Το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο της Αθήνας είναι ένα από τα σημαντικότερα δημόσια μουσεία στην Ελλάδα. Ιδρύθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα (1914) με σκοπό τη συλλογή, μελέτη, διατήρηση και έκθεση της Βυζαντινής και Μεταβυζαντινής πολιτιστικής κληρονομιάς στην ελληνική επικράτεια.
Η Αγία Θεοδοσία ήταν μητέρα του Αγίου Προκοπίου (8 Ιουλίου). Πρώην ειδωλολάτρισσα, η οποία, από τα θαύματα και το μαρτύριο του γιου της, επέστρεψε στον Χριστό και μαρτύρησε δια ξίφους.
Δεν είναι λίγες οι φορές που ξυπνάμε το πρωί άκεφοι, γιατί όλη τη νύχτα βλέπαμε στον ύπνο μας, έναν εφιάλτη.
Ένα όνειρο, που μπορεί να χαλάσει όλη μας την ημέρα, αλλά και να μας προβληματίσει, προσπαθώντας να το «αναλύσουμε». Ο Όσιος Παΐσιος, μάς συμβουλεύει να το ξεχάσουμε.
Ο Ιερός Ναός του Αγίου Υακίνθου στα Ανώγια της Κρήτης.
Αγιογράφηση εικόνας του Ναού, Μιχάλης Βασιλάκης (από εδώ)
Ο Άγιος Υάκινθος εορτάζει 3 Ιουλίου
Όταν ένας νέος 20 χρονών, μπορεί να υπερασπίζεται μέχρι θανάτου την πίστη του, μπορεί ασφαλώς να κάνει το ίδιο και για την πίστη στη μάνα, στην πατρίδα, στο φίλο, στη φίλη, βάζοντας τα αισθήματα της βαθειάς καρδιάς του πάνω απ' όλα, ακόμα και πάνω από την εφήμερη ζωή του.
Στα σύνορα ασύνορα με τον βίο του Αγίου Παϊσίου Εν Τω φωτί Σου οψόμεθα Φως 🕯️ Χαίροις Πάτερ Παῒσιε
Έχει μια απερίγραπτα θεραπευτική δύναμη η όμορφη μουσική. Και τα τραγούδια και οι στίχοι τους, μπορούν σε μια στιγμή να γίνουν προσευχές, να μιλούν για τον Θεό! Είναι θέμα προαιρέσεως, καλού λογισμού, Χριστοκεντρικής προσέγγισης και βιωτής. Όλα, μα όλα για τον Χριστό μας!
Saint_Paul Valentin de Boulogne ή Nicolas Tournier,
περ. 1620, Blaffer Foundation Collection, Houston
Η πηγή
Έχει μια σειρά η Βίβλος, βλέπετε ότι οι Πράξεις των Αποστόλων έρχονται μετά τα Ευαγγέλια. Που είναι λογικό, βέβαια, και μετά θα έρθει ο Απόστολος Παύλος, αλλά στις Πράξεις συγκεκριμένα μαθαίνουμε ότι πρέπει να λέμε το Πάτερ Ημών και νομίζουμε ότι αυτή η προσευχή είναι σαν όλες τις άλλες. Δεν είναι σαν όλες τις άλλες, οι άλλες είναι πιο μελετημένες σε σχέση με τη συνέχεια της εκκλησίας. Αυτό είναι η πηγή. Η πηγή παραμένει.
Circumcision of Christ - Menologion of Basil II (c. 980)
f.287, century 1th manuscript, Vatican Library.
Απεικόνιση στο Μηνολόγιο του Βασιλείου B' (Βατικανό).
Ο Μωσαϊκός νόμος, διέταζε την περιτομή των αρσενικών παιδιών (Έξοδ. ΙΒ' 43-49), (Γεν. ΙΖ' 9-19), η οποία γινόταν κατά την ογδόη ημέρα από αυτή της γέννησης του παιδιού (Λευιτ. ΙΓ' 3). Η τελετή αυτή έπαιρνε μέρος μέσα σε κτίριο της Συναγωγής, το πρωί, παρουσία δέκα τουλάχιστον προσώπων.