Το Βλέμμα της εξοικείωσης με τον Θάνατο

Η φωτογραφία είναι από την ταινία «Το Μπλόκο» (1964) του σκηνοθέτη Άδωνι Κύρου

Το Βλέμμα της εξοικείωσης με τον Θάνατο

Δεν έχει διαφορά αν είσαι έτοιμος 
να σκοτώσεις ή να σκοτωθείς. 
Απλά κοιτάς τον θάνατο με παγερό βλέμμα, 
χωρίς συναίσθημα, με κόρη διεσταλμένη. 

Έτοιμη για ΟΛΑ! Η σφαίρα που θα έτρωγε 
εντός ολίγων ωρών η Ελληνίδα γερόντισσα 
δεν ήταν τίποτε μπροστά σε αυτό που έζησε 
εκείνη την στιγμή ο Γερμανός στρατιώτης! 

Το βλέμμα της αλήθειας, 
την ανάγκη να του μιλήσει. 
Να του πει για τα παιδιά που δεν γύρισαν, 
να του πει ότι και αυτός είναι όργανο, 
είναι παιχνίδι στα χέρια μισάνθρωπων 
και κάποτε θα μετανοιώσει 
όταν μάθει την αλήθεια, 
γιατί αυτή σπουδάζει την αλήθεια. 
Διδάσκει την Λευτεριά.

Γερόντισσα, Σουλιώτισσα
Ελληνίδα μάνα
Καρυάτιδα, αρχόντισσα
γέννημα από Μουργκάνα.

Κοίταξε τον θάνατο κατάματα
Κι ο Χάρος εφοβήθηκε
από το τόσο θάρρος!

Το θάνατο περιφρονεί
το φόβο και τον πόνο
ένα μονάχα να γενεί
θέλει, το λέει με τόνο!

Να βρει ο τόπος λευτεριά
η ένδοξη πατρίδα
βίωσε «μαύρη» σκλαβιά
γίναν τα όμματα μαβιά
θάνατος με ...βολίδα !!!


Το Χρονικό της Κατοχής και η πείνα στην γερμανική κατοχή του 1941 (βίντεο)

ΠερισσότεραΒ' Παγκόσμιος

Ταινία «Το Μπλόκο» (1964)

Η κεντρική φωτογραφία που με ενέπνευσε ποιητικά για το Βλέμμα της Γερόντισσας, είναι από την ταινία «Το Μπλόκο» (1964) του σκηνοθέτη Άδωνι Κύρου, εμπνευσμένος από τα αληθινά γεγονότα στη μαζική εκτέλεση των 176 Ελλήνων και Ελληνίδων αγωνιστών από τους Γερμανούς, στις 17 Αυγούστου 1944 στην Κοκκινιά και τις γύρω περιοχές.

Ο Έλληνας σκηνοθέτης, συγγραφέας, σεναριογράφος και θεωρητικός του κινηματογράφου Άδωνις Α. Κύρου (18 Οκτωβρίου 1923 - 4 Νοεμβρίου 1985), θεωρείται ο σπουδαιότερος Έλληνας μελετητής και θεωρητικός του υπερρεαλισμού στον κινηματογράφο.

Η σκηνή μετά το 1:11:08 με ανατριχιάζει.
Αέναη επΑνάσταση by Sophia Ntrekou.gr

Δείτε ολόκληρη την ταινία στο βίντεο.














FaceBook
Σαν σήμερα 17 Αυγούστου 1944 το μπλόκο Γερμανών 
και δοσίλογων στην Κοκκινιά! (Αφιέρωμα)

Δεν υπάρχουν σχόλια: