Lee Kerslake ο ιστορικός ντράμερ των Uriah Heep και Ozzy Osbourne σε σπάνια συνέντευξη του Λι Κέρσλεηκ & videos αφιέρωμα

Drummer Lee Kerslake, Ozzy Osbourne and Uriah Heep
The Drummer Lee Kerslake, of Ozzy Osbourne and Uriah Heep

Ο ιστορικός ντράμερ Lee Kerslake
των Uriah Heep και Ozzy Osbourne

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 73 ετών ο ιστορικός ντράμερ των Uriah Heep, Lee Kerslake μετά από μακροχρόνια μάχη με τον καρκίνο. Την είδηση επιβεβαίωσε μέσω της σελίδας του στο facebook, ο συνοδοιπόρος του στους Uriah Heep, Ken Hensley, ο οποίος έγραψε:
«Με βαριά καρδιά, μοιράζομαι μαζί σας ότι ο Lee Kerslake, επί 55 χρόνια φίλος μου και ο καλύτερος ντράμερ με τον οποίο έχω παίξει ποτέ, έχασε την μάχη του με τον καρκίνο στις 03.30 το πρωί. Πέθανε με ηρεμία, δόξα τω Θεώ, αλλά θα μας λείψει πάρα πολύ. Γνωρίζω ότι πολλοί από εσάς κάνατε προσευχές να μην υποφέρει και σας ευχαριστώ γι’ αυτό, τώρα που ο Lee έχει φύγει, οι σκέψεις και οι προσευχές μας πρέπει να πάνε στη σύζυγό του, Sue, που θα χρειαστεί όλη την υποστήριξη που μπορεί να πάρει αυτή τη στιγμή».


Ο Kerslake, είχε παίξει στα δύο πρώτα άλμπουμ του Ozzy, το «Blizzard of Ozz» και το «Diary of a madman», αλλά μαζί με τον μπασίστα, Bob Daisley, είχαν απολυθεί πριν την κυκλοφορία του «Diary of a madman» και τα ονόματά τους είχαν αφαιρεθεί από τα credits, όπου φαινόταν ότι έπαιξε ο Rudy Sarzo (μπάσο) και ο Tommy Aldridge (ντραμς). 
Ozzy Osbourne 9:01 μ.μ.19 Σεπ 2020: It’s been 39 years since I’ve seen Lee but he lives for ever on the records he played on for me, Blizzard of Ozz and Diary of a Madman. Lee Kerslake RIP. 
Σε μία επανακυκλοφορία των δύο πρώτων δίσκων, ύστερα από μήνυση που είχαν κάνει οι Kerslake και Daisley για τα δικαιώματά τους, τα μέρη τους είχαν παίξει ο Mike Bordin και ο Rob Trujillo αντίστοιχα. Η δικαστική μάχη τους, χάθηκε από την Sharon και τον Ozzy και ο Kerslake βρέθηκε χρεωκοπημένος, ώσπου αναγκάστηκε να πουλήσει το σπίτι του, αλλά και στη συνέχεια αρρώστησε από καρκίνο του προστάτη, ο οποίος τελικά του κόστισε και τη ζωή.

Αυτό που ζητούσε ο Lee Kerslake, ήταν απλά να του αποδοθούν οι πλατινένιοι δίσκοι όπου είχε παίξει, αφού το μεν «Blizzard» είχε πουλήσει 5 εκατομμύρια αντίτυπα, το δε «Diary» 3 εκατομμύρια, δηλαδή 5 φορές πλατινένιο το ένα και 3 το άλλο. Η επιθυμία του, έγινε πραγματικότητα, αφού του εστάλησαν οι δίσκοι και ο Ozzy έκανε το σχετικό post στο Twitter (εδώ)

Lee Kerslake

Λίγο πριν πεθάνει ο Lee Kerslake, δούλευε
πάνω σ’ ένα αυτοβιογραφικό ντοκιμαντέρ...

Σε συνέντευξή του ο Lee Kerslake, μεταξύ άλλων, είχε δηλώσει:
«Πάσχω από καρκίνο του προστάτη αλλά έχει κάνει μετάσταση και στο υπόλοιπο σώμα μου. Τώρα έχει μεταφερθεί στα κόκκαλα, κάτι που είναι πολύ δύσκολο. Ο γιατρός μου έδωσε 8 μήνες ζωής. Δεν το βάζω κάτω όμως. Πριν από 5 χρόνια μου είχαν δώσει 4 χρόνια ζωής. Έχω και καρδιακό φύσημα. Όπως σας είπα, όμως, το παλεύω και περιμένω κάποιο νέο φάρμακο που θα με βοηθήσει να παραμείνω στην ζωή. Ο λόγος που συνεχίζω να δίνω μάχη είναι η μουσική. Το νέο μου άλμπουμ φέρει τον τίτλο "Eleventeen". Θα κυκλοφορήσει το 2019 με αρκετά heavy κομμάτια αλλά και μια μπαλάντα. Με ενδιαφέρει να ολοκληρώσω και ένα ντοκιμαντέρ που σχετίζεται με την ασθένεια. Θέλω να μεταφέρω εμπειρία και έμπνευση σε όλους αυτούς που δίνουν την δική τους μάχη».
Ο Άγγλος μουσικός Λι Κέρσλεηκ (Lee Kerslake) γνωστός ως ντράμερ του Χαρντ Ροκ συγκροτήματος Uriah Heep, συμμετείχε στα κλασικά άλμπουμ της μπάντας της δεκαετίας του '70, ενώ είχε συμμετάσχει στα δύο πρώτα θρυλικά σόλο άλμπουμ του Ozzy Osbourne (Όζι Όσμπορν). Επίσης είχε συνεργαστεί με τους «Living Loud» ενώ πριν τους Uriah Heep είχε παίξει με τους «The Gods», «Head Machine», «Toe Fa» και «National Head Band». 

Ο Λι Κέρσλεηκ γεννήθηκε στο Γουίντον του Μπούρνεμουθ στις 16 Απριλίου 1947. Ήταν ένας σπουδαίος ντράμερ με δυνατά χτυπήματα κι είχε την τύχη να παίξει στην καλύτερη περίοδο των Uriah Heep αλλά και σε 2 από τα καλύτερα hard rock, που εκτόξευσαν την καριέρα του Ozzy. 

Οι Uriah Heep είναι βρετανικό συγκρότημα της Hard rock σκηνής. Θεωρούνται ένα από τα πρώτα συγκροτήματα που θεμελίωσαν το είδος και συνεχίζει να ηχογραφεί νέες κυκλοφορίες, με πορεία η οποία έχει ξεπεράσει τα σαράντα χρόνια. Από την τριάδα του χαρντ ροκ των αρχών της δεκαετίας του '70, ίσως οι Uriah Heep να παραμένουν οι πιο οικείοι στο ελληνικό κοινό. Οι Led Zeppelin δεν πρόλαβαν να μας επισκεφτούν, οι Deep Purple υπήρξαν σαφώς πιο... ακριβοθώρητοι, αλλά οι Heep ήρθαν στην Ελλάδα για πρώτη φορά το 1982, έδρεψαν δάφνες κι από τότε μας επισκέπτονται τακτικά. Οι Uriah Heep, που πήραν το όνομά τους από έναν χαρακτήρα του βιβλίου «Ντέιβιντ Κόπερφιλντ» του Ντίκενς. 


Video Tribute το Lee Kerslake

Ξεκινάμε το βιντεοαφιέρωμα με το μαγικό, εναρκτήριο «Sunrise». Ο Kerslake μετράει τους παλμούς. Το κύμα αποτραβιέται μόνο και μόνο για να ξαναχτυπήσει, τα χτυπήματα του Λι Κέρσλεηκ σε συνταράσσουν (κάποτε αυτός ο γίγας παραπονιόταν για πόνους στο χέρι του ενώ έβγαινε στα ανοιχτά για ψάρεμα ξιφία κατά τα λεγόμενα του Box), η μαγεία της μελωδίας σε συνεπαίρνει και ο στίχος «but from now on till who knows when, my sword will be my friend» σε σημαδεύει.

 

Συνέντευξη του Λι Κέρσλεηκ

Από το προσωπικό αρχείο της Σοφίας Ντρέκου ο Lee Kerslake το 2008, σε μια από τις λίγες συνεντεύξεις που έχει δώσει. Μιλάει για τους Uriah Heep, αλλά και για το νέο project του και για τα κομμάτια που έγραψε με τον Bob Daisley και τα έκανε επιτυχία ο Ozzy.


Rockpages.gr: Η πρώτη ερώτηση είναι σχετική με τη συνεργασία με ορχήστρες. Στο άλμπουμ σας «Salisbury» έχετε μια 26-μελή ορχήστρα στο ομότιτλο κομμάτι. Έχετε σχέδια να ηχογραφήσετε ξανά με κάποια ορχήστρα;

Lee Kerslake: Ίσως να κάνουμε κάτι σε 2 χρόνια από τώρα. Πιθανόν, κάτι στο Albert Hall, με ένα set που θα αποφασίσουμε τότε.

Rockpages.gr: Ίσως στην επόμενη επέτειό σας…

Lee: Ίσως τότε, στην την 35η επέτειο των Uriah Heep. Ή στα 60α μου γενέθλια!! (γέλιο).

Rockpages.gr: Ποιο είναι το μυστικό μια μακράς καριέρας στο σκληρό κόσμο του Rock’n’Roll με τα τόσα προβλήματα;

Lee: Βέβαια, είναι σκληρός ο κόσμος του rock’n’roll, μα το μυστικό είναι να αγαπάς αυτό που κάνεις. Και για να κρατηθείς στην κορυφή πολλά χρόνια, πρέπει να απολαμβάνεις τη δουλειά που κάνεις. Όσο το απολαμβάνεις, τόσο περισσότερο κρατάει. Για να είμαι ειλικρινής, πριν 20 χρόνια δε φανταζόμουν ότι θα είμαστε ακόμη εδώ σήμερα.

