Η απιστία ως αίτημα πίστεως γιατί ο Θεός αγαπάει κι εμάς και τις αμφιβολίες μας

Put Your Finger Here - Hands of Proof - Resurrection 
Painting by Hyatt Moore (Χάιατ Μουρ)
Βάλε το δάχτυλό σου εδώ - Χέρια απόδειξης - Ανάσταση

Ευλογημένη ας είναι η αμφιβολία! 
Σας συμβουλεύω να χαιρετάτε με χαρά 

Η μητέρα μου ~ Γιάννης Ρίτσος

Πέτρα ζωγραφισμένη από τον ποιητή Γιάννη Ρίτσο

Η αναμόχλευση του παρελθόντος προσδίδει ακόμη και στις πιο απλές καθημερινές στιγμές της συνύπαρξης του παιδιού με τη μάνα του μια μοναδικότητα. Με τρυφερότητα και νοσταλγία ανακαλεί στη μνήμη του ο Γιάννης Ρίτσος στο ποίημά του [Η μητέρα μου] (απόσπασμα από το «Ορέστης, Τέταρτη διάσταση») την εικόνα της μάνας του σε συγκεκριμένες τέτοιες στιγμές, όπως:

Χριστός Ανέστη στο Mall της Βηρυτού στο Λίβανο και στα Ελληνικά (βίντεο)

Beirut-City-Centre-Mall
Beirut-City-Centre-Mall

Αξιοθαύμαστη πρωτοβουλία ορθοδόξων στο
εμπορικό κέντρο Mall στο Λίβανο (Βηρυτός), οι οποίοι
ανήμερα το Πάσχα, σηκώνονταν ένας-ένας όρθιοι κι 
έψαλλαν το «Χριστός Ανέστη» και στα Ελληνικά!

Η ιστορία της εργασίας και η καθιέρωση του οχτάωρου στην Ελλάδα, με τις ματωμένες απεργίες των Ελλήνων εργαζομένων (video)


H ιστορία του οχτάωρου
Όταν οι εργοστασιάρχες γύριζαν τα ρολόγια πίσω για να δουλεύουν οι εργάτες περισσότερο. Ο δρόμος από τις συνθήκες δουλείας, στο οκτάωρο

Στα τέλη του 19ου αιώνα, η εργασία στην Ελλάδα θύμιζε αποικίες σκλάβων στον αμερικανικό νότο.

Πρωτομαγιά με Καρφιά ή λουλούδια;


Φέτος ο εορτασμός της Ανάστασης του Χριστού 
συνέπεσε να γιορτάζεται μαζί με την
Πρωτομαγιά, την ανάσταση της εργατιάς.

Μεγάλη Παρασκευή: ένας Διάλογος με την ποίηση του Νικηφόρου Βρεττάκου

Holy Friday, Greece  (1893) by Theodore Jacques Ralli.
Holy Friday, (1893) by Theodore Jacques Ralli.
Μεγάλη Παρασκευή από τον Θεόδωρο Ράλλη

ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: ΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ 
ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΒΡΕΤΤΑΚΟΥ

Νικηφόρος Βρεττάκος: «Κάθε Μεγάλη Παρασκευή συμμετέχω στο θείο δράμα, που το βλέπω σαν το καθολικό δράμα της ίδιας της ανθρωπότητας. Ο Ιησούς αντιπροσωπεύει όλους όσοι πόνεσαν: τους μάρτυρες, τους αδικημένους, τους πεφορτισμένους. 

Ο συμβολισμός της αφήγησης για την προετοιμασία τού Πάσχα από Τον Χριστό στο Μυστικό Δείπνο - Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής

The Last Supper, ca. 1678, oil on canvas,  Detroit Institute of Arts Museum by Jean-Baptiste de Champaigne
Painting: The Last Supper, ca. 1678, oil on canvas, 
Detroit Institute of Arts Museum by 
Jean-Baptiste de Champaigne (Ζαν Μπαπτίστ ντι Σχαμπέιν)
(10 December 1631, in Brussels – 27 October 1681, in Paris)
Φλαμανδός μπαρόκ ζωγράφος και δάσκαλος.

Εἰς τὸν Μυστικον Δεῖπνον, Διπλοῦς 
ὁ Δεῖπνος· Πάσχα γὰρ νόμου φέρει,
Καὶ Πάσχα καινόν, Αἷμα. Σῶμα Δεσπότου.

Το μοναχικό τέλος, ο θάνατος και τις τελευταίες ώρες του Καβάφη περιγράφει ο φίλος του ανήμερα των γενεθλίων του 🎂


Το μοναχικό τέλος του Κ.Π. Καβάφη
ανήμερα των γενεθλίων του

29 Απριλίου του 1863 γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια
17 Απριλίου 1863 (με το π. ημ.)
και στις 29 Απριλίου του 1933 «έφυγε»
ο οικουμενικός μέγας Ποιητής της ελληνικής

Ο Σπύρος Μουστακλής σιωπούσε... κοίταζε μόνο αιώνες μακριά, με τα μάτια του Ιησού (αφιέρωμα)

Μουσείο Αντιδικτατορικής και Δημοκρατικής
Αντίστασης, χώρος του πρώην ΕΑΤ ΕΣΑ

Σπύρος Μουστακλής: ένας σύγχρονος άγνωστος ήρωας (ίσως, γιατί δεν ήταν κομματικός). Ένας ΗΡΩΑΣ που αγωνίσθηκε για τη δημοκρατία με πράξεις. Σύμβολο του αγώνα κατά της χούντας αλλά δυστυχώς ξεχασμένος.

Το σύνδρομο και ο βίος του πρωτόπαπα Αββακούμ

Το κάψιμο στην πυρά του Πρωτόπαπα Αββακούμ (1897)
του ζωγράφου Σεργκέι Μιλοράντοβιτς (Sergey Miloradovich)
Τόπος: Κρατικό Μουσείο της Ιστορίας της Θρησκείας, Μόσχα.
The Burning of Protopope Avvakum (1897) by Pyotr Myasoedov: 
The State Museum of the History of Religion, Moscow, Russia

Ο Αββακούμ Πέτροβιτς (Avvakum 1620 ή 1621 – 14 Απριλίου 1682) ήταν Ρώσος πρωθιερέας, συγγραφέας και αρχηγός των Παλαιορθοδόξων, οι οποίοι προκάλεσαν μια από τις σοβαρότερες κρίσεις της Ρωσικής Εκκλησίας. Το 1663 ανεκλήθη, μετά την εκθρόνιση του Νίκωνα. Κατόπιν, το έτος 1666 η Σύνοδος της Μόσχας τον αναθεμάτισε, και μετά από ένα χρόνο τον φυλακίσανε στις φυλακές του Πονστοζόρση. Ακολούθως, το 1682, μαζί με άλλους οπαδούς του, κάηκε ζωντανός, κατόπιν τσαρικής εντολής.

Η Κυριακή των Βαΐων ασκεί κριτική στον εθνικισμό και την πολιτική

Κυριακή των Βαΐων στην Συρία. Χριστιανός Μαχητής
στην Ρανκούς, συριακή πόλη της Δαμασκού,
κλίνει το γόνυ στον διωκόμενο Εσταυρωμένο.

Κυριακή των Βαΐων, εθνικισμός και πολιτική

Η Κυριακή των Βαΐων ασκεί κριτική όχι μόνο στους εθνικιστικούς πόθους όλων των λαών, αλλά ακόμη και στην επιθυμία μιας πολιτικής ελευθερίας ή μιας κοινωνικής δικαιοσύνης που κερδίζεται με τα όπλα.

Ο τόπος του Λαζάρου και το ταφικό μνημείο από την ανάσταση του στην Βηθανία της Ιερουσαλήμ

Judaica Palestine Old Postcard Tomb of Lazarus Bethania french Levant post 1905
Judaica Palestine Old Postcard Tomb of Lazarus
Bethania french Levant, post 1906 (βλ. στο τέλος)

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)

Η ανάσταση του Λαζάρου είναι το μεγαλύτερο θαύμα 
πού έκανε ο Χριστός πριν από την Ανάσταση Του.

Γιατί η Μέρα του Βιβλίου έχει συμβολική ημερομηνία και σύνθημα ένα τριαντάφυλλο κι ένα βιβλίο

International Book Day

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)

Να έχεις πάντα ένα βιβλίο ανοιχτό πάνω στο τραπέζι για να
μην βρίσκει ευκαιρία ο διάβολος να φέρνει λογαριασμούς.

Χούντα των Συνταγματαρχών: το Πραξικόπημα 21ης Απριλίου 1967 ή Στρατιωτική δικτατορία στην Ελλάδα (1967 - 1974)

Η Στρατιωτική δικτατορία στην Ελλάδα ή αλλιώς Το Πραξικόπημα της 21ης Απριλίου (1967 - 1974)

21 Απριλίου 1967 Λίγες μέρες πριν τις γενικές εκλογές στην Ελλάδα,
ο ταξίαρχος Στυλιανός Παττακός ηγείται πραξικοπήματος, Χούντα
εγκαθιδρύοντας στρατιωτικό καθεστώς που θα διαρκέσει επτά χρόνια.

Η μοναξιά της Καρυάτιδας: Είμαι Ελληνίδα και θέλω να πάω στην πατρίδα μου ...γιατί το Ελληνικό Πνεύμα δεν δανείζεται

Η φωτογραφία με την κλεμμένη Καρυάτιδα που
βρίσκεται στο βάρβαρο Βρετανικό Μουσείο και ζητά
να επιστρέψει στην πατρίδα της και απεικονίζεται να λέει:
«Γεννήθηκα στην Ελλάδα. Οι αδερφές μου είναι εκεί.
Είμαι Ελληνίδα και θέλω να πάω στην πατρίδα μου».

Έρευνα, εργασία Σοφία Ντρέκου Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)

Στη μάχη δεν φοβόμαστε τη φωτιά

Ο Χριστός προχωρεί πέρα από το πανηγύρι 🌿 την Κυριακή των Βαΐων

As Jesus approaches Jerusalem and sees the city, He weeps over it.
📸 As Jesus approaches Jerusalem and sees the city,
He weeps over it. (Luke 19:41-44). The Lord Wept
by James Tissot (1836-1902) Collection Brooklyn Museum
- Μτφ: Καθώς ο Ιησούς πλησιάζει την Ιερουσαλήμ και βλέπει
την πόλη, κλαίει πάνω της. (Λουκά 19:41-44). Ο Κύριος έκλαψε

Κυριακή των Βαΐων...

Γιατί πρέπει πάντα να Σταυρώνουμε «Αυτούς» που
λίγο πριν Δοξάζαμε στην είσοδο της Ιερουσαλήμ;

Γιατί γιορτάζουμε πάντα την Ανάσταση «Αυτών» που λίγο πριν Σταυρώσαμε;