Η Αποκάλυψη του Ιωάννη, στη ζωγραφική του Αγίου Όρους. Αθωνικές παραστάσεις με εικόνες και ολόκληρο το Βιβλίο

Xeropotamou Monastery (1783).  The imprisonment of Satan for a thousand years
Μονή Ξηροποτάμου (1783). Η φυλάκιση του Σατανά για χίλια 
έτη (Αποκ. κ', 1-3). Xeropotamou Monastery (1783). 
The imprisonment of Satan for a thousand years

Η Αποκάλυψη του Ιωάννη 
στη ζωγραφική του Αγίου Όρους 

Αθωνικές παραστάσεις της Αποκάλυψης

Με αφορμή την έκδοση της διδακτορικής διατριβής του Αρχαιολόγου Γεωργίου Τσιμπούκη με θέμα: «Η Αποκάλυψη του Ιωάννη στη μνημειακή ζωγραφική του Αγίου Όρους» θελήσαμε να μάθουμε περισσότερα για τη θέση της Αποκάλυψης στους Αθωνικούς κύκλους εικονογράφησης. 

Περί πολυλογίας και σιωπής ★ Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης της Κλίμακος


Ο Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης (περ. 525-605) ή αλλιώς γνωστός και ως Ιωάννης της Κλίμακος, Είναι γνωστός για το έργο του Κλίμακα η κοινώς γνωστή και ως "Κλίμακα του Ιωάννου". Υπήρξε Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Όρους Σινά. Θεωρείται πως ο Άγιος Ιωάννης έφθασε σε υψηλά μέτρα αγιότητας με την άσκησή του, την υπακοή και τη βαθιά μελέτη των Πατερικών κειμένων. 

ΛΟΓΟΣ ΕΝΔΕΚΑΤΟΣ - Βαθμίς ενδεκάτη
Περί πολυλογίας και σιωπής

Γιατί το γεγονός της Αναστάσεως ούτε περιγράφεται ούτε απεικονίζεται;


Η Ανάσταση του Χριστού δεν υπάγεται στη νομοτέλεια αυτού του κόσμου και συνεπώς δεν είναι απλώς ένα γεγονός τεράστιας ιστορικής σημασίας, αλλά βρίσκεται πάνω από την ιστορία· την νοηματοδοτεί και την προσανατολίζει προς νέους ορίζοντες, προς ένα καινούργιο κόσμο που είναι τελείως διαφορετικός από το γνωστό μας κόσμο της φθοράς, του πόνου, και του θανάτου.

Άγιος Αθανάσιος ο Μέγας ♱ Λόγος περί Ενανθρωπήσεως ♱ Γιατί ο Χριστός Ενανθρώπησε, Έπαθε και Ανέστη; ♱ κείμενο, μετάφραση, σχολιασμός

Saint Athanasios artwork by Erimitic
Saint Athanasios artwork by Erimitic

Επιμέλεια άρθρου της Σοφίας Ντρέκου

Από την Γέννηση, στη Σταύρωση και την Aνάσταση
Γιατί ὁ Χριστός Ἐνηνθρώπησε, Ἔπαθε καί Ἀνέστη;
Σχολιασμός στον λόγο Περί Ἐνανθρωπήσεως
 Αγίου Αθανασίου Αρχιεπισκόπου Αλεξανδρείας.

Εις Άδου Κάθοδος: αναλυτική περιγραφή και ερμηνεία της εικόνας της Ανάστασης

Η εις Άδου κάθοδος – Ανάσταση, ναός Καπνικαρέας
Καπνικαρέα: τοιχογραφία δια χειρός Φώτη Κόντογλου και των μαθητών του
https://kapnikarea.wordpress.com/η-ανάσταση-ή-εις-άδου-κάθοδος

Η Ανάσταση ή Εις Άδου Κάθοδος εικόνα 
σε αναλυτική ερμηνεία, η τοιχογραφία 
στην Εκκλησία της Παναγίας Καπνικαρέας 
από τον Φώτη Κόντογλου και τους μαθητές του.

Κατηχητικός Λόγος Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου για την Ανάσταση ˗ˏˋ🕯ˎˊ˗ πρωτότυπο, απόδοση, ερμηνεία

Η Ανάσταση κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο και ο Κατηχητικός Λόγος του, σε πρωτότυπο, απόδοση, ερμηνεία και Βίντεο

Η Ανάσταση κατά τον Άγιο Ιωάννη 
τον Χρυσόστομο (Θεολογικό σχόλιο) 

Ο Κατηχητικός Λόγος του σε 
ερμηνεία, απόδοση, μετάφραση

Ανέστη Χριστός ˗ˏˋ🕯ˎˊ˗ Αληθώς Ανέστη οὐκ ἔστιν ὧδε, ἀλλʼ ἠγέρθη

The Empty Tomb, 2012 painting by Frank Ordaz, oil on canvas
The Empty Tomb, 2012 painting by Frank Ordaz, oil on canvas

Καὶ διαγενομένου τοῦ σαββάτου Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ
καὶ Μαρία ἡ τοῦ Ἰακώβου καὶ Σαλώμη (Μαρκ. 16,1)

᾿Ιησοῦν ζητεῖτε τὸν Ναζαρηνὸν τὸν ἐσταυρωμένον·

Τί ζητεῖτε τὸν ζῶντα μετὰ τῶν νεκρῶν;
οὐκ ἔστιν ὧδε, ἀλλʼ ἠγέρθη (Λουκ. κδ΄ 5-6).

Ανέστη Χριστός ˗ˏˋ🕯ˎˊ˗ Αληθώς ο Κύριος 

Αγαπητοί αναγνώστες της «Αέναης επΑνάστασης», 
Αληθώς Ανέστη ο Κύριος εκ νεκρών 🕯 ☠

Η Κάθοδος του Χριστού στον Άδη ~ Άγιος Επιφάνιος Κύπρου (πρωτότυπο, μετάφραση, ερμηνεία)

Η Κάθοδος του Κυρίου στον Άδη (Αγίου Επιφανείου Κύπρου σε Μετάφραση και ερμηνεία)

Η Κάθοδος του Κυρίου στον Άδη (Αφιέρωμα)
Αγίου Επιφανείου Κύπρου σε Μετάφραση

Εργασία της Σοφίας Ντρέκου

Ο όρος Κάθοδος του Χριστού στον Άδη ορίζει τη μετάβαση της ψυχής του Ιησού Χριστού, στον τόπο των νεκρών (στα ελληνικά «Άδης»), όπου μίλησε στους νεκρούς κατά το διάστημα του τριήμερου θανάτου του, όπως είχε κάνει και στους ζωντανούς, (βλ. γι’ αυτό την ορθόδοξη εικόνα «Εις Άδου κάθοδος» (εδώ και εδώ), αλλά και τη μαρτυρία του αποστόλου Πέτρου, μαθητή του Χριστού, στην πρώτη επιστολή του, Επιστολή Πέτρου Α' - Κεφάλαιο 3, στίχοι 19-20).

Ιεροσόλυμα 1928 η αυθεντικότητα του Γολγοθά και του Παναγίου Τάφου

ο Φρικτός Γολγοθάς

Μελέτη του Αγίου Γολγοθά και του Παναγίου Τάφου
Αγία Σιών Ιεροσόλυμα 1928 [1]

Η αυθεντικότητα του Γολγοθά
και του Παναγίου Τάφου


Τα δημόσια Οικοδομήματα του Πασχαλίου Χρονικού εξηγήθηκαν εικαστικά (καλλιτεχνικά) από τον πατέρα Germer Durand.[1] Αυτός έκανε την υπόθεση ότι το τετράνυμφο θα είναι η πηγή του Σιλωάμ, η οποία έχει μνημονευθεί από τον προσκυνητή των Βορδιγάλλων ως «quadriporticus», δηλαδή ως τέσσερις περίστυλοι. Ασφαλώς, υπάρχει η βεβαίωση ότι ο Αυτοκράτορας στην περιοχή του Ιουδαϊκού ναού ανήγειρε ναό του Καπιτωλίου Διός και έστησε μέσα σε αυτόν ένα άγαλμά του.[2]

ΤΟ ΘΕΙΟ ΠΑΘΟΣ: Οι Επτά Φράσεις Του Χριστού στον Σταυρό - ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ, Αρχιεπίσκοπος Αθηνών (βιβλίο)

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ, Αρχιεπίσκοπος Αθηνών & πάσης Ελλάδος  Το Θείο Πάθος

της Σοφίας Ντρέκου