Στρατηγική & μαθηματική προσέγγιση σχέσεων μαθητή, γονιού και δασκάλου - Ν. Λυγερός (Video) - Το μονοπάτι των δασκάλων και οι δυσκολίες του

Ν. Λυγερός - Στρατηγική & μαθηματική προσέγγιση σχέσεων μαθητή, γονιού και δασκάλου

Έρευνα, Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος

Το μονοπάτι των δασκάλων
δεν έχει αγκάθια 
όπως πιστεύουν οι περισσότεροι
αλλά μετέωρα διαμάντια 
που δεν πρέπει να σπάσει
ο μαθητής την ώρα της εξέλιξης
διότι διαβάζει 
τα έργα της Ανθρωπότητας
για να βοηθήσει κι αυτός 
τα τέρατα που βοηθούν
όλους τους ανθρώπους 
δίχως να επιλέγουν
γιατί ο ρόλος τους 
είναι να σηκώσουν
το βάρος του φωτός 
αλλιώς οι σκιές
θα καταπατούσαν κάθε ύπαρξη,
κι αν χρειαστεί πολλές ζωές
 για να μπορέσει να κάνει 
ό,τι δεν μπορεί ο σπάνιος μαθητής
ο δάσκαλος θα είναι πάντα δίπλα του.


Οι δυσκολίες του μαθητή
δεν προέρχονται από το φύλλο 
διότι αυτό αφήνει αδιάφορο τον δάσκαλο.
Οι δυσκολίες του μαθητή σχετίζονται 
με την προσωπικότητά του διότι πρέπει 
ν' αποβάλλει τα κοινωνικά στοιχεία 
που τον εμποδίζουν στην εξέλιξή του 
και χάνει το μονοπάτι των δασκάλων.

Φιλοσοφία ζωής η ζωή της φιλοσοφίας
κι αν δεν το κατάλαβες με την πρώτη
θα το δεις με τη δεύτερη ή την επόμενη
γιατί σ' αυτή την ακολουθία τα μαθηματικά
σε καθοδηγούν και σου δίνουν την ελευθερία
να επιλέξεις ό,τι πιο απίθανο θεωρούσες πρώτα
πριν γνωρίσεις το μονοπάτι των δασκάλων
που ανοίγει το δρόμο για την Ανθρωπότητα.

Σκίτσο: Τα παιδιά μας και ο ήλιος της δικαιοσύνης.
(Dessin sur papier B6, 12.5x17.5) Ν. Λυγερός (από εδώ)

Κάθε επίπεδο της εξέλιξής σου αντιστοιχεί
σε ένα στάδιο κατανόησης πιο βαθύ
που εμπλουτίζει όχι μόνο τις γνώσεις σου
αλλά και την ικανότητά σου να προβλέπεις
το μέλλον με έναν τρόπο πιο ολιστικό
εφόσον η πληρότητα δεν υπάρχει
σε αυτήν την πορεία της σκέψης
κι είναι με αυτή την έννοια που ακολουθείς
το μονοπάτι των δασκάλων που διατρέχουν
αυτή την έρημο για να δημιουργήσουν οάσεις. 

Είστε πιο γενναίοι από όσο αισθάνεστε 
είστε πιο έξυπνοι απ' όσο νομίζετε
απλά πιστέψετε στα λόγια του Δασκάλου
και θα ανακαλύψετε ένα νέο τρόπο
να αντιλαμβάνεστε τον κόσμο
επειδή ο ρόλος σας θα αλλάξει
και το πεδίο δράσης σας 
θα είναι η τελειότητα.
Και θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε
τον ισχυρό νου σας 
ως ένα νευρωνικό δίκτυο
ώστε να δημιουργηθούν σκέψεις
που δεν ανήκουν στην πραγματικότητα
μην σταματάτε στο επίπεδο σας
βλέπετε ψηλά 
και συνειδητοποιήσετε ότι 
η άποψη των Δασκάλων 
οδηγεί στο μονοπάτι.

Γιατί δεν να μην το ομολογούμε
πως είσαι απολύτως άχρηστος για την κοινωνία
καθότι αποφάσισες να μην εργάζεσαι πραγματικά
παρά μόνο για την ανθρωπότητα.

Τι σε νοιάζει ο όχλος
καθώς το μόνο που κάνει
είναι να παίζει μέσα σ' ένα στάδιο
δίχως διόλου να συνειδητοποιεί
πως πρόκειται απλώς για μια παιδική χαρά.

Λυτρωμένος και μόνος συνεχίζεις μοναχά
το μονοπάτι των δασκάλων μέσα στη διακλάδωση
των κλαριών ενός δέντρου δίχως δάσος κανένα.


• Διάλεξη του Νίκου Λυγερού με θέμα: «Στρατηγική & μαθηματική προσέγγιση σχέσεων μαθητή, γονιού και δασκάλου», Αμφιθέατρο του Μουσείου Γ. Μπουζιάνη, οδός Μπουζιάνη 27-31, Δάφνη. Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου, ώρα: 19.00 - Πρόσκληση - Αφίσα TAGS: EDUCATION και σε Βίντεο Προβολή πλήρους playlist (8 video)


Περισσότερα: ΕκπαίδευσηΝ. Λυγερός, Παιδεία

Πηγή: Sophia-Ntrekou.gr | Αέναη επΑνάσταση

Επιλογή κειμένων και ποιημάτων by Sophia-Ntrekou.gr από:
• 10451 - Το μονοπάτι των δασκάλων - Ν. Λυγερός. October 19, 2012
• 7862 - Οι δυσκολίες του μαθητή - Ν. Λυγερός. June 12, 2012
• 12680 - Φιλοσοφία ζωής - Ν. Λυγερός July 13, 2013
• 24856 - Κάθε επίπεδο - Ν. Λυγερός. April 29, 2016. Μετάφραση από τα γαλλικά Βίκυ Τσατσαμπά.
• 25427 - Είστε πιο γενναίοι - Ν. Λυγερός. June 4, 2016. Μετάφραση από τα αγγλικά: Αθηνά Κεχαγιά.
• Διάλεξη: Στρατηγική & μαθηματική προσέγγιση σχέσεων μαθητή, γονιού και δασκάλου
Ν. Λυγερός. February 10, 2016 Post Category: Talks
• 7961 - Γιατί να μην το ομολογούμε; Ν. Λυγερός, June 12, 2012. Μετάφραση από τα γαλλικά: Σάνη Καπράγκου. Opus of N. Lygeros TAGS: Articles / Poems, DESSIN





[Group FB] Σοφία Ντρέκου από Νίκος Λυγερός Λόγοι 10 Νοεμβρίου 2015Ιφιγένεια Γεωργιάδου: Ηρωικός αναζητητής της γνώσης οδοιπόρος ενισχυτικός της επίμοχθης έρευνας · 10 Νοεμβρίου 2015 στις 7:28 μ.μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: