14 Μαρ 2020

Θεία Μετάληψη και κορωνοϊός: Πρόταση επιστημονικής εξέτασης


Κορωνοϊός και Θεία Μετάληψη - 
Πρόταση (& πρόσκληση) 
για επιστημονική διερεύνηση του 
θέματος - Η τελική απάντηση

Σημειώσεις Σοφία Ντρέκου

Ενώ ο παγκόσμιος πανικός για την εξάπλωση του κορωνοϊού διογκώνεται (δίκαια ή υπερβολικά, ο χρόνος θα δείξει), η συζήτηση ήρθε, όπως ήταν επόμενο, και στο θέμα της θείας κοινωνίας.

Εκτός των άλλων, διαβάζουμε τα εξής:

1) «Κορωναϊός: Σάλος με Λοιμωξιολόγο που δήλωσε πως «όσοι θέλουν να κοινωνήσουν δεν πρέπει να φοβούνται». Αίσθηση έχει προκαλέσει μια δημόσια δήλωση καθηγήτριας λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ [Πανεπιστημίου Αθηνών] σχετικά με την θεία κοινωνία. Όταν ρωτήθηκε από δημοσιογράφους σχετικά με το αν υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης από την μετάληψη στην εκκλησία, η κα Ελένη Γιαμαρέλλου απάντησε, μεταξύ άλλων, πως «τα άτομα που θέλουν να κοινωνήσουν δεν πρέπει να φοβούνται ότι από τη θεία κοινωνία μπορεί να μεταδοθεί ποτέ μικρόβιο» (…)»(1).

2) «Την αντίδραση της Ομοσπονδίας Νοσοκομειακών Γιατρών προκάλεσαν οι δηλώσεις της καθηγήτριας λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ Ελένης Γιαμαρέλλου, ότι ο κορωναϊός δεν κολλάει από την Θεία Λειτουργία. Οι νοσοκομειακοί γιατροί κάνουν λόγο για παραπληροφόρηση της κοινής γνώμης σε σοβαρά θέματα δημόσιας υγείας. Με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία των Νοσοκομειακών γιατρών μιλά για απαράδεκτες τοποθετήσεις επιστημόνων (…) Γι’ αυτό συνιστώνται τα αναγκαία προφυλακτικά μέτρα. Οι συστάσεις αυτές φυσικά και δεν περιλαμβάνουν εξαιρέσεις για λόγους θρησκευτικούς, μυστηριακούς ή μεταφυσικούς»(2).

3) «Την ώρα που επιστήμονες εκφράζονται με σοβαρότητα και ψυχραιμία σχετικά με το ζήτημα του νέου κορωνοϊού και ειδικότερα με το αν αυτός μεταδίδεται από τη Θεία Κοινωνία, ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης καταφέρεται με αήθεις χαρακτηρισμούς απέναντι σε όσους συνεχίζουν να συμμετέχουν στα μυστήρια της Εκκλησίας. Στο πλαίσιο συζήτησης στη Βουλή, ο κ. Πολάκης χαρακτήρισε «Χριστιανοταλιμπανισμό» το γεγονός πως απαγορεύθηκαν οι καρναβαλικές εκδηλώσεις αλλά όχι η «Αγία Μετάληψη από το ίδιο κουτάλι» και αυτό σύμφωνα με τον ίδιο «για να μην μουτρώσουν οι ιερωμένοι» όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, ενώ κάλεσε τον αρμόδιο φορέα του υπουργείου να βγάλει άμεσα τη σχετική ανακοίνωση»(3).

«Ν»: Από τη δημοσίευση αυτού του άρθρου μέχρι τώρα, ωστόσο, έχουν ενταθεί οι φωνές (ή οι κραυγές) ενάντια σε όσους αρθρώνουν λόγο υπέρ της θείας κοινωνίας. Εδώ διενεργείται και ψήφισμα για να επιβληθούν κυρώσεις στην καθηγήτρια κυρία Γιαμαρέλλου, την οποία - εννοείται - το ιστολόγιό μας συγχαίρει και στηρίζει.



Ας εξετάσουμε το ζήτημα χωρίς προκαταλήψεις. Η βεβαιότητα ημών των χριστιανών ότι μέσω της θείας κοινωνίας δεν μεταδίδεται ούτε ο κορωνοϊός ούτε καμία άλλη μεταδοτική ασθένεια δεν οφείλεται σε «λόγους θρησκευτικούς, μυστηριακούς ή μεταφυσικούς», όπως έχει την εντύπωση η Ομοσπονδία των Νοσοκομειακών Γιατρών, σύμφωνα με το δημοσίευμα, αλλά στα εμπειρικά δεδομένα. Και η κυρία Γιαμαρέλλου είναι προφανές ότι μιλάει με βάση αυτά τα δεδομένα και όχι απλώς με βάση τις πεποιθήσεις της. Μάλιστα, όσοι ανησυχούν για τη θεία κοινωνία, μπορούμε να πούμε ότι αρνούνται τα εμπειρικά δεδομένα και εκείνοι μιλούν με βάση τις πεποιθήσεις τους.

Το ότι δεν μιλάμε με βάση μεταφυσικές πεποιθήσεις φαίνεται από το ότι κανείς δεν λέει ότι δεν υπάρχει περίπτωση μετάδοσης του ιού λόγω του συγχρωτισμού και του συνωστισμού μέσα στους ναούς ή από τον ασπασμό των ιερών εικόνων και των άλλων ιερών αντικειμένων της Εκκλησίας. Έτσι, ο μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος π.χ. (φυσικός επιστήμονας, ως γνωστόν), σε ανακοίνωσή του, μεταξύ άλλων έγραψε:
«Όσοι έχουν συμπτώματα γρίπης, βήχα, φτέρνισμα, πυρετό, ίσως κάποια κακουχία, πόνο στον λαιμό, καλό είναι να αποφύγουν να έρχονται στις ακολουθίες για όσο καιρό χρειάζεται η αποκατάσταση της υγείας τους, ώστε και οι ίδιοι να προστατευθούν και τους υπόλοιπους να προστατεύσουν από ανεπιθύμητες εξελίξεις. Η Εκκλησία εύχεται [=προσεύχεται] και «υπέρ των εν ασθενείαις κατακειμένων», αλλά και «υπέρ των δι’ ευλόγους αιτίας απολειφθέντων», για όσους είναι ασθενείς και για όσους απουσιάζουν δικαιολογημένα από τη σύναξη. Οι υγιείς προσεύχονται για τους ασθενείς από τον ναό και οι ασθενείς για τους υγιείς και τον εαυτό τους από το σπίτι»( στην 4η σημ. ολόκληρο)

Ο μητροπολίτης Κορέας Αμβρόσιος, επίσης, σε μια χώρα σφόδρα πληγείσα από τον ιό, έγραψε: «Γι’ αυτό τον λόγο παρακαλούμε όλους τους πιστούς να ακολουθήσουν τις κάτωθι οδηγίες μέχρι την λήξη του προβλήματος:

1. Κατά την διάρκεια της θείας Λατρείας στους Ιερούς Ναούς μας όλοι οι πιστοί θα φορούν μάσκες.

2. Πριν την είσοδό τους στον ναό θα απολυμαίνουν τα χέρια τους με απολυμαντικό που υπάρχει στην είσοδο του ναού.

3. Δεν θα χαιρετούν κανέναν με χειραψία.

4. Δεν θα φιλούν το χέρι των κληρικών.

5. Δεν θα φιλούν τις εικόνες αλλά θα τις προσκυνούν τιμητικά με υπόκλιση.

6. Δεν θα χρησιμοποιούν τα λειτουργικά βιβλία κατά την ώρα της προσευχής.

7. Το Αντίδωρον θα το λαμβάνουν όχι από τον λειτουργό, αλλά μόνοι τους κατά την έξοδό τους από τον ναό.

8. Δεν θα παρατίθεται το κοινό γεύμα αγάπης μετά την θ. Λειτουργία της Κυριακής.

9. Δεν θα γίνονται οι διάφορες συναντήσεις πιστών και κατηχουμένων» (στο ίδιο, βλ. σημ. 4).

Ο λόγος, για τον οποίο επιμένουμε ότι συγκεκριμένα μέσω της θείας κοινωνίας δεν υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης του ιού, είναι ότι η εμπειρία βεβαιώνει ότι ποτέ δεν έχει μεταδοθεί ασθένεια με αυτό τον τρόπο. Αυτό θα έπρεπε να το γνωρίζουν όσοι ανησυχούν και να το λάβουν υπόψιν, άσχετα ότι έρχεται σε αντίθεση με τις δικές τους θρησκευτικές πεποιθήσεις (είτε αισθάνονται χριστιανοί, είτε όχι), σύμφωνα με τις οποίες προφανώς η θεία κοινωνία δεν είναι αληθινό σώμα και αίμα Χριστού, αλλά μόνο ψωμί και κρασί που «απλώς συμβολίζουν» το σώμα και το αίμα Του.

Υπενθυμίζω ότι, αντίστοιχη συζήτηση έγινε προ ετών, λόγω της «γρίπης των χοίρων-H1N1», και παρότι δεν υπήρξε κάποιο μέτρο περιορισμού ή μεταβολής του τρόπου συμμετοχής στη θεία κοινωνία, κανένα κρούσμα δεν παρατηρήθηκε.

Πρόταση επιστημονικής έρευνας


Για να διαπιστωθεί όμως αν όλα αυτά είναι βάσιμα, νομίζω πως είναι καιρός να γίνει μια επιστημονική μελέτη του ενδεχομένου μετάδοσης μολυσματικών ασθενειών από το άγιο ποτήριο. Η μελέτη αυτή προτείνουμε να γίνει με μέτρηση δύο στοιχείων:

α) Αν μετά τις μεγάλες γιορτές και τις άλλες ημέρες, κατά τις οποίες οι χριστιανοί συνηθίζουμε να κοινωνούμε κατά χιλιάδες (όπως η Α' Κυριακή της Μ. Σαρακοστής, η Μ. Πέμπτη και το Μ. Σάββατο), παρατηρείται στα νοσοκομεία και τις κλινικές αύξηση του αριθμού των ασθενών με μεταδοτικές ασθένειες (γενικώς, γιατί δεν υπάρχει μόνον ο κορωνοϊός, που έχει γίνει τηλεοπτικός αστέρας αυτές τις μέρες).

β) Πόσοι ιερείς με μεταδοτικές ασθένειες νοσηλεύονται κατά καιρούς στα νοσοκομεία και τις κλινικές, δεδομένου ότι όλοι οι ιερείς, μετά από κάθε θεία λειτουργία, με την ίδια «λαβίδα» (το κουτάλι της θείας κοινωνίας) αποτελειώνουν όλη την ποσότητα της θείας κοινωνίας που έχει απομείνει αφού έχουν κοινωνήσει όλοι οι υπόλοιποι χριστιανοί. Το ίδιο μάλιστα συμβαίνει και με τους ιερείς των νοσοκομείων, οι οποίοι κοινωνούν ασθενείς και στη συνέχεια «καταλύουν» (αποτελειώνουν) τη θεία μετάληψη οι ίδιοι.

Αυτά δεν ισχύουν μόνο στη χώρα μας, αλλά και στις χώρες του Τρίτου Κόσμου, όπου οι ορθόδοξοι χριστιανοί και οι ιερείς τους κοινωνούν μέσα σε πραγματικά θανατηφόρες επιδημίες, όπως η πρόσφατη επιδημία του ιού Έμπολα στη Σιέρα Λεόνε, για την οποία ο ιεραπόστολος π. Θεμιστοκλής Αδαμόπουλος κλήθηκε να φύγει από τη χώρα και αρνήθηκε, λέγοντας ότι, αν είναι να πεθάνει, ας πεθάνει μαζί με τους ανθρώπους που αγάπησε. Και φυσικά συνέχισε να λειτουργεί και να κοινωνεί τους χριστιανούς και τον εαυτό του – και «ζει και βασιλεύει».
Σε συνέντευξη είπε: «Μόνο οι λειτουργίες της Εκκλησίας επιτρέπονταν και αυτές για λίγες ώρες την ημέρα. Όλες οι άλλες δημόσιες συγκεντρώσεις και δραστηριότητες είχαν απαγορευτεί. Τα πάντα είχαν κλείσει. Τότε άρχισε η διεθνής κοινότητα να βλέπει τη σοβαρότητα της κατάστασης κι άρχισε να στέλνει βοήθεια σε φάρμακα και άλλα αντικείμενα προστασίας, όπως γάντια, μάσκες και αντισηπτικά»(5).
Είμαι βέβαιος ότι, ακόμη και χωρίς μέτρηση, αν από τη θεία μετάληψη μεταδίδονταν ασθένειες, αυτό θα είχε γίνει αντιληπτό εδώ και δεκαετίες, είτε από τους θανάτους των ιερέων, είτε από την εξάπλωση των ασθενειών στους απλούς πιστούς. Και βέβαια η ίδια η Εκκλησία θα είχε αλλάξει τον τρόπο συμμετοχής στο μυστήριο ή έστω τον τρόπο που ολοκληρώνεται από τους ιερείς (δεν θα διακινδύνευε να πεθαίνουν οι ιερείς της κοινωνώντας με την ίδια λαβίδα με τους χιλιάδες άλλους χριστιανούς). Όμως, για να λήξει διά παντός αυτή η συζήτηση, ας γίνει μια σοβαρή τέτοια μέτρηση, ώστε να υπάρχουν επίσημα και έγκυρα επιστημονικά στοιχεία, που θα επιβεβαιώνουν το ζήτημα.

Ας αναφέρουμε, κλείνοντας αυτό το άρθρο, ότι προπαντός σε δύσκολες περιόδους της ιστορίας οι άνθρωποι αισθάνονται την ανάγκη να κοινωνήσουν, για να ενισχυθούν πνευματικά. Συνεπώς, η θεία κοινωνία είναι για μας ένα πνευματικό όπλο. Η λήξη του συναγερμού για τον κορωνοϊό (που εύχομαι να συμβεί σύντομα και να μην έχει αφήσει πίσω του θύματα) περιμένω να προσθέσει άλλο ένα δεδομένο στο ότι «από το Άγιο Ποτήριο κολλάς μόνο Χριστό» και όχι ασθένειες.

Καλή Μεγάλη Σαρακοστή σε όλο τον κόσμο,
λοιπόν, αδελφοί, και καλή Ανάσταση.
Περισσότερα: Θεόδωρος Ι. Ρηγινιώτης, Κορωνοϊός

Σημειώσεις

1. «Κορωναϊός: Σάλος με λοιμωξιολόγο που δήλωσε πως «όσοι θέλουν να κοινωνήσουν δεν πρέπει να φοβούνται». Η δήλωση της λοιμωξιολόγου Ελένης Γιαμαρέλλου για τον κορονοϊό και τη Θεία Κοινωνία.

«Ανήκω σε αυτούς που θα πήγαιναν στην εκκλησία αλλά θα πρότεινα σε άτομα άνω των 65 ετών που έχουν καρδιοπάθειες, πνευμονοπάθειες, διαβήτη, προβλήματα με τα νεφρά ή σε ανοσοκαταστολή, μέχρι να εξελιχθεί η ιστορία και να μην έχει γίνει διασπορά κρουσμάτων, να παρακολουθούν τη θεία λειτουργία από το σπίτι τους από την τηλεόραση», δήλωσε στον Realfm 97,8 και την εκπομπή «Τεντιμπόηδες» με τους Μάνο Νιφλή και Άκη Παυλόπουλο η καθηγήτρια λοιμωξιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ελένη Γιαμαρέλλου.

«Αδίκως έχει δημιουργηθεί ένα τέτοιο θέμα. Η θεία κοινωνία είναι ένα μυστήριο, όταν πηγαίνεις να λάβεις τη θεία κοινωνία δεν την παίρνεις από συνήθεια, τη λαμβάνεις γιατί είναι σώμα και αίμα Χριστού. Ή το πιστεύεις και κοινωνείς κανονικά ή δεν το πιστεύεις. Δεν υπάρχουν μεσοβέζικες λύσεις, κουταλάκια κλπ. Είμαι τελείως εναντίον αυτών. Αν το πιστεύουμε, δεν προκαλούμε την τύχη μας. Αν πιστεύω ότι αυτό μπορεί να με μολύνει, τότε δεν πιστεύω στο μεγαλύτερο μυστήριο. Τα άτομα που θέλουν να κοινωνήσουν δεν πρέπει να φοβούνται ότι από τη θεία κοινωνία μπορεί να μεταδοθεί ποτέ μικρόβιο, τόνισε η κ. Γιαμαρέλλου, στο ραδιοφωνικό σταθμό στον Real.

Στην ερώτηση αν θα κοινωνούσε στην περίπτωση που στη θεία κοινωνία ο προηγούμενος πιστός είναι προσβεβλημένος από τον κορονοϊό, η κ. Γιαμαρέλλου απάντησε ότι «θα κοινωνήσω με πίστη στον Θεό ότι δεν κολλάω, όταν συμμετέχω σε ένα τέτοιο μεγάλο μυστήριο. Σας λέω αυτό που θα κάνω για τον εαυτό μου και το πιστεύω για όλους».

2. «Νοσοκομειακοί γιατροί: Δεν εξαιρείται η Θεία Κοινωνία από τις συστάσεις για τον κοροναϊό». Την αντίδραση της Oμοσπονδίας νοσοκομειακών γιατρών προκάλεσαν οι δηλώσεις της καθηγήτριας λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ Ελένης Γιαμαρέλλου, ότι ο κορvναϊός δεν κολλάει από την Θεία Λειτουργία. Οι νοσοκομειακοί γιατροί κάνουν λόγο για παραπληροφόρηση της κοινής γνώμης σε σοβαρά θέματα δημόσιας υγείας. Με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία των Νοσοκομειακών γιατρών μιλά για απαράδεκτες τοποθετήσεις επιστημόνων.

Αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Η ΟΕΝΓΕ (Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος) εκφράζει τον έντονο προβληματισμό της για δημόσιες δηλώσεις κάποιων γιατρών που με απαράδεκτο τρόπο υποτάσσουν την επιστημονική αλήθεια στις προσωπικές θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, χρησιμοποιώντας έτσι αδόκιμα τους επιστημονικούς τους τίτλους για να παραπληροφορούν την κοινή γνώμη για σοβαρά θέματα δημόσιας υγείας. Όπως έχει ήδη τονιστεί, η μετάδοση των τρεχουσών εποχικών ιώσεων αναπνευστικού (κορωνοϊού και γρίπης) γίνεται με σταγονίδια που εκπέμπονται από την στοματοφαρυγγική κοιλότητα και την μύτη πασχόντων. Γι' αυτό συνιστώνται τα αναγκαία προφυλακτικά μέτρα. Οι συστάσεις αυτές φυσικά και δεν περιλαμβάνουν εξαιρέσεις για λόγους θρησκευτικούς, μυστηριακούς ή μεταφυσικούς».

3. «“Χριστιανοταλιμπάν'' χαρακτήρισε όσους κοινωνούν ο Π. Πολάκης», Ο τίτλος βέβαια δεν είναι ακριβής ως προς το περιεχόμενο. Την ώρα που επιστήμονες εκφράζονται με σοβαρότητα και ψυχραιμία σχετικά με το ζήτημα του νέου κορωνοϊού και ειδικότερα με το αν αυτός μεταδίδεται από τη Θεία Κοινωνία, ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης καταφέρεται με αήθεις χαρακτηρισμούς απέναντι σε όσους συνεχίζουν να συμμετέχουν στα μυστήρια της Εκκλησίας.

Στο πλαίσιο συζήτησης στη Βουλή, ο κ. Πολάκης είπε: «Είδα τον παλαιό μου συμμαθητή και καθηγητή οικονομικών της Υγείας Ηλία Μόσιαλο να μασάει τα λόγια τα λόγια του για το εάν μεταδίδεται από μετάληψη ο κορονοϊός. Έλεος! Φοβάται μην του πουν κουβέντα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πολάκης. «Ειδικά τώρα μετά τον κακό και λάθος χειρισμό στην Πάτρα… Δεν μπορεί να σταματάμε συγκεντρώσεις όπως το καρναβάλι και από την άλλη στις εκκλησίες να αφήνουμε να πίνουν από το ίδιο από κουτάλι… Αυτό είναι χριστιανοταλιμπανισμός, βάλτε τον ΕΕΟΔΥ να βγάλει ανακοίνωση. Σοβαρευτείτε, δεν είναι θέμα μη μουτρώσουν οι ιερωμένοι, άλλες Εκκλησίες το έκαναν αυτό» συνέχισε ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Υγείας.

