Οι ύμνοι της Μεγάλης Παρασκευής σε πρωτότυπο και μετάφραση


Επιμέλεια άρθρου της Σοφίας Ντρέκου

Για να γνωρίζουμε τα ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ υμνολογικά νοήματα της Ακολουθίας Των Παθών, αγαπητοί μου αναγνώστες, χωρίς να χρειάζεται να αλλάξουμε την Λειτουργική μας Γλώσσα. Απλά μελετάμε την μετάφραση των ύμνων πριν ξεκινήσουμε για τον ναό!

...και Καλή Ανάσταση !!!

Ο Ιεράρχης σύμβολο αγώνα και αγάπης, Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης (αφιέρωμα και video)


Αφιέρωμα στον Μητροπολίτη 
Κισσάμου και Σελίνου Ειρηναίο

† Μ. Τρίτη 30 Απριλίου 2013 

της Σοφίας Ντρέκου

Η προσευχή
του Μητροπολίτη Ειρηναίου (Γαλανάκη) πρώην Κισάμου και Σελίνου, όταν ήταν παιδί... προοικονομώντας τρόπο τινά, την ζωή του στο μέλλον. Κι όμως υπάρχουν αυτοί οι λίγοι ιεράρχες, που με την εσωτερική τους δύναμη προσευχόμενοι, ΚΡΑΤΟΥΝ και σχίζουν τα σύμπαντα!!! ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ: Ο ιεράρχης-σύμβολο του αντιδικτατορικού αγώνα!

Γιατί η Σύλληψη Του Χριστού έγινε χωρίς την παρουσία του λαού;


ἄτερ ὄχλου= χωρίς την παρουσία του λαού

Μια δημοσία εξομολόγηση όπως στην πρωτοχριστιανική εποχή

Ανταμώματα και καμώματα... Μια δημοσία εξομολόγηση όπως γινόταν στην πρωτοχριστιανική εποχή

Μια δημοσία εξομολόγηση όπως ακριβώς 
γινόταν στην πρωτοχριστιανική εποχή

Να χαίρεσθε την ιερωσύνη σας. 
Η ευχή σας, ας μας ακολουθεί 
π. Ιάκωβε. Σας ευχαριστούμε.


Ανταμώματα και καμώματα

Μεγάλη Εβδομάδα του 1991, σαν σήμερα, στην ενορία μου στην Ομόνοια, στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης. Για όσους γνωρίζουν την περιοχή, είναι το κέντρο της Ελλάδας και της αμαρτίας και όχι απλά των Αθηνών. 

Βίος και Τροπάριο της Αγίας Κασσιανής από τον Φώτη Κόντογλου σε μετάφραση και ανάλυση | Αέναη επΑνάσταση

Αγιογραφία της Οσίας Κασσιανής της Υμνογράφου από τον Φώτη Κόντογλου, όπου αναγράφεται «Η Αγία Κασσιανή η Ποιήτρια». Δίπλα, φωτογραφία του ίδιου του καλλιτέχνη.
Η Οσία Κασσιανή η Υμνογράφος, και ο ίδιος ο αγιογράφος και
λογοτέχνης Φώτης Κόντογλου που την αποκαλεί «Η Ποιήτρια».

...Οι δε αγαθοί ησυχάζουσι δια παντός...

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος

Την Μεγάλη Τρίτη το εσπέρας, τελείται στις εκκλησίες ο Όρθρος της Μεγάλης Τετάρτης. Στην ακολουθία αυτή ξεχωρίζει το Δοξαστικό των Αποστίχων, ποίημα της μοναδικής βυζαντινής υμνογράφου, Κασσιανής μοναχής, «Κύριε η εν πολλαίς αμαρτίες περιπεσούσα Γυνή»

Γνωρίζουμε ποια ήταν η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή;

For She Loved Much, 1997 by Simon Dewey
Γιατί αγαπούσε πολύ (1997) ζωγράφος Σάιμον Ντιούι
For She Loved Much, 1997 by Simon Dewey

Το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης ψάλλεται στους ορθόδοξους ναούς το τροπάριο της Κασσιανής. Πρόκειται για μία ποιητική απόδοση του περιστατικού που περιγράφεται στα ευαγγέλια και έχει να κάνει με την αμαρτωλή γυναίκα, η οποία έδειξε τη μετάνοιά της πλένοντας τα πόδια του Χριστού με πολύτιμο μύρο και σκουπίζοντάς τα με τα μαλλιά της.

Η πράξη της γυναίκας αυτής έχει ιδιαίτερη σημασία για δύο κυρίως λόγους:

Μοναξιά: η μοίρα και το τίμημα του εγωκεντρισμού

αίσθηση ηρεμίας και περισυλλογής στη μοναξιά, απώλεια ή
αναμονή κάποιου στην δύση ηλίου, που προσδίδει μια
δραματική και καλλιτεχνική αίσθηση στη φωτογραφία.

Στην περίπτωση της μοναχικότητας, πρόκειται για μια συνειδητή επιλογή και επιθυμία του ατόμου να αποσυρθεί από το κοινωνικό του περιβάλλον, χωρίς να αισθάνεται δυσάρεστα, έχοντας τη δυνατότητα να στραφεί στον εαυτό του, να παραμείνει με αυτόν, να εξελιχθεί και να δημιουργήσει ποικιλοτρόπως.

Μια σκληρή φωτογραφία με την δική της ιστορία

La Tragica Historia de Kevin Carter
Μια σκληρή φωτογραφία από το Σουδάν: ένα εξαντλημένο νήπιο
παλεύει να φτάσει σε σταθμό βοήθειας, ενώ ένας γύπας περιμένει.

Συγκλονιστική ματιά που αποκαλύπτει την ψυχή πίσω από την
εικόνα – μια αφύπνιση για τον πολιτισμό και την ανθρωπιά μας.

Μια σκληρή φωτογραφία με την δική της ιστορία

Επιμέλεια, έρευνα Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Columnist Sophia Drekou, BSc in Psychology)

Συγκλονίζει το γεγονός, η περιγραφή και η ψυχική 
κατάσταση του ρεπόρτερ, όπως και το τέλος του.