π. Γεώργιος Μεταλληνός: Η Ορθοδοξία ως Θεραπεία (Orthodoxy as therapy) Γιατί λέμε ότι η ορθοδοξία θεραπεύει;

Η.Ορθοδοξία.ως.Θεραπεία«S.Drekou»aenai-EpAnastasi

Μυροφόρων... οι Αγίες Μαθήτριες Του Χριστού (αφιέρωμα)

🎨 Resurrection Morn, 1895 by painter Herbert Gustave Schmalz
Πρωί Ανάστασης, 1895 του ζωγράφου Χέρμπερτ Γκουστάβ Σμαλτς

Κυριακή των Αγίων ενδόξων Μαθητριών του Χριστού,
των Αγίων Μυροφόρων γυναικών, 
έτι δε Ιωσήφ του εξ Αριμαθαίας 
και του νυκτερινού μαθητού Νικοδήμου

Ορθογραφία ✍️ Πως γράφεται η λέξη μέλλον; 🧸 Για τα Παιδιά του Δρόμου


Κορίτσια που πουλούν χαρτομάντιλα και λουλούδια,
αγόρια που καθαρίζουν τα τζάμια των αυτοκινήτων
στα φανάρια, παιδιά που ζητιανεύουν στους δρόμους.
Για εκατοντάδες παιδιά, ο δρόμος είναι το σπίτι τους.

Μελέτη θανάτου: Άσκηση στον Άθω· Καρυές 1927


Άσκηση στον Άθω· ήτοι πηδάλιον νηπτικόν
για περιδιάβαση του Όρους - Τάκης Παπατσώνης

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Καρυές, βράδυ, 2 Νοεμβρίου 1927.

Σοφία Ντρέκου αντί βιογραφικού: Τι είναι η αέναη επΑνάσταση;


Σοφία Ντρέκου

Η κατανόηση της Ανάστασης του Ιησού Χριστού ως συγκεκριμένου ιστορικού γεγονότος


Γεώργιος Π. Πατρώνος, 
καθ. Θεολογίας ΕΚΠΑ.

Ἦσαν δέ τινες Ἕλληνες 📖 ο Ελληνισμός στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο

εικ. (επεξήγηση από εδώ)

Ἦσαν δέ τινες Ἕλληνες ἐκ τῶν ἀναβαινόντων ἵνα
προσκυνήσωσιν ἐν τῇ ἑορτῇ. 21 οὗτοι οὖν προσῆλθον

Το έθνος να λυπάστε που έχει σοφούς από χρόνια βουβαμένους (Gibran Khalil 1923) Ο προφήτης: Ο Κήπος του Προφήτη του Χαλίλ Γκιμπράν

The Khalil Gibran Museum and Gibran's final resting place in Bsharri, Lebanon
Το μουσείο Khalil Gibran και το τελευταίο μέρος ανάπαυσης του 
στο Bsharri, Λίβανος. (English) The Khalil Gibran Museum 
and Gibran's final resting place in Bsharri, Lebanon.

Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Columnist Sophia Drekou, Psychology)


Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ - Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΗ

Ο Γκιμπράν έγραψε και ξαναέγραψε πολλές φορές τον "Προφήτη" μέχρι να τον εκδώσει. Είναι το αριστούργημά του, το βιβλίο που τον έκανε διάσημο στη Δύση.

Ο Άγιος Θωμάς ο Ερευνητής της Αλήθειας, η Καλή του Απιστία και οι Απόκρυφες Πράξεις του

Άγιος Θωμάς ο Απόστολος, η Καλή Απιστία και οι Απόκρυφες Πράξεις του (Βίντεο κ Εικόνες)

Άγιος Θωμάς ο Απόστολος
εορτάζει 6 Οκτωβρίου και
η μνήμη της Ψηλάφησης
7 ημέρες μετά το Άγιο Πάσχα.
Δύο γεγονότα εορτάζουμε την Κυριακή του Θωμά. Τα Εγκαίνια του Ναού της Αναστάσεως και την ψηλάφηση του Αποστόλου Θωμά. Πρόκειται για τον Ναό του Παναγίου Τάφου, που ο Μέγας Κωνσταντίνος ανήγειρε στον τόπο του Γολγοθά και τον Ναό αυτό εγκαινίασε κατά το έτος 330 μ.Χ.

Περιεχόμενα:

Όσιος Πέτρος ο Αθωνίτης: Ο βίος και τ' όνειρο για την Παναγία και το Άγιον Όρος γράφει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς

Τοιχογραφία: Πέτρος ο Αθωνίτης του 1300 από τον ζωγράφο του Πρωτάτου κυρ-Μανουήλ Πανσέληνο (1290-1320) στο Πρωτάτο του Αγίου Όρους, Καρυές.
Τοιχογραφία: Πέτρος ο Αθωνίτης του 1300 από τον
ζωγράφο του Πρωτάτου κυρ-Μανουήλ Πανσέληνο
(1290-1320) στο Πρωτάτο του Αγίου Όρους, Καρυές.

Το όνειρο του οσίου Πέτρου του Αθωνίτη για την
Παναγία και το Άγιον Όρος (Αγίου Γρηγορίου Παλαμά)

της Σοφίας Ντρέκου (Sophia Drekou)
Αρθρογράφος (BSc in Psychology)


Τα παρακάτω, τα γράφει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, αναφερόμενος στον βίο του οσίου Πέτρου (12 Ιουνίου), ο οποίος κλήθηκε θαυματουργικά στην μοναχική ζωή, και τελικά μετά από πολλούς αγώνες, κόπους, και παγίδες του εχθρού της ψυχής, κατόρθωσε να βγει νικητής, με την χάρη του Θεού, στον πνευματικό στίβο. 

Το είναι και το έχειν στην αληθινή ύπαρξη - Ιωάννης Καραβιδόπουλος


Το είναι και το έχειν

Ιωάννη Καραβιδόπουλου, καθηγητή Θεολογίας
του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.


Εκείνο που κυριολεκτικά μαστίζει τον άνθρωπο, ιδιαίτερα της εποχής μας, είναι το αίσθημα της ανασφάλειας και αβεβαιότητας, το οποίο αποτελεί συνέπεια της αμαρτίας, της επαναστατικής προσπάθειας δηλ. του ανθρώπου να γίνει αυτός ο ίδιος κυρίαρχος του εαυτού του ξεθρονιάζοντας το Θεό από τη θέση του δημιουργού και κυρίου του.

Μέγας Βασίλειος Κατά οργιζομένων: Ο θυμός, η οργή και θεραπεία τους σε πρωτότυπο, απόδοση, ερμηνεία

Ομιλία Μ. Βασιλείου: Ο Θυμός η Οργή και η Θεραπεία τους «Κατά οργιζομένων»

Ο θυμός διαφέρει από την οργή.
Θυμός μεν είναι η οργή σε κατάσταση εκρηκτική,
ενώ η οργή είναι η διάθεση να προκαλέσεις λύπη

Το Άγιο Όρος και τα Μετέωρα ανήκουν στη μυθική άγονη γραμμή των Θερμοπυλών


Εργασία της Σοφίας Ντρέκου, Αρθρογράφος

Στα Μετέωρα το άβατον των γυναικών έληξε το 1948

Τι είναι αθεϊσμός: συζητήσεις μεταξύ ορθόδοξου ιερέα, άθεων και πιστών


Συζητήσεις που έγιναν στην Μόσχα μεταξύ του συγγραφέα 
Ρώσου ορθόδοξου Ιερέα Dimitri Doudko και άθεων ή πιστών. 

Συγκλονιστικός διάλογος άθεου επιστήμονα με ιερέα

Συγκλονιστικός διάλογος άθεου επιστήμονα με ιερέα (A surprising dialogue between an atheist scientist and a priest)

A surprising dialogue between 
an atheist scientist and a priest

(Fr. Raphael Karelin) π. Ραφαήλ Καρέλιν, 
κληρικού της ρωσικής Εκκλησίας

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Εις Άδου Κάθοδος ερμηνεία εικόνας της Ανάστασης, στην ανατολική και δυτική αγιογραφία

Hosios Loukas (narthex) - East wall, right (Harrowing of Hell)
Εις Άδου Κάθοδος - Ανάστασις (Μωσαϊκό 11ου αιώνα) From Wikimedia
Μονή Οσίου Λουκά, η Αγιά-Σοφιά της Ρούμελης Βοιωτίας (νάρθηκας)
Harrowing of Hell (East wall, right) Mosaics in Hosios Loukas (narthex)

Αναμφίβολα
η Ανάσταση του Κυρίου είναι το πλέον σημαντικό γεγονός της ανθρώπινης ιστορίας. Αλλάζει τη σχέση του ανθρώπου με το θάνατο και τον απελευθερώνει από τη δυναστευτική εξουσία του. Πρόκειται για αλλαγή, ανακαίνιση καλύτερα, της σχέσεως του με το Θεό, τον περιβάλλοντα κόσμο, το συνάνθρωπο, αλλά και τον εαυτό του. 

Η ορθόδοξη Εκκλησία είχε και έχει την υποχρέωση να μεταφέρει το μήνυμα της Αναστάσεως στον κόσμο μας, ώστε να γίνει κτήμα μας. Οι τρόποι που χρησιμοποίησε και χρησιμοποιεί ήταν και είναι πολλοί: το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, η υμνογραφική παραγωγή, οι διδακτικότατοι βίοι των αγίων, η εικονογράφηση των ναών. 

Αν θέλαμε να συνοψίσουμε τους εικονογραφικούς τύπους που συναντούμε σε φορητές εικόνες και τοιχογραφίες θα καταλήγαμε σε τρεις ομάδες με επιμέρους παραλλαγές: 


Η Αποκάλυψη του Ιωάννη, στη ζωγραφική του Αγίου Όρους. Αθωνικές παραστάσεις με εικόνες και ολόκληρο το Βιβλίο

Xeropotamou Monastery (1783).  The imprisonment of Satan for a thousand years
Μονή Ξηροποτάμου (1783). Η φυλάκιση του Σατανά για χίλια 
έτη (Αποκ. κ', 1-3). Xeropotamou Monastery (1783). 
The imprisonment of Satan for a thousand years

Η Αποκάλυψη του Ιωάννη 
στη ζωγραφική του Αγίου Όρους 

Αθωνικές παραστάσεις της Αποκάλυψης

Με αφορμή την έκδοση της διδακτορικής διατριβής του Αρχαιολόγου Γεωργίου Τσιμπούκη με θέμα: «Η Αποκάλυψη του Ιωάννη στη μνημειακή ζωγραφική του Αγίου Όρους» θελήσαμε να μάθουμε περισσότερα για τη θέση της Αποκάλυψης στους Αθωνικούς κύκλους εικονογράφησης. 

Περί πολυλογίας και σιωπής ★ Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης της Κλίμακος


Ο Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης (περ. 525-605) ή αλλιώς γνωστός και ως Ιωάννης της Κλίμακος, Είναι γνωστός για το έργο του Κλίμακα η κοινώς γνωστή και ως "Κλίμακα του Ιωάννου". Υπήρξε Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Όρους Σινά. Θεωρείται πως ο Άγιος Ιωάννης έφθασε σε υψηλά μέτρα αγιότητας με την άσκησή του, την υπακοή και τη βαθιά μελέτη των Πατερικών κειμένων. 

ΛΟΓΟΣ ΕΝΔΕΚΑΤΟΣ - Βαθμίς ενδεκάτη
Περί πολυλογίας και σιωπής