Ελληνισμός: Το Άγιο Όρος και τα Μετέωρα ανήκουν στη μυθική άγονη γραμμή - N. Lygeros by S. Drekou (video)


Επιμέλεια, Έρευνα της Σοφίας Ντρέκου

Στα Μετέωρα το άβατον των γυναικών έληξε το 1948
γι’ αυτό σταμάτα να μιλάς για κάτι που δεν υπάρχει
όταν θέλεις να πεις την αλήθεια της εξέλιξης της πίστης
αλλιώς κι εσύ συνεχίζεις να μειώνεις την αξία της.

Το Άγιο Όρος και τα Μετέωρα ανήκουν
στα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα
που ακολούθησαν την στρατηγική
των Θερμοπυλών που αποτελούν
το αρχέτυπο της χωρικής ήττας
που είναι μία χρονική ήττα.

Τα Μετέωρα 30 χρόνια Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς

Το 2018 έχουμε την επέτειο των 30 χρόνων της ανακήρυξης Μνημείου Παγκόσμιας Κληρονομιάς για τα Μετέωρα. Εδώ και 30 χρόνια τα Μετέωρα ανήκουν επίσημα στη Μνημοσύνη της Ανθρωπότητας. Όμως ποιος πραγματικά αντιλαμβάνεται την εμβέλεια αυτής της πράξης; Ποιος αξιοποιεί και αναγνωρίζει στην Ελλάδα την προστιθέμενη αυτή αξία;

Είναι το μοναδικό Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς για όλη τη Θεσσαλία, τουλάχιστον προς το παρόν, κι όμως αυτή η ιδιότητα δεν είναι τόσο γνωστή. Στην ίδια πόλη της Καλαμπάκας υπάρχουν μόνο 2 πινακίδες που αναφέρονται σε αυτή και είναι τόσο διακριτικές που το μήνυμα δεν περνά χάρη σε αυτές. Στα ίδια τα Μοναστήρια δεν υπάρχει με ξεκάθαρο τρόπο μια αναφορά σε αυτή. Επί της ουσίας μετά το 1988, χρονιά της ανακήρυξης, όλα λειτουργούν σαν να είναι γνωστή και αυτονόητη.

Πόσοι ξέρουν ότι με πόσα και με ποια κριτήρια αναγνωρίστηκαν τα Μετέωρα ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς; Διότι και αυτό έχει τη σημασία του, αφού τα Μετέωρα δεν είναι μόνο ένας φυσικός πλούτος, είναι και μια παράδοση, αλλά και ένας ζωντανός θρησκευτικός χώρος. Δεν είναι μόνο ένας τουριστικός τόπος. Έχει όμως με όλες αυτές τις ιδιότητες να προσελκύει πολύ κόσμο, πάρα πολύ κόσμο από διαφορετικές περιοχές του πλανήτη και με αυτή την έννοια είναι μνημείο Ανθρωπότητας. Αυτό πρέπει να το έχουμε στο μυαλό μας δίχως ποτέ να χάσουμε και την ουσία για την ψυχή μας.

Το γεγονός ότι τα Μοναστήρια λειτουργούν με την έννοια της πίστης τους έχει τεράστια σημασία διότι αυτό σημαίνει ότι διαδίδεται και το έργο του Χριστού κι ότι είναι ένας άγιος τόπος και αυτά. Αν τα Μοναστήρια ήταν κλειστά, θα ήταν τα ίδια Μετέωρα; Κατηγορηματικά όχι. Διότι τα Μοναστήρια είναι η ψυχή των Μετεώρων όπως τα όρη είναι το σώμα τους. Έτσι το Μετεωρίτικο πνεύμα υπάρχει και ζει. Έτσι αποτελεί κι έναν φόρο για την Ανθρωπότητα.

Τα τριάντα χρόνια που πέρασαν δείχνουν ένα στίγμα του παρελθόντος, αλλά εμπεριέχουν κι ένα μήνυμα για το μέλλον. Η διατήρηση της μνήμης των Μετεώρων είναι καθήκον όλων μας. Δεν πρέπει να τα περιμένουμε όλα από τις μοναχές και τους μοναχούς ούτε και από τους Αγίους της περιοχής.

Πρέπει και ο Ελληνισμός που είναι δώρο του Χρόνου στην Ανθρωπότητα να συνειδητοποιήσει την αξία και το κλέος των Μετεώρων για τις επόμενες γενιές και τους επόμενους αιώνες.

Μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς σημαίνει ότι ο τόπος
αντιλαμβάνεται την αξία του για όλη την Ανθρωπότητα
κι ότι η ίδια πρέπει να το προστατέψει
για τους επόμενους ανθρώπους
αλλά ταυτόχρονα για τους επόμενους αιώνες
δίχως συμβιβασμούς με τις κοινωνίες
διότι πρόκειται για το διαχρονικό της ανθρωπιάς
που έκανε υπέρβαση και ξεχώρισε από το παρόν
για να γίνει επιτέλους μνήμη μέλλοντος.

meteora-38275_1.

Η μυθική άγονη γραμμή: ο Ελληνισμός

Έτσι όπως είναι δομημένη η ελληνική κοινωνία που δεν πιστεύει πια σε τίποτα λόγω οικονομικής κατάστασης, δεν θεωρεί ότι οι άγονες γραμμές θα πρέπει να υπάρχουν. Δεν αντιλαμβάνεται όμως ότι άγονη γραμμή είναι ο ίδιος ο Ελληνισμός.

Αν εξετάσουμε ορθολογικά την έννοια της άγονης γραμμής θα συνειδητοποιήσουμε ότι εμπεριέχει μερικά δομικά στοιχεία που είναι θεμελιακά. Ενώ κοιτάζουμε συνεχώς πού είναι η χωρική δυσκολία που αντιπροσωπεύει η άγονη γραμμή δεν βλέπουμε τον λόγο της ύπαρξής της.

Αν ο Ελληνισμός δεν βρισκόταν και σε αυτά τα περιθωριακά νησιά γιατί να υπάρχουν άγονες γραμμές.

Με άλλα λόγια πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί ο Ελληνισμός επέλεξε αυτές τις δύσκολες περιοχές. Αν μπούμε σε αυτήν τη διαδικασία τότε θα κατανοήσουμε την επινόηση του Ελληνισμού.

Επειδή είμαστε ένας λαός του χρόνου και όχι του χώρου προσέχουμε περισσότερο πώς διασχίζουμε τους αιώνες. Με άλλα λόγια κάνουμε χρήση του νοητικού σχήματος που βλέπει τον χρόνο ως τον χώρο της αντίστασης. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Ελληνισμός επέλεξε για τη διάδοσή του περιοχές που κρατούν καλά και αντέχουν τις επιθέσεις.

Το Άγιο Όρος και τα Μετέωρα ανήκουν στα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα που ακολούθησαν την στρατηγική των Θερμοπυλών που αποτελούν το αρχέτυπο της χωρικής ήττας που είναι μία χρονική ήττα. Και το ίδιο ισχύει και για τη μάχη της Κρήτης.
Ο Ελληνισμός λοιπόν επιλέγει τη χωρική δυσκολία για να αντέξει και για να περάσει στη συνέχεια στη φάση της αντεπίθεσης που τον χαρακτηρίζει για να παλέψει ενάντια στη βαρβαρότητα. Έτσι οι άγονες γραμμές είναι και το αποτέλεσμα αυτής της στρατηγικής επιλογής.

Πρέπει λοιπόν να είμαστε πιο προσεκτικοί με αυτήν την ορολογία, η οποία δημιουργεί ένα αντικειμενικό αντιπαράδειγμα της οικονομικής προσέγγισης των πραγμάτων. Γι’ αυτό το λόγο δίνει περισσότερο σημασία στους ανθρώπους παρά στους οικονομικούς παράγοντες.

Είναι σημαντικό να το θέσουμε με αυτόν τον τρόπο ειδικά όταν έχουμε στο μυαλό μας τα κριτήρια του καθορισμού της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης.

Κι αν ο Ελληνισμός είναι πράγματι μία άγονη γραμμή είναι διότι δεν έχει συμφέρον, δεν υπολογίζει το κόστος γιατί είναι γενναιόδωρος. Και είναι αυτή η γενναιοδωρία που του επιτρέπει να παράγει και την έννοια του ουμανισμού.

Ο Ελληνισμός αν ανήκει στους σπανιότατους «-ισμούς» που έχουν αντέξει και αποτελούν πλέον ένα διαχρονικό στοιχείο, αυτό οφείλεται ακριβώς σε αυτήν την ιδιότητα.

Γι’ αυτό το λόγο η Ανθρωπότητα αγαπά τον Ελληνισμό, διότι είναι ένα δώρο για αυτήν. Κι αν αυτό το δώρο υπάρχει ακόμα είναι λόγω της στρατηγικής.

Με αυτήν λοιπόν θα αντιμετωπίσουμε και τώρα τις δυσκολίες που μας καταπατούν για να γίνουμε πιο δυνατοί και να τις ξεπεράσουμε.

Ο Ελληνισμός άντεξε χειρότερα κι είναι ακόμα εδώ ως φάρος να συνεχίζει να εκπέμπει φως για όλη την Ανθρωπότητα. Αυτός είναι ο σκοπός του ως άγονη γραμμή.

Μελέτα τα Μετέωρα
με το πλαίσιο
της Ανθρωπότητας,
με το πεδίο της Ελλάδας
με το πεδίο δράσης
του μοναχισμού
με το πεδίο μάχης
της πολιορκίας
έτσι θα είσαι έτοιμος
ν’ αντιμετωπίσεις
κάθε πράξη ακόμα
και βαρβαρότητας
διότι θα έχεις μαζί σου
τη στρατηγική του Δίκαιου.

Τα Μετέωρα ως γέφυρες Xρόνου

Δομικά τα Μετέωρα είναι βράχος, στρατηγικά όμως είναι κάθετη θάλασσα, ικανή ν’ αντέξει τις επιθέσεις της βαρβαρότητας. Μερικοί πιστεύουν ότι απλοϊκά, η πίστη η παθητική επαρκεί και δεν βλέπουν ότι η αγιοσύνη είναι μόνο ενεργητική.

Τα Μετέωρα ως επιλογή είναι η πίστη στις επάλξεις. Είναι από μόνα τους τα τείχη της άμυνας ενάντια στις πράξεις της βαρβαρότητας. Δεν περιμένουν, αλλά πράττουν. Και με αυτήν την έννοια αποτελούν γέφυρες του Χρόνου που χτίστηκαν με την πίστη στο φως. Από κάτω όλοι κοιτάζουν το ύψος. Ενώ από πάνω, φαίνεται το βάθος με τον ορίζοντα. Αυτή η υπερδομική ασυμμετρία προκαλεί και παράδοξα. Από κάτω υπάρχει η αναζήτηση του πάνω. Και από πάνω βλέπουν το ύψος του κάτω.

Στα Μετέωρα ο μοναχισμός είναι πιο κοντά στη σκέψη της στρατηγικής και μάλιστα της υψηλής, διότι κάθε λεπτομέρεια γίνεται ένδειξη και η εικόνα είναι πάντα μεγάλη. Μερικοί αναρωτιούνται αν τα Μετέωρα υποστηρίζουν τον λαό, δίχως να βλέπουν ότι πρόκειται για υπερστήριξη.

Ο μοναχισμός στα Μετέωρα είναι ο πυρήνας μιας σκέψης που έγινε πίστη επειδή αλλάζει τον κόσμο. Και τα Μετέωρα από τότε που είναι Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς ανήκουν επίσημα στην Ανθρωπότητα. Έτσι το να τα πληγώνει κανείς, πληγώνει την ίδια την Ανθρωπότητα. Σε αυτό το σημείο ο μοναχισμός που μοιάζει με απομόνωση σε απλοϊκό επίπεδο, μετατρέπεται σε απόλυτη προσφορά δίχως συμβιβασμούς και ανταλλάγματα.

Έτσι αποκτά και νόημα η έκφραση: μόνος με την Ανθρωπότητα. Δεν είναι πια τότε αφαιρετική όταν ερμηνεύεται στο πλαίσιο της πίστης. Αν σκεφτούμε εδώ και πόσους αιώνες, βρίσκονται τα ιερά Μετέωρα μαζί μας για την προστασία μας, θα καταλάβουμε αμέσως ότι αυτή η στρατηγική θέση έχει λειτουργήσει αποτελεσματικά για τους αθώους κάθε αιώνα και γι’ αυτό συνεχίζει να παράγει το έργο του για την Ανθρωπότητα.

Μετεωρίτικες Σκέψεις - Ν. Λυγερός

Το Άγιο Όρος και τα Μετέωρα

Στο πλαίσιο της επετείου των 30 ετών από την αναγνώριση των Μετεώρων το 1988 ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς, είναι καλό να σκεφτούμε την προσφορά τους για τον Ελληνισμό. Διότι τα Μετέωρα δεν είναι μόνο ιερός χώρος με την έννοια του Χριστιανισμού, αλλά και σύμβολο αντίστασης με την έννοια του Ελληνισμού.

Έτσι όσοι μιλούν ελεύθερα, επειδή δεν υπάρχει πια τουρκοκρατία, δεν ξέρουν συνειδητά τι χρωστούν στα Μετέωρα. Αυτή η γεωλογική ιδιομορφία, αυτή η γεωπολιτική ύπαρξη λόγω της διαχρονικότητας της πίστης που δεν γονάτισε παρόλες τις πράξεις βαρβαρότητας που έχει υποστεί κατά καιρούς, αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για όσους πιστεύουν ότι είναι της αντίστασης.

Όσοι προσπάθησαν να καταστρέψουν τα Μετέωρα με κάποιο τρόπο άμεσο ή έμμεσο, απέτυχαν γιατί δεν είχαν προβλέψει τη διαχρονική ανθεκτικότητα των Μοναστηριών. Κάθε κοινωνία που έζησε με κυρίαρχο τρόπο δίπλα στα Μετέωρα, είχε την εντύπωση ότι αποτελούσε το πιο σημαντικό σημείο αλλά κάθε φορά που τελείωσε η δράση της, το μόνο που έμενε και παρέμεινε είναι η ουσία και το πνεύμα των Μοναστηριών.

Άλλωστε μέσω τους, αφού αποτελούσαν ένα από τα κριτήρια της ΟΥΝΕΣΚΟ, έδωσαν την ευκαιρία στην Ελλάδα να αποκτήσει άλλο ένα Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς, πράγμα που σημαίνει ότι τα Μετέωρα ενίσχυσαν την Ελλάδα.

Με αυτή την έννοια τα Μετέωρα είναι πέρα του εθνικού θησαυρού της Ελλάδας αφού αναγνωρίστηκαν από την ίδια την Ανθρωπότητα. Έτσι και σ’ αυτήν την επέτειο θα πρέπει να δοθεί μια επίσημη και εθνική σημασία εκ μέρους της Ελλάδας.

1_unesco_has_declared_meteora_a_world_heritage_site-lorenzo_spoleti-1
Η εντυπωσιακή φάτνη των Μετεώρων «Το μάτι του Θεού» -
Στο επιβλητικό τοπίο των Μετεώρων δεσπόζει η μοναδική
«ουράνια» φάτνη, σκαρφαλωμένη μέσα σε ένα σπήλαιο,
πάνω από την πόλη της Καλαμπάκας

Όταν εξετάζουμε τα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς

Όταν εξετάζουμε τα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς στον ελλαδικό χώρο κι ανακαλύπτουμε ότι είναι μόνο δεκαεπτά προς το παρόν, καταλαβαίνουμε ότι δεν υπάρχει επαρκής προώθηση του θέματος σε παγκόσμιο επίπεδο. Στη συνέχεια, με τη μελέτη των ημερομηνιών αναγνωρίσεως αυτών των μνημείων βλέπουμε αμέσως σε ποιες εποχές είχε δραστηριότητα η Ελλάδα σε κρατικό επίπεδο.

Τέλος, βλέπουμε ότι ολόκληρες περιοχές, όπως είναι η Κρήτη και η Θράκη παραδείγματος χάρη, δεν έχουν κανένα μνημείο τέτοιου τύπου ή μάλλον κανένα αναγνωρισμένο.

Αυτή η κατηγοριοποίηση δεν είναι κατηγορία, αλλά απλώς μια στρατηγική περιγραφή των δεδομένων. Έτσι, μια ορθολογική ανάλυση των δεδομένων και μια καταγραφή των σοβαρών υποψηφιοτήτων πρέπει να γίνει σε όλη την Ελλάδα, για να υπάρξει μια συστηματική προώθηση του θέματος κι όχι μόνο σπασμωδικές κινήσεις που δεν οδηγούν ποτέ σε πράξη. Υπάρχουν μνημεία στην Ελλάδα τα οποία είναι απαράδεκτο να μην έχουν όχι αναγνωρισθεί, αλλά απλά προωθηθεί με στρατηγικό τρόπο.

Επιπλέον, καθώς η Ελλάδα θα έχει την τιμή το 2021 να έχει πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης, θα ήταν καλό και σε αυτό το πλαίσιο να προωθηθεί το θέμα της αναγνώρισης, διότι ο συνδυασμός προσφέρει πολλές δυνατότητες εξωστρέφειας και εκπροσώπησης στο εξωτερικό.

Τα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς δεν είναι μόνο ένας εθνικός αγώνας πολιτιστικής αναγνώρισης, αλλά μια στρατηγική προσπάθεια να προστατευτεί μια κληρονομιά που ανήκει στην Ανθρωπότητα, τίποτα λιγότερο.


Το ιερό του πολιτισμού

Τα Μετέωρα αποτελούν ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του ιερού του πολιτισμού. Δεν είναι απλώς στοιχείο της παράδοσης όπως νομίζουν μερικοί. Επειδή δεν αντιλαμβανόμαστε ότι τα Μετέωρα είναι χιλιόβια κι όχι μόνο αιωνόβια, δεν βλέπουμε την πολυκυκλικότητα τους.

Το ιερό του πολιτισμού και ο πολιτισμός του ιερού όταν είναι αναγνωρισμένα από την ίδια την Ανθρωπότητα δεν είναι απλώς μια έκφραση ενός λαού, δεν είναι μόνο μια τοπική άποψη, μια γειτονική γνώμη αλλά μια ολική ύπαρξη λόγω της εμβέλειας και της επιρροής που έχει ανά τον κόσμο. Με αυτήν την έννοια τα Μετέωρα δεν αποτελούν κτήμα της τοπικής κοινωνίας, η οποία βρίσκεται δίπλα τους αλλά διαχρονικό στοιχείο που αγκαλιάζει η Ανθρωπότητα.

Έτσι το σωστό πλαίσιο για την ανάλυση της ύπαρξης των Μετέωρων είναι αυτό της Ανθρωπότητας. Και αυτό σημαίνει πρακτικά ότι πρέπει να προστατευτούν από αυτή ενάντια σε οποιαδήποτε πράξη βαρβαρότητας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ο μοναχισμός δεν είναι μόνο μία μορφή μιας θρησκείας, η οποία είναι μάλιστα και πίστη.

Ο μοναχισμός είναι και φύλακας ενός κομματιού της μνημοσύνης και της νοημοσύνης της Ανθρωπότητας. Και το γεγονός ότι δεν είναι τόσο εξαρτημένος από την χρονικά τοπική κοινωνία, του επιτρέπει να υποστηρίζει πιο αποτελεσματικά δομές και υποδομές, τις οποίες ήδη θεωρούμε Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς.

Με άλλα λόγια ο μοναχισμός που εξετάζεται αποκλειστικά ως ένα θρησκευτικό εργαλείο, έχει ταυτόχρονα την ιδιότητα όχι μόνο του συντηρητή, αλλά και του διαμορφωτή μιας κατάστασης σε ιστορία για να υπάρξει συνέχεια του έργου. Έτσι ο μοναχισμός δείχνει το παράδειγμα της αντίστασης στις επιθέσεις της βαρβαρότητας που προσπαθούν να πλήξουν την Ανθρωπότητα και κατά συνέπεια στοιχεία του Ουμανισμού, του Ελληνισμού και του Χριστιανισμού. Γι’ αυτόν τον λόγο η προστασία των Μετεώρων είναι τόσο σημαντική και αποτελεί έργο ζωής.

Ο γέροντας των Μετεώρων
ήρθε στο Συλλαλητήριο για να 
ενισχύσει με την παρουσία του
τους πιστούς που δεν ξεχνούν
την πατρίδα και την ιστορία
έτσι έφερε όλη τη δύναμή του
κι άγγιξε τα χέρια του λαού
για να συνεχίσει τον αγώνα
της μνημοσύνης
δίχως φοβίες για το μέλλον
αφού το φως πάντα νικά.

Το ιερό των Μετέωρων

Είναι μερικοί αγαθοί που πιστεύουν ότι είναι οι μοναχοί και οι μοναχές που ορίζουν την ιερότητα ενός χώρου. Αυτό μπορεί να γίνει στις αρχές, αλλά όχι σε περιπτώσεις όταν υπάρχει μια διαχρονικότητα που ξεπερνά τη χιλιετία.

Ο σεβασμός προς τη συνέχεια είναι ήδη ένας αγώνας. Έτσι για τα Μετέωρα, δεν υπάρχει μια αντιπαλότητα μεταξύ λαϊκών και μη αλλά ένας διπλός σεβασμός ως προς την έννοια του ιερού. Μάλιστα είναι αυτή η έννοια ακριβώς που επηρέασε θετικότατα την ΟΥΝΕΣΚΟ για να πάρει την απόφαση περί μνημείου παγκόσμιας κληρονομιάς.

Δυστυχώς πολλοί παράγοντες δεν κατανόησαν πραγματικά την εμβέλεια αυτής της απόφασης. Οι μεν θεωρούν ότι δεν πρόκειται να αλλάξει την παράδοση και οι δε εκτιμούν ότι αποτελεί άλλον ένα περιορισμό. Κανείς από τους δύο δεν μπορεί να δει το έργο της Ανθρωπότητας που λειτουργεί συμπληρωματικά, δεν βλέπουν τον πολιτισμό που σέβεται το ιερό των Μετέωρων.

Έτσι αν εξετάσουμε πιο αντικειμενικά την τοπική αντιπαλότητα θα δούμε ότι είναι ενταγμένη σε μια μεγαλύτερη σκακιέρα αλλά δεν αντιλαμβάνεται ποιο είναι το διακύβευμα. Διότι τα Μετέωρα δεν ανήκουν σε κάποια ομάδα όποια και να είναι αυτή αλλά στην ίδια την Ανθρωπότητα που παλεύει ενάντια στη βαρβαρότητα των συστημάτων.

Περισσότερα: Άγιον Όρος, Ν. Λυγερός, Ελληνισμός

Πηγή
Αέναη επΑνάσταση / sophia-ntrekou.gr

Έρευνα από Opus of N. Lygeros και YouTube videos Nikos Lygeros
34707 - Στα Μετέωρα / Poems Ν. Λυγερός: September 14, 2017
11941 - Η μυθική άγονη γραμμή: ο Ελληνισμός Ν. Λυγερός April 27, 2013
34702 - Μελέτα τα Μετέωρα Ν. Λυγερός September 14, 2017
34748 - Τα Μετέωρα ως γέφυρες Xρόνου Ν. Λυγερός:September 16, 2017
38275 - Τα Μετέωρα 30 χρόνια Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς April 22, 2018 
23765 - Μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς Ν. Λυγερός March 1, 2016
23939 - Όταν εξετάζουμε τα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς March 6, 2016
You searched for Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς - Opus of N. Lygeros
38630 - Μετεωρίτικες Σκέψεις - Ν. Λυγερός May 21, 2018
36761 - Το ιερό του πολιτισμού - Ν. Λυγερός January 8, 2018
36195 - Το ιερό των Μετέωρων - Ν. Λυγερός December 22, 2017
























Facebook Συνομιλίες:
30 Οκτωβρίου 2014 ιφιγένεια γεωργιάδου: η βαρβαρότητα θέλησε να σε εξοντώσει κι όχι μόνο για σένα αλλά για όλη τη μνήμη που έχεις μέσα σου ακόμα κι αν είναι αόρατη για τους άλλους διότι είναι η ουσία. Ν. Λυγερός 30 Οκτωβρίου 2014 στις 11:09 μ.μ.

υιος/(Sotirios Laliotis): Ιφιγένεια, είναι η βαρβαρότητα, ή οι έχοντες την κάθε ιστορική στιγμή το πάνω χέρι, επιβάλουν τους κανόνες τους, με όφελος την συντήρησή τους στην εξουσία. Φυσικά εύκολος ο αποπροσανατολισμός, πάντα θα υπάρχουν αυτοί που μπορούν και κάνουν το άσπρο μαύρο, φυσικά μπορούν και κάνουν παιχνίδι, λόγω του απαίδευτου περιβάλλοντος. Καλή σας ημέρα και σε όποιους προσπαθούν για αφύπνιση. 31 Οκτωβρίου 2014 στις 7:28 π.μ.

ιφιγένεια γεωργιάδου: οι έχοντες την κάθε ιστορική στιγμή το πάνω χέρι, επιβάλουν τους κανόνες τους>>> υιος/(Sotirios Laliotis) συμφωνώ..... παρουσιάζεις με λεπτομερή καταγραφή μία μορφή της βαρβαρότητας....μέσα στις τόσες άλλες.... 2 Νοεμβρίου 2014 στις 1:10 π.μ.


VIDEO: Μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO ή ιδιοκτησία των μοναστηριών τα Μετέωρα; | 6/6/2019 | ΕΡΤ. Να έρθει στην ιδιοκτησία τους το σύνολο των Μετεώρων μαζί με τις γύρω δασικές περιοχές ζητούν οι 6 λειτουργούσες εκεί μονές. Πρόκειται για μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς και περιοχές ενταγμένες στο δίκτυο Natura.














Δεν υπάρχουν σχόλια: