Κώστας Βουτσάς: Η καριέρα δε γίνεται με τα ΝΑΙ, αλλά, με τα ΟΧΙ. Ξέρεις τι λένε οι άλλοι αν είσαι παντού;


Ένας από τους συμπαθέστερους και πιο αγαπητούς ηθοποιούς της γενιάς του, ο Κώστας Βουτσάς υπήρξε πάντα πληθωρικός στη ζωή και στην οθόνη.

Καθιερώθηκε κυρίως χάρη στους ρόλους του στον «παλιό ελληνικό κινηματογράφο», με ατάκες που έμειναν παροιμιώδεις όπως «Φστ μπόινγκ», «Έχω και κότερο, πάμε μια βόλτα», «Έτσι και τρούπωσα, τρούπωσα» και άλλες, είχε όμως παρουσία τόσο στο θέατρο, όσο και στην τηλεόραση.

Ο Κώστας Βουτσάς ποτέ του δεν βολεύτηκε στην τυποποίηση. Αν και καταξιωμένος ως καρατερίστας κωμικός συμμετείχε σε κοινωνικά δράματα, όπως ο «Κατήφορος» και ο «Νόμος 4000».

Στις θεατρικές του ερμηνείες δεν έλειψαν άλλωστε και οι κλασικοί ρόλοι, όπως στις «Σφήκες» και τους «Αχαρνής» του Αριστοφάνη, στον «Αρχοντοχωριάτη» και τον «Ταρτούφο» του Μολιέρου.

Είμαι 87 ετών. Κλείνω 68 χρόνια ηθοποιός. Πήγα στη Δραματική Σχολή Μακεδονικού Ωδείου. Κατέβηκα τρεις φορές στην Αθήνα για να πάρω άδεια. Με διώξανε. Δεν κάνεις για το θέατρο, μου είπαν. Τελικά μου δώσανε άδεια για μουσικό θέατρο μόνο, κι εγώ, πήγα στα μπουλούκια. Μια ομάδα ηθοποιών, όλοι μεριδιούχοι, πηγαίναμε σε χωριά και παίζαμε σε καφενεία. Δεν υπήρχε βεντέτα. Ήμασταν μια αγκαλιά αγαπημένη. Μεγάλο σχολείο τα μπουλούκια. Δεν έκανες τον ηθοποιό, ήσουν ηθοποιός. Δεν έπαιζες τον ρόλο, ήσουν ο ρόλος.

Στον Φίνο πήγα πιο μετά. Ήμασταν φίλοι με τον Δαλιανίδη, από τη Θεσσαλονίκη. Μου διαβάζει μια μέρα το σενάριο του «Κατήφορου» Τρελάθηκα. Έπαιξα στον «Κατήφορο» και από τότε, πήρα τον ανήφορο. Η καριέρα δε γίνεται με τα Ναι. H καριέρα γίνεται με τα Όχι. 
Ένας συνάδελφος, έκανε μεγάλη επιτυχία. Πέσανε όλοι πάνω του. Δεχόταν τα πάντα. Μου λέει, έχω ανάγκη. Κάτσε λίγο ακόμη με την ανάγκη, του λέω. Εξαφανίστηκε. Ξέρεις τι λένε οι άλλοι αν είσαι παντού; Αυτός έχει σκορπίσει.

Δεν έχω τρόπο να διδάξω, ούτε να κρίνω. Κάποτε με είχαν καλέσει από το αρμόδιο υπουργείο ως κριτή, και τους είπα ότι θα περνάω όλους τους υποψήφιους. Ο λόγος είναι ότι, κανένας δε μπορεί να αποδώσει υπό συνθήκες πίεσης και άγχους. Ποιος είμαι εγώ που θα κόψω τα φτερά των νέων ανθρώπων;

Ποτέ δεν ήμουν ψώνιο και βεντέτα. Ανέκαθεν ζητούσα απ' όλους, γνωστούς και μη, να με αποκαλούν Κωστή και όχι κύριε Βουτσά. Ο σεβασμός προέρχεται από τον τρόπο συμπεριφοράς. Ποτέ από τους τίτλους.

Κώστας Βουτσάς
2 Μαρτίου 2018

Πηγή: Απόσπασμα από το αφιέρωμα στον Κώστα Βουτσά




Facebook Σχόλια:

Nikolaos Nikolaou: Υπερεκτιμηθηκε και στην τέχνη και στην προσωπική του ζωή. Τον βοήθησε το ένστικτο, η διαίσθηση και η τύχη. 26 Φεβ 2021

Apostolos FilippopoulosNikolaos Nikolaou, Δεν υφισταται πετυχημενος καλλιτεχνης χωρις να...ευνοηθει απο την Τυχη...Μονο..οι κωλοφαρδοι κανουν καριερα,οι υπολοιποι μενουν αγνωστοι κ δεν τους ξερει ουτε η μανα τους οτι ειναι καλλιτεχνες..!!Ξερετε ποσοι ανωνυμοι συνθετες υπηρξαν παραλληλα κ προυπηρξαν ,ωστε να αναδειχθει ενα Χατζιδακης για παραδειγμα..;;;Ποσοι ανωνυμοι τραγουδιστες που πεθαναν στην ψαθα αναλογούν για καθε πετυχημενο Μπιθικωτση,Μητροπανο κλπ...;;; 26 Φεβ 2021

Nikolaos NikolaouApostolos Filippopoulos, Η αναφορά μου έγινε ειδικά για τον συγκεκριμένο καλλιτέχνη. Δεν τον θεωρώ " ιερό τέρας" της έβδομης τέχνης, επειδή είπε "έχω και κότερο". Δεν είναι Χορν, δεν είναι Μυράτ, δεν είναι ... και πόσους να πω. Με τσιγκλισε με τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ. Δεν είπε ποτέ ΟΧΙ. 70 χρόνια, δεν έχασε "μεροκάματο". Τον κατέταξαν -εστω αυθαιρετα- ως έναν λαϊκό καλλιτέχνη για τον μέσο Έλληνα. Τίποτε περισσότερο. Στην πρώτη σειρά, κάθονται ηθοποιοί, που έδωσαν ακριβές παραστάσεις, με υψηλό κύρος που άφησαν εποχή. 26 Φεβ 2021

Apostolos FilippopoulosNikolaos Nikolaou, Ορθον...! Απλα ενας εργασιομανής ήταν που ..πρόσφερε απλόχερα γελιο...Ως εκει όμως 26 Φεβ 2021

Nikolaos Nikolaou 26 Φεβ 2021: Apostolos Filippopoulos ,Το είδα σε κάποιες τελευταίες παραστάσεις. Ήταν για λύπηση. Ο καλός καλλιτέχνης, ξέρει και πότε πρέπει να αποχωρήσει. Όσο για γέλιο - γούστα είναι αυτά - κατ' εμέ προηγούνται: Αυλωνίτης, Ηλιόπουλος, Σταυρίδης, Κωνσταντάρας και άλλοι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: