Μεγάλη Παρασκευή: ένας Διάλογος με την ποίηση του Νικηφόρου Βρεττάκου
Holy Friday, (1893) by Theodore Jacques Ralli.
Μεγάλη Παρασκευή από τον Θεόδωρο Ράλλη
ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: ΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ
ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΒΡΕΤΤΑΚΟΥ
Νικηφόρος Βρεττάκος: «Κάθε Μεγάλη Παρασκευή συμμετέχω στο θείο δράμα, που το βλέπω σαν το καθολικό δράμα της ίδιας της ανθρωπότητας. Ο Ιησούς αντιπροσωπεύει όλους όσοι πόνεσαν: τους μάρτυρες, τους αδικημένους, τους πεφορτισμένους.
Ο συμβολισμός της αφήγησης για την προετοιμασία τού Πάσχα από Τον Χριστό στο Μυστικό Δείπνο - Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής
Painting: The Last Supper, ca. 1678, oil on canvas,
Detroit Institute of Arts Museum by
Jean-Baptiste de Champaigne (Ζαν Μπαπτίστ ντι Σχαμπέιν)
(10 December 1631, in Brussels – 27 October 1681, in Paris)
Φλαμανδός μπαρόκ ζωγράφος και δάσκαλος.
Εἰς τὸν Μυστικον Δεῖπνον, Διπλοῦς
ὁ Δεῖπνος· Πάσχα γὰρ νόμου φέρει,
Καὶ Πάσχα καινόν, Αἷμα. Σῶμα Δεσπότου.
Το μοναχικό τέλος, ο θάνατος και τις τελευταίες ώρες του Καβάφη περιγράφει ο φίλος του ανήμερα των γενεθλίων του 🎂
ανήμερα των γενεθλίων του
29 Απριλίου του 1863 γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια
17 Απριλίου 1863 (με το π. ημ.)
και στις 29 Απριλίου του 1933 «έφυγε»
ο οικουμενικός μέγας Ποιητής της ελληνικής
Ο Σπύρος Μουστακλής σιωπούσε... κοίταζε μόνο αιώνες μακριά, με τα μάτια του Ιησού (αφιέρωμα)
Σπύρος Μουστακλής: ένας σύγχρονος άγνωστος ήρωας (ίσως, γιατί δεν ήταν κομματικός). Ένας ΗΡΩΑΣ που αγωνίσθηκε για τη δημοκρατία με πράξεις. Σύμβολο του αγώνα κατά της χούντας αλλά δυστυχώς ξεχασμένος.
Το σύνδρομο και ο βίος του πρωτόπαπα Αββακούμ
του ζωγράφου Σεργκέι Μιλοράντοβιτς (Sergey Miloradovich)
Τόπος: Κρατικό Μουσείο της Ιστορίας της Θρησκείας, Μόσχα.
The Burning of Protopope Avvakum (1897) by Pyotr Myasoedov:
The State Museum of the History of Religion, Moscow, Russia
Η Κυριακή των Βαΐων ασκεί κριτική στον εθνικισμό και την πολιτική
Κυριακή των Βαΐων στην Συρία. Χριστιανός Μαχητής
στην Ρανκούς, συριακή πόλη της Δαμασκού,
κλίνει το γόνυ στον διωκόμενο Εσταυρωμένο.
Κυριακή των Βαΐων, εθνικισμός και πολιτική
Η Κυριακή των Βαΐων ασκεί κριτική όχι μόνο στους εθνικιστικούς πόθους όλων των λαών, αλλά ακόμη και στην επιθυμία μιας πολιτικής ελευθερίας ή μιας κοινωνικής δικαιοσύνης που κερδίζεται με τα όπλα.
Ο τόπος του Λαζάρου και το ταφικό μνημείο από την ανάσταση του στην Βηθανία της Ιερουσαλήμ
Judaica Palestine Old Postcard Tomb of Lazarus
Bethania french Levant, post 1906 (βλ. στο τέλος)
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
Η ανάσταση του Λαζάρου είναι το μεγαλύτερο θαύμα
πού έκανε ο Χριστός πριν από την Ανάσταση Του.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)