Το ιστορικό της Αλώσεως της ΚωνσταντινούΠολης « Το πάρσιμο της Πόλης » του Φώτη Κόντογλου όλο το βιβλίο, προλογίζει ο π. Γεώργιος Μεταλληνός
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
Διαβάζουμε από την ρωμέϊκη πένα του ξεχωριστού λογοτέχνη και ζωγράφου Φωτίου Κόντογλου* το ιστορικό της Αλώσεως της ΚωνσταντινούΠολης «Το πάρσιμο της Πόλης» Ακρίτας, 2003 σελ. 60. Προλογίζει ο σεβάσμιος Γέροντας και πρώην Πρύτανης του πανεπιστημίου Αθηνών, π. Γεώργιος Μεταλληνός.
Saint Gregory Nazianzen and The Holy Trinity art by Sophia Drekou
Το Άγιο Πνεύμα έχει δύναμη, δεν είναι δύναμη.
Και ο άνθρωπος έχει δύναμη, δεν είναι όμως δύναμη·
είναι πρόσωπο, δηλαδή συνειδητή ύπαρξη.
Εργασία, Έρευνα, Σοφία Ντρέκου Αρθρογράφος
Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος (ή Ναζιανζηνός), ένας από τους τρεις μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας και Καππαδόκες θεολόγους, αφιέρωσε μεγάλο μέρος του θεολογικού του έργου στην Τριαδολογία, και ειδικά στον ρόλο και τη θεότητα του Αγίου Πνεύματος.
Ο πιο χαρακτηριστικός «Λόγος περί του Αγίου Πνεύματος» είναι ο Πέμπτος Θεολογικός Λόγος (Ομιλία 31), ο οποίος εκφωνήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 380 μ.Χ. και αποτελεί κορύφωση της θεολογικής του διδασκαλίας.
Ν. Λυγερός: Όσοι ασχολούνται δεκαετίες με την αναγνώριση των γενοκτονιών, βλέπουν ότι είναι λάθος η συναισθηματική προσέγγιση, αντιλαμβάνονται ότι η θυματολογία δεν μπορεί να φέρει πολλά αποτελέσματα, συνειδητοποιούν ότι η τεκμηρίωση έχει φτάσει στα όρια της. Έτσι η στρατηγική εμφανίστηκε όλο και περισσότερο διότι είναι απαραίτητη για την υποστήριξη της ιστορίας. Μπορεί τα θύματα της γενοκτονίας να μην είχαν ποτέ μια γεωπολιτική αντίληψη των πραγμάτων αλλά για τους γενοκτόνους ήταν η αρχή των πάντων.