Βίος και Τροπάριο της Αγίας Κασσιανής από τον Φώτη Κόντογλου σε μετάφραση και ανάλυση | Αέναη επΑνάσταση

Αγιογραφία της Οσίας Κασσιανής της Υμνογράφου από τον Φώτη Κόντογλου, όπου αναγράφεται «Η Αγία Κασσιανή η Ποιήτρια». Δίπλα, φωτογραφία του ίδιου του καλλιτέχνη.
Η Οσία Κασσιανή η Υμνογράφος, και ο ίδιος ο αγιογράφος και
λογοτέχνης Φώτης Κόντογλου που την αποκαλεί «Η Ποιήτρια».

...Οι δε αγαθοί ησυχάζουσι δια παντός...

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος

Την Μεγάλη Τρίτη το εσπέρας, τελείται στις εκκλησίες ο Όρθρος της Μεγάλης Τετάρτης. Στην ακολουθία αυτή ξεχωρίζει το Δοξαστικό των Αποστίχων, ποίημα της μοναδικής βυζαντινής υμνογράφου, Κασσιανής μοναχής, «Κύριε η εν πολλαίς αμαρτίες περιπεσούσα Γυνή»

Γνωρίζουμε ποια ήταν η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή;

For She Loved Much, 1997 by Simon Dewey
Γιατί αγαπούσε πολύ (1997) ζωγράφος Σάιμον Ντιούι
For She Loved Much, 1997 by Simon Dewey

Το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης ψάλλεται στους ορθόδοξους ναούς το τροπάριο της Κασσιανής. Πρόκειται για μία ποιητική απόδοση του περιστατικού που περιγράφεται στα ευαγγέλια και έχει να κάνει με την αμαρτωλή γυναίκα, η οποία έδειξε τη μετάνοιά της πλένοντας τα πόδια του Χριστού με πολύτιμο μύρο και σκουπίζοντάς τα με τα μαλλιά της.

Η πράξη της γυναίκας αυτής έχει ιδιαίτερη σημασία για δύο κυρίως λόγους:

Μοναξιά: η μοίρα και το τίμημα του εγωκεντρισμού

αίσθηση ηρεμίας και περισυλλογής στη μοναξιά, απώλεια ή
αναμονή κάποιου στην δύση ηλίου, που προσδίδει μια
δραματική και καλλιτεχνική αίσθηση στη φωτογραφία.

Στην περίπτωση της μοναχικότητας, πρόκειται για μια συνειδητή επιλογή και επιθυμία του ατόμου να αποσυρθεί από το κοινωνικό του περιβάλλον, χωρίς να αισθάνεται δυσάρεστα, έχοντας τη δυνατότητα να στραφεί στον εαυτό του, να παραμείνει με αυτόν, να εξελιχθεί και να δημιουργήσει ποικιλοτρόπως.

Μια σκληρή φωτογραφία με την δική της ιστορία

La Tragica Historia de Kevin Carter
Μια σκληρή φωτογραφία από το Σουδάν: ένα εξαντλημένο νήπιο
παλεύει να φτάσει σε σταθμό βοήθειας, ενώ ένας γύπας περιμένει.

Συγκλονιστική ματιά που αποκαλύπτει την ψυχή πίσω από την
εικόνα – μια αφύπνιση για τον πολιτισμό και την ανθρωπιά μας.

Μια σκληρή φωτογραφία με την δική της ιστορία

Επιμέλεια, έρευνα Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Columnist Sophia Drekou, BSc in Psychology)

Συγκλονίζει το γεγονός, η περιγραφή και η ψυχική 
κατάσταση του ρεπόρτερ, όπως και το τέλος του.

Τάφοι στην Αγία Γη και ο τάφος του αγίου Λαζάρου

Ο τάφος του Λαζάρου βρίσκεται στο βάθος του μνημείου
και έχει τη μορφή ταφικού δωματίου. Ο χώρος της σπηλιάς
έχει διαμορφωθεί κατάλληλα για να δεχτεί το νεκρό σώμα.

Τάφοι στην Αγία Γη και ο τάφος του αγίου Λαζάρου 
Tombs in the Holy Land and the Tomb of St. Lazarus

Ο ευαγγελιστής Ιωάννης κάνει εκτενή αναφορά στο φίλο του Χριστού Λάζαρο και στην ανάστασή του. Με αφορμή τη σχετική βιβλική διήγηση (Ιω. 11:38-47) θα δούμε κάποια στοιχεία από τη μορφολογία των τάφων της εποχής του Χριστού.

Προηγείται η Σταύρωση...✞

Προηγείται η Σταύρωση...✞

Πνευματικός αδελφός συνάντησε, όλως τυχαίως,

Γιατί οι Λίθοι Κεκράξονται: Πως είναι δυνατόν να φωνάξουν οι πέτρες; ☆ Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Raising of Lazarus-tomb-agios-nikolaos-belimirobits
Ταφικό μνήμα στην Βηθανία

*Λουκ. 19,40: καί ἀποκριθείς εἶπεν αὐτοῖς· 
λέγω ὑμῖν ὅτι ἐάν οὗτοι σιωπήσωσιν, 
οἱ λίθοι κεκράξονται. 

Η μεταβλητότητα της εσωτερικής μας καταστάσεως και οι ψυχικές μεταπτώσεις - Όσιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος


Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου*

Επιμέλεια Κειμένων Σοφία Ντρέκου

Ενότητες:

Η µεταβλητότητα του εσωτερικού μας
Ψυχικές μεταπτώσεις