Η μετουσίωση του πένθους σε συλλογική πράξη συνείδησης - Η Μαρία Καρυστιανού και η ψυχαναλυτική ανάγνωση της απώλειας

Καλλιτεχνική απεικόνιση της Μαρίας Καρυστιανού κάτω από φωτεινά άνθη, σύμβολο ελπίδας και μεταμόρφωσης του πόνου σε φως.
Το σκοτάδι της απώλειας γίνεται φως, ανθίζει. Η Μαρία Καρυστιανού κάτω από
 το φως των ανθισμένων πληγών, το πένθος που έγινε συνείδηση και φως.

Όταν η απώλεια μεταμορφώνεται σε νόημα και η ψυχή αντιστέκεται στη λήθη· το τραύμα ως πράξη ελευθερίας και συλλογικής συνείδησης.

Θέα από το Μπαλκόνι - Νυχτερινός Στοχασμός του Φωτός και της Ψυχής

Πίνακας της Γιαπωνέζας καλλιτέχνιδας Kaoru Yamada με τίτλο «Balcony View». Μια νυχτερινή πόλη λουσμένη στο φως του φεγγαριού, όπως φαίνεται μέσα από ανοιχτό παράθυρο και μπαλκόνι.
🎨 Πίνακας «Balcony View» (Θέα από το Μπαλκόνι) της Γιαπωνέζας ζωγράφου 
Καόρου Γιαμάντα (Kaoru Yamada) μια νυχτερινή θέα πόλης κάτω από το φως του φεγγαριού.

Ποίηση και ζωή στο όριο του ονείρου και της πραγματικότητας· μια υπαρξιακή, κοινωνική και ερωτική αναπνοή κάτω από το φως του φεγγαριού.

Το «Όχι» ως Διαχρονικό Φως του Ανθρώπου - Ιστορικό, Υπαρξιακό και Πολιτικό Αντίδωρο στο Έπος του 1940 (Αέναη επΑνάσταση)

Πίνακας του Γεωργίου Βακιρτζή «Πόλεμος του σαράντα» (χίλια εννιακόσια ογδόντα πέντε), μικτή τεχνική σε μουσαμά, ογδόντα πέντε επί εκατόν δεκαπέντε εκατοστά — συμβολική απεικόνιση της ελληνικής αντίστασης και της αξιοπρέπειας μέσα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο - Εθνική Πινακοθήκη.
Γεώργιος Βακιρτζής «Πόλεμος του 40′, (1985). Έργο που αποτυπώνει
την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την εσωτερική ένταση του Έπους,
με λιτότητα μορφής και βαθιά συγκίνηση. Εθνική Πινακοθήκη.

Το «Όχι» δεν ανήκει μόνο στην Ιστορία∙ είναι η αέναη στιγμή που ο άνθρωπος αρνείται το σκοτάδι και υπερασπίζεται το φως. Από τα βουνά της Πίνδου ως τη συνείδηση του σήμερα, το ελληνικό «Όχι» γίνεται παγκόσμιο σύμβολο ευθύνης, αξιοπρέπειας και ελευθερίας.

28 Οκτωβρίου 1940: Γιατί γιορτάζουμε την είσοδο στον πόλεμο και όχι την Απελευθέρωση - Ο πραγματικός λόγος πίσω από την Επέτειο του «Όχι»

Σύνθεση ιστορικών φωτογραφιών: Έλληνες στρατιώτες αναχωρούν για το μέτωπο του 1940 και πλήθος πολιτών στην Αθήνα πανηγυρίζει την Απελευθέρωση το 1944.
Αριστερά, Έλληνες στρατιώτες αναχωρούν για το μέτωπο του 1940.
Δεξιά, ο λαός της Αθήνας πανηγυρίζει την Απελευθέρωση από
τα γερμανικά στρατεύματα στις 12 Οκτωβρίου 1944.

Με ιστορικά στοιχεία και ντοκουμέντα: από το ΕΑΜ και την πρώτη 28η Οκτωβρίου του 1941 ως τη θεσμοθέτηση της εθνικής επετείου και την πολιτική αποσιώπηση της Αντίστασης. Από τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο στο έπος της Εθνικής Αντίστασης και τη Μάχη της Κρήτης... γιατί η 28η Οκτωβρίου πρέπει να θυμίζει όχι μόνο τη στρατιωτική ανδρεία αλλά και τον λαϊκό αγώνα για Ελευθερία και Δημοκρατία.

Διονύσης Σαββόπουλος - Ο φιλόσοφος του ελληνικού τραγουδιού και η πολιτισμική του παρακαταθήκη | Αέναη επΑνάσταση

Πορτρέτο του Διονύση Σαββόπουλου με σύννεφα και νότες που ανυψώνονται∙ εικαστική απεικόνιση της πνευματικής του αποχώρησης και της ένωσής του με το φως.
🎶 Ο Διονύσης Σαββόπουλος, μέσα από το φως και τη μουσική∙ 
μια ποιητική απεικόνιση της ψυχής που ταξιδεύει 
προς τον ουρανό, εκεί όπου κάθε μελωδία γίνεται προσευχή.

𝄞 Είχα-είχα μια αγάπη, αχ Διονυσούλη μου
Που 'μοιαζε συννεφάκι, συννεφούλη μου
Σαν συννεφάκι φεύγει, φεύγει εκεί ψηλά…
ναι φεύγει... και δεν ξαναγυρνά... 𝄞

Έφυγε ο Διονύσης Σαββόπουλος, μα άφησε πίσω του φως, λέξεις και ρυθμούς που θα μας συνοδεύουν και μαζί τον απόηχο της φωνής του θα εξακολουθεί να διατρέχει τον ελληνικό χρόνο. Ο Διονύσης Σαββόπουλος, από τους σημαντικότερους Έλληνες δημιουργούς, συνέδεσε τη μουσική με τη σκέψη και τη φιλοσοφία της ελληνικής ταυτότητας. Η φωνή του σημάδεψε το ελληνικό τραγούδι και έγινε καθρέφτης μιας ολόκληρης εποχής.

Ο Άγιος Λουκάς, Πατέρας της Δημοσιογραφίας - Ο πρώτος ρεπόρτερ της αλήθειας | Αέναη επΑνάσταση

Πίνακας ζωγραφικής σε ύφος Van Gogh που απεικονίζει τον Άγιο Λουκά τον Ευαγγελιστή να γράφει με πένα σε πάπυρο τη φράση «Λουκάς Δημοσιογράφος», μέσα σε θερμό κεχριμπαρένιο φως – συμβολισμός της ένωσης τέχνης, αλήθειας και πίστης.
Λουκάς ο Ευαγγελιστής, ωε «Λουκάς Δημοσιογράφος». Το θεϊκό φως 
γίνεται χρώμα και ο λόγος αποκτά μορφή∙ η γραφή μεταμορφώνεται σε 
πράξη πίστης, εκεί όπου η αλήθεια και η τέχνη συναντιούνται στο ίδιο χέρι.

Το κείμενο «Ο Άγιος Λουκάς, Πατέρας της Δημοσιογραφίας» έχει εμπνευσμένη παιδαγωγική δύναμη. Συνδυάζει τη διδακτική απλότητα με θεολογικό και πολιτισμικό νόημα.

Τεχνητή Νοημοσύνη: Ανθρώπινα Δικαιώματα, Δημοκρατία & Κράτος Δικαίου - Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος για τα ηθικά όρια του μέλλοντος

Ο Μητροπολίτης Νικόλαος μπροστά από φουτουριστικό σκηνικό με ανθρωπόμορφο ρομπότ και ψηφιακές οθόνες.
Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος σε συμβολική
αντιπαράθεση με την Τεχνητή Νοημοσύνη: πίστη και τεχνολογία
σε δημιουργικό διάλογο. by Sophia Drekou (Αέναη επΑνάσταση)

Μεσογαίας Νικόλαος: Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν έχει ψυχή – Θεολογική προσέγγιση στην εποχή της Α.Ι. - Πνευματική Αντίσταση.

Νυχτερινός Στοχασμός στο Παρίσι 🌙 γιατί το φως δεν χρειάζεται εξήγηση ☆¨΄`'*°☆☆

Impressionist painting of Paris on a rainy day by artist David Davies (1960), depicting the reflective beauty and quiet poetry of the city.
Ο Πύργος του Άιφελ τη νύχτα, έργο του David Davies. Οι πινελιές του
αποτυπώνουν την ψυχή μιας πόλης που λάμπει μέσα από τις σιωπές της.

Ένα λυρικό δοκίμιο για τη σιωπή, τη μνήμη
και τη δύναμη της ομορφιάς που επιμένει.

Μια λυρική περιπλάνηση στη σιωπή, στο φως και στη νοσταλγία που επιμένει να ελπίζει. Το Παρίσι δεν είναι απλώς πόλη∙ είναι ψυχή που φωτίζεται από μέσα. Παρίσι... η πόλη του φωτός μέσα από τη σιωπή και τη νοσταλγία της νύχτας.

Το Παρίσι της νύχτας και η μυστική του ψυχή

Η Παραβολή του Σπορέως - Ψυχαναλυτική, Κοσμολογική και Θεολογική Ανάλυση του Ευαγγελικού Λόγου | Αέναη επΑνάσταση

Ο Σπορέας του Βίνσεντ Βαν Γκογκ – ο αγρότης που σπέρνει στο χρυσό φως του δειλινού, σύμβολο της θείας σποράς και της ανθρώπινης δημιουργίας.
🎨 Ο Σπορέας του Βίνσεντ Βαν Γκογκ (1888), λουσμένος στο φως του ήλιου που δύει, 
συμβολίζει τον Θεό που σπέρνει τον Λόγο Του μέσα στην ύλη, αλλά και τον άνθρωπο 
που συνεχίζει τη θεία δημιουργία μέσα από την πράξη, την αγάπη και την ελπίδα.

Η σπορά του Λόγου στην ψυχή και στο Σύμπαν∙ μια παραβολή για τη συνείδηση, τη Δημιουργία και το Φως. Ο Σπορέας του Χριστού και ο άνθρωπος ως γη του Θεού∙ κάθε ψυχή ένας μικρός κόσμος που περιμένει να ανθίσει. 

Η Παραβολή του Σπορέως είναι από τα πιο πυκνά και πολυεπίπεδα κείμενα του Ευαγγελίου∙ μοιάζει να μιλά για τη γεωργία της ψυχής, αλλά στην πραγματικότητα αναφέρεται στη κοσμική πράξη της Δημιουργίας και στην εσωτερική εξέλιξη της συνείδησης. Θεολογική, ψυχαναλυτική και κοσμολογική ερμηνεία της Παραβολής του Σπορέως μέσα από το μυστήριο της γονιμότητας της ψυχής.

Όταν ο Τσε επέστρεψε για πάντα στη Σάντα Κλάρα - Το μυστικό της Βολιβίας και η αποκάλυψη | Αέναη επΑνάσταση

Statue of Ernesto Che Guevara with child in Santa Clara, Cuba, combined with his iconic portrait – a symbol of revolutionary legacy and eternal memory.
Ο Τσε στη Σάντα Κλάρα – το μπρούτζινο άγαλμα του επαναστάτη με το παιδί
και η θρυλική του μορφή, ενωμένες σε ένα βλέμμα που διασχίζει την Ιστορία.

𓆩♱𓆪 9 Οκτωβρίου 1967 Μνήμη Ερνέστο Τσε Γκεβάρα
Στις 8 Οκτωβρίου συνελήφθη ύστερα από προδοσία.
Στις 9 Οκτωβρίου εκτελέστηκε εν ψυχρώ στη Βολιβία.

Μα ο Τσε δεν πέθανε ποτέ∙ έγινε σύμβολο ελευθερίας, αξιοπρέπειας και αγώνα ενάντια σε κάθε μορφή καταπίεσης.

Hasta la victoria siempre.

✍️ Εργασία - Σχολιασμοί: Σοφία Ντρέκου
Αρθρογράφος - Columnist (Sophia Drekou)


Αφιέρωμα στον Ερνέστο Τσε Γκεβάρα: από τη σύλληψη και την δολοφονία του στη Βολιβία, ως την αποκάλυψη του επτασφράγιστου μυστικού της ταφής του και την ιστορική επιστροφή της σωρού του στην Κούβα, τριάντα χρόνια αργότερα το 1997. Η σιωπή, η εξομολόγηση και η δικαίωση ενός παγκόσμιου συμβόλου ελευθερίας. Ο θρύλος, η έρευνα και η επιστημονική αποκάλυψη που συγκίνησε τον κόσμο.