Η διαδρομή για ταξίδι από Ουρανούπολη προς την κορυφή Αγίου Όρους τον Άθω, της Μεταμορφώσεως και ο Χάρτης (videos αφιέρωμα)

5 Αυγούστου, Άθως: η Παραμονή Μεταμόρφωσης
του Σωτήρος Χριστού και το ταξίδι ξεκινά από την
Ουρανούπολη για τη κορυφή του Αγίου Όρους.

Το ταξίδι ξεκινά από την Ουρανούπολη
Νέα Σκήτη - Άθως (κορυφή)
Μήκος: 8982 μ.
Υψ. Ανάβαση: 2226 μ.
Υψ. Κατάβαση: 219 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2032 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 18 μ.

Google Maps

Το ταξίδι ξεκινά από την Ουρανούπολη, όπου παίρνουμε το καραβάκι. Με μια ενδιάμεση στάση στην Δάφνη και αλλαγή πλοιάριου, φτάνουμε στο λιμανάκι της σκήτης της Αγίας Άννας.

Από το σημείο που μας αφήνει το καραβάκι ανηφορίζουμε τα σκαλιά για την Νέα Σκήτη. Φτάνουμε γρήγορα στο κέντρο της και συνεχίζουμε τα ανηφορικά σκαλοπάτια. Στα τελευταία σπίτια συναντάμε διασταύρωση. Αριστερά στρίβει για τη μονή του Αγίου Παύλου.

Για την Σκήτη της Αγίας Άννας εμείς στρίβουμε δεξιά (νότια). Το μονοπάτι τραβερσάρει την πλαγιά, περνάει από όμορφο κτισμένο υπόστεγο και σιγά-σιγά μετατρέπεται σε καλντερίμι που να ανηφορίζει θυμίζοντας τα μονοπάτια στα Ζαγώρια και το Πήλιο.

Σε λίγο συναντάμε τα πρώτα σπίτια της Αγ. Άννας και ακολουθώντας τον τσιμεντένιο δρόμο καταλήγουμε στο Κυριακό της Σκήτης όπου μπορούμε να ξεκουραστούμε ή και να κοιμηθούμε αν είναι αργά.

Από το Κυριακό ξεκινάει το πιο ανηφορικό και απότομο κομμάτι της διαδρομής. Στην αρχή τσιμεντένια σκαλιά (περίπου 1500) μας οδηγούν μέσα από σάρες πιο ψηλά σε δάσος. Συνεχίζουμε την ανηφορική πορεία περνάμε υπόστεγο με πηγάδι χωρίς νερό, μια διασταύρωση για αγίασμα όπως μαρτυράει η τοποθετημένη πινακίδα και καταλήγουμε επιτέλους σε τραβέρσα που μας οδηγεί σε μπαλκόνι με ξύλινο σταυρό. Η θέα από εδώ είναι απλά ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ.

Συνεχίζουμε το τραβερσαροτό μονοπάτι προσπερνάμε τη διασταύρωση για Κατουνάκια και καταλήγουμε στη θέση Σταυρός. (1 ώρα από Αγ. Άννα).

Είναι ένα κομβικό σημείο γιατί εδώ καταλήγουμε όλα τα μονοπάτια που οδηγούν στην κορυφή ενώ υπάρχει και βρύση με νερό (για να τρέξει πρέπει να την αφήσουμε τουλάχιστον 5 λεπτά ανοικτή). Με βόρεια κατεύθυνση αρχίζουμε πάλι να ανηφορίζουμε, περνάμε από πολύ όμορφο δάσος με καστανιές, για να καταλήξουμε στη Παναγιά, εκκλησία με χώρο που χρησιμεύει ως καταφύγιο. (2,5 ώρες από Σταυρό).

Στην Παναγία υπάρχει και πηγάδι που γεμίζει με νερό βροχής από τη στέγη που μάλλον δεν είναι πόσιμο αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πλύσιμο και μαγείρεμα. Σε γυμνό πια τοπίο παίρνουμε το μονοπάτι για την κορυφή που βρίσκεται ακριβώς από πάνω μας. Το μονοπάτι είναι ευδιάκριτο χτισμένο σε πολλά σημεία ενώ σε πολλές στροφές σιδερένιες βέργες το οριοθετούν.

Δείτε: Μεταμορφώσεως: η θεολογία, ερμηνεία εικόνας και τα έθιμα

Σε 1,5 ώρα από την Παναγιά καταλήγουμε στην εντυπωσιακή κορυφή (2033 μ.) με τον μεγάλο σιδερένιο σταυρό και την Εκκλησία της Μεταμόρφωσης που μπορεί να χρησιμεύσει και σαν καταφύγιο ανάγκης.

Βιντεο/αφιέρωμα στην αγρυπνία της Μεταμορφώσεως

Άγιο Όρος: Πτήση με Drone προς την
κορυφή του όρους Άθωνα στα 2033 μ.

Αύγουστος 2014 από την Ουρανούπολη στην κορυφή
του Άθω, για την αγρυπνία της Μεταμορφώσεως.

Ανεβαίνοντας τον Άθω [Hiking on Athos Mountain]

Amazing Drone fly Box Mount Athos
Άγιο Όρος - Περιβόλι της Παναγίας

Ακολουθία στο εκκλησάκι της Μεταμόρφωσης του
Σωτήρος που βρίσκεται στην κορυφή του Άθωνα