Γιατί οι άθεοι θέλουν ένα τζαμί; Η οπισθοδρομική Τουρκία και η πιστοποιημένη ανικανότητα - Άνοιξε το τζαμί στην Αθήνα


Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Ανανεώθηκε 04.11.2020

Γιατί οι άθεοι θέλουν ένα τζαμί;

Επειδή έχουμε ακούσει από όλα όσον αφορά στο θέμα του τζαμιού στην Αθήνα, θα θέλαμε να το εξετάσουμε πιο σφαιρικά και να θέσουμε μερικά ερωτήματα που απασχολούν τους πάντες δίχως όμως να τα εκθέσουν ανοιχτά διότι φοβούνται να μην εκτεθούν. Έτσι το πρώτο σημείο είναι το εξής. Γιατί δίνεται η εντύπωση ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν τζαμιά; Ενώ ξέρουμε ότι υπάρχουν περιοχές που κυριαρχούν λόγω γεωπολιτικής κι όχι θρησκείας.

Γιατί δεν λέμε ότι έχουν καταστραφεί εκκλησίες για να γίνουν τζαμιά;

Γιατί δεν εξηγούμε στους δικούς μας ότι αν υπάρχουν τόσες εκκλησίες αφιερωμένες στον Άγιο Γεώργιο δεν οφείλεται στην τεράστια σημασία του Αγίου για την Ελλάδα αλλά στο γεγονός ότι οι δικοί μας λόγω τουρκοκρατίας άλλαζαν τα ονόματα των εκκλησιών για να μην τις πειράζουν οι κατακτητές επειδή σεβόντουσαν και φοβόντουσαν ειδικά αυτόν τον Άγιο; Διότι το θέμα της τουρκοκρατίας δεν φαίνεται να ενσωματώνεται στις συζητήσεις, λες και δεν υπήρξαν τα χρόνια κατοχής, λες και δεν υπάρχουν στη Θράκη και ειδικά στην Κωνσταντινούπολη.

Επίσης γιατί να παρθεί μια απόφαση που αφορά καθαρά θρησκευτικά θέματα από αρμόδιους που δηλώνουν ανοιχτά ότι δεν τους ενδιαφέρει η θρησκεία αφού είναι το όπιο του λαού;

Δηλαδή η φρασεολογία του Μαρξ δεν αφορούσε τα τζαμιά; Ήταν μόνο και μόνο μια κριτική για τις εκκλησίες; Μήπως οι αρμόδιοι δεν θεωρούν θρησκεία το Ισλάμ και έτσι το τζαμί είναι απλώς ένα πολιτιστικό κτήριο; Εκτός αν η ιδέα είναι να φανούν φιλελεύθερα άτομα το οποία πιστεύουν σε μια ιδεολογία που διέπραξε μια γενοκτονία κατά της Ανθρωπότητας και απαγόρευσε για δεκαετίες οποιαδήποτε μορφή θρησκείας, θεωρώντας ότι απελευθερώνει τον λαό από ένα ζυγό;

ΔΕΙΤΕ: Eνα συναρπαστικό ταξίδι στην Αγία Σοφία που συνδέθηκε με τις χαρές και τις λύπες του ελληνισμού (βίντεο)

Σε κάθε περίπτωση υπάρχει πρόβλημα συνοχής της σκέψης, αλλά αυτό δεν είναι καινοτομία, αφού προωθείς ένα θρησκευτικό θέμα ενώ θεωρείς ότι είναι απαράδεκτο.

Κι επίσης λες ότι το κάνεις για να σεβαστείς τον λαό ενώ ξεχνάς όλους τους αγώνες του για να μπορέσει να ζήσει ελεύθερος.

Έτσι το κυριότερο ερώτημα παραμένει ανοιχτό και αυτό είναι η ουσία: γιατί οι άθεοι θέλουν ένα τζαμί; Απλώς λόγω ραγιαδισμού. Αλλιώς ο Θεός να μας φυλάει.

Διακριτική αντανάκλαση

Ποιος πρόσεχε τη διακριτική αντανάκλαση
πάνω στο τζάμι που δεν ήταν καθρέφτης;

Όλοι κοίταζαν μαζί τον εαυτό τους
περιμένοντας κάτι.

Κι όμως ο Βλαντιμίρ κι ο Εστραγκόν
τους είχαν πει την αλήθεια κανείς δεν θα ερχόταν.

Δεν τους πίστεψαν γιατί ήταν ζητιάνοι
δίχως να καταλάβουν ότι αναζητούσαν
μόνο ανθρωπιά.

Η οπισθοδρομική Τουρκία

The Tzisdaraki mosque in Monastiraki
The Tzisdaraki mosque in Monastiraki

Όσοι προσπαθούν να μας πείσουν, με τον ραγιαδισμό που τους χαρακτηρίζει, ότι η Τουρκία, με το καθεστώς που έχει, προοδεύει, και πάλι θα αμφισβητηθούν από την ίδια.
Με το πρόσχημα της αντεπίθεσης για την αναγνώριση της γενοκτονίας, από το γερμανικό κοινοβούλιο, αποφάσισε ως εκδίκηση να διαβάσει το Κοράνι στην Αγία Σοφιά στην Κωνσταντινούπολη, ενώ πρόκειται για ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς που δεν λειτουργεί ως τζαμί.

ΔΕΙΤΕ: Ισλάμ: Ιστορία, πηγές, λάθη και μεταναστευτική θεολογική βοήθεια

Ο καθένας μπορεί να δει την εξέλιξη αυτού του κράτους με τέτοιες αποφάσεις όταν επίσημα επιδιώκει να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Βέβαια αν την εξετάζουν άτομα σαν αυτά που δεν ξέρουν τι τους γίνεται κι εργάζονται στο Υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο πήρε μια ξεκάθαρη θέση, τότε είναι λογικό το παράλογο.

Ταυτόχρονα όμως η αξιοπιστία αυτού του κράτους που συνεχίζει να μην αποδέχεται την ύπαρξη της γενοκτονίας, όλο και περισσότερο γελοιοποιείται.

Έτσι ενώ θα έπρεπε ν’ αντιστέκεται σοβαρά στις διεκδικήσεις του Κουρδιστάν και της Δυτικής Αρμενίας, διότι σιγά σιγά υλοποιείται το όραμα της Συνθήκης Σεβρών, προσπαθεί να κερδίσει τις εντυπώσεις του μουσουλμανικού λαού με το ραμαζάνι, δίχως να αντιλαμβάνεται ότι ούτε αυτός δεν εκτιμά τις παράλογες προσπάθειές του.

Σε κάθε περίπτωση, λόγω αντίδρασης και βέβαια άγνοιας, δείχνει το αληθινό της πρόσωπο, αφού παραμένει ένα απόλυτο καθεστώς που καταπατεί τα θρησκευτικά και πολιτισμικά δικαιώματα των πιστών.


Πιστοποιημένη ανικανότητα

Στην πλατεία δεσπόζει το επιβλητικό μουσουλμανικό τζαμί που χτίσθηκε το 1759. Σήμερα λειτουργεί σαν Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης

Όσοι πίστευαν ότι ο Πρόεδρος της Τουρκίας είχε κάποια αξία είναι υποχρεωμένοι τώρα να αποδεχθούν ότι η ανικανότητά του είναι πιστοποιημένη.

Τα λεγόμενά του περί Συνθήκης Λωζάνης* δείχνουν ότι δεν έχει ούτε ιστορικές γνώσεις ούτε στρατηγικές.

Άβυσσος το βάθος των στρατηγικών λαθών του. Δεν ξέρει ότι η Συνθήκη Λωζάνης δεν εμπεριέχει καν την έννοια των συνόρων για το Αιγαίο, ούτε βέβαια ότι τα νησιά παραχωρήθηκαν στην Ιταλία κι όχι στην Ελλάδα αφού έπρεπε να περιμένουμε την Συνθήκη Παρισίων του 1947 για την απελευθέρωσή τους. 

Ξεχνά επίσης ότι η Τουρκία βρίσκεται τόσο κοντά στα νησιά μας, είναι αποκλειστικά λόγω γενοκτονίας και εγκλημάτων κατά της Ανθρωπότητας.

Κι όσο αφορά στα τζαμιά δεν είναι ενδείξεις πολιτισμού αλλά γεωπολιτικής καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των αυτόχθονων λαών που δεν είχαν αυτή τη θρησκεία που τους επιβλήθηκε για να χαθούν τεχνητά οι ρίζες τους.

Επίσης ξεχνά όλους τους ναούς και τις εκκλησίες που βρίσκονται στο έδαφος που θεωρεί ότι είναι δικό του, ενώ είναι απλώς κατεχόμενα.

Η ανικανότητά του τον αναγκάζει να θέλει να έχει ένα μεγάλο κράτος, όπως άλλοι χρειάζονται ένα μεγάλο αυτοκίνητο.

Όμως το χοντρό καραβόσκοινο που του λείπει στον τομέα της στρατηγικής είναι ακριβώς αυτό που θα πάρει για να φύγει οριστικά από την εξουσία της βαρβαρότητας που προσποιείται ότι πρόκειται για μια δημοκρατία, ενώ είναι ένα εκφυλισμένο χαλιφάτο.

Περισσότερα ΘέματαΝ. Λυγερός

*Η Συνθήκη της Λωζάνης ήταν συνθήκη ειρήνης που έθεσε τα όρια της σύγχρονης Τουρκίας. Υπογράφηκε στη Λωζάνη της Ελβετίας στις 24 Ιουλίου 1923 από την Ελλάδα, την Τουρκία και τις άλλες χώρες που πολέμησαν στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και την Μικρασιατική εκστρατεία (1919-1922) και συμμετείχαν στην Συνθήκη των Σεβρών συμπεριλαμβανομένης και της ΕΣΣΔ (που δεν συμμετείχε στην προηγούμενη συνθήκη). Όλη η Συνθήκη ΕΔΩ

Άνοιξε το τζαμί στην Αθήνα


04.11.2020

Το πρώτο μουσουλμανικό τέμενος που άνοιξε στην Αθήνα από την ίδρυση του σύγχρονου ελληνικού κράτους στην περιοχή του Βοτανικού.

Μετά από πολυάριθμες καθυστερήσεις, για διάφορους λόγους, το τζαμί της γειτονιάς του Βοτανικού ανοίξε επίσημα σε εκδήλωση που διοργανώθηκε από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας.

Η Αθήνα είναι μια από τις λίγες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που σήμερα δεν έχουν τζαμί.

Όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, το τέμενος λειτουργεί στις 2 Νοεμβρίου 2020, σύμφωνα με τα ισχύοντα, για όλους τους χώρους λατρείας, μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού και στο πλαίσιο αυτό, μόνο 9 άτομα ανά προσευχή θα μπορούν να εισέρχονται στο εσωτερικό του.

Η πόλη έχει περίπου 250.000 μουσουλμάνους, οι οποίοι πρέπει να τηρούν τη θρησκεία τους σε εβδομήντα ανεπίσημα, μη εξουσιοδοτημένα ιερά σε όλη την πόλη.


Το νέο αθηναϊκό τζαμί είναι σχετικά μικρό, δεν έχει μιναρέ, και τα μεγάφωνα, τα οποία συνήθως εκδίδουν την κλήση προς προσευχές, δεν θα επιτρέπονται.

Το κτίριο μπορεί να φιλοξενήσει μόνο 300 άνδρες και 50 γυναίκες τη φορά, έναν αριθμό που σαφώς δεν καλύπτει τον μουσουλμανικό πληθυσμό της πόλης, ο οποίος αποτελείται κυρίως από μετανάστες από την Ασία και την Αφρική.

Η κατασκευή ενός τζαμιού στην Αθήνα είχε ανακοινωθεί πριν από αρκετές δεκαετίες.

Ωστόσο, η ισχυρή αντιπολίτευση των ακροδεξιών και των θρησκευτικών ομάδων σταμάτησε την κατασκευή της για χρόνια.

Οι Έλληνες νομοθέτες ψήφισαν το 2016 για την επιτάχυνση της κατασκευής του, αλλά το τζαμί υπέστη πολλές βανδαλιστικές επιθέσεις, με αντι-μουσουλμανικά συνθήματα και αφίσες που δημιούργησαν τη δημιουργία ενός μουσουλμανικού ναού στην ελληνική πρωτεύουσα.

Το τζαμί, θα έχει μόνιμο προσωπικό έναν δημόσιο υπάλληλο, ενώ έχουν διατεθεί από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων άλλοι δύο υπάλληλοι. Αναμένονται δε να γίνουν ακόμα τέσσερις προσλήψεις με σύμβαση οκτάμηνης διάρκειας, με επιλογή των προσώπων μέσω συνέντευξης.


Για τη θέση του πρώτου ιμάμη προσελήφθη ο 49χρονος Μαροκινός Σίντι Μοχάμεντ Ζάκι. Πρόκειται για Έλληνα πολίτη με καταγωγή από το Μαρόκο, ο οποίος ζει στη χώρα μας εδώ και 20 χρόνια, μιλάει άπταιστα ελληνικά, αραβικά και γαλλικά, και είναι κάτοχος πτυχίου Φυσικομαθηματικών και Μουσουλμανικών Σπουδών.

Σε ό,τι αφορά στον εσωτερικό του χώρο, «μιχράμπ» (σ.σ.: ιερή κόγχη προς τη Μέκκα) κατασκευάστηκε από Αιγύπτιο μουσουλμάνο τεχνίτη, που έχει ειδικές γνώσεις και κατοικεί μόνιμα στην Ελλάδα, ενώ το χαλί προσευχής, λόγω των ειδικών προδιαγραφών που πρέπει να έχει, κατασκευάστηκε στο Ιράν.

Η κατασκευή του τζαμιού κοστίζει περίπου 16 εκατομμύρια ευρώ.

Πληροφορίες αντλήθηκαν από:
8193 - Διακριτική αντανάκλαση - Ν. Λυγερός, May 8, 2012
27244 - Γιατί οι άθεοι θέλουν ένα τζαμί; - Ν. Λυγερός, August 26, 2016
25505 - Η οπισθοδρομική Τουρκία - Ν. Λυγερός, June 6, 2016
28041 - Πιστοποιημένη ανικανότητα - Ν. Λυγερός, September 30, 2016
• Άνοιξε το τζαμί στην Αθήνα: amna.gr, PortalNews, skai.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή: Αέναη επΑνάσταση | Sophia-Ntrekou.gr














Σχετικά Θέματα:
Οι κουρτίνες του Ερντογάν στην Αγιά Σοφιά. Τι ακριβώς είναι αυτό που μας εκπλήσσει;

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΑ που διάλεξαν να γίνει τζαμί στις 24 Ιουλίου η Αγία Σοφία

Τα καρφιά της γης: Αν ενοχλεί κάποιους να βλέπουν την Αγιά Σοφιά χωρίς μιναρέδες...

Η θεμελίωση και τα θυρανοίξια της Αγιά Σοφιάς ή της Ύπατης Σοφίας του Ένσαρκου Λόγου του Θεού

Είμαστε όλοι Κωνσταντινουπολίτες - Ν. Λυγερός

Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος για την ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ: Πολιτιστική τζιχάντ η απόφαση Ερντογάν

Ισλάμ: Ιστορία, πηγές, λάθη και μεταναστευτική θεολογική βοήθεια