Ο Έλληνας διπλωμάτης και ποιητής ο Γιώργος Σεφέρης (πραγματικό όνομα: Γεώργιος Σεφεριάδης, Βουρλά, Σμύρνη, 13 Μαρτίου 1900 - Αθήνα, 20 Σεπτεμβρίου 1971) είναι ο πρώτος Έλληνας που τιμήθηκε με βραβείο Νόμπελ το 1963. Είναι ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές και εκ των δύο μοναδικών Ελλήνων βραβευμένων με Νόμπελ Λογοτεχνίας, μαζί με τον Οδυσσέα Ελύτη.
Η προσευχή του Γιώργου Σεφέρη
Ο Έλληνας διπλωμάτης και ποιητής ο Γιώργος Σεφέρης (πραγματικό όνομα: Γεώργιος Σεφεριάδης, Βουρλά, Σμύρνη, 13 Μαρτίου 1900 - Αθήνα, 20 Σεπτεμβρίου 1971) είναι ο πρώτος Έλληνας που τιμήθηκε με βραβείο Νόμπελ το 1963. Είναι ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές και εκ των δύο μοναδικών Ελλήνων βραβευμένων με Νόμπελ Λογοτεχνίας, μαζί με τον Οδυσσέα Ελύτη.
Μητροπέτροβας ο γενναίος γηραιός αγωνιστής του 1821 και κηδεμόνας του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη
Εβδομήντα πέντε χρόνων ήταν στο Βαλτέτσι και
«ηνδραγάθησεν κατά την μάχην», όπως γράφει
ο Φωτάκος στους Βίους Πελοποννησίων Ανδρών.
Υπήρξε εκ των ηγετών των αντικυβερνητικών εξεγέρσεων
κατά τη διάρκεια της βαυαρικής αντιβασιλείας, το 1834.
Νηστεία κι αποχή από την αδικία, την ανομία...
Η νηστεία προ των ευθυνών και της προσφοράς
Η νηστεία είναι και θέμα προσωπικό, πέρα από
την συνεννόηση με τον εξομολόγο / πνευματικό.
Έχει να κάνει με το φαγητό που εμείς ξέρουμε
Δημήτρης Μυράτ: Όταν βγήκα ραντεβού με τη μαθήτριά μου παραιτήθηκα από το Εθνικό (video)
Σχεδόν 70 χρόνια μετά έγινε πασίγνωστη η παραίτηση
του Δημήτρη Μυράτ από το Εθνικό Θέατρο.
«Όταν βγήκα ραντεβού με τη μαθήτριά μου
παραιτήθηκα από το Εθνικό»
Ο Δ. Μυράτ, ήταν ένας βαθιά καλλιεργημένος άνθρωπος. Δίδαξε για πολλά χρόνια στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, υπήρξε διευθυντής του Ωδείου Αθηνών, ήταν γνώστης της λατινικής γλώσσας και άφησε πλούσιο συγγραφικό έργο.
Για την δολοφονία της φιλοσόφου Υπατίας 8 Μαρτίου 415 μ.Χ. ★ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΙΝΙΓΜΑΤΙΚΟ ΦΟΝΟ
Η δολοφονία της φιλοσόφου Υπατίας
(370 μ.Χ. - 8 Μαρτίου 415 μ.Χ.)
8 Μαρτίου 415 μ.Χ. (περ.) στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου δολοφονείται η Ελληνίδα νεοπλατωνική φιλόσοφος, αστρονόμος και μαθηματικός Υπατία, από όχλο φανατικών. Το πρόσωπό της, ίσως εξαιτίας της δολοφονίας της κυρίως, τράβηξε το ενδιαφέρον της ιστορίας, της φιλοσοφίας, της θεολογίας και της τέχνης.
Τελική Κρίση ★ Κυριακή των Απόκρεω στη Μέλλουσα Κρίση της Δευτέρας Παρουσίας Του Χριστού 📖 Πώς θα κριθεί ο κόσμος
Δευτέρα παρουσία, 1904 από τον Ρώσο ζωγράφο Βίκτορ Βασνετσόφ
The Last Judgement, 1904 by Russian painting Viktor Vasnetsov
Κυριακή της Δευτέρας Παρουσίας Του Χριστού (Απόκρεω)
Με βάση το Πάσχα, εορτάζει 56 ημέρες πριν το Άγιο Πάσχα.
Ἀνάπαυσον Κύριε μετά δικαίων - Η ανθρωπιά του θανάτου και η πίκρα της λήθης - Ν. Λυγερός
Επιμέλεια, συλλογή Σοφία Ντρέκου
Η δολοφονία του θανάτου
Κι αν πέφτουν σπίτια ξαναχτίζονται
Ένας άγιος από Νταχάου προς Ευρώπη, ο Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς ✰ Θα έδινα όλη μου τη ζωή για να ζήσω μία ώρα στο Νταχάου
Κάποτε, μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, με κάλεσαν οι Αμερικανοί φίλοι μου να τους επισκεφτώ από την Αγγλία. Εγώ στο μεταξύ είχα πληροφορηθεί ότι ο επίσκοπος Αχρίδος Νικόλαος Βελιμίροβιτς (1881-1956) ζει στο Σικάγο και αποφάσισα να τον επισκεφτώ, μολονότι αυτό δεν ήταν ούτε τόσο φθηνό μα ούτε και τόσο απλό.
Σωστή Στάση Σώματος στην καθιστή θέση μπροστά στον υπολογιστή (video)
Όλη την ζωή μας την περνάμε καθιστοί, όρθιοι ή ξαπλωμένοι
και ειδικά στις μέρες μας με την καραντίνα για τον Κορωνοϊό,
την περνάμε με πολλές ώρες μπροστά στον υπολογιστή μας.
Η επιστροφή του ασώτου υιού του Ρέμπραντ (ανάλυση εικόνας) στην ανατολική και δυτική τέχνη of Rembrandt 🎨 Η τέχνη διδάσκει σιωπηλά
Ο άσωτος υιός στον οίκο ανοχής, του Ρέμπραντ (βλ. λεπτ. παρακάτω)
Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)
Η τέχνη διδάσκει σιωπηλά
Η τέχνη διδάσκει σιωπηλά
Κώστας Βουτσάς: Η καριέρα δε γίνεται με τα ΝΑΙ, αλλά, με τα ΟΧΙ. Ξέρεις τι λένε οι άλλοι αν είσαι παντού;
Ένας από τους συμπαθέστερους και πιο αγαπητούς ηθοποιούς της γενιάς του, ο Κώστας Βουτσάς υπήρξε πάντα πληθωρικός στη ζωή και στην οθόνη.
Πόσοι έχουν διαβάσει τη Συνθήκη της Λωζάνης; Η γυναίκα ως πολίτικη στρατηγική και η γυναικεία εκπαίδευση στην Κωνσταντινούπολη
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)
Ακούμε ότι υπάρχει η Συνθήκη της Λωζάνης.
Διαβάστε την. Χρησιμοποιήστε την.
Δρόμος χωρίς εμπόδια με One More Cup of Coffee ~ Valley Below ~ of Bob Dylan (αφιέρωμα videos)
Photo & Video: Straight Road In Death Valley National Park.
Το Εθνικό Πάρκο της Κοιλάδας του Θανάτου είναι
ένα αμερικανικό εθνικό πάρκο που εκτείνεται στα σύνορα
Καλιφόρνια-Νεβάδα, ανατολικά της Σιέρα Νεβάδα.
Μάλλον ένας δρόμος χωρίς εμπόδια,
θα μας οδηγήσει σε αδιέξοδο.
Αλλά...
Μια φορά κι έναν καιρό, μαζί μας επερπάτησε μια ηλιογέννητη Γυναίκα... η Οσία Φιλοθέη
Μια φορά κι ένα καιρό ήταν μια ηλιογέννητη καλότυχη βασιλοπούλα, που ζούσε μέσα στα βελούδα, στα μετάξια και στα όνειρα… Ρηγούλα τ’ όνομα της που πα να πει βασιλοπούλα. Παλάτι της, το αρχοντικό των Μπενιζέλων.
Μολιέρος 🎭 Δον Ζουάν (Dom Juan) ο Σγκαναρέλ και οι αθώοι 🎭 θεατρικό Ντον Ζουάν και η φιλοσοφική δομή 🎭 ανάλυση αφιέρωμα και video
Μολιέρος: Ο Δον Ζουάν (Dom Juan) ο Σγκαναρέλ
και οι αθώοι. Ολόκληρο το θεατρικό κείμενο Ντον Ζουάν ή
η Πανδαισία του Αγάλματος και η φιλοσοφική δομή του.
Θεατρική παράσταση: Δομ Ζουάν ή ο Πέτρινος Δείπνος
Έρευνα, εργασία Σοφία Ντρέκου Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)
Ο Δον Ζουάν ή Δον Χουάν (doɴˈχwan), είναι ένας θρυλικός φανταστικός ελευθεριάζων ήρωας. Η πρώτη έκδοση γράφτηκε από τον Ισπανό δραματουργό Τίρσο δε Μολίνα (ψευδώνυμο του Γκαμπριέλ Τέγιεθ). Το θεατρικό του, El Burlador de Sevilla y combidado de piedra (Ο Απατεώνας της Σεβίλης και ο πέτρινος συνδαιτυμόνας), γράφτηκε τον δέκατο τέταρτο αιώνα και εκδόθηκε στην Ισπανία γύρω στο 1630. Το όνομα «Δον Ζουάν» αποτελεί συχνά μεταφορά για έναν άνδρα γυναικά.
Ο Νόμος της Εναντιοδρομίας είναι ο πιο σοφός ψυχολογικός νόμος
Εικόνα: Σκηνή από την ταινία «Αντιγόνη» του Σοφοκλή
που έγινε ταινία το 1961 σε σκηνοθεσία και σενάριο του
πολυβραβευμένου και πολυτάλαντου Γιώργου Τζαβέλλα.
της Σοφίας Ντρέκου (Sophia Drekou)
Αρθρογράφος (BSc in Psychology)
«Εγώ δεν γεννήθηκα για να μισώ, αλλά για να αγαπώ».
441 π.Χ.. από την Αντιγόνη του Σοφοκλή (στίχος 523)
Μία Αντιγόνη στο διάμεσο του ελληνικού πνεύματος,
ως «εναντιοδρομία λόγου που αντιμάχεται τον λόγο»
Τα θυμιατά των τζακιών
Ένας ποιητικός εσωτερικός λόγος που αναπαύει
σε τέτοιες εποχές ουρλιαχτών και επιθετικότητας.
Η ποιητική πρόσληψη και έκφραση από τη Ρωμιοσύνη της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης (video)
ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΑΛΕΞΗΣ: «Η ποιητική πρόσληψη και έκφραση
από τη Ρωμιοσύνη της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης»
ΟΜΙΛΗΤΡΙΑ: Νικολίτσα Γεωργοπούλου-Λιαντίνη, Ομότιμη
Καθηγήτρια της Εισαγωγής στη Φιλοσοφία και Ιστορίας
της Φιλοσοφίας στο Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)