Γνωρίζουμε ποια ήταν η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή;

For She Loved Much, 1997 by Simon Dewey
Γιατί αγαπούσε πολύ (1997) ζωγράφος Σάιμον Ντιούι
For She Loved Much, 1997 by Simon Dewey

Το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης ψάλλεται στους ορθόδοξους ναούς το τροπάριο της Κασσιανής. Πρόκειται για μία ποιητική απόδοση του περιστατικού που περιγράφεται στα ευαγγέλια και έχει να κάνει με την αμαρτωλή γυναίκα, η οποία έδειξε τη μετάνοιά της πλένοντας τα πόδια του Χριστού με πολύτιμο μύρο και σκουπίζοντάς τα με τα μαλλιά της.

Η πράξη της γυναίκας αυτής έχει ιδιαίτερη σημασία για δύο κυρίως λόγους:

Μοναξιά: Η Μοίρα και το Τίμημα του Εγωκεντρισμού


Στην περίπτωση της μοναχικότητας, πρόκειται για μια συνειδητή επιλογή και επιθυμία του ατόμου να αποσυρθεί από το κοινωνικό του περιβάλλον, χωρίς να αισθάνεται δυσάρεστα, έχοντας τη δυνατότητα να στραφεί στον εαυτό του, να παραμείνει με αυτόν, να εξελιχθεί και να δημιουργήσει ποικιλοτρόπως.

Μια σκληρή φωτογραφία με την δική της ιστορία

La Tragica Historia de Kevin Carter

Καί εἶπεν ὁ Θεός; ποιήσωμεν ἄνθρωπον
κατ' εἰκόνα ἡμετέραν καί καθ' ὁμοίωσιν.
Καί ἐποίησεν ὁ Θεός τόν ἄνθρωπον,
κατ' εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν.
(Γεν 1, 26, 27).

Μια σκληρή φωτογραφία με την δική της ιστορία.

Συγκλονίζει το γεγονός, η περιγραφή και η ψυχική 
κατάσταση του ρεπόρτερ, όπως και το τέλος του.

Τάφοι στην Αγία Γη και ο τάφος του αγίου Λαζάρου

Ο τάφος του Λαζάρου βρίσκεται στο βάθος του μνημείου
και έχει τη μορφή ταφικού δωματίου. Ο χώρος της σπηλιάς
έχει διαμορφωθεί κατάλληλα για να δεχτεί το νεκρό σώμα.

Τάφοι στην Αγία Γη και ο τάφος του αγίου Λαζάρου 
Tombs in the Holy Land and the Tomb of St. Lazarus

Ο ευαγγελιστής Ιωάννης κάνει εκτενή αναφορά στο φίλο του Χριστού Λάζαρο και στην ανάστασή του. Με αφορμή τη σχετική βιβλική διήγηση (Ιω. 11:38-47) θα δούμε κάποια στοιχεία από τη μορφολογία των τάφων της εποχής του Χριστού.

Προηγείται η Σταύρωση...✞

Προηγείται η Σταύρωση...✞

Πνευματικός αδελφός συνάντησε, όλως τυχαίως,

Οι Λίθοι Κεκράξονται: Πως είναι δυνατόν να φωνάξουν οι πέτρες; - Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Raising of Lazarus tomb

*Λουκ. 19,40: καί ἀποκριθείς εἶπεν αὐτοῖς· 
λέγω ὑμῖν ὅτι ἐάν οὗτοι σιωπήσωσιν, 
οἱ λίθοι κεκράξονται. 

