26 Φεβ 2018

O Νίκος Λυγερός περί αλλαγής φύλου

Πόσο βάρβαρη είναι η κοινωνία - Ν. Λυγερός Με τον λόγο της αγάπης - Ν. Λυγερός, Β. Τσατσαμπά Στην Αρχαιότητα - Ν. Λυγερός Δεν ήξερες - Ν. Λυγερός Ανθρώπινη υπερστήριξη - Ν. Λυγερός, L. Santini Αν η ουσία είναι απαγορευμένη - Ν. Λυγερός Σύνθεση ζωής - Ν. Λυγερός, Β. Τσατσαμπά Ν. Λυγερός - Κάποιος πρέπει να πει τη συνέχεια

Επιλογές, Επιμέλεια: Σοφία Ντρέκου

34957 - Πόσο βάρβαρη
Ν. Λυγερός September 24, 2017

Πόσο βάρβαρη είναι η κοινωνία
για να σε αναγκάσει να διαπράξεις
έγκλημα εναντίον σου
για να είσαι σαν τους άλλους
επειδή αυτός είναι ο κανόνας
που επέλεξε για το ίδιο
διότι μισεί τις διαφορές.
Θέλει μόνο την ταυτότητα
χωρίς ιδιότητα
για να ισοπεδώσει
τους πάντες.


34960 - Με τον λόγο της αγάπης. (με Βίκυ Τσατσαμπά)
Ν. Λυγερός, Β. Τσατσαμπά: September 24, 2017 Dialogs

Μαθήτρια: Αν δεν τους πίεζε η κοινωνία, δεν θα έκαναν την αλλαγή φύλου.
Δάσκαλος: Ναι, και δεν είναι αλλαγή, αλλά αφαίρεση του ενός.

Μαθήτρια: Είναι καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Δάσκαλος: Κι ενάντια στην Ανθρωπότητα.

Μαθήτρια: Η κοινωνία της λήθης… Λες και με την αφαίρεση ξεχνάμε τι ήταν.
Δάσκαλος: Πολλοί το κάνουν για να μην έχουν.

Μαθήτρια: Αλλά και πάλι δεν σταματάνε εκεί. Η καταπάτηση δεν συνεχίζεται;
Δάσκαλος: Είναι μόνο η αρχή.

Μαθήτρια: Ενώ εσείς έχετε πει για τους μαθητές σας εντελώς το αντίθετο… Ο Λόγος της Αγάπης…
Δάσκαλος: Είναι διαχρονικός.

Μαθήτρια: Μου έρχονται στο μυαλό οι ψαράδες μας.
Δάσκαλος: Επειδή η θάλασσα είναι πάντα εδώ.

Μαθήτρια: Όπως το είπατε επιχειρεί η κοινωνία να έχουμε ταυτότητα χωρίς ιδιότητα.
Δάσκαλος: Κι όμως ανήκουμε στην Ανθρωπότητα. Αυτή είναι η ιδιότητά μας και η οντότητά μας.

34952 - Στην Αρχαιότητα - Ν. Λυγερός 
September 24, 2017: Articles / Poems

Στην Αρχαιότητα επινόησαν το σύνθετο
για να προσεγγίσουν το τέλειο που έχει
πληρότητα όταν λειτουργεί συμπληρωματικά
και δεν είναι το ανάλογο από το ουδέτερο
που εμφανίζεται αλλά το πολύπλοκο
των δύο που γίνονται ένα.



34943 - Δεν ήξερες - Ν. Λυγερός
September 23, 2017 Articles / Poems

Δεν ήξερες ότι υπήρχε τέτοιο ον και το είχες απορρίψει 
ως ανωμαλία της φύσης χωρίς να ξέρεις βέβαια ότι κάθε 
οντότητα με γονίδια περνούσε από αυτό το στάδιο 
κι ότι στην Αρχαιότητα είχε στοιχεία θεϊκά. Ν. Λυγερός


34956 - Ανθρώπινη υπερστήριξη. (με L. Santini)
Ν. Λυγερός, L. Santini :September 24, 2017 Dialogs

Μαθήτρια: Βγάζω το συμπέρασμα από αυτά που διάβασα και είδα ότι πολλές φορές οι Άνθρωποι που κάνουν επώδυνες εγχειρήσεις για αλλαγή φύλου…
Δάσκαλος: Αυτό από μόνο του είναι ήδη πράξη που ενοχλεί την Ανθρωπότητα.

Μαθήτρια: Είναι επειδή δέχονται βία από την κοινωνία.
Δάσκαλος: Η οποία θέλει τους πάντες να είναι ίδιοι.

Μαθήτρια: Έτσι προσδιορίζουν με σαφήνεια το φύλο τους.
Δάσκαλος: Μόνο που αυτή η επιλογή είναι υποχρεωτική.

Μαθήτρια: Για να μη δέχονται σε όλη τη ζωή τους τον ρατσισμό.
Δάσκαλος: Είναι όμως θύματα που επέλεξαν να παραμείνουν θύματα που κρύβονται.

Μαθήτρια: Και γι’ αυτό έχουν ενδοιασμούς εάν έπραξαν σωστά.
Δάσκαλος: Επειδή νιώθουν το αποτέλεσμα ενός εξαναγκασμού.

Μαθήτρια: Για να εγχειριστεί κανείς θέλει μεγάλο θάρρος, άρα για να απαιτείς να σε δεχτεί η κοινωνία όπως είσαι, θέλει μεγαλύτερο.
Δάσκαλος: Για αυτό υπάρχει ανάγκη βοήθειας.


Post published: September 24, 2017

Αν η ουσία είναι απαγορευμένη
φαντάσου ποια θα ήταν
η απόφασή σου αν είχε γίνει
κανόνας για την κοινωνία 
διότι τότε θα αντιληφθείς
τι σημαίνει η αντίσταση
της Ανθρωπότητας
όταν βλέπει τις πράξεις
βαρβαρότητας
που καταπατούν
τους αθώους
και τους μετατρέπουν
σε θύματα.



Ν. Λυγερός, Β. Τσατσαμπά / Dialogs
Post published:September 23, 2017


Μαθήτρια: Μια υπερδομή, δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι αρσενικό ή θηλυκό. Μπορεί να είναι και τα δύο;
Δάσκαλος: Αρσενική και θηλυκός. Μοιάζει με ερμαφρόδιτο σε μυθολογικό επίπεδο.

Μαθήτρια: Άρα μπορούμε να μιλήσουμε για υπερδομή ερμαφρόδιτου;
Δάσκαλος: Το ερμαφρόδιτο είναι το παρελθόν.

Μαθήτρια: Και το μέλλον;
Δάσκαλος: Είναι η υπερδομή. Δεν είναι ουδέτερη. Είναι δύο μαζί που είναι ένα. Σαν την αγάπη…

Μαθήτρια: Πάντα μου λέτε ότι η σύνθεση είναι… πιο ωραία/όμορφη/δύσκολη από την ανάλυση.
Δάσκαλος: Σωστά και πολυπλοκότερη.

Μαθήτρια: Μόλις είδα το έργο.
Δάσκαλος: Κατάλαβα. Άρα ξέρεις.

Μαθήτρια: Δύο σελίδες σ’ ένα φύ(λ)ο.
Δάσκαλος: Βλέπω ότι η φιλολογία εξελίσσεται δομικά.

Μαθήτρια: Για να ακολουθήσει την υπερδομική επανάσταση.


Post published: September 24, 2017

Κάποιος πρέπει να πει τη συνέχεια
όταν οι άλλοι παραμένουν σιωπηλοί
γιατί δεν θέλουν να βοηθήσουν
την Ανθρωπότητα ακόμα κι όταν
έχει ανάγκη από συμβουλές
για να ξεπεράσει τις δυσκολίες
και να νικήσει τη βαρβαρότητα
που προσπαθεί
να την γενοκτονήσει
οριστικά. 


by Αέναη επΑνάσταση

Περισσότερα: Νίκος Λυγερός


34956) Ανθρώπινη υπερστήριξη. (με L. Santini). (διάλογος). Perfection 18 8 9/2017.
34957) Πόσο βάρβαρη. (ποίημα). Perfection 18 8 9/2017.
34960) Με τον λόγο της αγάπης. (με Β. Τσατσαμπά). (διάλογος). Perfection 18 8 9/2017.
34958) Αν η ουσία. (ποίημα). Perfection 18 8 9/2017.
34955) Κάποιος. (ποίημα). Perfection 18 8 9/2017.
34949) Σύνθεση ζωής. (με Β. Τσατσαμπά). (διάλογος). Perfection 18 8 9/2017.


Δεν υπάρχουν σχόλια: