Λυγερός October 29, 2015 
21769 - Θεμελιακά αποφθέγματα Ν. Λυγερός October 24, 2015
43712 - Χαϊκού, Κοάν και συμβολή τους Ν. Λυγερός June 2, 2019
32715 - Ένα ρομπότ δεν πληγώνει την Ανθρωπότητα June 3, 2017

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.