Η μεταβλητότητα της εσωτερικής μας καταστάσεως και οι Ψυχικές μεταπτώσεις - Όσιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος


Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου*
Επιμέλεια Κειμένων Σοφία Ντρέκου

Περιεχόμενα:

Η µεταβλητότητα του εσωτερικού μας
Ψυχικές μεταπτώσεις

Ωδή στον πόνο


Ακροβατώντας τις ώρες της σιωπής μου, περνούν από μπροστά μου σαν ασπρόμαυρη ταινία τα αγέλαστα, χαμένα όνειρα. Όπου και να αγγίξεις τις θύμησες, πονάνε. Ο πόνος γεννά αλήθεια, συμπόνια, υπομονή, κοινωνία. Ο πόνος δεν ξυπνάει μόνο εμάς, αλλά γεννάει και την αγάπη στους γύρω μας. Ο πόνος γεννά και την σιωπή. Σκεπάζει το μαρτύριο του πονεμένου.

Ο Γέροντας Τύχων ο Αγιορείτης: ο βίος του από τον Άγιο Παΐσιο (αφιέρωμα)

Ο ΠΑΠΑ ΤΥΧΩΝ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ΤΑΞΙΑΡΧΗ ΓΙΑΝΝΙΚΟΥ

Τον Βίο του Παπα - Τυχών (1884 - 23 Σεπτεμβρίου 1968) 
έχει γράψει ο ίδιος ο Άγιος Παΐσιος στο βιβλίο του: 

1η δημοσίευση και επιμέλεια Σοφίας Ντρέκου

Ο Παπα-Τύχων (σελ.15)

Κοιμίζουν τον κόσμο... Άγιος Γέροντας Παΐσιος

Άγιος Παΐσιος: Κοιμίζουν τον κόσμο...

Η μετάνοια για τον αγωνιζόμενο είναι 
ένα εργόχειρο που δεν τελειώνει ποτέ. 

Μην κάνεις ό,τι δεν θες να σου κάνουν - Επιστολές: Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς



Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Columnist Sophia Drekou)

Στον κατεστραμμένο έμπορο πού όλοι εγκατέλειψαν

Τι ακριβώς είναι τα ευαγγέλια; Απλές βιογραφίες του Χριστού; (Από το ευαγγέλιο του Ιωάννη του Ευαγγελιστή)


Τι είναι τα Ευαγγέλια; Απλές βιογραφίες του Χριστού;
(Με αφορμή μια φράση του αγ. Ιωάννη του Θεολόγου)

Ο Χριστός και τα άγια Πάθη Του για τη σωτηρία μας - Αγίου Ανδρέα Κρήτης


Εξέτασε με δέος, άνθρωπε, πόσο πολύ υπερέχουν τα έργα του Χριστού πάνω στο Σταυρό από την ανθρώπινη μικρότητά μας! Και μη μείνεις στο μέγεθος του Πάθους Του τόσο, όσο αναλογίσου την μεγαλειότητα του αξιώματός Του. Εκεί προσήλωσε τη σκέψη σου.

Άγιος Νεκτάριος: Γιατί αλλάζει το όνομά του κάποιος/α όταν γίνεται μοναχός ή μοναχή;

Εις μνήμη μοναχού Δαμασκηνού

† Εις μνήμη μοναχού Δαμασκηνού †

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Σ’ αὐτό τό κελί
τῆς σπλαχνικιᾶς ἐξορίας μου
μετρῶ τά κράσπεδα 
τῆς παλέστρας τοῦ κλουβιοῦ μου.

Στον Θούριο του Ρήγα ο Θρύλος της Επανάστασης

Ο Κοραής και ο Ρήγας βοηθούν την Ελλάδα να εγερθεί.  Ελαιογραφία σε χαρτόνι. Θεόφιλου Χατζημιχαήλ.

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Σοφία Ντρέκου: Τα πρώτα χρόνια έπειτα από την απελευθέρωση του τόπου από τον τουρκικό ζυγό, γράφει ο Δ. Φωτιάδης, στα καφενεία και στα σπίτια, στις πολιτείες και στα χωριά, έβλεπες κρεμασμένη μια χαλκογραφία που παρίστανε την Ελλάδα κουρελιασμένη, γονατισμένη κι αλυσοδεμένη. Δυο άνδρες γύρευαν να τη σηκώσουν σπάζοντας τα δεσμά της.