Γιατί εν αρχή το τέλος; - Ν. Λυγερός

Η τελειότητα έχει τέλος: Εν αρχή το τέλος   και η επιλογή της συνέχειας - Ν. Λυγερός

Η τελειότητα έχει τέλος. Εν αρχή το τέλος 
και η επιλογή της συνέχειας 

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Εν αρχή το τέλος

Αυτό που έχει σημασία είναι τι κάνουμε προς το τέλος. Στον Ελληνισμό όλα αρχίζουν από το τέλος. Είναι: εν αρχή το τέλος. Αυτό σημαίνει πρακτικά: εν αρχή ο θάνατος.

Οδυσσέας Ελύτης: Έζησα το θαύμα της Αλβανίας στο Αλβανικό Μέτωπο - Άξιον Εστί

elytis.αλβανικό.μέτωπο.1941.S.Drekou.Aenai-EpAnastasi

της Σοφίας Ντρέκου

Με τον όρο Άξιον Εστί αναφερόμαστε στην εικόνα της Παναγίας, της «εφέστιας προστάτιδας», του Αγίου Όρους. Με το ίδιο όνομα επίσης τιτλοφορήθηκε το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη «Άξιον Εστί» (έκδοση, 1959), το οποίο αργότερα μελοποίησε ο Μίκης Θεοδωράκης στο λαϊκό ορατόριο «Άξιον Εστί».

Το ΟΧΙ του κλήρου της ορθόδοξης Εκκλησίας στην Γερμανική Κατοχή 1940 - 1944 (αφιέρωμα)

ο π. Δημήτριος Βαστάκης
ο ηρωικός ο παπα-Βαστάκης (βλ. παρακάτω)


«Βαράτε. Είμαι Έλληνας Παπάς.
Πεθαίνω για το Χριστό και την Πατρίδα»

Τρεις αντρειωμένοι εβούλησαν μια Λυγερή στον Άδη (ανάλυση)

Τρεις αντρειωμένοι εβούλησαν μια Λυγερή στον Άδη

Τσάρλι Τσάπλιν: ο ασπρόμαυρος μονόλογος και ο Βουβός διάλογος (Video Charlie Chaplin - The Immigrant)

the_immigrant_charlie_chaplin_boat_scene_wider

Ο ασπρόμαυρος μίμος, ο μετανάστης, ο άνθρωπος,
μονόλογος και ο Βουβός διάλογος στην Ασπρόμαυρη
ταινία (Video Charlie Chaplin - The Immigrant)

Ο κόσμος όλος ήταν ένας ασπρόμαυρος πίνακας. 

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Ο ασπρόμαυρος μίμος δεν άφησε μόνο στάσεις
στη μνήμη των ανθρώπων αλλά και κινήσεις
που άφησαν έργο γιατί πάντα ήταν

Πικρές Οπτασίες - The Princess, Parov Stelar (videos)

Scribbled Line People, 2008 Ayaka Ito
Scribbled Line People, 2008. Η «γραμμική ζωή» που είναι διαρκώς κομμένη
και χαοτική. Ayaka Ito, Ιάπωνας εικονογράφος που ζει στη Νέα Υόρκη. image

Ευχαριστώ θερμά την αγαπημένη μου φίλη 
Ιφιγένεια για το ποίημά της, την αμέριστη αγάπη
και την συμπαράστασή της.

Λουκάνικος, ο τετράποδος ήρωας διαδηλωτής και το Γκράφιτι στου Ψυρρή (Videos)


Ένα Αντίο στον Λουκάνικο 
της Σοφίας Ντρέκου

Ενώ ετοίμαζα  το αφιέρωμά μας στον Ερνέστο Τσε Γκεβάρα (9 Οκτ 1967), αγαπητοί μου «αεναεπΑναστάτες», πληροφορούμαι ότι ο αγαπημένος Σκύλος των διαδηλώσεων του Συντάγματος Λουκάνικος, έφυγε από τον μάταιο ετούτο κόσμο των χημικών και των ξυλοδαρμών!

Ο φόβος στο φως του απέραντου γαλάζιου


Μηνύματα λησμοσύνης, φόβου και αποξένωσης

Όταν τα όνειρα μπερδεύονται
βγάζουν σε δρόμους λανθασμένους.

Μπερδεμένες θάλασσες,
μπερδεμένα μονοπάτια

Αν αγαπάς αυτό που είμαι...


Ευχαριστώ με συγκίνηση και αλληλέγγυα αγάπη, την φίλη μου Ιφιγένεια Γεωργιάδου, για το ευφυές, υπέροχο, μοναδικό και συμπαντικά νοήματκό ποίημά της, αποδεικνύοντάς μου για άλλη μια φορά, την συμπαράστασή της σε ώρες που λόγια δεν χωρούν, παρά μόνο η καρδιακή της ποίηση, η φωτογραφία της και μαζί η μουσική της επιλογή, μπορεί να με συντροφεύσει. Ιφιγένεια, ...ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Πως πρέπει να είναι ο δάσκαλος;

Στην φωτογραφία (από εδώ) μια ομάδα από περισσότερα   από 50 παιδιά στην Ινδία, μαζεύονται καθημερινά κάτω   από μια γέφυρα για δύο ώρες εκπαίδευσης.   Αυτό είναι ένα άτυπο σχολείο και ο αγαπημένος τους δάσκαλος.

Στην φωτογραφία (από εδώ) μια ομάδα από περισσότερα από 50 παιδιά στην Ινδία, μαζεύονται καθημερινά κάτω από μια γέφυρα για δύο ώρες εκπαίδευσης. Αυτό είναι ένα άτυπο σχολείο, μαζί, και ο αγαπημένος τους δάσκαλος.

Η αληθινή παιδεία δεν είναι εκπαίδευση 
και δεν προϋποθέτει χρήμα και τεχνολογία.

της Σοφίας Ντρέκου

Κατερίνα Γώγου. Μια κραυγή πόνου που έγινε ποίηση ...γιατί Εν Αρχή ην ο Πόνος (αφιέρωμα Videos)


Χορεύει και δεν φοβάται χάρο!

Το ζεϊμπέκικο δεν είναι για πολλούς,
είναι για λίγους, θέλει ψυχή και τόλμη,
να περνάς τα εσκαμμένα, όμως αλώβητα
και η ζωντάνια της ψυχής να μην σε αφήνει.

Κραυγές της νύχτας, πόνος και αδιέξοδα.

Η ψυχή της Ρωμιοσύνης είναι στον ήχο του Κλαρίνου (Videos)


της Σοφίας Ντρέκου

Το Κλαρίνο μπορεί να εκφράσει και τα πιο δυνατά, ανθρώπινα συναισθήματα. Η ψυχή της Ρωμιοσύνης βρίσκεται μέσα στον ήχο του Κλαρίνου και δη στο Μοιρολόϊ, κατά την γνώμη μου και τα συναισθήματά μου.