Το μίσος του μίσους και από την συγχώρεση στην αμισεία - Ν. Λυγερός


Ο όρος «αμισεία» εισήχθη πρώτη φορά από 
τον στρατηγικό αναλυτή Δρ. Νίκο Λυγερό.

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Η αμισεία είναι
το επόμενο στάδιο
όταν βλέπεις
ότι η αγάπη είναι
και η άρνηση του μίσους
είναι η έννοια
που διδάσκει
ο Χριστός στον Σταυρό
γιατί το έλεος
δεν σημαίνει αποδοχή
γιατί η αμισεία
δεν σημαίνει αποδοχή
της βαρβαρότητας
αφού ο Δίκαιος
δεν είναι αυτός που μισεί
αλλά που παρεμβαίνει
για να προστατέψει
τους αθώους
από τους βάρβαρους
και δεν έχει
σχέση με τη χώρα
αλλά με τη Χάρη
που μας έδωσε
ο Κύριος.

Το μίσος του μίσους

Το θέμα της αγάπης με το μίσος, θεωρούμε αρχικά, ότι είναι σημαντική η αγάπη. Άμα πούμε, έτσι ορθά - κοφτά, ότι είναι πιο σημαντικό το μίσος, θα ξαφνιαστείτε. Σημασία έχει το μίσος του μίσους.


Υπάρχει η μνήμη, η οποία μπορεί να παράγει το «θυμάμαι» και μετά υπάρχει το «δεν ξεχνώ». Το «θυμάμαι» είναι παθητικό, που σημαίνει ότι μπορεί και να ξεχάσω.

Το «δεν ξεχνώ», ενώ είναι αρνητικό, είναι ενεργητικό, δεν ξεχνώ, δεν μπορώ να ξεχάσω.

Άμα το σκεφτείτε τώρα πώς περνάμε από την μνήμη στο «θυμάμαι», μετά στο «δεν ξεχνώ», τότε θα καταλάβετε ότι το «δεν ξεχνώ» μας οδηγεί στην αλήθεια.

Γιατί η αλήθεια είναι η μη λήθη. Δεν οδηγεί η μνήμη στην αλήθεια, είναι η μη λήθη που οδηγεί στην αλήθεια. Έχει ενδιαφέρον, λοιπόν, πώς δημιουργήθηκε αυτή η έννοια.

Το ανάλογο σε σχέση με αυτό, κάντε τώρα μια μεταφορά δομής, σκεφτείτε την έννοια της αγάπης που θεωρείτε ότι είναι απλώς θετική, όπως είναι η μνήμη, και ρωτάμε τώρα «τι μπορεί να είναι ακόμα πιο σημαντικό»;

Σκεφτείτε ότι μπορεί - και αυτό είναι που μας διδάσκει και η εκκλησία - όχι μόνο η αγάπη να είναι σημαντική, είναι το μη μίσος. 

3. Μην κοιτάς μόνο 
την έννοια της αγάπης
για να καταλάβεις
την Ανθρωπότητα
διότι δεν επαρκεί
για αυτή την επινόηση
πρέπει να είναι
πάντα υπερβατική
για να μπορέσει
να ξεπεράσει
το κοινωνικό μίσος
και να οδηγήσει
τους ανθρώπους
στην κενότητα
μέσω της ανακάλυψης
της ουσίας του μη μίσους
πρέπει να αποκαλυφθεί
η αμισεία 
λόγω αγάπης.


4. Βίντεο Ν. Λυγερός: Πώς πάει το θέμα της αγάπης με το μίσος 


Επειδή - Ν. Λυγερός
Μετάφραση από τα 
γαλλικά Βίκυ Τσατσαμπά

Γιατί το μάρμαρο είναι τόσο λευκό;
Γιατί το μίσος είναι τόσο μεγάλο;
Γιατί οι άνθρωποι είναι τόσο σπάνιοι;
Γιατί η ελευθερία είναι τόσο ακριβή;
Γιατί η ανάγκη είναι τόσο σκληρή;
Γιατί τα άτομα είναι τόσο πολλά;

Με την αμισεία στο πνεύμα
Ν. Λυγερός, Β. Τσατσαμπά

Μαθήτρια: Μπορούμε να συνδυάσουμε το πρέπον με την αμισεία.
Δάσκαλος: Ναι!
Μαθήτρια: Η Αντιγόνη κάνοντας το πρέπον ένιωθε αμισεία για τον Κρέοντα;
Δάσκαλος: Όχι είχε μίσος γι’ αυτόν. Ήταν προικισμένη, όχι μεγαλοφυΐα ή ιδιοφυΐα. 
Μαθήτρια: Άρα η αμισεία είναι χαρακτηριστικό των τεράτων.
Δάσκαλος: Ακριβώς αλλά διδάσκεται.
Μαθήτρια: Θα μπορούσε να συνδυαστεί με την εμπάθεια;
Δάσκαλος: Βέβαια με την ετυμολογική.
Μαθήτρια: Είναι διακλαδώσεις ή στάδια;
Δάσκαλος: Διακλαδώσεις για τα τέρατα, στάδια για τους μαθητές.
Μαθήτρια: Διακλαδώσεις γιατί είναι δάκτυλα από το ίδιο χέρι.
Δάσκαλος: Ακριβώς, χωρίς καμία αλλαγή.
Μαθήτρια: Ο Ελληνισμός χαρακτηρίζεται από αμισεία ενώ οι Έλληνες όχι.
Δάσκαλος: Σωστά.
Μαθήτρια: Άρα η αμισεία χαρακτηρίζεται και από διαχρονικότητα.
Δάσκαλος: Ναι γιατί είναι απαραίτητο.
Μαθήτρια: Για ποιο λόγο;
Δάσκαλος: Για να καταπολεμούμε τις γενοκτονίες.
Μαθήτρια: Για τα δικαιώματα της Ανθρωπότητας.
Δάσκαλος: Αλλιώς θα νικήσει η βαρβαρότητα.
Μαθήτρια: Και δεν είναι το πρέπον.
Δάσκαλος: Όχι δεν είναι.
Μαθήτρια: Γιατί πρέπει να νικήσει το φως.
Δάσκαλος: Γι’ αυτό σηκώνουμε το βάρος του.

7. Η αναγκαιότητα της γνώσης
Μετάφραση από τα γαλλικά: Σάνη Καπράγκου

«Η απόκτηση μιας γνώσης,
όποια κι αν είναι αυτή,
είναι ανταποδοτική για τη διάνοια,
επειδή της επιτρέπει
να αποβάλλει το άχρηστο και να διατηρεί το καλό.
Διότι τίποτε δεν θα ήταν η αγάπη ή το μίσος
που δεν είναι εν πρώτοις γνωστό.»

Ο Leonardo δεν διστάζει
να θέσει σε κρίση
υπό τον όρο ότι έχει λάβει γνώση
της καινοτομίας
δίχως να περιορίζεται με κανέναν τρόπο
για να παραμένει ελεύθερος στοχαστής
και τούτο ακόμη και σ' έναν κόσμο άγνωστο
όπου μόνον η άγνοια μπορεί να θριαμβεύει
από την απουσία στοχασμού.

8. Για να μάθεις την αμισεία 
πρέπει να ξέρεις
καλά την αλήθεια
της μαιευτικής
για ν’ αντέξεις
με την εμπάθειά σου
την ετυμολογία
για τις πληγές
της μνήμης μας
και ν΄αντέξεις
τα χτυπήματα
των συναισθημάτων
μόνο τότε
μέσω κενότητας
θα μπορέσεις
να εκφραστείς
ολοκληρωτικά.

9. Για να πλησιάσεις την αμισεία
μπορείς ν’ ακολουθήσεις
το παράδειγμα του Camus
αν δεν μπορείς να καταλάβεις
άμεσα το φωτεινό μονοπάτι
γιατί αυτό εξηγεί αναλυτικά
μέσω των θεατρικών έργων,
των φιλοσοφικών κειμένων
αλλά και των μυθιστορημάτων
ότι η αρχή ξεκινά
με τη συνειδητοποίηση
του παράλογου του κόσμου
μετά την επανάσταση 
συνεχίζουμε το έργο
για ν’ αγγίξουν την αγάπη
που μας φέρνει
ακόμα πιο κοντά
στην Ανθρωπότητα
και στο θέμα της αμισείας
αφού τότε ο καθένας
ξέρει πια ότι είναι
ο προηγούμενος και ο επόμενος
ταυτόχρονα και ταυτόχωρα.

Νίκος Λυγερός breloque - Αμισεία (αγορά εδώ)

10. Με την αμισεία 
μπορείς να δεις
κατάματα
και τον εχθρό
χωρίς να λυγίσεις
γιατί μ’ αυτή
ξεπερνάς
ένα όριο
και η υπέρβαση
αυτή
σου επιτρέπει
να προστατέψεις
πιο αποτελεσματικά
τους αθώους
που περιμένουν
τα πάντα
από σένα.

11. Η αυτοπεποίθηση δεν προέρχεται 
μόνο από το προσωπικό μας υπάρχω
αλλά και από τους άλλους άλλους
που είναι πάντα μαζί μας
γιατί δεν είμαστε μόνοι
αφού συνεχίζουμε εδώ
και για αιώνες τώρα
να παλεύουμε για τους αθώους
ακόμα και νεκροί
γιατί δεν υπάρχει μόνο αγάπη
αλλά και αμισεία
διότι ζήσαμε ήδη
αφού συζούμε χρόνια
με την ύπαρξη
του άλλου άλλου
που περιμένουμε
για να βιώσουμε τα πάντα.


12. Η αγάπη είναι 
η πρώτη δράση
της έννοιας
της Ανθρωπότητας
αφού είναι τρόπος
για να γίνεις
γιατί όταν
ασχολείσαι
με την υπερδομή της
δεν προλαβαίνεις
να παραβιάσεις
τις εντολές
γιατί βλέπεις
ότι πρέπει
να προστατέψουμε
τα λόγια
του Χριστού
για να παραμείνει
φωτεινό
το μονοπάτι
της πίστης
μέσα στο σκοτάδι.

Η αγάπη
της Ανθρωπότητας
κι η αμισεία
του Χρόνου
σ’ αγκαλιάζουν
πολυκυκλικά
διότι
ξέρουν
ότι ανήκεις
σ’ αυτήν
και παλεύεις
χάρη
σ’ αυτόν
ενάντια
στη βαρβαρότητα
που βασανίζει
τους αθώους
όταν οι Δίκαιοι
δεν προλαβαίνουν
να σώσουν
τα θύματα
από την κοινωνία.


13. Βίντεο: Διάλεξη του Νίκου Λυγερού με θέμα:"Από τη συγχώρεση στην αμισεία". Takadum, Αγίου Μηνά 1, Θεσσαλονίκη. Δευτέρα 25 Απριλίου 2016, ώρα: 18.00 - Αφίσα



Η αμισεία ως μη αναστρέψιμη αγάπη

Βαχτανίδης Γιώργος: Το νοητικό σχήμα της αμισείας θα προσεγγιστεί μέσα από αυτό της αλήθειας. Η αλήθεια είναι η μη λήθη, εφ' όσον είναι παράγωγο του στερητικού ''α'' και της ''λήθης'', εξ ορισμού.

Η μνήμη είναι αναγκαία, αλλά όχι ικανή συνθήκη για να μας αποτρέψει από τη λήθη και να οδηγήσει στην αλήθεια, διότι είναι αναστρέψιμη. Η μη αναστρεψιμότητα είναι απαραίτητη για να εξασφαλιστεί η διάρκεια ώστε να περάσουμε στο στάδιο του διαχρονικού.

Όταν θυμάμαι, μπορεί και να ξεχάσω. Ενώ όταν δεν ξεχνώ, θα θυμάμαι πάντα.

Η μνήμη μόνη της δεν επαρκεί. Για να εξασφαλιστεί η μη αναστρεψιμότητα δεν αρκεί να θυμόμαστε, μα να μην ξεχνάμε, διότι η άρνηση είναι πιο ισχυρή από την κατάφαση.

Έτσι οδηγούμαστε στη μη λήθη και συνεπώς στην αλήθεια, η οποία είναι η μη αναστρέψιμη μνήμη.

Η αμισεία ορίζεται ως το μη μίσος, όντας παράγωγο του στερητικού ''α'' και του ''μίσους'', κατ' αναλογία με την αλήθεια.

Όπως η μνήμη δεν είναι επαρκής, έτσι και η αγάπη δεν είναι επαρκής, διότι είναι αναγκαία μα όχι ικανή συνθήκη για να αποτρέψει το μίσος, και δεν εμπεριέχει τη μη αναστρεψιμότητα. Όταν αγαπάς μπορεί και να μισήσεις, εάν δεν μισείς ποτέ, τότε μπορείς να αγαπάς για πάντα.

Κατά συνέπεια η αμισεία είναι απαραίτητο στοιχείο για να εξασφαλιστεί η μη αναστρέψιμη αγάπη.

Παραστατικά έχουμε:

Τη λήθη, τη μνήμη, τη μη λήθη και την αλήθεια.
Το μίσος, την αγάπη, το μη μίσος και την αμισεία.

*ο όρος ''αμισεία'' εισήχθη πρώτη φορά από τον Νίκο Λυγερό, εδώ*

Επιμέλεια: Αέναη επΑνάσταση
Κείμενα: Opus of N. Lygeros


Δείτε σχετικά:


Συνομιλίες

Effie Gounari 17 Μαρτίου στις 7:37 μ.μ.: Από τον τοίχο του Dimitris Marinakos ένας καθρέπτης που με τίποτα δεν τον αφήνει ο καθένας μας στους επόμενους. Ας τον ραγίσουμε τουλάχιστον, να πέσει, να γίνει χίλια κομμάτια. Το βίντεο είναι συνέχεια στην αναζήτηση των "αλλήλων" τουλάχιστον για τη Σαρακοστή. Σχετικές και οι διδαχές ενός δάσκαλου που μίλησε για την «αμισεία». Η Σοφία Ντρέκου στο ιστολόγιό μας δίνει την έννοια http://nikos-lygeros-poihsh.blogspot.gr/2016/03/misos.html ...ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ επί της ουσίας.



Σοφία Ντρέκου: Έφη μου σ'ευχαριστώ πολύ και τον Δημήτρη μας! Καλή Σαρακοστή καλοί μου φίλοι! Θα το προσθέσω 17 Μαρτίου στις 9:53 μ.μ.

Effie GounariΣοφία Ντρέκου, Πάντα αλλά τις τελευταίες μέρες έσπασες το φράγμα της ομορφιάς του διαδικτύου. Αλίευσες παλαιότερα από το ιστολόγιό σου, δημιούργησες νέα. Ιδέα για μια στήλη υγιεινής διατροφής με συνταγές που θα έχουν και τη διαφορετική γεύση αλλά και τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζεται και νους και σώμα... το συζητάμε.. και έχουμε υλικό παρόμοιο από Δάσκαλο. 17 Μαρτίου στις 10:06 μ.μ.

Σοφία Ντρέκου: Έφη σ'ευχαριστώ θερμά για την βοήθειά σου και την παρατηρητικότητά σου. Πολύτιμη η βοήθειά σου! Από υλικό και ιδέες για αφιερώματα έχουμε πολύ Effie ! Και πάλι ευχαριστώ. 17 Μαρτίου στις 10:14 μ.μ.

Dimitris Marinakos: Συγχαρητήρια για τη ζεύξη της αμισείας με αυτό το σατυρικό βίντεο ! Πολλοί θα νόμιζαν εντελώς το αντίθετο ! Ήταν ακριβώς το πνεύμα της δημοσίευσής μου. Σ ευχαριστω για την ολοκλήρωση ! 18 Μαρτίου στις 2:16 π.μ.

Effie Gounari: εμ... αυτό το πνεύμα με μπέρδεψε και χαμογελούσα όχι σ' αυτήν που σ' έπιασα αλλά στις άλλες σημερινές σου δημοσιεύσεις. θα σου χτυπήσω τώρα κάτι στον άραβα με τη Γη...και το γράφω εδώ γιατί ξαφνικά μου βγήκε η σκέψη εδώ ...στη λέξη "ζεύξη" ...πάμε στον άραβα λοιπόν και στη δική του γη γιατί αυτό που θα σου ανεβάσω έχει σχέσει με το "αγαπάτε αλλήλους" που δεν το λέει ο Ιμάμ...18 Μαρτίου στις 3:18 π.μ.

Effie GounariDimitris Marinakos έχεις χθεσινό γράμμα πάνω 18 Μαρτίου στις 2:46 μ.μ.

Σοφία Ντρέκου: Αυτή συζήτηση μπαίνει κατευθείαν στο ιστολόγιό μας συμμαθητές κι αδέλφια μου... Χρόνια Πολλά! 26 Μαρτίου στις 4:58 π.μ.




Δεν υπάρχουν σχόλια: