Ο Θεός είναι Τριαδικός... ε, και; Αλλάζει σε κάτι τη ζωή μας;


Περί της Αγίας Τριάδος

Αθανασίου Ελένη - Θεολόγος

Ο Θεός του Χριστιανισμού είναι Τριαδικός.
Αποτελείται από μια ουσία, τη Θεία αλλά τρία πρόσωπα,
τον Πατέρα, τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα. 
Τρία πρόσωπα αλλά ένας Θεός.
Δηλαδή, για τον Θεό ισχύει το 1+1+1=1.

Όλα καλά μέχρι εδώ, αν και λιγάκι έξω από τα μαθηματικά που μάθαμε στο Δημοτικό. Τελικά όμως... τι μας νοιάζει εμάς η Τριαδικότητα του Θεού; Αλλάζει σε κάτι τη ζωή μας; Δίνει άλλο νόημα στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τα πράγματα;

Η απάντηση είναι «ναι».Η Τριαδικότητα του Θεού αποτελεί (ή τουλάχιστον θα έπρεπε να αποτελεί) πυξίδα για τη δική μας ζωή.
  • Πώς; Μιμούμενοι τον τρόπο ύπαρξης των Τριών Αγίων προσώπων.
Το κάθε ένα είναι μοναδικό και ανεπανάληπτο αλλά και τα Τρία μαζί αποτελούν τον έναν Θεό. Κάθε πρόσωπο του Τριαδικού Θεού είναι φορέας της θείας ουσίας και συγχρόνως είναι όλος ο Θεός. Κανένα τους δεν είναι ούτε κατ' ελάχιστον ανώτερο ή κατώτερο, απλά έχουν διαφορετικά, μοναδικά χαρακτηριστικά.

Ο Πατέρας είναι αγέννητος, ο Υιός γεννητός και το Άγιο Πνεύμα εκπορευόμενο. Αυτά λοιπόν, τα τρία μοναδικά πρόσωπα είναι μια αγαπητική συντροφιά αδιάκοπη και άφθαρτη.
  • Κι εμείς; Πώς γινόμαστε μέτοχοι σε αυτό;
Μα, κάπως έτσι δεν είναι το ιδανικό για την ανθρώπινη κοινωνία; Όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι, ομότιμοι, ισότιμοι. Έχουν τα ίδια δικαιώματα. Κανείς δεν (πρέπει να) θεωρεί τον εαυτό του καλύτερο από τον συνάνθρωπό του.

Όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι αλλά όχι ίδιοι!!! Ο κάθε ένας είναι ξεχωριστή προσωπικότητα. Έχει άλλα θέλω, άλλες προτιμήσεις, κάνει άλλες επιλογές. Αυτή η διαφορετικότητα του καθενός (θα πρέπει να) είναι απόλυτα σεβαστή.

Η πίστη λοιπόν, στον Τριαδικό Θεό, αυτομάτως οδηγεί σε συγκεκριμένο τρόπο θεώρησης της ζωής και του κόσμου: μίμηση του τρόπου ζωής του Θεού. Τι σημαίνει αυτό; 
  • Να βιώσει ο καθένας ως καθημερινό τρόπο ζωής την ΑΓΑΠΗ, την ΙΣΟΤΗΤΑ, τη ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ του καθενός και την ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ όλων.
Ξέρουμε πως ο Θεός δεν είναι τιμωρός αλλά αγαπάει και συγχωρεί.
Το απέδειξε περίτρανα στην παραβολή του Σπλαχνικού Σαμαρείτη.

Γνωρίζουμε πως το κριτήριο της αξίας της ζωής των ανθρώπων είναι η έμπρακτη εκδήλωση αγάπης ή η παράλειψή της. Οι άνθρωποι καλούνται να γίνουν μια κοινωνία έμπρακτης αγάπης προς όλους χωρίς διακρίσεις. Και αυτά φανερώθηκαν στην παραβολή του Σπλαχνικού Πατέρα.

Κάπως έτσι και το Τριαδικό Δόγμα ορίζει έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής αφού ο όποιος σοβαρολογεί για την πίστη του σε έναν Τριαδικό Θεό, ΔΕΝ μπορεί να εγκολπωθεί ούτε τον ατομικισμό αλλά ούτε και τη μαζοποίηση του ανθρώπου αφού οφείλει να είναι εικόνα της Αγίας Τριάδας κάθε στιγμή της ζωής του.

Αλήθεια... 
πόσο διαφορετικός θα ήταν ο κόσμος 
αν... ήμασταν όλοι ενωμένοι...

Αέναη επΑνάσταση ·«Ο Θεός είναι Τριαδικός»... ε, και...;;; Αθανασίου Ελένη

Πολυβραβευμένο μουσικό βίντεο της Νεολαίας 
υπέρ των Ανθρωπίνων δικαιωμάτων, 
για τα ανθρώπινα δικαιώματα. 
Μπορούμε να έχουμε έναν καλύτερο 
κόσμο εάν δράσουμε ΕΝΩΜΕΝΟΙ. 

3 σχόλια:

Αθανασίου Ελένη είπε...

ΕΥχαριστώ Σοφάκι μου....!!!
:) :) :)
Τέλειες οι εικόνες με τις οποίες το έντυσες!!!!

Sophia Drekou είπε...

Κι εγώ σ'ευχαριστώ πολύ Ελένη μου...
Η κοινωνιολογική αναφορά σου στο Τριαδιολογικό θέμα, ήταν και η πηγή έμπνευσης.
Εύγε Ελένη μου.

Παντελής είπε...

Είναι ιστορικά εξακριβωμένο οτι η πλειονότητα των “ειδωλολατρικών” θρησκειών πίστευαν σε μια τριάδα.
Την υπερούσιον Τριάδα σε δοξάζομεν, Πατέρα άναρχον, Υιόν και Πνεύμα άγιον,
Αγία τριάδα καί ο άγνωστος θεός των Αθηναίων......
Αγία Τριάδα μα απλά λόγια Ορθολογικά.
Κλέος = Δόξα,
Δόξαντα = Ψηφίσματα
Δόξα Πατρί και Υιό και Άγίο Πνεύματι = είναι ΔΕΔΟΜΈΝΑ καί ψηφισμένα….!
Στην ουσία αλλά και στην πράξη είναι αληθές αυτό….
Θεός = αυτός που μας χαρίζει τη θέαση, μπωρεί να έχουμε μάτια αλλά δεν είμαστε αυτόφωτοι “’εθεάθη η γεωργία από εδώ?” = το Φώς = ο Ήλιος όμως, πιός ήλιος?
Η Βίβλος μας λέει, μας μηλάει για δύο αδέρφια, τον Κάιν και τον Άβελ, Ο Άβελ είναι ο Κακός αδελφός που με τα Α βέλη του-πυρηνικά, (Άβελ) που στέλνει στον κάιν τον υποχρεώνει να αιμοραγεί για τη σωτηρία μας,
ΔΗΛΑΔΗ, ο Ήλιος μας είναι ο Κάιν πού ότι κάνει και όπως σημπεριφέρεται είναι αποτέλεσμα του Άβελ δηλαδή, του ΣΕΙΡΙΟΥ (δύο αδέρφια)
Αιμοραγεί = το φως που ρέει στη γη για τη σωτηρία μας.
Ο Σείριος όμως, είναι δυαδικός Αστέρας, Μπρωστα από τον Μεγάλο Αστέρα Σείριο εναι ακόμα ένας μικρότερος αλλά το ίδιο λαμπερός που γυρίζει γύρω από τον πατέρα Σείριο, Ο ΥΙΟΣ.
Eμείς φυσικά δεν μπωρούμε να δούμε τους δύο αστέρες. Tούς βλέπουμε σαν ένα καί τον πιο λαμπερό στον ουρανό που μμπωρει το μάτι μας να δεί,
Ε…., αυτός ο διπλός δυαδικός αστέρας είναι ο Πατήρ και ο Υιός, που εμείς βλέπουμε σαν ένα. Tο Α’γιο πνεύμα είναι η θεία φώτηση τα τρία αυτά. είναι η Α’γία, Ομοούσιος, και αδιαίρετος τριάδα
Α’γία επιδή δεν είναι στη ΓΗ, δεν είναι γήινη…. Ομοούσιος = από την ίδια ουσία, και αδιαχώριστος επιδή αυτά τα τρία δεν χωρίζουν. Αυτός είναι ο τριαδικός Θεός που στην ουσία αλλά και στην πράξη χαρίζει τη Ζωή και τη θέαση σε εμάς και σε όλα τα όντα στη γη.
Το μόνο Συμπέρασμα του σύμπαντος κόσμου ότι, 1 + 1 + 1 = 1 είναι η Α’γία Τριάδα….!
Ηλί, Ηλί, ΛΑ-ΜΑ Σαβαχθανί = Ήλιε, Ήλιε, που ΛΑ-μπης και φωτείζεις τη ΜΑ-ωρα γή του Θεού που λέγετε και Σαβαχθανή από το πρωσωνύμιο του Θεού Σαββάς (από Σαββάς το Σάββατο) ο Θεός λέγεται και ΑΒΒΑΣ από το ΑΒΒΑΣ το Αββαείον. Σαββαχθανή = η Χθώνα γή που φωτείζη ο Θεός που αλλιώς λέγεται και ΣΑΒΒΑΣ
O θεός έχει άπειρα προσιωνύμια Από το ΆΒΒΑΣ (Αμπάς) και το Άρμα έχουμε….. ΑΡΑ-ΒΒΑΣ …….Αραπμάς περνάει,
Πάντως, το “FILIOQUE” (και από τον Υιό) τού Πάπα δεν ήταν τελείως ξεκάρφωτο
Κάτι αυτός εηξέρε αλλά δεν πμπωρούσε νά τό έκφραση Δεν ήξερε πως, χωρείς να εκτεθεί. ή μάλον δεν ήξερε τίποτα.... διάβασε. Στα υπόγεια του Βατικανού υπάρχει ολόκληρη η αρχαία Ελληνική γραμματεία. Του Πάπα το μυιαλό δέν θά μπωρούσε να συλάβει κάτι τέτιο.
Τί να πούμε για τους πολλούς «ειδωλολατρικούς» θεούς των αρχαίων υμών προγόνων?
Πόσοι Αστέρες υπάρχουν στο ουράνιο στερέωμα?
Αυτοί όμως διάλεξαν μόνο 12,
Μα, ο εύκτακτος νους του ανθρώπου θέλει υποχρεωτικά εικόνα….
Είδωλο = αντανάκλαση, σκέψη, λογισμός….
Πώς αλλιώς θά εξηγείσεις σε ένα οκτάχρονο τήν αγία τριάδα, το Θεό, ή τή Λερναία Ύδρα?