Cinema Mon Amour ο Κινηματογράφος της Λογοτεχνίας και η Λογοτεχνία του Κινηματογράφου - Αρχιτεκτονική και Κινηματογράφος Ν. Λυγερός [video]

Cinema Mon Amour
αφίσα του Cinema Mon Amour

«Για να παραμείνει ο Κινηματογράφος ζωντανός 
θα πρέπει να επινοεί τα πάντα από την αρχή»
Ζαν Ρενουάρ

Αέναη επΑνάσταση by Sophia Ntrekou.gr

Cinema, Mon Amour: ο Κινηματογράφος της Λογοτεχνίας
και η Λογοτεχνία του Κινηματογράφου - Νίκος Λυγερός

Ο Κινηματογράφος μάς βάζει σε σκέψεις για το πώς
σκεφτόμαστε τον κόσμο γιατί δεν είναι μόνο ένα βλέμμα είναι
άλλο βλέμμα που σκέφτεται τον κόσμο με τον δικό του τρόπο.

Το πάχος του χρόνου
πρέπει να γεμίζει
το έργο της ημέρας
γι’ αυτό μη δίνεις σημασία
στους κριτικούς της τέχνης
γιατί η λογοτεχνία
κι ο κινηματογράφος
δεν ασχολούνται
με την κυριαρχία του χώρου
αφού μόνο ο χρόνος
μπορεί να τους προσφέρει
το πλαίσιο για ν’ αφήσουν
το απαραίτητο ίχνος
δίχως να ξεχάσουν
να ζήσουν για τους άλλους
και να παράγουν
τη συνέχεια της ιστορίας
γιατί το πνεύμα τους
είναι διαχρονικό
και δεν υπάρχει
ποτέ η στιγμή
αφού δεν αντέχει
την παρουσία του χρόνου.

Ο Κινηματογράφος της Λογοτεχνίας και η Λογοτεχνία του Κινηματογράφου" ή «Cinema, Mon Amour» Nikos lygeros

Σιγά σιγά ο κινηματογράφος
θα ζήσει με τα εργαλεία του
έτσι αναδεικνύεται ως τέχνη
που είναι πιο κοντά στη φύση
ενώ είναι η πιο τεχνική
από τις τέχνες που έχει
δημιουργήσει ο άνθρωπος
για να χαρούν οι άλλοι.

• Διάλεξη του Νίκου Λυγερού με θέμα: "Ο Κινηματογράφος της Λογοτεχνίας και η Λογοτεχνία του Κινηματογράφου" ή «Cinema, Mon Amour» Nikos lygeros 12/1/2014 Αίθουσα Προβολών, Ικονίου 1 Σταυρούπολη. Θεσσαλονίκη. Κυριακή 12/01/2014, ώρα 17:30. - Αφίσα - Video January 12, 2014 











Το ίδιο Βίντεο με εισαγωγή:











Ασπρόμαυρο χιούμορ
σε θερινό κινηματογράφο
είδαμε στο Παρίσι
με τη Νινότσκα
και νιώσαμε όλοι
τη νοημοσύνη της ατάκας
δίχως πολλά μέσα
και τεχνητά εφέ
έτσι επινοήσαμε
και το θέατρό μας
σε μια σκηνή
όπου κάθε λέξη
είχε το νόημα
της κρυφής κίνησης
που αναζητούσαμε
εδώ και χρόνια
στα παλιά βιβλία
μιας βιβλιοθήκης.


Εισήγηση του Νίκου Λυγερού με θέμα:
«Κινηματογράφος και Ταυτότητα».
Σχολή Καλών Τεχνών – Τμήμα Κινηματογράφου,
Αίθουσα προβολών. 08/04/2011.
Ν. Λυγερός Post: April 8, 2011.











Στο θερινό κινηματογράφο η γαλλική ταινία
έλεγε για τα παλιά που δεν άλλαξαν
αλλά σε μια άλλη και διαφορετική ατμόσφαιρα
όπου οι λεπτομέρειες σ’ αγγίζουν τρυφερά
και σκληρά ταυτόχρονα πέρα από τα ηθικά
και τα κοινωνικά γιατί είχαν την αθωότητα
που αναζητάς στη γνήσια σχέση
ακόμα κι αν είναι
πιο δύσκολη απ’ ό,τι είχες προβλέψει
και πρέπει να ζήσεις
αυτοσχεδιάζοντας δίχως σκηνοθέτη.

Άρθρο 14 - Ν. Λυγερός

Σκηνή 2

Σ’ έναν παλιό θερινό κινηματογράφο. Στο διάλειμμα μερικά απομονωμένα ζευγάρια συζητούν για το έργο. Δύο φίλοι κάθονται…

Κώστας: Θα τελείωσε η μπομπίνα…
Δημήτρης: Θυμήθηκα τον παππού μου…

Κώστας: Τον παππού σου;
Δημήτρης: Όταν έφυγα από τον Πόντο, πέρασα μερικούς μήνες στην Ίμβρο.

Κώστας: Ο παππούς σου ζει;
Δημήτρης: Όχι. Χρόνος. Τα έμαθα από τη γιαγιά μου.

Κώστας: Τι σου είπε ακριβώς;
Δημήτρης: Δεν μπορώ να… Χρόνος. Δυσκολεύομαι να μιλήσω γι’ αυτά…

Κώστας: Καλά δεν πειράζει, άλλη φορά… Σιωπή . Εγώ θυμήθηκα το άρθρο 14.
Δημήτρης: Ποιο άρθρο 14;

Κώστας: Της συνθήκης της Λωζάννης… To 1923.
Δημήτρης: Και τι λέει αυτό;

Κώστας: Μα εσύ έχεις τους δικούς σου από εκεί…
Δημήτρης: Ξέρω τη μικρή ιστορία μόνο… Δεν ξέρω τη μεγάλη.

Κώστας: Δεν υπάρχει μεγάλη ιστορία. Χρόνος. Είναι όλες μικρές… Ο καθένας επιλέγει τη δικιά του! Μόνο οι αμαρτίες μένουν… Κι αυτές…
Δημήτρης: Για πες!

Κώστας: Κι αυτές κάποτε σβήνουν όταν οι άνθρωποι τις ξεχνούν.
Δημήτρης: Τι λέει το άρθρο 14;

Κώστας: Περιγράφει πώς χάσαμε μια πατρίδα με τον τρόπο του βέβαια… Χρόνος. Γράφει για ένα μέλλον που δεν υπήρξε.
Δημήτρης: Κατάλαβα…

Κώστας: Γράφει για τα αγνοούμενα δικαιώματά μας…
Δημήτρης: Κρυφά σχολεία και ανοιχτές φυλακές!

Κώστας: Όπως το είπες φίλε μου.
Δημήτρης: Καλά ρε γαμ…. Τόσο βλάκες ήμασταν!

Κώστας: Δεν είναι θέμα βλακείας… Υπήρξαν κι άλλοι παράγοντες.
Δημήτρης: Δεν είναι αμαρτία όμως;

Κώστας: Αρχικά όχι. Χρόνος. Η αμαρτία έρχεται με την επανάληψη. Σιωπή. Τα λάθη γίνονται αμαρτίες τη δεύτερη φορά. Χρόνος. Οι δικοί μας πίστευαν στην έννοια της συνθήκης…
Δημήτρης: Ποια συνθήκη μωρέ; Δεν μας άφησαν πέτρα για πέτρα! Μία χούφτα χώμα για να καλύψουμε τα πτώματα. Αυτό είχαν οι δικοί μας. Γι’ αυτό έφυγαν και οι δικοί μου. Δεν ήθελαν να πεθάνουν δύο φορές.

Κώστας: Αυτή είναι η ελληνική αθανασία!
Δημήτρης: Τι θες να πεις;

Κώστας: Είναι η ικανότητα να πεθαίνεις δύο φορές!
Δημήτρης: Μα εγώ θέλω να ζήσω!

Κώστας: Αυτό είναι άλλο θέμα! Δεν επέλεξες σενάριο…
Δημήτρης: Έτσι που τα έφερε η ζωή, τι μπορούσα να κάνω;

Κώστας: Εδώ ολόκληροι λαοί δεν μπόρεσαν να κάνουν κάτι… Κι οι λαοί είναι μόνοι μετά τον θάνατο.
Δημήτρης: Κανείς δεν μιλάει γι’ αυτούς, κανείς δεν μιλάει για μας.

Κώστας: Μερικοί μιλούν… Ποιοι τους ακούν όμως;
Δημήτρης: Γιατί δεν κάνουν περισσότερα έργα;

Κώστας: Αν είχαμε έρθει από την αρχή θα ξέραμε…
Δημήτρης: Αμάν αυτή η αρχή! Χρόνος . Δεν μπορούσα να έρθω πιο νωρίς!

Κώστας: Είναι γενικό!
Δημήτρης: Ποιο πράγμα;

Κώστας: Να προλαβαίνουμε μόνο το τέλος. Σιωπή .

Τέλος του διαλείμματος.


Διάλεξη του Νίκου Λυγερού με θέμα: "Αρχιτεκτονική και Κινηματογράφος". Akhara Tesseract. Porto Center, 26ης Οκτωβρίου 90, Κτήριο Α, 3ος όροφος, (Λεωφορείο 40 και 31, στάση: σφαγεία), Θεσσαλονίκη. Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015.











Ν. Λυγερός - Έργο ΙI: Οι σκιές του Πύργου.
(Κινηματογράφος), 04/12/2020











Του σκηνοθέτη βλέπεις το μάτι στον
κινηματογράφο και τη σκέψη στο θέατρο
γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικό να ξέρεις θέατρο
για να βρεις τον κινηματογράφο. Ν. Λυγερός

Ν. Λυγερός: Η γέννηση της έβδομης τέχνης.
ΜΕΤΑ IV, 08/06/2020. Κινηματογράφος (video)













Πηγές by Opus of N. Lygeros.org
51963 - Ο Κινηματογράφος - Ν. Λυγερός June 9, 2020
51961 - Σιγά σιγά. June 9, 2020
14291 - Το πάχος του χρόνου, January 24, 2014
10244 - Ασπρόμαυρο χιούμορ, September 12, 2012
14291 - Το πάχος του χρόνου, January 24, 2014
10165 - Στο θερινό κινηματογράφο, September 2, 2012
859 - Άρθρο 14 - Ν. Λυγερός. Post: March 15, 2012

Δεν υπάρχουν σχόλια: