Σελίδες

Το έργο του δασκάλου: τελειώνουν τα παιδιά από το σχολείο και μετά τι; - Ν. Λυγερός Videos

Το καθημερινό Έργο του Δασκάλου Νίκου Λυγερού

Το καθημερινό Έργο του Δασκάλου Νίκου Λυγερού αγαπητοί αναγνώστες και αναγνώστριες, είναι σχολείο. Ένα σχολείο με την ουσιαστική έννοια της γνώσης. Οι γνώσεις αποτελούν το πρώτο πρίσμα της επιστήμης με το οποίο ασχολείται η μελέτη που θα οδηγήσει στην ερμηνεία τους.

«Μία εκπαίδευση πραγματικά διδακτική οφείλει να περιλαμβάνει μία ευρετική προσέγγιση. Ωστόσο, η απλή επικοινωνία με την έρευνα, ακόμη και αν είναι αποτελεσματική, δεν επαρκεί˙ διότι ένας ερευνητής δίχως φιλοσοφικό κεντρικό άξονα που στηρίζει τη δομή, δεν είναι παρά μόνο ένα αμάλγαμα γνώσεων.» Αφύπνιση του γένους του Ελληνισμού, των ιδεών και των πανανθρώπινων αξιών, το λέω εγώ.

Σοφία Ντρέκου

Το τοπολογικό σχολείο δεν ήταν πια αδιανόητο
αποτελούσε ήδη για μας ένα όραμα τοποστρατηγικής
το οποίο θα επέτρεπε στην πατρίδα της μνήμης
ν' αντισταθεί στη λήθη και στην απόσταση του χώρου
για να μπορεί η γνώση των δασκάλων του γένους
να μην είναι εγκλωβισμένη σε μόνο μερικά νησιά
και να ταξιδέψει πάνω στη θάλασσα του παράξενου 
δικτύου που κανείς δεν υπολόγιζε πάνω στα βουνά
ενώ αυτή η ασύρματη σκέψη ήταν ικανή να ξεπεράσει
τα εμπόδια της φύσης για να υλοποιήσει
τη νοόσφαιρα που θέλουμε για την Ανθρωπότητα.


Πρόταση - Proposta - Traduzione: Lucia Santini
Μετάφραση από γαλλικά: Σάνη Καπράγκου


Μία εκπαίδευση πραγματικά διδακτική οφείλει να περιλαμβάνει μία ευρετική προσέγγιση. Ωστόσο, η απλή επικοινωνία με την έρευνα, ακόμη και αν είναι αποτελεσματική, δεν επαρκεί˙ διότι ένας ερευνητής δίχως φιλοσοφικό κεντρικό άξονα που στηρίζει τη δομή, δεν είναι παρά μόνο ένα αμάλγαμα γνώσεων.

Επί πλέον, οι γνώσεις αυτές έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό το ότι είναι τοπικές, με άλλα λόγια, είναι συγκεκριμένες και συχνά οι συνδέσεις τους μόνες δεν είναι ικανές, παρά μόνο για δενδρίτες πάρα πολύ εύθραυστους, για να φέρουν μια οποιαδήποτε ιδέα στους κόλπους τους.

Η σοβαρότητα μιας τέτοιας κατάστασης προέρχεται από το γεγονός ότι ο άνθρωπος, που δεν διαθέτει μία δομημένη σκέψη, αναζητά να αντιμετωπίσει την έλλειψη αυτή με γλωσσική επιδεξιότητα˙ με αυτόν τον τρόπο, τείνει να προβαίνει σε βελτίωση της ευγλωττίας του, κατακτώντας έτσι ορατά αποτελέσματα, αντί να αφιερώνεται σε μία μεγαλύτερης εμβάθυνσης διαμόρφωση της σκέψης του, πράξη της οποίας οι επιπτώσεις θα ήταν σίγουρα πιο δύσκολο να γίνουν αντιληπτές.

Στο επίπεδο του Λυκείου «σχολή και φιλοσοφία του Αριστοτέλη» μόνο δύο διδασκαλίες είναι εκτιμήσιμες για εκείνον που αναζητά την αλήθεια: τα Μαθηματικά και η Φιλοσοφία, μπορεί κανείς να βασίσει μεγάλες ελπίδες στην Επιστήμη, ωστόσο η παρούσα κατάστασή της είναι πάρα πολύ αποδυναμωμένη από ασθένειες, που καλούνται εμπειρισμός και λογική ασυνέπεια, οι δύο αυτές περιοχές της σκέψης συνιστούν το γόνιμο έδαφος όπου θα αναπτυχθεί το δένδρο της Έρευνας που θα ανυψωθεί ως τη Γνώση. Έτσι στην εκπαίδευση, κάποιες ώρες των δύο αυτών κλάδων θα πρέπει να είναι κοινές, και να ονομάζονται: «Στοιχεία Επιστημολογίας». 

Το μάθημα θα διδάσκεται από κοινού από τον καθηγητή των Μαθηματικών κι εκείνον της Φιλοσοφίας, θα έχει μια δομή ευέλικτης επιλογής, για να επιτρέπει μία σημαντική παρέμβαση των σπουδαστών. 

Το πρόγραμμά του θα περιλαμβάνει αποκλειστικά βασικά αποτελέσματα, που αποδεικνύονται με τρόπο στοιχειώδη, όπως ο παραλογισμός της τετραγωνικής ρίζας ή το σύνολο των πρώτων αριθμών είναι πεπερασμένο. 

Τούτα αφού έχουν αποδειχθεί από τον καθηγητή των Μαθηματικών θα σχολιάζονται από τον καθηγητή της Φιλοσοφίας, ο οποίος θα εξηγεί, μεταξύ άλλων, την ιστορία τους, τις επιπτώσεις τους στο πεδίο της γνώσης και αλλαγές που έχουν προκαλέσει στη νοοτροπία του πολιτισμού μας. 

Η επιστημολογία είναι αναγκαία για την επιστημονική σκέψη˙ με ευαίσθητη σύσταση, η αφομοίωση των εννοιολογικών αλλαγών των αρχών του αιώνα, μετά την κρίση των θεμελίων στα μαθηματικά και τις θεωρίες της Σχετικότητας και της Κβαντομηχανικής, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί˙ η ίδια της η δομή είναι απαραίτητο να μετατραπεί, προκειμένου η γνώση να γίνει εν τέλει αντιληπτή στην ολότητά της. 

Επιστημολογία: Κριτική μελέτη των επιστημών, με κατεύθυνση τον ορισμό της λογικής τους προέλευσης, της αξίας τους και της σκέψη τους. 

Αναφορές: Λυγερός Ν.: Πρόταση, «Άννετον» νο 5, Δεκέμβριος 1989, σελ. 8. Λυγερός Ν.: Η έννοια της μαύρης τρύπας. Θεσσαλία, 31 Ιουλίου 1988.


    Στο σχολείο που δεν υπάρχει
      έχουν κάψει τα γράμματα
      για να μη θυμάται κανείς
      ότι κάποτε υπήρξε
      μία δασκάλα της νίκης
      που εντόπισε ένα παιδί
      που γεννήθηκε γέρος
      και μετά τη σκόνη
      του μίλησε για το μέλλον
      αλλά τώρα κι εσύ
      ξέρεις πού ήταν
      κι αυτό το κρυφό σχολείο
      στο δρόμο σταυροδρόμι
      Ανατολής και Δύσης
      εκεί που έζησαν
      το μέλλον και το παρελθόν
      για να μπορέσει
      να συνεχίσει
      η πορεία της ανθρωπιάς
      ακόμα και μέσα 
      στην κοινωνία της λήθης
      που δεν ξέρει τίποτα
      για τα μονοπάτια
      του φωτός.


Στο μικρό σχολείο
με τη δασκάλα των παιδιών
είδαμε όλες τις προσπάθειες
για να μη χαθεί το πνεύμα
του Ελληνισμού
μέσα στις γενιές της λήθης
και κάθε ζωγραφιά
μάς θύμιζε την αγάπη
και την αντίσταση
των Ελλήνων
όταν βρίσκονται μακριά
από την πηγή
διότι δεν ξεχνούν
την σημασία
και την αξία της
έτσι είδαμε χειροπιαστά
το ρόλο των δασκάλων
για τους επόμενους.


Ο Νίκος Λυγερός είναι μαθηματικός,
στρατηγικός αναλυτής και γεννήθηκε...
Διαβάστε την συνέχεια του βιογραφικού »

Περισσότερα Θέματα: Ν. Λυγερός, Εκπαίδευση

by Αέναη επΑνάσταση | Sophia Drekou

Διαλέξεις/Videos: Τελειώνουν τα παιδιά από το σχολείο
και μετά τι; - Ν. Λυγερός - Post published Talks / Videos


• Διάλεξη του Νίκου Λυγερού με θέμα:
Τελειώνουν τα παιδιά από το σχολείο
και μετά τι
;” Πολυκοινωνικό κέντρο
Αλεξανδρούπολης. Αλεξανδρούπολη,
Παρασκευή 26 Απριλίου 2013,
ώρα: 11:00. Αφίσα / Βίντεο


• Διάλεξη του Νίκου Λυγερού με θέμα:
"Τελειώνουν τα παιδιά το σχολείο και μετά τι;"
Αμφιθέατρο Λυκείου Λατσιών, Λευκωσία, Κύπρος.
Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014, ώρα 19:30 Video

Αναφορές / Πηγές / Βιβλιογραφία Opus of N. Lygeros
Θέματα για την Εκπαίδευση: Éducation - N. Lygeros
• Θέματα για την Εκπαίδευση: Παιδεία - Αέναη επΑνάσταση
• 11837) Το τοπολογικό σχολείο. (ποίημα). Perfection 14 4 4/2013. ΚΑΙ 6) Proposition. Singularité, vol.1 n1 p.21, 3/90. Proposition. Eλ. Πρόταση. It. Proposta.
http://nikos-lygeros-poihsh.blogspot.com/2016/01/to-topologiko-sxoleio-protasi.html 
• 6 - Πρόταση - Ν. Λυγερός Μετάφραση από τα γαλλικά: Σάνη Καπράγκου Post published: March 7, 2014 • 6 - Proposta - N. Lygeros - Traduzione: Lucia SantiniΑναφορές: Λυγερός Ν.: Πρόταση, «Άννετον» νο 5, Δεκέμβριος 1989, σελ. 8. Λυγερός Ν.: Η έννοια της μαύρης τρύπας. Θεσσαλία, 31 Ιουλίου 1988.
• 10878 - Στο σχολείο που δεν υπάρχει Ν. Λυγερός - December 28, 2012
• 16724 - Στο μικρό σχολείο Ν. Λυγερός September 5, 2014 Post Talks / Videos


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.