Αντρέι Ταρκόφσκι, ο κινηματογραφικός ποιητής. Βιντεο / αφιέρωμα στον Andrei Tarkovsky


Αντρέι Ταρκόφσκι (Andrei Tarkovsky) 1932 - 1986

Στη μνήμη του σημαντικότερου, ίσως, σκηνοθέτη 
που ανέδειξε ο σοβιετικός αλλά και ο παγκόσμιος 
κινηματογράφος, Αντρέι Ταρκόφσκι † 29 Δεκ. 1986.

της Σοφίας Ντρέκου

Τον είπαν ποιητή της 7ης τέχνης, εκείνος όμως δεν αποδεχόταν τον χαρακτηρισμό του ποιητή και τον απέδιδε σε άλλους σκηνοθέτες, επειδή πίστευε ότι ο ποιητικός κινηματογράφος γίνεται σκόπιμα ακατανόητος.

Επίσημα ως ψυχική διαταραχή η εμμονή με τις selfies. Test για το αν πάσχετε από Σελφίτιδα (Video)

Σελφίτιδα: Επίσημα ψυχική διαταραχή η εμμονή με τις φωτογραφίες selfies. ΤΕΣΤ για το αν… πάσχετε! (Βίντεο)

της Σοφίας Ντρέκου

Εάν αισθάνεστε την ανάγκη να βγάζετε συχνά selfies φωτογραφίες, μπορεί να έχετε ένα πραγματικό «ψυχολογικό σύμπλεγμα*» (κόμπλεξ), σύμφωνα με επιστημονική έρευνα. 

Το Νόμπελ του Γιώργου Σεφέρη και η ομιλία του στην Σουηδική Ακαδημία το 1963 (Video)

Ο Γιώργος Σεφέρης παραλαμβάνει το Νόμπελ Λογοτεχνίας 10 Δεκεμβρίου το 1963

της Σοφίας Ντρέκου

24 Οκτωβρίου 1963 η Σουηδική Ακαδημία τιμά τον Γιώργο Σεφέρη με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, «Για το υπέροχο λυρικό ύφος του, που είναι εμπνευσμένο από ένα βαθύ αίσθημα για το ελληνικό πολιτιστικό ιδεώδες» ανακοίνωσε η Σουηδική Ακαδημία. Πήρε το Νόμπελ υπό τους ήχους των 12 Ελληνικών χορών (1958) του Νίκου Σκαλκώτα. (12 Ελληνικοί Χοροί -Twelve Greek Dances) (Βλ. βίντεο στο τέλος)

Οι «Μέρες» του Σεφέρη λίγο πριν από το Νόμπελ Λογοτεχνίας

Αγία Βαρβάρα και Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός - Δύο εντελώς διαφορετικοί άγιοι (4 Δεκεμβρίου)


Σοφία Ντρέκου 

Τον θείον κοσμήτορα της Χριστού Εκκλησίας
πάντες Ιωάννην Δαμασκηνόν ύμνοις 
συν τη θεία σεπτή καλλιπαρθένω
Βαρβάρα επαξίως ανευφημήσωμεν.
Μεγαλυνάριον

Δύο εντελώς διαφορετικοί άγιοι, δύο εντελώς διαφορετικά πρόσωπα, σε άλλες καταστάσεις, τιμά 4 Δεκεμβρίου η Εκκλησία.

Ο άγιος Ιάκωβος ο εν Ευβοία ή ο «Με συγχωρείτε» (αφιέρωμα)

Ο άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης, ο «Με Συγχωρείτε»

Εσύ είσαι η μουσική που ακολουθείς στις ευαισθησίες της ψυχής


Η θητεία της Αλίκης στον κόσμο των μεγάλων,
τον κόσμο των διαρκών μετατοπίσεων προς
τα ύψη και τα βάθη είναι πολύ εκτενέστερη από
τη θητεία της στον κόσμο της παιδικής νηνεμίας.

Ο νεομάρτυρας ιεραπόστολος π. Δανιήλ Συσόεφ και η σημασία του μαρτυρίου του σ' ένα μεγάλο αφιέρωμα


Οι χριστιανοί είναι πλάσματα άλλης φύσεως.
Υπάρχει ο Homo Sapiens και o Homo Christian.


Ο γενναίος παπάς που δολοφονήθηκε μέσα στην εκκλησία,
επειδή αγάπησε πολύ το Χριστό και τους ανθρώπους.
Μνήμη νεομάρτυρα π. Δανιήλ Σισόεφ († 19 Νοεμβρίου 2009)

«Εμείς οι χριστιανοί είμαστε τρομοκράτες, είμαστε μέλη μιας επαναστατικής

Οι Νεκροί του Πολυτεχνείου (Video)


Νεκροί Πολυτεχνείου: ονομαστική 
λίστα με ντοκουμέντα και βίντεο 


«Έτι δεόμεθα υπέρ αναπαύσεως 
όλων των δολοφονημένων αγωνιστών 
της εξέγερσης ενάντια στην χούντα». 

Οι μελαγχολικοί, υδάτινοι δρόμοι...

Οι μελαγχολικοί, υδάτινοι δρόμοι - Σοφία Ντρέκου

Οι μελαγχολικοί, υδάτινοι δρόμοι...

Οι μελαγχολικοί δρόμοι και δη οι υδάτινοι,
πάντα ήταν για μένα ένα σημαντικό σημείο 
αναφοράς για τα επικοινωνιακά αδιέξοδα.

Το Χρονικό και η πείνα στην γερμανική κατοχή του 1941 (videos)


Η Πείνα της Κατοχής στην Ελλάδα (1941-1944) ήταν μεγάλος λιμός κατά τη διάρκεια της τριπλής κατοχής της χώρας από τις δυνάμεις του Άξονα και υπήρξε το αποτέλεσμα κυρίως των αυθαιρεσιών των κατακτητών εις βάρος της χώρας. 

Απώλεια και Απουσία: Μια συγκλονιστική, αντιπολεμική φωτογραφία (ανάλυση)

The Сelebration evaldas ivanauskas photography

Η φωτογραφία είναι πραγματικά συγκλονιστική. 
Όπως κυκλοφόρησε στο facebook είναι: Απώλεια.

Ο τίτλος της εικόνας: «The Сelebration» (Γιορτή)

της Σοφίας Ντρέκου

Η πιο συγκλονιστική, καλλιτεχνική αντιπολεμική φωτογραφία που έχω δει. Ούτε Μάνες και παιδιά που κλαίνε, ούτε σακατεμένα σώματα. Όλα αυτά μαζί «φαίνονται» στην «Απώλεια» και την «Απουσία». Να ζεις την ύπαρξη της απουσίας, νοσταλγώντας όσα δεν έχεις ζήσει, μεγαλώνοντας με τον ιδανικό απών πατέρα, φορώντας το καπέλο του. Μεγαλώνεις στη στιγμή και γίνεσαι εσύ ο ιδανικός πατέρας των παιδιών σου. Αγνώστου φωτογράφου, μάλλον εποχής Α' Παγκοσμίου». facebook

Άξιο παρατήρησης σε αυτή τη φωτογραφία είναι και το γεγονός ότι, η μεν γυναίκα έχει περήφανο και οργισμένο βλέμμα, το δε παιδί φοράει το καπέλο του νεκρού πατέρα του. Το οποίο ίσως και να σημαίνει το «ἄμμες δέ γ’ ἐσσόμεσθα πολλῷ κάρρονες» (κι εμείς θα γίνουμε πολύ καλύτεροι) από το έργο του Πλουτάρχου «Βίοι Παράλληλοι».


Κοιτάζοντας την φωτογραφία, από αριστερά προς τα δεξιά, παρατηρούμε: Ο Μικρός το Μέλλον, η Γυναίκα το παρόν και το Παλτό το παρελθόν. Αντίστροφα, Παρελθόν και Μέλλον. Το Παρόν δεν υπάρχει. Κοιτάζοντας την φωτογραφία, μάς παραπέμπει μόνο σε δύο χρόνους. Και σκέπτομαι, πόσο γρήγορο είναι το παρόν.

Αέναη επΑνάσταση by Sophia Ntrekou.gr

ΥΣ.: Μετά από έρευνα που έκανα στο διαδίκτυο να βρώ τον φωτογράφο, αφού έχει ίσως την μεγαλύτερη απήχηση σαν αντιπολεμική φωτογραφία, βρήκα τον φωτογράφο. Είναι σύνθεση του Λιθουανού φωτογράφου Evaldas Ivanauskas. Ανήκει στη σειρά «Conversations with Vincy Ferinausku» και είναι του 2011. (Šventė. Iš ciklo„ Pašnekesiai su Vincu Ferinausku" / The Сelebration. From the cycle "Conversation with Vincas Ferinauskas").

evaldas ivanauskas photography
Ο ίδιος ο Evaldas Ivanauskas με την φωτογραφία!

Από σχόλια του διαδικτύου επίσης διάβασα ότι: ο Ivanauskas πήρε μια από τις γυάλινες πλάκες -αρνητικά- του φωτογράφου Vinco Ferinausko (1892–1975) και με ψηφιακή επεξεργασία αντικατέστησε το κεφάλι του πατέρα με κρεμάστρα, και έβαλε το καπέλο στο παιδί, για να αποδώσει ένα έθιμο της εποχής των πολέμων, σύμφωνα με το οποίο τα ρούχα του χαμένου στον πόλεμο άνδρα. τα διατηρούσαν σε καλή κατάσταση οι δικοί του με την ελπίδα ότι θα γυρίσει. 
Ο τίτλος της εικόνας: «The Сelebration» (Γιορτή).

Μετά από εκτεταμένη έρευνα βρήκα και τον ίδιο τον φωτογράφο
εδώ: https://www.facebook.com/evaldas.ivanauskas

Δείτε κι άλλες φωτογραφίες του εδώ:
www.google.com=evaldas+ivanauskas

Για τον φωτογράφο Vinco Ferinausko (1892–1975)
εδώ: https://www.epaveldas.lt κι εδώ www.limis.lt

Πηγή: Αέναη επΑνάσταση | Sophia Ntrekou.gr

Περισσότερα: Β' Παγκόσμιος

 

Το Βλέμμα της εξοικείωσης με τον Θάνατο

Η φωτογραφία είναι από την ταινία «Το Μπλόκο» (1964) του σκηνοθέτη Άδωνι Κύρου

Το Βλέμμα της εξοικείωσης με τον Θάνατο

Δεν έχει διαφορά αν είσαι έτοιμος 
να σκοτώσεις ή να σκοτωθείς. 
Απλά κοιτάς τον θάνατο με παγερό βλέμμα, 
χωρίς συναίσθημα, με κόρη διεσταλμένη. 

Κράτα το νου σου στον Άδη και μην απελπίζεσαι: ο άγιος Σιλουανός και η Θεωρία της Σχετικότητας του Αϊνστάιν

ο Άλμπερτ Αϊνστάιν (Albert Einstein) και ο άγιος siloyanos o agioreitis

Κράτα το νου σου στον Άδη: Είμαστε πλασμένοι για τον θάνατο; 
Η Θεωρία της Σχετικότητας του Αϊνστάιν και ο άγιος Σιλουανός


Το να κρατάμε το νου μας στον Άδη
είναι μια πρόσκληση στις πιο σκοτεινές 
αβύσσους της ύπαρξής μας.

Ηρώ Κωνσταντοπούλου, την εκτέλεσαν 17 ετών με 17 σφαίρες το 1944 στην Καισαριανή (αφιέρωμα)

Φωτογραφία από εφημερίδα της εποχής 

Γυναίκες προς Μίμηση: Ηρώ Κωνσταντοπούλου

Το όνειρο της 17χρονης Ηρωίδας εκπληρώθηκε 37 μέρες 
προτού απελευθερωθεί η Ελλάδα. Η ίδια δεν πρόλαβε 
να γευτεί τη λευτεριά. Το σώμα της ηρωικής Ελληνίδας,
Ηρώς Κωνσταντοπούλου, έγινε λευτεριάς, λίπασμα!
Αθάνατη κι αέναη η μνήμη της!

Στον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό τον φωτιστή των σκλαβωμένων Ελλήνων, Πατροκοσμά

Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, με σκηνές του μαρτυρίου του
εικ. Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, με σκηνές του μαρτυρίου του. 
Φορητή εικόνα Ι. Κ. Αγίας Άννης - Καρυών (19ος αι.). 
Από το βιβλίο «Οι Άγιοι του Αγίου Όρους» του 

Τις πρεσβείες του μεγάλου ιεραποστόλου 
και φωτιστή των σκλαβωμένων Ελλήνων.

Ο Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής και Σπηλαιώτης

Γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής

Γεμίζουν τ' άδεια μας σταμνιά κερί και μέλι
της Σοφίας Ντρέκου

Γιατρός, ψυχίατρος, ήρθε να καλογερέψει και πήγαμε να πάρει την ευχή του παππού μας τού παπα Εφραίμ.