4. Ολόκληρο το κείμενο της ανακοίνωσης, καθώς και η ανακοίνωση της Μητρόπολης Κορέας, Οδηγίες για την προστασία εκ του κορωνοϊού (Μητρόπολη Κορέας). Instructions for protection against Coronavirus (Metropolis of South Korea) Posted on 4 Μαρτίου, 2020 by ierapostoli

Παραθέτουμε ακολούθως τις οδηγίες της Μητρόπολης Κορέας προς τους Ορθόδοξους πιστούς της Νότιας Κορέας για τον κορωναϊό. Ταυτόχρονα περιμένουμε τις αποφάσεις της Εκκλησίας της Ελλάδας και των τοπικών Μητροπόλεων σε Ελλάδα, Κύπρο και εξωτερικό, για τους ηλικιωμένους και με χρόνια νοσήματα συνανθρώπους μας που θα βρεθούν στους ναούς την περίοδο της Μεγάλης Σαρακοστής. Ένα μεγάλο μέρος του εκκλησιάσματος, των ιερέων και των μοναχών/μοναζουσών χρήζει προστασίας και προληπτικών μέτρων προκειμένου να αποφύγουν περιπέτειες με την υγεία τους και προς αυτήν την κατεύθυνση, χωρίς πανικό, πρέπει να ληφθούν κάποιες αποφάσεις ! Όσοι έχουν μεγάλα ζητήματα υγείας από διάφορα νοσήματα που έχουν εξασθενίσει το ανοσοποιητικό τους σύστημα, με καρδιά ή με τους πνεύμονες ή έχουν ταλαιπωρηθεί από την εποχική γρίπη , ας παραμείνουν στα σπίτια τους και ας παρακολουθήσουν τους Χαιρετισμούς και τις άλλες ακολουθίες της Εκκλησίας μας από το σπίτι/τηλεόραση ή από το ραδιόφωνο.

Η αναπάντεχη συμφορά με την εμφάνιση του θανατηφόρου κορωνοϊού στην Κίνα έπληξε τις τελευταίες μέρες, ως γνωστόν, και την πατρίδα μας (Νότια Κορέα).

Εκτός από την ιδιαίτερη προσευχή, που ήδη αναπέμπουμε σε κάθε Ιερή Ακολουθία της Εκκλησίας μας, με την οποία παρακαλούμε τον Κύριο για τα θύματα εκ του κορωνοϊού, για τους οικείους τους, αλλά και για την προστασία της υγείας όλων των ανθρώπων εκ του μεγάλου αυτού κινδύνου, θα πρέπει να λάβουμε ορισμένα μέτρα ασφαλείας, σύμφωνα και με τις οδηγίες του αρμόδιου Υπουργείου Υγείας της Νότιας Κορέας.

Γι αυτό τον λόγο παρακαλούμε όλους τους πιστούς να ακολουθήσουν τις κάτωθι οδηγίες μέχρι την λήξη του προβλήματος:

• Κατά την διάρκεια της θείας Λατρείας στους Ιερούς Ναούς μας όλοι οι πιστοί θα φορούν μάσκες.

• Πριν την είσοδό τους στον ναό θα απολυμαίνουν τα χέρια τους με απολυμαντικό που υπάρχει στην είσοδο του ναού.

• Δεν θα χαιρετούν κανέναν με χειραψία.

• Δεν θα φιλούν το χέρι των κληρικών.

• Δεν θα φιλούν τις εικόνες αλλά θα τις προσκυνούν τιμητικά με υπόκλιση.

• Δεν θα χρησιμοποιούν τα λειτουργικά βιβλία κατά την ώρα της προσευχής.

• Το Αντίδωρον θα το λαμβάνουν όχι από τον λειτουργό, αλλά μόνοι τους κατά την έξοδό τους από τον ναό.

• Δεν θα παρατίθεται το κοινό γεύμα αγάπης μετά την θ. Λειτουργία της Κυριακής.

• Δεν θα γίνονται οι διάφορες συναντήσεις πιστών και κατηχουμένων.

Ευχόμενοι σύντομα να ξεπεραστεί η κρίση στην χώρα μας και σε παγκόσμιο επίπεδο, ας παρακαλούμε με ταπεινό φρόνημα και πνεύμα μετανοίας τον Φιλάνθρωπο Κύριό μας να δείξει το έλεός Του και να μας απαλλάξει από το σοβαρό αυτό πρόβλημα.

5. «Ζωή και θάνατος στο «σημείο μηδέν» του Έμπολα. Ένας ορθόδοξος ιερέας δίνει το παρόν», Η Δυτική Αφρική έζησε το φονικότερο ξέσπασμα του ιού Έμπολα στην ιστορία. Χιλιάδες άνθρωποι πέθαναν μόνο στη Σιέρα Λεόνε, εκεί όπου ένας Έλληνας, ο πατέρας Θέμης Αδαμόπουλος, ορκίστηκε να τα βάλει με τον αιμορραγικό πυρετό και να νικήσει. Και τα κατάφερε. Ο συναγερμός άργησε να ακουστεί στη Δύση και η λήξη του έφτασε, αφήνοντας πίσω σχεδόν 4.000 νεκρούς.

Ο πατέρας Θέμης, ο άνθρωπος που κάποτε ήταν ροκ σταρ και η ζωή του γίνεται ταινία, έμεινε κοντά στους ασθενείς και με κίνδυνο της ίδιας του της ζωής, ευαισθητοποίησε τον κόσμο πέρα από τα σύνορα της Σιέρα Λεόνε. Στο βίντεο που δημοσιεύτηκε στην Telegraph (βλ. παρακάτω), ο πατέρας Θέμης περιγράφει το θανατηφόρο πέρασμα του αόρατου εχθρού.

«Αυτή είναι μία περίοδος χωρίς οίκτο, όπου ο εχθρός είναι σιωπηλός, αόρατος, πιο θανατηφόρος. Αυτή τη στιγμή, δεν μπορεί να υπάρξει καμία ανακωχή, καμία θεραπεία στους τραυματίες. Αυτή τη φορά, ο εχθρός δεν είναι ένα παιδί στρατιώτης. Αυτή τη φορά, ο εχθρός είναι ένας ιός, ένας δολοφονικός ιός. Αυτή τη φορά ο εχθρός ονομάζεται Έμπολα».

Ο πατέρας Θέμης στέκεται έξω από ένα από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία της Αυστραλίας, όπου γιατροί και προσωπικό έχουν στη διάθεσή τους κάθε μέσο και φάρμακο, για να αντιμετωπίσουν και να χειριστούν όποιου είδους κατάσταση έρθει στα χέρια τους. Ακόμη και η μεταφορά ασθενούς με ελικόπτερο, είναι μέσα στο πρόγραμμα. Γιατροί, αναισθησιολόγοι, νοσοκόμες αμείβονται πολύ καλά και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ακόμα και σε όποιον δεν είναι σε καλή οικονομική κατάσταση.

Αντιθέτως, τα νοσοκομεία και οι κλινικές στην Αφρική είναι πάντα γεμάτα κόσμο και οι συνθήκες ακατάλληλες για νοσηλεία. Οι φτωχότεροι δεν λαμβάνουν τις ίδιες υπηρεσίες με τους πλούσιους, ενώ οι εξειδικευμένοι γιατροί είναι ελάχιστοι. Και πρόσφατα, χτυπηθήκαμε εντελώς ξαφνικά από τον ιό Έμπολα.

Η πόλη της Σιέρα Λεόνε είχε καλυφθεί από πτώματα... ο ιός βρισκόταν παντού. Ασθενείς βρίσκονταν σε κάθε γωνιά της πόλης. Ο πατέρας Θέμης τους έδινε θάρρος, λέγοντάς τους να μην φοβούνται, ενώ και ο ίδιος έθετε εαυτόν σε συνεχή κίνδυνο, να νοσήσει, ερχόμενος σε επαφή μαζί τους.

Στο τέλος της ημέρας, ο οδηγός του ασθενοφόρου μεταφέρει στο νοσοκομείο τον τελευταίο ασθενή της ημέρας. Ενημερώνεται όμως, ότι δεν είναι δυνατόν να τον δεχτεί το νοσοκομείο, αφού ο αριθμός των 50 που μπορούσε να περιθάλψει, έχει ήδη υπερβεί κατά πολύ το προβλεπόμενο. Ήδη, στο νοσοκομείο νοσηλεύονται 85 ασθενείς. Είναι αδύναμη, κάνει εμετό, πρέπει να μπει μέσα... Αν δεν μπει, δεν θα τα καταφέρει...

Το 17χρονο κορίτσι που δεν μπορούσε να νοσηλευτεί στο νοσοκομείο, πέθανε το επόμενο πρωί στο σπίτι του.

Τους επόμενους 3-4 μήνες, η κατάσταση θα γίνει χειρότερη. Οι τραυματιοφορείς δεν μπορούν να κάνουν κάτι περισσότερο, από όσα κάνουν.

«Ο ιός χτύπησε τη Σιέρα Λεόνε στην αρχή. Οι άνθρωποι είχαν άγνοια για το τι ήταν ο ιός, δεν ήξεραν τι είναι. Πολλοί γιατροί είχαν νοσήσει και πέθαναν από τον ιό. Περίπου 500 γιατροί και νοσηλευτές έχασαν τη ζωή τους από τον Έμπολα στη Δυτική Αφρική. Δυστυχώς, η διεθνής κοινότητα δεν πήρε την κατάσταση σοβαρά. Μόνο οι Γιατροί χωρίς Σύνορα καταλάβαιναν τη σοβαρότητα του προβλήματος. Πτώματα εγκαταλείπονταν στη μέση του δρόμου ή μέσα στα σπίτια. Κάποιοι εγκατέλειψαν τις θέσεις τους κι έφυγαν για την πατρίδα τους, αφεθήκαμε με ένα σκελετωμένο σύστημα υγείας», λέει ο πατέρας Θέμης.

«Μόνο οι λειτουργίες της Εκκλησίας επιτρέπονταν και αυτές για λίγες ώρες την ημέρα. Όλες οι άλλες δημόσιες συγκεντρώσεις και δραστηριότητες είχαν απαγορευτεί. Τα πάντα είχαν κλείσει. Τότε άρχισε η διεθνής κοινότητα να βλέπει τη σοβαρότητα της κατάστασης κι άρχισε να στέλνει βοήθεια σε φάρμακα και άλλα αντικείμενα προστασίας, όπως γάντια, μάσκες και αντισηπτικά».

«Ένας από τους μεγαλύτερους στόχους μας τώρα, είναι να φροντίσουμε τα παιδιά, που έχασαν τη ζωή τους από τον Έμπολα. Προσπαθούμε να χτίσουμε δύο μεγάλα ορφανοτροφεία, που θα προσφέρουν σε παιδιά ηλικίας 3 - 16 ετών, φαγητό, μόρφωση και στέγη», λέει ο πατέρας, ευχαριστώντας άπαντες και δη τους Έλληνες: «Μας βοηθήσατε να νικήσουμε τον Έμπολα και τον νικήσαμε»

by Αέναη επΑνάσταση | Sophia-Ntrekou.gr

Το βίντεο είναι στα αγγλικά...



2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Έρευνα σχετική με το άρθρο υπάρχει από το 1967, και δικαιώνει το άρθρο πλήρως!

All studies concluded that the risk of spreading disease cannot be excluded but is extremely low.19

B. Hobbs, J. Knowlden, A. White
Experiments on the communion cup
J Hyg (Lond), 65 (1967), pp. 37-48

In conclusion, there is experimental evidence suggesting that sharing a communion cup contaminates the wine and cup. However, there has
n e v e r been a documented case of illness caused by sharing a chalice reported in the literature.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1201971213001872?fbclid=IwAR1Znwmn21MFBukT_FFemJrzomoe6VOcVvIkjl6vJcScJf3w05BIiXqgUfA

Sophia Drekou είπε...

Ευχαριστώ πολύ Σάββα...