Γιατί το Γενέθλιο της Θεοτόκου ένωσε τον Θεό με τον άνθρωπο;

Η γέννηση της Θεοτόκου του Pietro Cavallini
εικ.: Pietro Cavallini: Natività della Vergine,
Basilica di Santa Maria in Trastevere, Roma.
H Βασιλική της Σάντα Μαρία στο Τραστέβερε, στη Ρώμη. 
Στο εσωτερικό υπάρχουν ψηφιδωτά του 12ου και του 13ου αι. 
θέμα: η Γέννηση της Παρθένου και είναι του Πιέτρο Καβαλίνι (1291).

Το Γενέθλιο της Θεοτόκου ένωσε τον Θεό με τον Άνθρωπο

Το γενέθλιον της Θεοτόκου, άνευ του οποίου θα ήταν αδύνατος η ενανθρώπηση του Ιησού Χριστού, αφού μόνο έτσι ο Ιησούς έγινε τέλειος άνθρωπος προσλαμβάνοντας την ανθρώπινη φύση, που ενώνοντάς την με τη Θεία ασυγχύτως, ατρέπτως, αδιαιρέτως και αχωρίστως, ένωσε ουσιαστικά και κυριολεκτικά τον Θεό με τον Άνθρωπο.

Είναι ακριβώς τούτη η υποστατική ένωση των δύο Φύσεων σε ένα πρόσωπο (Ιησούς - Χριστός) αυτή που χαρίζει την αθανασία δια της Θείας ευχαριστίας όπου ενωνόμαστε με το Χριστό ως μέτοχοι της κοινής ανθρώπινης φύσης και της πρόσληψης του σώματος και του αίματος του Θεανθρώπου. Ενούμενοι με τον Χριστό, ενωνόμαστε ουσιαστικά με το Θεό και επειδή είναι αθάνατος, γευόμαστε την αθάνατο πηγή της Ζωής.

Ουσιαστικά με την Γέννηση της Θεοτόκου, αίρεται οντολογικά η ανθρώπινη πτώση και τη θέση της παίρνει δυνάμει, η δυνατότητα σωτηρίας για κάθε άνθρωπο που ενώνεται με τον Ιησού Χριστό μέσω των μυστηρίων. 

Αυτή η μυστηριακή ένωση με το Χριστό οδηγεί σε οντολογική μεταβολή του ανθρώπου αφού από φύσει θνητός, (λόγω της πτώσης) μεταβάλλεται σε θέσει αθάνατος, με την ένωσή του με την Πηγή της Αθανασίας που είναι ο σαρκωμένος Θεός.

Λαμβανομένου υπόψιν του οργανικού συνδέσμου της Θεομήτορος με τον Σαρκωθέντα Θεό, είναι σαν να λέμε ότι ουσιαστικά η Θεοτόκος είναι ο πρώτος Άνθρωπος που έρχεται σε υποστατική ένωση με το Θεό από την σύλληψή του στα σπλάχνα της και εν συνεχεία τον γεννά, εξ ου και Θεομήτωρ.

Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος

Δεν υπάρχουν σχόλια: