Το έργο του δασκάλου: τελειώνουν τα παιδιά από το σχολείο και μετά τι;

Το καθημερινό Έργο του Δασκάλου Νίκου Λυγερού

Το καθημερινό Έργο του Δασκάλου Νίκου Λυγερού αγαπητοί αναγνώστες, είναι σχολείο. Ένα σχολείο με την ουσιαστική έννοια της γνώσης. Οι γνώσεις αποτελούν το πρώτο πρίσμα της επιστήμης με το οποίο ασχολείται η μελέτη που θα οδηγήσει στην ερμηνεία τους. «Μία εκπαίδευση πραγματικά διδακτική οφείλει να περιλαμβάνει μία ευρετική προσέγγιση. Ωστόσο, η απλή επικοινωνία με την έρευνα, ακόμη και αν είναι αποτελεσματική, δεν επαρκεί˙ διότι ένας ερευνητής δίχως φιλοσοφικό κεντρικό άξονα που στηρίζει τη δομή, δεν είναι παρά μόνο ένα αμάλγαμα γνώσεων.» Αφύπνιση του γένους του Ελληνισμού, των ιδεών και των πανανθρώπινων αξιών, το λέω εγώ.

Σοφία Ντρέκου




Post: April 9, 2013 Category: Articles / Poems 

Το τοπολογικό σχολείο δεν ήταν πια αδιανόητο
αποτελούσε ήδη για μας ένα όραμα τοποστρατηγικής
το οποίο θα επέτρεπε στην πατρίδα της μνήμης
ν' αντισταθεί στη λήθη και στην απόσταση του χώρου
για να μπορεί η γνώση των δασκάλων του γένους
να μην είναι εγκλωβισμένη σε μόνο μερικά νησιά
και να ταξιδέψει πάνω στη θάλασσα του παράξενου 
δικτύου που κανείς δεν υπολόγιζε πάνω στα βουνά
ενώ αυτή η ασύρματη σκέψη ήταν ικανή να ξεπεράσει
τα εμπόδια της φύσης για να υλοποιήσει
τη νοόσφαιρα που θέλουμε για την Ανθρωπότητα.


Μετάφραση από τα γαλλικά: Σάνη Καπράγκου
Post published: March 7, 2014 Articles / Poems

Μία εκπαίδευση πραγματικά διδακτική οφείλει να περιλαμβάνει μία ευρετική προσέγγιση. Ωστόσο, η απλή επικοινωνία με την έρευνα, ακόμη και αν είναι αποτελεσματική, δεν επαρκεί˙ διότι ένας ερευνητής δίχως φιλοσοφικό κεντρικό άξονα που στηρίζει τη δομή, δεν είναι παρά μόνο ένα αμάλγαμα γνώσεων.

Επί πλέον, οι γνώσεις αυτές έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό το ότι είναι τοπικές, με άλλα λόγια, είναι συγκεκριμένες και συχνά οι συνδέσεις τους μόνες δεν είναι ικανές, παρά μόνο για δενδρίτες πάρα πολύ εύθραυστους, για να φέρουν μια οποιαδήποτε ιδέα στους κόλπους τους. 

Η σοβαρότητα μιας τέτοιας κατάστασης προέρχεται από το γεγονός ότι ο άνθρωπος, που δεν διαθέτει μία δομημένη σκέψη, αναζητά να αντιμετωπίσει την έλλειψη αυτή με γλωσσική επιδεξιότητα˙ με αυτόν τον τρόπο, τείνει να προβαίνει σε βελτίωση της ευγλωττίας του, κατακτώντας έτσι ορατά αποτελέσματα, αντί να αφιερώνεται σε μία μεγαλύτερης εμβάθυνσης διαμόρφωση της σκέψης του, πράξη της οποίας οι επιπτώσεις θα ήταν σίγουρα πιο δύσκολο να γίνουν αντιληπτές.

Στο επίπεδο του Λυκείου «σχολή και φιλοσοφία του Αριστοτέλη» μόνο δύο διδασκαλίες είναι εκτιμήσιμες για εκείνον που αναζητά την αλήθεια: τα Μαθηματικά και η Φιλοσοφία, μπορεί κανείς να βασίσει μεγάλες ελπίδες στην Επιστήμη, ωστόσο η παρούσα κατάστασή της είναι πάρα πολύ αποδυναμωμένη από ασθένειες, που καλούνται εμπειρισμός και λογική ασυνέπεια, οι δύο αυτές περιοχές της σκέψης συνιστούν το γόνιμο έδαφος όπου θα αναπτυχθεί το δένδρο της Έρευνας που θα ανυψωθεί ως τη Γνώση. Έτσι στην εκπαίδευση, κάποιες ώρες των δύο αυτών κλάδων θα πρέπει να είναι κοινές, και να ονομάζονται: «Στοιχεία Επιστημολογίας». 

Το μάθημα θα διδάσκεται από κοινού από τον καθηγητή των Μαθηματικών κι εκείνον της Φιλοσοφίας, θα έχει μια δομή ευέλικτης επιλογής, για να επιτρέπει μία σημαντική παρέμβαση των σπουδαστών. 

Το πρόγραμμά του θα περιλαμβάνει αποκλειστικά βασικά αποτελέσματα, που αποδεικνύονται με τρόπο στοιχειώδη, όπως ο παραλογισμός της τετραγωνικής ρίζας ή το σύνολο των πρώτων αριθμών είναι πεπερασμένο. 

Τούτα αφού έχουν αποδειχθεί από τον καθηγητή των Μαθηματικών θα σχολιάζονται από τον καθηγητή της Φιλοσοφίας, ο οποίος θα εξηγεί, μεταξύ άλλων, την ιστορία τους, τις επιπτώσεις τους στο πεδίο της γνώσης και αλλαγές που έχουν προκαλέσει στη νοοτροπία του πολιτισμού μας. 

Η επιστημολογία είναι αναγκαία για την επιστημονική σκέψη˙ με ευαίσθητη σύσταση, η αφομοίωση των εννοιολογικών αλλαγών των αρχών του αιώνα, μετά την κρίση των θεμελίων στα μαθηματικά και τις θεωρίες της Σχετικότητας και της Κβαντομηχανικής, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί˙ η ίδια της η δομή είναι απαραίτητο να μετατραπεί, προκειμένου η γνώση να γίνει εν τέλει αντιληπτή στην ολότητά της. 

Επιστημολογία: Κριτική μελέτη των επιστημών, με κατεύθυνση τον ορισμό της λογικής τους προέλευσης, της αξίας τους και της σκέψη τους. 

Αναφορές: Λυγερός Ν.: Πρόταση, «Άννετον» νο 5, Δεκέμβριος 1989, σελ. 8.
Λυγερός Ν.: Η έννοια της μαύρης τρύπας. Θεσσαλία, 31 Ιουλίου 1988.



    Ν. Λυγερός - December 28, 2012

    Στο σχολείο που δεν υπάρχει
      έχουν κάψει τα γράμματα
      για να μη θυμάται κανείς
      ότι κάποτε υπήρξε
      μία δασκάλα της νίκης
      που εντόπισε ένα παιδί
      που γεννήθηκε γέρος
      και μετά τη σκόνη
      του μίλησε για το μέλλον
      αλλά τώρα κι εσύ
      ξέρεις πού ήταν
      κι αυτό το κρυφό σχολείο
      στο δρόμο σταυροδρόμι
      Ανατολής και Δύσης
      εκεί που έζησαν
      το μέλλον και το παρελθόν
      για να μπορέσει
      να συνεχίσει
      η πορεία της ανθρωπιάς
      ακόμα και μέσα 
      στην κοινωνία της λήθης
      που δεν ξέρει τίποτα
      για τα μονοπάτια
      του φωτός.


Ν. Λυγερός September 5, 2014

Στο μικρό σχολείο
με τη δασκάλα των παιδιών
είδαμε όλες τις προσπάθειες
για να μη χαθεί το πνεύμα
του Ελληνισμού
μέσα στις γενιές της λήθης
και κάθε ζωγραφιά
μάς θύμιζε την αγάπη
και την αντίσταση
των Ελλήνων
όταν βρίσκονται μακριά
από την πηγή
διότι δεν ξεχνούν
την σημασία
και την αξία της
έτσι είδαμε χειροπιαστά
το ρόλο των δασκάλων
για τους επόμενους.


Διαλέξεις: Τελειώνουν τα παιδιά από το σχολείο και μετά τι;
Ν. Λυγερός - Post published Talks / Videos



• Διάλεξη του Νίκου Λυγερού με θέμα:
“Τελειώνουν τα παιδιά από το σχολείο
και μετά τι;” Πολυκοινωνικό κέντρο
Αλεξανδρούπολης. Αλεξανδρούπολη,
Παρασκευή 26 Απριλίου 2013,
ώρα: 11:00. Αφίσα / Βίντεο






• Διάλεξη του Νίκου Λυγερού με θέμα:
"Τελειώνουν τα παιδιά το σχολείο και μετά τι;"
Αμφιθέατρο Λυκείου Λατσιών, Λευκωσία, Κύπρος.
Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014, ώρα 19:30 Video



Επιμέλεια, Πηγή by Αenai.epΑnastasi-Sophia-Ntrekou.gr

Θέματα για την Εκπαίδευση: Éducation - N. Lygeros

• Θέματα για την Εκπαίδευση: Παιδεία - Αέναη επΑνάσταση

11837) Το τοπολογικό σχολείο. (ποίημα). Perfection 14 4 4/2013. ΚΑΙ 6) Proposition. Singularité, vol.1 n1 p.21, 3/90. Proposition. Eλ. Πρόταση. It. Proposta.
http://nikos-lygeros-poihsh.blogspot.com/2016/01/to-topologiko-sxoleio-protasi.html


    Δείτε και:



    Δεν υπάρχουν σχόλια: