Όποιος ξεχνάει χάνεται ...ραγίζει όποιος θυμάται


Τί κάνουν τά πλήθη στίς σύγχρονες μεγαλουπόλεις; Τά πλήθη τά φωτισμένα, τά διαβασμένα, τά ἐνημερωμένα, τά κινητοποιημένα, τά συνειδητοποιημένα, τά είδοποιημένα.

Μακρόνησος και Ψυχικός Πόνος με τα διλήμματα και αδιέξοδα από ψυχαναλυτικής πλευράς

cemetery
📸 Το νεκροταφείο στην Μακρόνησο... φωτογράφος 
Ορέστης Παναγιώτου για το ΑΠΕ / Εκδόσεις Αλεξάνδρεια

Επιμέλεια, έρευνα Σοφία Ντρέκου,
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)


«Κάνε πάντα όσο μπορείς το καλό. Προπάντων αγάπα την ελευθερία.
Και ένα θρόνο να σου δώσουν ακόμα, ποτέ μην προδώσεις την αλήθεια»
Λούντβιχ βαν Μπεττόβεν 17 Δεκεμβρίου 1770 - 26 Μαρτίου 1827

Η Μακρόνησος ή «Μακρονήσι», λέγεται έτσι λόγω του σχήματός του, είναι νησί του Αιγαίου πελάγους και βρίσκεται κοντά στις ακτές της Αττικής, απέναντι από το Λαύριο. Είναι το δυτικότερο νησί των Κυκλάδων και διοικητικά υπάγεται στη νήσο Κέα.

Σπάνια εικόνα της Σταύρωσης στην Ιερά Μονή Θεοβαδίστου Όρους Σινά, Αγίας Αικατερίνης 8ος αιώνας

Σπάνια εικόνα της Σταύρωσης (8ος αιώνας). Ιερά 
Μονή Θεοβαδίστου Όρους Σινά, Αγίας Αικατερίνης.

Σπάνια εικόνα της Σταύρωσης από το Σινά

Η παραπάνω εικόνα έχει διαστάσεις 46,4 × 25,5 εκ και βρίσκεται στην Ιερά Μονή Θεοβαδίστου Όρους Σινά, Αγίας Αικατερίνης. Είναι άγνωστου δημιουργού του 8ου αιώνος και προέρχεται πιθανότατα από την Παλαιστίνη. 

Ψυχαναλυτικά και ψυχογλωσσολογικά πρότυπα στο έργο του Ανδρέα Εμπειρίκου


Ψυχαναλυτικά και ψυχογλωσσολογικά
πρότυπα στο έργο του Ανδρέα Εμπειρίκου 

**Αθανάσιος Αλεξανδρίδης, M.D., PhD,
διδάσκων ψυχαναλυτής IPA, APF, ΕΨΕ.

Η επικινδυνότητα ενός επετειακού λόγου

Η ΣΤΑΥΡΩΣΙΣ ✟ ερμηνεία της βυζαντινής εικόνας Σταυρώσεως του Χριστού

The Crucifixion by Nun Olympias
Η αγιογράφος και μοναχή Ολυμπιάς -κατά κόσμον Θωμαΐς Βασιλάκη- 
ανήκει στην αδελφότητα της Μονής «Ευαγγελισμός Μητρός Ηγαπημένου» 
στην Πάτμο. Η στροφή της στην αγιογραφία οφείλεται σε παρότρυνση 
του πνευματικού της αγίου π. Αμφιλοχίου Μακρή.

Η ΣΤΑΥΡΩΣΙΣ

Στο βάθος της εικόνας φαίνεται το τείχος της Ιερουσαλήμ, γιατί ο Χριστός «ἔξω τῆς πύλης ἔπαθε» (Εβρ. ιγ' 12). Στο κέντρο της σύνθεσης ο Χριστός γυμνός πάνω στο Σταυρό, φέρει μόνο « περίζωμα περὶ τὴν ὀσφύν », δηλ. ένα άσπρο, συνήθως, πανί τυλιγμένο στη μέση Του. Νεκρός, με κλειστούς οφθαλμούς και γυρτό ελαφρά το κεφάλι προς τα δεξιά.

Διδασκαλία: Ο δάσκαλος, ο μαθητής και η εκπαίδευση με δημιουργία και διδακτική (video)


Μετά τη Διδακτική, η Διδασκαλία

Επάρκεια, πληρότητα, τελειότητα.
Πιστοί, μαθητές, Απόστολοι.
Εκμάθηση, μαθητεία, Διδασκαλία.
Ακούς, ακολουθείς παρακολουθείς.
Βρίσκεις κερί, ανάβεις το κερί σου