Για να παραμείνει στο Χρόνο ο Απόστολος Παύλος ως συνεχιστής του Έργου Του - Ν. Λυγερός (videos)

Ο Απόστολος Παύλος. (Encre de Chine sur papier ancien) Ν. Λυγερός
icon: 15802 - Ο Απόστολος Παύλος. 
Ν. Λυγερός July 1, 2014 Drawings

Η πηγή

Έχει μια σειρά η Βίβλος, βλέπετε ότι οι Πράξεις των Αποστόλων έρχονται μετά τα Ευαγγέλια. Που είναι λογικό, βέβαια, και μετά θα έρθει ο Απόστολος Παύλος, αλλά στις Πράξεις συγκεκριμένα μαθαίνουμε ότι πρέπει να λέμε το Πάτερ Ημών και νομίζουμε ότι αυτή η προσευχή είναι σαν όλες τις άλλες. Δεν είναι σαν όλες τις άλλες, οι άλλες είναι πιο μελετημένες σε σχέση με τη συνέχεια της εκκλησίας. Αυτό είναι η πηγή. Η πηγή παραμένει.

Ο Απόστολος Πέτρος, ο Απόστολος Παύλος και η μη Περιτομή

Peter & Paul, by Elena Murariu
Peter & Paul, by Elena Murariu

Ο Μωσαϊκός νόμος, διέταζε την περιτομή των αρσενικών παιδιών (Έξοδ. ΙΒ' 43-49), (Γεν. ΙΖ' 9-19), η οποία γινόταν κατά την ογδόη ημέρα από αυτή της γέννησης του παιδιού (Λευιτ. ΙΓ' 3). Η τελετή αυτή έπαιρνε μέρος μέσα σε κτίριο της Συναγωγής, το πρωί, παρουσία δέκα τουλάχιστον προσώπων. 

Ο Βυζαντινός Ναός Οσίου Δαυίδ εν Θεσσαλονίκη ή Μονή Λατόμου, Μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO (Video)


Ο Όσιος Δαβίδ ήταν από τη Θεσσαλονίκη και έζησε στα 
χρόνια του αυτοκράτορα Ιουστινιανού του ΙΑ’ (527 – 565 μ.Χ.).

Η ζωή του ήταν μια συνεχής φιλανθρωπία και εργασία για την πίστη του Χριστού. Όταν ήλθε η κατάλληλη ώρα, ο Δαβίδ μοίρασε τα υπάρχοντα του στους φτωχούς και έγινε αναχωρητής. Για τρία ολόκληρα χρόνια, κατοικούσε επάνω σ’ ένα δένδρο

Ο κλήδονας στο Βυζάντιο με το έθιμο τ' Αϊ-Γιαννιού που ανέρχεται στους βυζαντινούς χρόνους και ήταν απαγορευμένο


Ο κλήδονας στο Βυζάντιο
της Σοφίας Ντρέκου

Η πρώτη γραπτή περιγραφή του εθίμου του Κλήδονα, ανέρχεται στους βυζαντινούς χρόνους. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο «Βυζαντινών βίος και πολιτισμός», του βυζαντινολόγου και μέλους της Ακαδημίας Αθηνών Φαίδωνα Κουκουλέ, στο κεφάλαιο για το 12ο αιώνα (τόμος Α2, σ. 170, Αθήνα, 1948), την παραμονή του Αγίου Ιωάννη, οι άνθρωποι συναθροίζονταν σε κάποιο σπίτι ή στη γειτονιά, όπου γινόταν τραπέζι σαν να επρόκειτο για γαμήλιο δείπνο. Εκεί παρευρισκόταν κάποιο νεαρό κορίτσι ντυμένο νύφη

Ο Νίκος Λυγερός για τον Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο & Βαπτιστή από τον Χριστό του Verrocchio στον άγγελο του Leonardo da Vinci

Andrea del Verrocchio, Leonardo da Vinci - Baptism of Christ 1475 Πίνακας των Αντρέα ντελ Βερρόκκιο και Λεονάρντο ντα Βίντσι
Andrea del Verrocchio, Leonardo da Vinci - Baptism of Christ 1475
Πίνακας των Αντρέα ντελ Βερρόκκιο και Λεονάρντο ντα Βίντσι

Ποτέ μην ξεχνάς τον Ιωάννη τον
Βαπτιστή και τον Θάνατό του

Έρευνα, επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Ο θάνατος του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή
προκάλεσε την αρχή του Έργου
και ο θάνατος του Χριστού
έγινε το κλειδί του Μεσσία είναι η αρχή 
έτσι βλέπουμε την έναρξη  της αλλαγής κύκλου

Λέλα Καραγιάννη: ο βαθμός του ταξίαρχου επί τιμή, απενεμήθη στην ηρωίδα της Αντίστασης


Γράφει η Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)

Αναρτήθηκε στη Διαύγεια 
το Προεδρικό Διάταγμα 
για την απονομή του βαθμού 
του Ταξιάρχου επί τιμή 
στην Λέλα Καραγιάννη.

Δείτε την απαγορευμένη ταινία 1922 του Νίκου Κούνδουρου του 1978 για την καταστροφή της Σμύρνης με ελληνικούς υπότιτλους


Κριτική, επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

22 Φεβρουαρίου 2017 έφυγε ο Νίκος Κούνδουρος σε ηλικία 90 ετών, ένας από τους κορυφαίους Έλληνες Σκηνοθέτες και σεναριογράφους, θεωρούμενος ευρέως ως μία από τις σπουδαιότερες μορφές του ελληνικού κινηματογράφου. Σκηνοθέτησε την απαγορευμένη ταινία «1922» (1978) για την καταστροφή της Σμύρνης. 

Η Συμφωνία Πρεσπών 17 Ιουνίου 2018 ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ (Video)


17 Ιουνίου 2018 υπογράφτηκε η Συμφωνία των Πρεσπών. Αν δεν είχαμε κάνει τα συλλαλητήρια, η Μακεδονία θα πήγαινε άκλαυτη. Κατάφεραν να ανορθώσουν το ηθικό του κόσμου και να τους θυμίζουν ότι δώσαμε έναν αγώνα.

Δείτε πως έγινε Χριστιανός Ορθόδοξος ο ηθοποιός Τζόναθαν Τσάκσον καθώς διηγείται το ταξίδι του προς την Ορθοδοξία (Videos)


Σοφία Ντρέκου

Ο Τζόναθαν Τζάκσον είναι ο πρωταγωνιστής της ταινίας «Ιωσήφ ο Ησυχαστής» (Elder Joseph the hesychast). Είναι το δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ που αναφέρεται στη ζωή του Αγιορείτη ασκητή, Γέροντα Ιωσήφ του Ησυχαστή. (την βλέπετε ολόκληρη ΕΔΩ)

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη-ομολογία κι άλλο τόσο ενδιαφέρουσα προσέγγιση στην τέχνη της υποκριτικής.

ΓΙΑΤΙ ΛΕΜΕ: Ό,τι γράφει δεν ξεγράφει και ο γέγραφα, γέγραφα - Η γλώσσα του μέλι στάζει - Απ’ τα κόκαλα βγαλμένη - Πιες ξύδι


«Ό,τι γράφει δεν ξεγράφει» 
«Ο γέγραφα, γέγραφα»

Η προέλευση της φράσης είναι κάπως περίεργη με τη σημερινή της σημασία. Ήταν η εποχή, που ο Πόντιος Πιλάτος είχε παραδώσει στους Αρχιερείς τον Ιησού Χριστό, για να σταυρωθεί.

Κινηματογράφος: η γέννηση της έβδομης τέχνης (video)

the-history-of-the-cinema-gennisi-evdomi-texni

«Για να παραμείνει ο Κινηματογράφος ζωντανός
θα πρέπει να επινοεί τα πάντα από την αρχή»
Ζαν Ρενουάρ, Γάλλος σκηνοθέτης κινηματογράφου

Ο Κινηματογράφος
μας βάζει σε σκέψεις 
για το πώς σκεφτόμαστε 
τον κόσμο γιατί 

Λόγος εις την Πεντηκοστή - Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος (ανάλυση)

Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος Grigorie-Theologos

Λόγος μα' εις την Πεντηκοστή

Επιμέλεια Στυλιανός Γ. Παπαδόπουλος (1933-2012)
θεολόγος, καθηγητής πανεπιστημίου
και εκκλησιαστικός συγγραφέας.

Μιλάει ο Γρηγόριος ο Θεολόγος
μτφρ. Διονύσιος Κακαλέτρης,
εκδ. Αποστολική Διακονία, Αθήνα 1991.

Ψυχοσάββατο: Αυτή είναι η αιώνιος ζωή. Όταν σε θυμάται ο Θεός

Orphan on mother's grave Ο Σέρβος Ρεαλιστής ζωγράφος Ούρος Πρέντιτς (Uroš Predić 1857-1953)
«Ορφανό στον τάφο της μητέρας», 1888. Orphan on mother's grave
Ο Σέρβος Ρεαλιστής ζωγράφος Ούρος Πρέντιτς (Uroš Predić 1857-1953) είναι
πιο γνωστός για τα πρώτα του έργα, που απεικονίζουν απλούς ανθρώπους.

Αυτή είναι η αιώνιος ζωή... (π. Λίβυος

Ψυχοσάββατο και σκέφτηκα να πούμε λίγα πράγματα για αυτή την περίφημη «μετά θάνατον ζωή». Σίγουρα για να μιλήσω γι' αυτά τα θέματα θα ήταν σωστό να χρησιμοποιήσω αγιογραφικά και πατερικά χωρία, ορολογίες και έννοιες. Όμως αυτά δεν είναι για το facebook και θα βαρύνει πολύ το κλίμα. Γι’ αυτό θα σας πω την ουσία της Ορθόδοξης Χριστιανικής διδασκαλίας περί του θέματος, αποφεύγοντας βαριές έννοιες και αναλύσεις.

Ελληνοτουρκική ανταλλαγή πληθυσμών το 1923 και το δράμα των προσφύγων της Μικρασιατικής Καταστροφής (videos) Τοποστρατηγική προσέγγιση

Αντίσκηνα Προσφύγων έξω από το Θησείο στα 1922
Καταυλισμός από το National Geographic, Νοέμβριος 1925

Περί ανταλλαγής πληθυσμών το δράμα των προσφύγων
Τοποστρατηγική και γεωπολιτική προσέγγιση
της Μικρασιατικής Καταστροφής

Έρευνα Σοφία Ντρέκου Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)

Κατά το Διεθνές Δίκαιο ανταλλαγή πληθυσμών νοείται η δια «συμβάσεως» υποχρεωτική ή ελεύθερη (εκούσια ή ακούσια) μετανάστευση υπηκόων, που ανήκουν σε φυλετικές (εθνικές), θρησκευτικές ή γλωσσικές μειονότητες από το ένα κράτος σε άλλο (ως επί το πλείστον όμορο). Η ανταλλαγή ακόμη και όταν εμφανίζεται ως εκούσια κατά βάθος δεν είναι παρά ένας καθ’ όλα «ωραιοποιημένος» βίαιος εκπατρισμός.

Η σφαγή στο Κοντομαρί Χανίων από τους Γερμανούς - Φωτογραφίες από τα γερμανικά στρατιωτικά αρχεία & Video


Αφιέρωμα στη μνήμη των εκτελεσθέντων ηρώων στις
2 Ιουνίου του 1943 στο Κοντομαρί των Χανίων Κρήτης

Αρθρογράφος - Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)


Η εκτέλεση αμάχων, οι καταστροφές ολόκληρων χωριών, και κάθε είδους εγκλήματα ήταν η απάντηση των γερμανών κατακτητών στο ασκλάβωτο πνεύμα των Κρητών Αγωνιστών που δεν σταμάτησαν στιγμή να μάχονται για την λευτεριά του τόπου...!!!