Σελίδες
▼
Αντρέι Ταρκόφσκι, ο κινηματογραφικός ποιητής. Βιντεο / αφιέρωμα στον Andrei Tarkovsky
Αντρέι Ταρκόφσκι (Andrei Tarkovsky) 1932 - 1986
Στη μνήμη του σημαντικότερου, ίσως, σκηνοθέτη
που ανέδειξε ο σοβιετικός αλλά και ο παγκόσμιος
κινηματογράφος, Αντρέι Ταρκόφσκι † 29 Δεκ. 1986.
της Σοφίας Ντρέκου
Τον είπαν ποιητή της 7ης τέχνης, εκείνος όμως δεν αποδεχόταν τον χαρακτηρισμό του ποιητή και τον απέδιδε σε άλλους σκηνοθέτες, επειδή πίστευε ότι ο ποιητικός κινηματογράφος γίνεται σκόπιμα ακατανόητος.
Το Νόμπελ του Γιώργου Σεφέρη και η ομιλία του στην Σουηδική Ακαδημία το 1963 (Video)
της Σοφίας Ντρέκου
24 Οκτωβρίου 1963 η Σουηδική Ακαδημία τιμά τον Γιώργο Σεφέρη με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, «Για το υπέροχο λυρικό ύφος του, που είναι εμπνευσμένο από ένα βαθύ αίσθημα για το ελληνικό πολιτιστικό ιδεώδες» ανακοίνωσε η Σουηδική Ακαδημία. Πήρε το Νόμπελ υπό τους ήχους των 12 Ελληνικών χορών (1958) του Νίκου Σκαλκώτα. (12 Ελληνικοί Χοροί -Twelve Greek Dances) (Βλ. βίντεο στο τέλος)
Οι «Μέρες» του Σεφέρη λίγο πριν από το Νόμπελ Λογοτεχνίας
Εσύ είσαι η μουσική που ακολουθείς στις ευαισθησίες της ψυχής
Η θητεία της Αλίκης στον κόσμο των μεγάλων,
τα ύψη και τα βάθη είναι πολύ εκτενέστερη από
τη θητεία της στον κόσμο της παιδικής νηνεμίας.
Ο νεομάρτυρας ιεραπόστολος π. Δανιήλ Συσόεφ και η σημασία του μαρτυρίου του σ' ένα μεγάλο αφιέρωμα
Οι χριστιανοί είναι πλάσματα άλλης φύσεως.
Υπάρχει ο Homo Sapiens και o Homo Christian.
Ο γενναίος παπάς που δολοφονήθηκε μέσα στην εκκλησία,
επειδή αγάπησε πολύ το Χριστό και τους ανθρώπους.
Μνήμη νεομάρτυρα π. Δανιήλ Σισόεφ († 19 Νοεμβρίου 2009)
«Εμείς οι χριστιανοί είμαστε τρομοκράτες, είμαστε μέλη μιας επαναστατικής
Οι Νεκροί του Πολυτεχνείου (Video)
Νεκροί Πολυτεχνείου: ονομαστική
λίστα με ντοκουμέντα και βίντεο
της Σοφία Ντρέκου
«Έτι δεόμεθα υπέρ αναπαύσεως
ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ: το Χρονικό της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου, 17 Νοέμβρη 1973 (video)
Η εξέγερση του Πολυτεχνείου ήταν μαζική και δυναμική εκδήλωση της λαϊκής αντίθεσης στο καθεστώς της Χούντας των Συνταγματαρχών που έλαβε χώρα στην ελληνική επικράτεια τον Νοέμβριο του 1973.
Απώλεια και Απουσία: Μια συγκλονιστική, αντιπολεμική φωτογραφία (ανάλυση)
Η φωτογραφία είναι πραγματικά συγκλονιστική.
Όπως κυκλοφόρησε στο facebook είναι: Απώλεια.
Ο τίτλος της εικόνας: «The Сelebration» (Γιορτή)
της Σοφίας Ντρέκου
Η πιο συγκλονιστική, καλλιτεχνική αντιπολεμική φωτογραφία που έχω δει. Ούτε Μάνες και παιδιά που κλαίνε, ούτε σακατεμένα σώματα. Όλα αυτά μαζί «φαίνονται» στην «Απώλεια» και την «Απουσία». Να ζεις την ύπαρξη της απουσίας, νοσταλγώντας όσα δεν έχεις ζήσει, μεγαλώνοντας με τον ιδανικό απών πατέρα, φορώντας το καπέλο του. Μεγαλώνεις στη στιγμή και γίνεσαι εσύ ο ιδανικός πατέρας των παιδιών σου. Αγνώστου φωτογράφου, μάλλον εποχής Α' Παγκοσμίου». facebook
Άξιο παρατήρησης σε αυτή τη φωτογραφία είναι και το γεγονός ότι, η μεν γυναίκα έχει περήφανο και οργισμένο βλέμμα, το δε παιδί φοράει το καπέλο του νεκρού πατέρα του. Το οποίο ίσως και να σημαίνει το «ἄμμες δέ γ’ ἐσσόμεσθα πολλῷ κάρρονες» (κι εμείς θα γίνουμε πολύ καλύτεροι) από το έργο του Πλουτάρχου «Βίοι Παράλληλοι».
Κοιτάζοντας την φωτογραφία, από αριστερά προς τα δεξιά, παρατηρούμε: Ο Μικρός το Μέλλον, η Γυναίκα το παρόν και το Παλτό το παρελθόν. Αντίστροφα, Παρελθόν και Μέλλον. Το Παρόν δεν υπάρχει. Κοιτάζοντας την φωτογραφία, μάς παραπέμπει μόνο σε δύο χρόνους. Και σκέπτομαι, πόσο γρήγορο είναι το παρόν.
Αέναη επΑνάσταση by Sophia Ntrekou.gr
ΥΣ.: Μετά από έρευνα που έκανα στο διαδίκτυο να βρώ τον φωτογράφο, αφού έχει ίσως την μεγαλύτερη απήχηση σαν αντιπολεμική φωτογραφία, βρήκα τον φωτογράφο. Είναι σύνθεση του Λιθουανού φωτογράφου Evaldas Ivanauskas. Ανήκει στη σειρά «Conversations with Vincy Ferinausku» και είναι του 2011. (Šventė. Iš ciklo„ Pašnekesiai su Vincu Ferinausku" / The Сelebration. From the cycle "Conversation with Vincas Ferinauskas").
Ο ίδιος ο Evaldas Ivanauskas με την φωτογραφία!
Από σχόλια του διαδικτύου επίσης διάβασα ότι: ο Ivanauskas πήρε μια από τις γυάλινες πλάκες -αρνητικά- του φωτογράφου Vinco Ferinausko (1892–1975) και με ψηφιακή επεξεργασία αντικατέστησε το κεφάλι του πατέρα με κρεμάστρα, και έβαλε το καπέλο στο παιδί, για να αποδώσει ένα έθιμο της εποχής των πολέμων, σύμφωνα με το οποίο τα ρούχα του χαμένου στον πόλεμο άνδρα. τα διατηρούσαν σε καλή κατάσταση οι δικοί του με την ελπίδα ότι θα γυρίσει.
Ο τίτλος της εικόνας: «The Сelebration» (Γιορτή).
Μετά από εκτεταμένη έρευνα βρήκα και τον ίδιο τον φωτογράφο
εδώ: https://www.facebook.com/evaldas.ivanauskas
Δείτε κι άλλες φωτογραφίες του εδώ:
www.google.com=evaldas+ivanauskas
Δείτε κι άλλες φωτογραφίες του εδώ:
www.google.com=evaldas+ivanauskas
Για τον φωτογράφο Vinco Ferinausko (1892–1975)
εδώ: https://www.epaveldas.lt κι εδώ www.limis.lt
Πηγή: Αέναη επΑνάσταση | Sophia Ntrekou.gr
Περισσότερα: Β' Παγκόσμιος
Κράτα το νου σου στον Άδη και μην απελπίζεσαι: ο άγιος Σιλουανός και η Θεωρία της Σχετικότητας του Αϊνστάιν
Κράτα το νου σου στον Άδη: Είμαστε πλασμένοι για τον θάνατο;
Η Θεωρία της Σχετικότητας του Αϊνστάιν και ο άγιος Σιλουανός
Η Θεωρία της Σχετικότητας του Αϊνστάιν και ο άγιος Σιλουανός
Το να κρατάμε το νου μας στον Άδη
είναι μια πρόσκληση στις πιο σκοτεινές
αβύσσους της ύπαρξής μας.
Ηρώ Κωνσταντοπούλου, την εκτέλεσαν 17 ετών με 17 σφαίρες το 1944 στην Καισαριανή (αφιέρωμα)
Γυναίκες προς Μίμηση: Ηρώ Κωνσταντοπούλου
Το όνειρο της 17χρονης Ηρωίδας εκπληρώθηκε 37 μέρες
προτού απελευθερωθεί η Ελλάδα. Η ίδια δεν πρόλαβε
να γευτεί τη λευτεριά. Το σώμα της ηρωικής Ελληνίδας,
Ηρώς Κωνσταντοπούλου, έγινε λευτεριάς, λίπασμα!
Αθάνατη κι αέναη η μνήμη της!
Στον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό τον φωτιστή των σκλαβωμένων Ελλήνων, Πατροκοσμά
εικ. Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, με σκηνές του μαρτυρίου του.
Φορητή εικόνα Ι. Κ. Αγίας Άννης - Καρυών (19ος αι.).
Από το βιβλίο «Οι Άγιοι του Αγίου Όρους» του
Μοναχού Μωυσέως Αγιορείτου (εκδ. Μυγδονία).
Τις πρεσβείες του μεγάλου ιεραποστόλου
και φωτιστή των σκλαβωμένων Ελλήνων.
Ο Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής και Σπηλαιώτης
Γιατρός, ψυχίατρος, ήρθε να καλογερέψει και πήγαμε να πάρει την ευχή του παππού μας τού παπα Εφραίμ.
Η Παναγία των Βλαχερνών και το Φόρεμα της Παναγίας
Η Παναγία των Βλαχερνών εορτάζει 2 Ιουλίου
και η Ανάμνηση των Εγκαινίων του Ναού στην
Κωνσταντινούπολη στις Βλαχέρνες, 31 Ιουλίου.
1 Οκτωβρίου η Αγία Σκέπη της Θεοτόκου εν Βλαχερνώ
Παναγία των Βλαχερνών, το ιστορικό του Ναού,
της εικόνας και το Φόρεμα της Παναγίας
Εργασία της Σοφίας Ντρέκου
Περιεχόμενα
Ανάλυση του Οι Σπηλιές από ατσάλι του Isaac Asimov και η Ιστορική έρευνα περί της έννοιας robot - Ν. Λυγερός
Οι Σπηλιές από ατσάλι του Ισαάκ Ασίμωφ (Isaac Asimov)
είναι από τα πρώτα άρθρα του Δρ. Νίκου Λυγερού,
το έγραψε περίπου 20 ετών το 1991 ....