Rockpages.gr: Αυτή ήταν η επόμενη ερώτηση: Αν φανταζόσασταν ότι θα κρατούσατε τόσο πολύ.

Lee: Όχι, δεν το περίμενα. Είμαστε όμως μια οικογένεια, είμαστε μαζί 33 χρόνια, ξέρουμε ο ένας τον άλλον, αγαπάμε ο ένας τον άλλον, βγαίνουμε… Επίσης, η τωρινή σύνθεση είναι η μακροβιότερη από κάθε άλλη των Uriah Heep (15-16 χρόνια). Το κάνουμε ακόμα και περνάμε καλά. Το κίνητρό μας είναι ότι παίζουμε και χαιρόμαστε τη μουσική. Είναι κουραστικό, αλλά είναι μετά τη συναυλία που σε πιάνουν οι πόνοι…

Rockpages.gr: Πότε θα βγει το επόμενο σας άλμπουμ;

Lee: Αρχίζουμε ηχογραφήσεις τον Απρίλιο του 2004, για να βγει στα τέλη του καλοκαιριού. Ήμαστε πολύ απασχολημένοι και είχαμε πρόβλημα με το να εμπιστευτούμε μια νέα δισκογραφική εταιρεία. Σήμερα οι εταιρείες, κατά τη γνώμη μου, δεν είναι πολύ καλές. Και είχαμε εμπειρίες από δισκογραφικές εταιρείες, γι’ αυτό περιμένουμε να βρούμε μια καλή.

Rockpages.gr: Δεν ήσαστε ικανοποιημένοι με την τελευταία σας…

Lee: Είμαστε καλύτερα με αυτό που κάναμε πρόσφατα. Δηλ. να κυκλοφορήσουμε μόνοι μας μια σειρά από ζωντανά ηχογραφημένα άλμπουμ, όπως το “Magician’s Birthday I”, “Magician’s Birthday II” καθώς και το show το επόμενο Σάββατο, που και αυτό θα βγει σε live ηχογράφηση.

Rockpages.gr: Στις 7 Νοεμβρίου…

Lee: Στις 8 Νοεμβρίου, στις 8…

Rockpages.gr: Καλά, δεν επιμένω…

Lee: Ελπίζω να μην είναι στις 7… (γέλιο)

Rockpages.gr: Έχετε ποτέ σκεφτεί να οργανώσετε το Magician’s Birthday έξω από την Αγγλία;


Lee: Όχι, γιατί μας πρότειναν την ιδέα και μέχρι τώρα τα κάναμε στην Αγγλία. Δε σκεφτήκαμε να το κάνουμε ποτέ στην Ευρώπη. Αλλά θα ήταν καλή ιδέα να κάναμε κι ένα στην Ελλάδα, γιατί όχι;

Rockpages.gr: Μπορείτε να θυμηθείτε κάτι αξιοσημείωτο που συνέβη τελευταία όταν παίζατε ζωντανά;

(Σ.σ., Δεν μπορεί να σκεφτεί και απευθύνεται στον Lanzon ο οποίος επίσης δεν θυμάται).

Rockpages.gr: Πείτε μας για τα remaster, τις επανεκδόσεις και τα greatest hits των Uriah Heep.

Lee: Η Sanctuary έβγαλε πρόσφατα μια συλλογή Best of με remaster επεξεργασία, η οποία μπήκε στα charts της Σουηδίας και της Νορβηγίας, και του χρόνου θα κάνουμε την ίδια προώθηση και στη Γερμανία. Την άλλη εβδομάδα θα γράψουμε το Magician’s Birthday 3 σε DVD με νέα τραγούδια και τελείως νέο set. Επίσης, θα βγάλουμε ένα Best από το back catalogue, από τη Sanctuary, που θα είναι remaster. Και μετά σχεδιάζουμε να βγάλουμε και ένα studio DVD μαζί με το CD.

Rockpages.gr: Γιατί, κατά τη γνώμη σας, οι back κατάλογοι κλασικών συγκροτημάτων, όπως οι Led Zeppelin και οι Deep Purple, πουλάνε τόσο πολύ;

Lee: Βασικά, αυτό συμβαίνει γιατί η γενιά που μας άκουγε 20 χρόνια πριν, τώρα έχει παιδιά στην εφηβεία που μαθαίνουν τους Uriah Heep από το ραδιόφωνο και τα CD. Και λένε, ουαου, αυτό είναι καλό… Και αυτό είναι Led Zeppelin, Deep Purple, Black Sabbath, Uriah Heep – οι αγαπημένοι μου – και πηγαίνουν και αγοράζουν τους δίσκους ή πηγαίνουν στις συναυλίες.

Rockpages.gr: Πολλά παλιά συγκροτήματα, όπως εσείς, έχουν δοκιμάσει να δημιουργήσουν νέα άλμπουμ. Ωστόσο, δεν έχουν πάει αρκετά καλά στις πωλήσεις.

Lee: Εμείς βγάζουμε τους δίσκους, μα οι εταιρείες δεν κάνουν την προώθηση που θα έπρεπε. Η αγορά έχει αλλάξει, αλλά δεν υπάρχει μόνο η Αμερική και η Αγγλία. Υπάρχει και Ιταλία, Ελλάδα, Γερμανία… Χρειαζόμαστε μια παγκόσμια συμφωνία. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε, να κινηθούμε παγκοσμίως.

Rockpages.gr: Τα τελευταία σας άλμπουμ (Sea of Light και Sonic Origami) ήταν πολύ καλά.

Lee: Βέβαια, αλλά τι να το κάνεις, δεν τα έσπρωξαν οι εταιρείες και δεν μπήκαν στα charts. Περίμενα να τα πάνε καλύτερα. Δεν τα προωθούν οι εταιρείες και πρέπει να τα προωθούν μέσω της τηλεόρασης και με αυτοπεποίθηση. Πρέπει τουλάχιστον όσα δίνεις για την ηχογράφηση, να δώσεις και στη διαφήμιση. Έτσι είναι ο ανταγωνισμός είναι άγριος αυτό τον καιρό. Υπάρχουν εκατοντάδες μπάντες κάθε χρόνο και πρέπει να γίνει σωστή διαφήμιση.

Rockpages.gr: Οι Boston μήνυσαν την δισκογραφική τους εταιρεία (Artemis Rec.) επειδή δεν προώθησαν τον τελευταίο τους δίσκο όσο είχαν υποσχεθεί.

Lee: Αυτό είναι καλό. Οι εταιρείες δε δουλεύουν τόσο, όσο τα συγκροτήματα. Δεν έχουν σχέδιο. Δεν κάνουν promotion σωστά.

Rockpages.gr: Από τα Sonic Origami και Sea of Light, ποιο από τα δύο προτιμάτε;

Lee: Και τα δύο. Έχουν καλά τραγούδια, καλό παίξιμο, καλή παραγωγή. Η παραγωγή στο Sonic Origami ήταν από τις καλύτερες που είχαμε ποτέ.

Rockpages.gr: Πως θα ακούγεται το επόμενο σας άλμπουμ;

Lee: Δεν ξέρουμε ακόμη. Γράφουμε όλοι αυτή την εποχή, αλλά Φεβρουάριο, Μάρτιο θα μαζευτούμε να δούμε το υλικό, και τον Απρίλιο studio, για να βγει Σεπτέμβριο του 2004. Μέχρι τότε, κι άλλες επανεκδόσεις από τη Sanctuary καθώς και το Magician’s Birthday 3. Ο κόσμος πρέπει να ξέρει ότι είμαστε ακόμα εδώ και βγάζουμε πράγματα, όμως το νέο άλμπουμ θα πρέπει να περιμένει μέχρι να βρούμε μια εταιρεία που θα μπορούμε να εμπιστευτούμε.

Rockpages.gr: Πείτε μας για τα side projects σας…

Lee: Ναι, το ετοίμαζα μήνες με τους Jimmy Barnes (φωνή), Steve Morse (κιθάρα, Deep Purple και Dixie Dregs), Bob Daisley (μπάσο). Με τον Bob γράψαμε φοβερά τραγούδια για τον Ozzy, όπως το Crazy Train, τα παίξαμε και στην αυθεντική εκτέλεση αλλά η Sharon Osbourne μας έβγαλε. Οπότε τώρα, θα τα ηχογραφήσουμε εμείς.

Rockpages.gr: Είναι αλήθεια ότι έχετε τον Jon Lord στα πλήκτρα;

Lee: Ήταν να παίξει στην αρχή, αλλά δεν προλάβαινε κι έτσι ο Don Airey των Deep Purple παίζει τελικά. Το CD θα βγει το Μάρτιο, αλλά δεν έχουμε όνομα ακόμα. Έχουμε εκατοντάδες ιδέες για όνομα. (Tώρα ξέρουμε ότι θα λέγεται "Relentless" και το συγκρότημα, τελικά θα λέγεται "Living Loud").

Rockpages.gr: Υπάρχει μια φήμη ότι ο Coverdale είχε περάσει από ακρόαση για τη θέση του τραγουδιστή στους Uriah Heep…

Lee: Πράγματι, αυτό συνέβη πριν πολλά πολλά χρόνια. Τον καλέσαμε… τον ξέραμε πολύ καιρό και του ζητήσαμε να έρθει να τον ακούσουμε και ήταν πολύ καλός. Τραγουδώ και εγώ και το να τραγουδάς μαζί του είχε φάση, ήταν φοβερός, αλλά μόλις ήρθε, του δόθηκε η ευκαιρία να κάνει τους Whitesnake και άρπαξε την ευκαιρία, δεν τον κατηγορούμε…

Rockpages.gr: Στον προσωπικό σας χώρο, τι μουσική ακούτε;

Lee: Όλα τα είδη: Κλασικό rock, country western, blues, τη δική μου μουσική με τον Bob (σ.σ. Daisley), Jimmy Barnes, Steve Morse, γράψαμε έξι τραγούδια μαζί, και έχουμε πολλές ακόμα ιδέες.

Rockpages.gr: Από τη σύγχρονη βρετανική rock σκηνή;

Lee: Η αλήθεια είναι ότι θα έπρεπε να έχουμε πιο πολλά καλά συγκροτήματα στην Αγγλία. Μου αρέσουν οι Karnataka και οι The Darkness που θυμίζουν Queen, με τα φωνητικά «όπερας» αλλά έχουν και δικό τους μοναδικό στυλ και αυτό είναι που μου αρέσει. Τέλος πάντων, θα έλεγα ότι υπάρχουν τέσσερις μπάντες αυτή τη στιγμή στην Αγγλία.

Rockpages.gr: Πιστεύετε ότι έχετε επηρεάσει πολλά συγκροτήματα;

Lee-Kerslake-Uriah-Heep-aenai

Lee: Έτσι τείνω να πιστεύω, όπως οι Def Leppard, των οποίων ο Joe Elliot είπε ότι οι αρμονίες των Uriah Heep τους έχουν επηρεάσει. Είναι ένα από τα λίγα συγκροτήματα που έχουν ακόμα αρμονία…

Rockpages.gr: Ακόμα και στην Αμερική, στα πρώτα άλμπουμ των Styx, υπάρχουν κάποια στοιχεία από τον ήχο των Uriah Heep.

Lee: Ναι, έχεις δίκιο. Υπάρχουν ομοιότητες τόσο στον ήχο, όσο και στη θεματολογία των συνθέσεων – αυτή η ονειρική, φανταστική διάθεση.

Rockpage.gr: Το 1995, όταν ο Bernie είχε προβλήματα με τη φωνή του, τον είχατε αντικαταστήσει με τον John Lawton…

Lee: Μόνο για την περιοδεία στη Αφρική. Ήταν προσωρινή η επιστροφή του. Είναι φίλος και το έκανε επειδή ήταν και παλαιότερα στη μπάντα, και έκανε πολύ καλή δουλειά και τους ικανοποιήσαμε όλους.

Rockpages.gr: Σκεφτήκατε ποτέ να τους κρατήστε και τους δύο;

Lee: Όχι, όχι (γέλια). Ο John είναι ο John και ο Bernie ο Bernie. Έχουμε τον Bernie τώρα και είναι μαζί μας για πάρα πολύ καιρό τώρα. Είναι μέρος της οικογένειας πια. Ο John ήταν απλά ένας φίλος που ήρθε για να μας βοηθήσει. Και αυτό θα κάνει και το Σάββατο (σ.σ. Magician’s Birthday 3), θα τραγουδίσει 2-3 τραγούδια.

Rockpages.gr: Πιστεύετε ότι οι αλλαγές στη σύνθεση επηρέασαν τη μπάντα;

Lee: Δεν ήταν καλό που αλλάζαμε σύνθεση, αλλά έχουμε αυτή τώρα, εδώ και 16 χρόνια, τη μακροβιότερη, οπότε έχουμε σταματήσει να αλλάζουμε τη σύνθεση.

Rockpages.gr: Ευχαριστούμε πολύ!

Ευχαριστούμε το Louis Rentrop της επίσημης ιστοσελίδας
των Uriah Heep, για τις φωτογραφίες του Lee Kerslake.


The Gods και Toe Fat

Το 1966, ο Κέρσλεηκ έγινε μέλος των the Gods, ηχογραφώντας μαζί τους το σινγκλ «Come On Down To My Boat Baby», το οποίο κυκλοφόρησε στις αρχές του 1967 μέσω της δισκογραφικής εταιρείας «Polydor Records». Η σύνθεση τους περιελάμβανε τον κιθαρίστα Μικ Τέιλορ (μετέπειτα μέλος των Rolling Stones), τον κιμπορντίστα Κεν Χένσλεϊ (μετέπειτα Uriah Heep) και τον μπασίστα Τζον Γκλάσκοκ (μετέπειτα Jethro Tull).

Τον Μάιο του 1967, ο Τέιλορ αποχώρησε για να γίνει μέλος των Bluesbreakers του Τζον Μάγιαλ. Το συγκρότημα μετακόμισε στο Λονδίνο και έπαιζε μόνιμα στο κλαμπ "Marquee". Τον Ιούνιο εκείνης της χρονιάς ο Πολ Νιούτον πήρε τη θέση του Γκλάσκοκ και στη συνέχεια το μπάσο ανέλαβε ο Γκρεγκ Λέικ, ο οποίος αποχώρησε το καλοκαίρι του 1968 για να γίνει μέλος των King Crimson.

Οι The Gods ζήτησαν από τον Γκλάσκοκ να επιστρέψει και κυκλοφόρησαν μία σειρά από σινγκλ με γνωστότερη τη διασκευή στο τραγούδι "Hey! Bulldog" των Beatles. Το 1968 κυκλοφόρησαν το δίσκο "Genesis" και την επόμενη χρονιά το "To Samuel a Son" πριν αλλάξουν το όνομα τους σε Toe Fat.

Οι Χένσλεϊ και Κέρσλεηκ προσέλαβαν τον τραγουδιστή Κλιφ Μπένετ και τον μπασίστα Τζον Κόνας. Μετά την συμφωνία τους με την εταιρεία "Rare Earth Records", ηχογράφησαν τον ομώνυμο δίσκο τους ο οποίος κυκλοφόρησε στην πατρίδα τους μέσω της "Parlophone" μαζί με το σινγκλ "Working Nights".

Μετά από δύο αμερικάνικες περιοδείες, ο Κεν Χένσλεϊ αποχώρησε για να ενταχθεί στους Uriah Heep και ο Λι Κέρσλεηκ για να συνεχίσει με τους National Head Band.

♫♪ July Morning ♫♪ 
Εκεί ένα πρωινό του Ιούλη 
ψάχνοντας τον έρωτα... 
με την δύναμη μιας καινούργιας μέρας 
που ξημέρωνε κι έναν όμορφο ήλιο. 
Στον ήχο του πρώτου πουλιού 
που κελαηδούσε έφευγα για το σπίτι. 
Με την καταιγίδα και την νύχτα 
πίσω μου και έναν δρόμο μόνη μου... ♫♪

Τεράστιο σε όρους καλλιτεχνικής αξίας και εμπορικής επιτυχίας, το δεκάλεπτο και πλέον έπος «July Morning», ξεχωρίζει στη δισκογραφία των Uriah Heep. Η μοναδική υποβλητική ατμόσφαιρα, οι πανέμορφοι στίχοι προϊόν της επίμονης πλην ατέρμονης αναζήτησης, το θρυλικό σόλο στα πλήκτρα διά χειρών του τεράστιου Manfred Mann και το «la la la» που εξελίσσεται σε μια από τις θρυλικότερες κραυγές απόγνωσης στην ιστορία της μουσικής πριν το grand finale, συντελούν σε ένα μεγάλο έπος που για κάποιους περνιέται και για μπαλάντα.



National Head Band

Οι National Head Band προήλθαν από τους The Business, των οποίων μέλη ήταν οι Νιλ Φορντ (κιθάρα, φωνητικά), Ντέιβ Πωλ (μπάσο), Τζαν Σέλχαας (πλήκτρα) και Τζον Σκόρσκι (τύμπανα). Μετά την υπογραφή συμβολαίου με την "Warner Bros.", η εταιρεία επέμεινε το συγκρότημα να έχει δύο ντράμερ, με τον Κέρσλεηκ να αναλαμβάνει να συμπληρώσει τη σύνθεση τους. Παρ' όλα αυτά, πριν οι National Head Band προλάβουν να μπουν στο στούντιο για να ξεκινήσουν να ηχογραφούν, ο Σκόρσκι παραιτήθηκε.

Μετά την κυκλοφορία του δίσκου «Albert One» και μία αποτυχημένη περιοδεία, το συγκρότημα διαλύθηκε.

Uriah Heep

Το Νοέμβριο του 1971, ο Κέρσλεηκ έγινε μέλος των Uriah Heep, ηχογραφώντας μαζί τους το δίσκο «Demons and Wizards" με τις επιτυχίες "The Wizard" και "Easy Livin' ". Ακολούθησαν τα ιδιαίτερα επιτυχημένα "The Magician's Birthday", "Sweet Freedom" και "Return to Fantasy", όπως και μία σειρά μέτριων δίσκων.

Στη δεκαετία του '70, οι Uriah Heep άγγιξαν το ζενίθ της δημιουργικότητας τους, με τρεις χρυσούς και έξι Top-40 δίσκους, ενώ πραγματοποίησαν αρκετές περιοδείες σχεδόν σε όλο τον κόσμο. Ο Κέρσλεηκ αποτέλεσε τον σταθερό και μόνιμο ντράμερ τους, παίζοντας ρόλο και στο συνθετικό κομμάτι του συγκροτήματος. Παρέμεινε μαζί τους μέχρι τον Οκτώβριο του 1979 και επανήλθε στο συγκρότημα τον Απρίλιο του 1982 για να συνεχίσει μέχρι το 2007, όταν και αποχώρησε οριστικά λόγω προβλημάτων υγείας, δίνοντας τη θέση του στον Ράσελ Γκίλμπρουκ. Στην 35χρονη θητεία του μαζί τους, κυκλοφόρησε 15 στούντιο και 6 ζωντανά ηχογραφημένους δίσκους.

Παράλληλα, συμμετείχε σε προσωπικούς δίσκους του Ντέηβιντ Μπάιρον και του Κεν Χένσλεϊ.
Ozzy Osbourne

Το 1980, ο Κέρσλεηκ έγινε μέλος του προσωπικού σχήματος του πρώην τραγουδιστή των Black Sabbath, Όζι Όσμπορν. Συνεργάστηκαν στα άλμπουμ "Blizzard of Ozz" (1980) και "Diary of a Madman" (1981), με το ντράμερ να αποχωρεί λόγω οικογενειακού προβλήματος. Στο δεύτερο άλμπουμ του με τον Όσμπορν, παρά το γεγονός ότι το ρυθμικό κομμάτι έπαιξε ο Κέρσλεηκ με τον μπασίστα Μπομπ Ντέισλι, αναφέρονται ως συμμετέχοντες ο ντράμερ Τόμι Όλντριτζ και ο μπασίστας Ρούντι Σάρζο.

Στα τέλη της δεκαετίας του '90, ο Κέρσλεηκ και ο Ντέισλι κατέθεσαν μήνυση κατά του Όσμπορν και της μάνατζερ και συζύγου του, Σάρον, ζητώντας να λαμβάνουν κέρδη από τις πωλήσεις των δύο πρώτων άλμπουμ του. Ο Όσμπορν κυκλοφόρησε μία νέα μίξη των συγκεκριμένων άλμπουμ με τα μέρη του μπάσου να έχουν ηχογραφηθεί από τον Ρόμπερτ Τρουτζίλο και των τυμπάνων από τον Μάικ Μπόρντιν.

Το 2003, η μήνυση τους απορρίφθηκε από το δικαστήριο του Λος Άντζελες.

Living Loud

Το 2003, έγινε μέλος των Living Loud, ενός super group με τον κιθαρίστα Στηβ Μορς (Dixie Dregs, Deep Purple), τον μπασίστα Μπομπ Ντέισλι και τον τραγουδιστή Τζίμι Μπαρνς, ενώ συνεργάστηκε μαζί τους και ο κιμπορντίστας Ντον Έρεϊ (Rainbow, Deep Purple, κ.α.). Τον Αύγουστο εκείνης της χρονιάς ηχογράφησαν τον ομώνυμο τους δίσκο με πέντε νέα κομμάτια και διασκευές σε τραγούδια που είχαν ηχογραφήσει με τον Όζι Όσμπορν. Η δεύτερη από τις ζωντανές τους εμφανίσεις στην Αυστραλία το 2004 ηχογραφήθηκε και κυκλοφόρησε στο διπλό CD και DVD «Live In Sydney 2004». Δισκογραφία του Λι Κέρσλεηκ - εδώ και Επίσημη ιστοσελίδα του Λι Κέρσλεηκ.


To «Easy Livin» αποτελεί ένα μικρό έπος όσον αφορά τη διάρκειά του και δικαίως, τηρουμένων των αναλογιών, το μεγαλύτερο hit των Uriah Heep. Στη χώρα μας μάλιστα, παίζει για κάποιο λόγο να είναι πιο αναγνωρίσιμο από το «Paranoid». Ο εξαρχής και μέχρι τέλους καλπαστός ρυθμός, η παντοδύναμη μελωδία και φωνητική γραμμή, αλλά και τα λοιπά χαρακτηριστικά του τραγουδιού, αποδεικνύουν τη μαεστρία που απαιτείται για να συντελεστεί ένα τέτοιο μικρό μουσικό θαύμα.


Uriah Heep - Sympathy (Greek subs): Οι στίχοι στο συγκεκριμένο τραγούδι αναφέρονται στις σχέσεις του συγκροτήματος με τις δισκογραφικές εταιρίες και την εκμετάλλευση που υπάρχει από τις δεύτερες. 

The lyrics in this song refer to the band's relations with the record companies and the exploitation of the latter. Album: Firefly. Song: Sympathy. Artist: Uriah Heep. Genre: Hard rock. Year: December 1976 (USA), February 1977 (UK). Producer: Gerry Bron.


Αν κάποιος σας πει ότι οι Uriah Heep δεν ήταν 
και τίποτα τρομερό, απλά γυρίστε την πλάτη.


• «10»: Μικρά και μεγάλα έπη των Uriah Heep - Rocking.gr

• rockmachine.gr: «ΕΦΥΓΕ» Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΝΤΡΑΜΕΡ ΤΩΝ URIAH HEEP, LEE KERSLAKELee Kerslake 1943-2020: Η πορεία του ντράμερ των Uriah Heep που πέθανε σε ηλικία 73 ετών, η συνεργασία και η δικαστική διαμάχη με τον Ozzy Osbourne.

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 73 ετών ο ιστορικός ντράμερ των Uriah Heep Lee Kerslake μετά από μακροχρόνια μάχη με τον καρκίνο. Την είδηση έκανε γνωστή ο παλιός τους bandmate, Ken Hensley μέσω της σελίδας του στο facebook. Αξίζει να κάνουμε μια μικρή ιστορική διαδρομή στη μεγάλη καριέρα του, ξεκινώντας από το 1969 όταν έδωσε την πρώτη επαγγελματική συναυλία παίζοντας με τους Gods με τους οποίους ηχογράφησε 2 άλμπουμ, για να ακολουθήσουν οι Toe Fat με τους οποίους ηχογράφησε το ομώνυμο άλμπουμ τους και οι National Head Band με τους οποίους ηχογράφησε το άλμπουμ Albert 1.

Το Νοέμβριο του 1971 πήρε τη θέση του Iain Clairk στους Uriah Heep και η καριέρα του άλλαξε. Πρώτο άλμπουμ που ηχογράφησε με το μεγάλο αγγλικό συγκρότημα ήταν το εξαιρετικό «Demons and Wizards» για να ακολουθήσουν τα «The Magician's Birthday», «Uriah Heep Live», «Sweet Freedom», «Wonderworld», Return to Fantasy», «High and Mighty», «Firefly», «Innocent Victim» και «Fallen Angel» όπου αποχώρησε και έγινε μέλος του συγκροτήματος του Ozzy Osbourne με τον οποίο ηχογράφησε τα πρώτα δύο πολύ καλά άλμπουμ του «Blizzard of Ozz» (1980), «Diary of a Madman» (1981) και τα live «Live EP» και «Tribute» για να αποχωρήσει για να φροντίσει τη μητέρα του που αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας. Το 1982 όταν οι συνθήκες το επέστρεψαν, επέστρεψε στους Uriah Heep κι έμεινε έως το 2005 με τελευταίο άλμπουμ που ηχογράφησε μαζί τους να είναι το Sonic Origami (1998) για να αποχωρήσει το 2007 λόγω υγείας. Έπαιξε ακόμα σε προσωπικά άλμπουμ του Ken Hensley, David Byron, ενώ τελευταία δουλειάς ήταν το άλμπουμ των Berggren Kerslake Band, The Sun Has Gone Hazy (2014).

H συμμέτοχή του στα πρώτα δύο πολύ καλά άλμπουμ του Ozzy επανήλθε στην επικαιρότητα το 1998 όταν με πρωτοβουλία της manager και συζύγου του Ozzy, επαναηχογραφήθηκαν τα μέρη που είχε παίξει τόσο αυτός όσο και ο τότε μπασίστας Bob Daisley οι είχαν ξεκινήσει δικαστικό αγώνα για να τους καταβληθούν δικαιώματα από τα δύο άλμπουμ. Σε μια πρωτοφανή για τα δισκογραφικά δεδομένα απόφαση, η Sharon Osbourne έσβησε (!) το μπάσο και τα ντραμς των δύο μουσικών, αντικαθιστώντας τους με το παίξιμο των Robert Trujillo (νυν Metallica) και Mike Bordin, επανακυκλοφορώντας τα δύο άλμπουμ! Τελικά το θέμα διευθετήθηκε με τον Ozzy να του στέλνει δύο, πλατινένιους δίσκους για τη συμμετοχή του με ένα σχετικό γράμμα.

Το 2003 έπαιξε στα δύο άλμπουμ των Living Loud (Bob Daisley, Steve Morse, Jimmy Barnes και Don Airey) όπου παίζουν τα τραγούδια των δύο άλμπουμ του Ozzy στα οποία συμμετείχαν οι Daisley και Kerslake σαν συνθέτες!

Τα τελευταία χρόνια υπέφερε από καρκίνο στον προστάτη, κολπική μαρμαρυγή και ψωρίαση, ασθένειες που καθημερινά τον έκαναν να υποφέρει. Είναι πολύ χαρακτηριστική η δήλωσή του όταν έλαβε τους δύο πλατινένιους δίσκους ότι νιώθει ότι η δουλειά του αναγνωρίστηκε, έστω και πριν πεθάνει!

Τον Kerslake είχα την τύχη να τον δω να παίζει αλλά και να τον γνωρίσω με πιο χαρακτηριστική αυτή μετά από μια συναυλία στο Gagarin όπου μετά τη συναυλία είχα συνεννοηθεί μαζί τους να τους πάρω και να τους πάω στο club Revenge of Rock. Δεν ήταν όλοι (Bernie Shaw, Trevor Bolder, Phil Lanzon, Mick Box και Kerslake) πρόθυμοι για να συνεχίσουν τη βραδιά καθώς ήταν κουρασμένοι και την επομένη το πρωί, έφευγαν. Άρχισαν να συζητούν μεταξύ τους όταν ο Shaw είπε ότι προτιμά να μείνει στο ξενοδοχείο. Αφού μίλησαν όλοι, ο Kerslake σηκώθηκε και είπε «ή θα πάμε όλοι ή κανένας, είμαστε συγκρότημα και δεν κάνει καθένας ότι θέλει». Σε λίγα λεπτά είχαν μπει όλοι στα αυτοκίνητα και πηγαίναμε στο Revenge of Rock!

Αλέξανδρος Ριχάρδος
19/9/20




Αφιερωμένη δημοσίευση στον Σπύρο

Δεν υπάρχουν σχόλια: