Το ακριβότερο ελαιόλαδο στον κόσμο από τον Έλληνα που το έβαλε στις βιτρίνες Harrod's του πιο διάσημου καταστήματος του κόσμου

giorgos_koliopoulos_ladi_l-preview

Το ακριβότερο ελαιόλαδο στον κόσμο και ο 
Έλληνας που το έβαλε στις βιτρίνες του Harrods
του πιο διάσημου καταστήματος του κόσμου

της Σοφίας Ντρέκου

Έγινε γνωστός με το λάδι «λ», το πιο ακριβό λάδι στον κόσμο. Για να το λανσάρει έστειλε 80 χειροποίητες κασετίνες με Κούριερ σε trendsetters και δημοσιογράφους γκουρμέ.

Στην Ντονατέλα Βερσάτσε, στον Ιαν Σράγκερ, ο οποίος ήταν ιδιοκτήτης του Studio 54 και δημιουργός του πρώτου boutique hotel μαζί με τον Φίλιπ Σταρκ, στους «Los Angeles Times» και στους «New York Times». «Όχι απαραίτητα για να τους κάνω πελάτες, αλλά για να διαδοθεί το «λ» μέσω του word of mouth» αναφέρει ο ίδιος.

Τώρα λανσάρει το πρώτο υπογεγραμμένο ελαιόλαδο στον κόσμο. Μπορείς να το παραγγείλεις με την υπογραφή σου πάνω ως μεταξοτυπία, είναι limited production, αριθμημένο μπουκάλι, και περικλείεται σε χειροποίητη κασετίνα από λευκό λακαρισμένο μασίφ ξύλο, με δύο πλακέτες λευκόχρυσου. Η τιμή του, 11.000 ευρώ.

Λάδι πολυτελείας


Το πρώτα πράγματα που τραβάνε την προσοχή στο «λ» είναι το μπουκάλι του και η θήκη πολυτελείας. Θα μπορούσε να παραπέμπει σε άρωμα ή σε ένα ακριβό ουίσκι, σε καμία περίπτωση όμως σε αγνό παρθένο ελαιόλαδο Κρήτης. «Ήθελα να δημιουργήσω ένα κόσμημα στο τραπέζι. Το μπουκάλι είναι χειροποίητο. Ακόμα και η ετικέτα πίσω μπαίνει με το χέρι, όπως και ο φελλός. Ήθελα να φτιάξω ένα προϊόν μαγικό, να σε ταξιδεύει στη γεύση», αναφέρει ο κ. Κολιόπουλος.

«Μπορώ να μιλήσω άφοβα για την ποιότητά του, καθώς το προϊόν μου έχει περάσει από επίσημες χημικές και οργανοληπτικές αναλύσεις. Πήρα, μάλιστα, και ασημένιο βραβείο στο New York Festival, αλλά στοχεύω στο χρυσό», τονίζει χαρακτηριστικά και οι πρωτιές του «Lambda» δεν σταματούν εδώ.

Ιδρυτής και διευθύνων της Speiron


Επάγγελμα: τελειομανής. Όραμά του να πουλήσει το καλύτερο λάδι στον κόσμο… στους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο. Και να συνεχίσει να επιλέγει και να λανσάρει και άλλα ελληνικά προϊόντα ως τα καλύτερα στον κόσμο.

Οι πρωτιές του «λ» είναι πολλές. Είναι το πρώτο λάδι πολυτελείας στον κόσμο, το πρώτο λάδι στο οποίο αναγράφεται η ultra premium κατηγορία του, το πρώτο επίσης με συσκευασία λευκών αποχρώσεων σε αντίθεση με τα γήινα χρώματα που έχουν τα υπόλοιπα. Είναι το πρώτο σε τόσο ακριβή συσκευασία δώρου παγκοσμίως (€150 ή $180), αλλιώς €41 το μπουκάλι (500 ml). Το «λ» αναβαθμίζει εξήμισι φορές την προστιθέμενη εξαγώγιμη αξία του ελληνικού ελαιόλαδου στο εξωτερικό.

Λάδι από βιβλία

Το «λ» είναι το πρώτο λάδι που δεν φτιάχτηκε από ελιές αλλά από βιβλία, λέει ο ίδιος. Είναι καρπός εγκεφαλικής σκέψης. Τον βοήθησαν τα διαβάσματά του. Κυρίως ο Πίντσον. Είναι σαν να ανατρέπει όλο το Σύμπαν, να πριονίζει το στάτους κβο.

Βασικότατη επιρροή του θεωρεί τον Στέλιο Ράμφο, ο οποίος στα βιβλία του ασχολείται με το τι φταίει στον ελληνικό ψυχισμό και δεν μπορεί να προαχθεί. «Ο καημός του ενός» τον εκφράζει απόλυτα. Και βεβαίως ο αρχιτέκτονας Ζενέτος, γιατί πιστεύει ότι οι πρωτοπόροι στην Ελλάδα πάντα αισθάνονταν μια μοναξιά.

Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα της Ελλάδας δεν ενισχύει την επιχειρηματικότητα, πιστεύει. Δεν καταλαβαίνουν τι κάνεις και αντί τουλάχιστον να πουν «προχώρα», μόνο σε αποθαρρύνουν. Κατέληξε ότι έπρεπε να κάνει τη δική του υπέρβαση. Είπε: «Ο κόσμος δεν είναι έτσι όπως μου τον έχουν μάθει στην Ελλάδα, όπου όλα είναι ένα ακίνητο σύμπαν. Στον κόσμο μπορεί να υπάρχει ρευστότητα».

Έπρεπε όμως πρώτα να φτιάξει τον εαυτό μου. «Να φτάσω στο «μηδέν». Αποκαθήλωσε πλήρως την Ελλάδα και είπε: «Δεν αξίζουμε τίποτε». Αυτό είναι και το μυστικό για την αυτογνωσία του Νεοέλληνα. Πρέπει να δεις τον εαυτό σου ως μηδενικό για να ξαναβρείς το ένα σου, να δημιουργήσεις. Είτε είσαι επιχειρηματίας είτε δάσκαλος.


Ήθελε να κάνει κάτι αποκλειστικό επειδή 
του αρέσουν τα ιδιαίτερα πράγματα

«Δεν θα πάρω μια Rolls-Royce, αλλά αναγνωρίζω γιατί υπάρχει στον κόσμο. Το κυριότερο, το ότι δεν οδηγώ Rolls-Royce, δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να φτιάξω μία. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει πολύς κόσμος που το καταλαβαίνει αυτό. Κάθε άνθρωπος πρέπει να έχει το αντικείμενο που τον εκφράζει. Ανέκαθεν συνέβαινε αυτό. Όσο πιο απόμακρο είναι ένα αγαθό τόσο πιο πολύ το θέλουμε. Πολλοί θα αντιμάχονταν αυτήν την άποψη, αλλά ίσως δεν την αναγνωρίζουν στον τρόπο με τον οποίο αντιδρούν και οι ίδιοι» δήλωσε σε συνέντευξή του στο Βήμα.

Έκανε το πρώτο πολυτελές αγαθό από ελληνικά χέρια. Έφερε το premiumization που εφαρμόζεται χρόνια στα ποτά, στο λάδι. Η κατηγορίαultra premium δεν υπήρχε, αλλά αποφάσισε να το πει έτσι επειδή έτσι του αρέσει. Είναι το πρώτο λάδι που χρησιμοποίησε αυτήν την ιδέα μάρκετινγκ.

Δεν έχει φύγει ποτέ στο εξωτερικό, δεν έχει μείνει ποτέ έξω και αυτό είναι ένα ενδιαφέρον case study. Όλα έγιναν μέσα από το λάπτοπ, διότι έχει το ταλέντο να ανακαλύπτω τη χρήσιμη γνώση κάτω από στρώματα άχρηστων πληροφοριών. Είναι εφικτό να ζεις σε μια χώρα και να κάνεις καριέρα σε άλλη. Όπως ο Ζενέτος, αλλά και ο Μορικόνε, ο οποίος έκανε καριέρα στο Χόλυγουντ όντας στη Ρώμη. Μένει στην Ελλάδα γιατί αγαπά τη χώρα του. Στην ουσία της, όχι όπως είναι.

Πλούσιος δεν έγινε, αλλά συνεχίζει, αυτή είναι η τρέλα του. Το ότι κατάφερε και άλλους να παθιαστούν με το προϊόν μου, σημαίνει ότι πέτυχε. Η Speiron δεν είναι εταιρεία των τζίρων. Τη φαντάζεται μικρή και ταγμένη, α λα Rolls-Royce. Έχει κάνει κάτι μοναδικό σε παγκόσμια κλίμακα, και αυτό ήθελε.

Συμβουλή του σε κάθε επίδοξο επιχειρηματία ή δημιουργό

Είναι να μην ακούει το «γύρω γύρω». Το μέλλον της Ελλάδας δεν είναι σε αυτό που βλέπουμε γύρω μας, στο τώρα. Το μυστικό είναι η σπανιότητα και η μικρή παραγωγή. Αλλά και η προστιθέμενη αξία, που σημαίνει αυτοπεποίθηση, όραμα. Στην Ελλάδα, στα προϊόντα της, αλλά πρωτίστως στον εαυτό μας.


«Αν διοχετεύαμε ελάχιστο από το πάθος με το οποίο διαδηλώνουμε στην αμερικανική πρεσβεία σε ένα όραμα, θα ανορθώναμε την οικονομία. Να βρεθούν επιχειρηματίες και να τυποποιήσουν προϊόντα που θα κατακτήσουν την Αμερική ειρηνικά». 

Με πτυχίο Νομικής

Με πτυχίο Νομικής και προϋπηρεσία σε διαφημιστική ως copywriter, ο Γιώργος Κολιόπουλος έγινε ο επιχειρηματίας που είδε το ελληνικό λάδι ως τον «υγρό χρυσό» και εισέβαλε στις αγορές του Χονγκ Κονγκ, της Σιγκαπούρης, του Αμπού Ντάμπι, αλλά και στις πανάκριβες βιτρίνες του λονδρέζικου πολυκαταστήματος «Harrods».

Το «λ» ή «Lambda», όπως ονομάζεται το ελαιόλαδο πολυτελείας, πήρε το όνομά του από το αρχικό γράμμα της λέξης «λάδι» και τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται σε ένα πανίσχυρο brand name, γεγονός που οφείλεται στην προσπάθεια του κ. Κολιόπουλου να δημιουργήσει ένα προϊόν πολυτελείας σε πανάκριβο gift box, το οποίο θα απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό. Ο ίδιος, ο οποίος δεν έχει βγει ποτέ στο εξωτερικό, κατάφερε μέσω του laptop του να διαδώσει το ελληνικό ελαιόλαδο στις διεθνείς αγορές και να κυριαρχήσει στις βιτρίνες του «Harrods».

Harrod's: το πιο διάσημο κατάστημα του κόσμου


Το Χάροντς (Harrod's) είναι πολυτελές πολυκατάστημα που βρίσκεται στην οδό Μπρόμπτον (D/R) στο Νάιτσμπριτζ (D/R) του Λονδίνου. Είναι ιδιοκτησία του κράτους του Κατάρ. Το σύνθημα του Harrods είναι η λατινική φράση Omnia Omnibus Ubique, που σημαίνει «όλα τα πράγματα για όλους τους ανθρώπους, παντού». Αρκετές από τις υπηρεσίες του Harrods, είναι ευρέως γνωστές συμπεριλαμβανομένων και των εποχιακών χριστουγεννιάτικων τμημάτων αλλά και τις αίθουσες φαγητού. Ίδρυση το 1834 (Ανατολικό Λονδίνο) και Ιδρυτής ο Τσαρλς Χένρι Χάροντ (Charles Henry Harrod).

Το Harrod’s αποτελεί ένα ακόμη «μνημείο» της βρετανικής πρωτεύουσας που οι επισκέπτες τιμούν καθημερινά με την παρουσία τους. Το πιο αναγνωρίσιμο σήμα-κατατεθέν του Λονδίνου, συνολικής έκτασης 93.000 τετραγωνικών μέτρων, με την κομψή εδουαρδιανή πρόσοψη που το βράδυ φωτίζουν 11.500 λαμπάκια και τη μοναδική αρχιτεκτονική, επισκέπτονται καθημερινά 35.000 άτομα για να ψωνίσουν από τα 330 καταστήματα και να εξυπηρετηθούν από τους 4.000 ευγενέστατους υπαλλήλους! Τα ομολογουμένως εντυπωσιακά νούμερα αρκούν από μόνο τους για να μεταφέρουν το Harrod’s στην σφαίρα του μύθου. 

Η ιστορία του Γιώργου Κολιόπουλου είναι 
η ιστορία της Ελλάδας, της υπέρβασης...

Ο Γιώργος Κολιόπουλος

Της υπέρβασης που έρχεται όταν διαγράψεις με... μια γραμμή όλα όσα μέχρι τώρα νόμιζες ότι ήξερες, όλα όσα σου έλεγαν ότι ισχύουν και όλα όσα πίστευες ότι θα μπορούσαν να ισχύουν.

Τότε η εικόνα γίνεται ξεκάθαρη και αν κλείσεις τ' αυτιά σου σε όσους μοιρολατρικά σου λένε ότι το παιχνίδι είναι χαμένο, η επιτυχία δεν αργεί να σου χτυπήσει την πόρτα.

Ο Γιώργος Κολιόπουλος έκανε κάτι εξαιρετικά απλό και ταυτόχρονα εξαιρετικά πολύπλοκο. Μετέτρεψε το ελληνικό ελαιόλαδο σε ένα είδος υπερπολυτελείας και σε ένα status symbol που η κάθε του σταγόνα αξίζει χρυσάφι: το λάδι «Λάμδα» της εταιρείας Speiron, από την ποικιλία Κορωνέικη, είναι το καλύτερο ελαιόλαδο στον κόσμο.

Τα οργανοληπτικά του χαρακτηριστικά το κατατάσσουν στην κατηγορία του ultra premium, μιας κατηγορίας την οποία δημιούργησε ο ίδιος ο Γιώργος Κολιόπουλος ανοίγοντας ένα εντελώς νέο κομμάτι στην αγορά.

Η πολύ μικρή παραγωγή του στο χωριό Κριτσά της Κρήτης και ο τρόπος έκθλιψης -μόλις 8 ώρες μετά τη συλλογή του καρπού- το κάνει μοναδικό. Και η ομάδα μάρκετινγκ πίσω από το Λάμδα ξέρει πολύ καλά να διαχειρίζεται αυτή τη μοναδικότητα.

Η κάθε απλή συσκευασία των 500ml κοστίζει 50 ευρώ. Αν κανείς την προτιμά σε συσκευασία δώρου η τιμή ανεβαίνει στα 180 ευρώ και αν κάποιος θελήσει να το παραγγείλει σε περιορισμένα τεμάχια με την υπογραφή του επάνω η τιμή του μπορεί να φτάσει μέχρι 11.000 ευρώ. Τόσο τιμάται η συλλεκτική κασετίνα με το μασίφ ξύλο και τις πλάκες πλατίνας.

Ο Γιώργος Κολιόπουλος μπορεί να τελείωσε τη Νομική, όμως τον κέρδισε η διαφήμιση. Μέσα από τις ατελείωτες ώρες της δουλειάς ως κειμενογράφος είδε τα πράγματα από μιαν άλλη οπτική γωνία. Κατάλαβε ότι η ποιότητα και το σωστό branding θα μπορούσαν να αναγεννήσουν ένα προϊόν που μέχρι τότε είχε χάσει τον προσανατολισμό στις ξένες αγορές. Εκατομμύρια τόνοι ποιοτικού ελληνικού λαδιού έφευγαν στο εξωτερικό σε εξευτελιστικές τιμές και στη συνέχεια το ελληνικό λάδι βαφτιζόταν «ιταλικό» και «ισπανικό». Φτηνές συσκευασίες με πρόχειρο σχεδιασμό, που δεν πήγαινε μακρύτερα από τον Παρθενώνα και την Ακρόπολη, βρισκόντουσαν στα ράφια των καταστημάτων του εξωτερικού. Το ελληνικό λάδι ήταν ο φτωχός συγγενής, ο απαξιωμένος «άλλος». Κι αυτό έπρεπε να αλλάξει.

Σήμερα το «Λάμδα» βρίσκεται σε δεκάδες πόλεις του εξωτερικού. Από τα Harrod's ως τα καλιφορνέζικα ντελικατέσεν, από το Χονγκ Κονγκ ως το Ντουμπάι, το «Λάμδα» χαρίζει γευστικές συγκινήσεις σε όσους μπορούν να ανταπεξέλθουν στην τσουχτερή τιμή του. Θεωρείται ένα επιχειρηματικό δώρο κύρους, ενώ, σύμφωνα με το δημιουργό του, αναβαθμίζει εξίμισι φορές την προστιθέμενη εξαγώγιμη αξία του ελληνικού ελαιόλαδου.

Η αφαιρετική συσκευασία του με το πλακέ μπουκάλι και το ελληνικό λάμδα μέσα λευκό στον κύκλο ενθουσίασε και τους λάτρες του ντιζάιν. Το 2008 του απονεμήθηκε το ασημένιο μετάλλιο στον παγκόσμιο διαγωνισμό New York Festivals. Άλλο ένα στοίχημα είχε κερδηθεί.

Για το μέλλον ο Γιώργος Κολιόπουλος ετοιμάζει ένα ακόμα λανσάρισμα που θα συζητηθεί. Κανείς δεν ξέρει τι θα αφορά, όμως αξίζει να μείνουμε σε κάτι που είναι γραμμένο στην αρχική σελίδα της ιστοσελίδας της εταιρείας του.

«Δεν μπορείς να κάνεις μια σαφή πρόβλεψη για το πώς θα συμπεριφερθεί το σύστημα. Ε, και;». Αυτό το «ε, και» είναι τελικά που κάνει όλη τη διαφορά.

Πληροφορίες: zeolado.gr, www.harrods.com, clickatlife.gr, 
sophia-ntrekou.gr, nikos-lygeros-poihsh.blogspot.com, πηγή


Ζεόλαδο: Εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο,
προϊόν με ζεόλιθο στην καλλιέργεια zeolado

Περισσότερα: Ν. ΛυγερόςΖεόλιθος

Δεν υπάρχουν σχόλια: