Πολιτικές του ψυχαναλυτή: Η φροϋδική πολιτική τοποθέτηση σήμερα


Η φροϋδική πολιτική τοποθέτηση σήμερα
του Ρεζινάλντ Μπλανσέ, 4 Απριλίου 2017
Επιμέλεια, τονισμοί: Σοφία Ντρέκου

Lacan Quotidien N° 645 – 29 mars 2017

«Αν μόνο καταφέρναμε να συρρικνώσουμε σε μια μειοψηφία την τρέχουσα εχθρική προς τον πολιτισμό πλειοψηφία, θα είχαμε πετύχει πολλά, ίσως όλα όσα θα ήταν δυνατόν να πετύχουμε».

Sigmund Freud, «Το μέλλον μιας αυταπάτης»

Κωστής Παλαμάς: Χαιρετισμός αναστάσιμος στις Μυροφόρες Θυγατέρες της Σιών (Αέναη επΑνάσταση)


Ο Παλαμάς στο ποίημά του «Θυγατέρες της Σιών» το 1889 από την ποιητική συλλογή «Η ασάλευτη ζωή (δημοσιεύτηκε το 1904)», εμπνέεται από το Κατά Μάρκον Ευαγγέλιο και γράφει για τις Μυροφόρες (εορτάζουν Κυριακή των Μυροφόρων 3η από του Πάσχα), την Μαγδαληνή, την Μαρία, μητέρα του Ιακώβου και του Ιωσή και την Σαλώμη, για όσα έζησαν και άκουσαν... «μακρόθεν θεωρούσαι» έγιναν μάρτυρες όλων των περιστατικών που αναφέρονται στην Σταύρωση και την Ανάσταση του Ιησού.

Όταν ξέρεις ελληνικά, ξέρεις την ιστορία του τόπου 🌍 η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ για την οικουμενική ελληνική γλώσσα (video)


Προσωπικότητα που ακτινοβολεί, με έντονο ταπεραμέντο και τον ενθουσιασμό έφηβου είναι στα 92 της χρόνια η ακαδημαϊκός, Βυζαντινολόγος, Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ. Ακούγοντας κάποιος με προσοχή τη διακεκριμένη Ελληνίδα καθηγήτρια, δεν μπορεί παρά να φέρει στον νου του τους στίχους του Κύπριου ποιητή, Κώστα Μόντη:

Σέριφος 1916 το χρονικό της αιματηρής απεργίας που καθιέρωσε το 8ωρο στην Ελλάδα

Μεγάλo Λιβάδι, Σέριφος. Μεταλλωρύχοι ποζάρουν
μπροστά σε στοά στο -τότε- μεταλλείο
Εργασία, Έρευνα, Επιμέλεια,
Σοφία Ντρέκου Αρθρογράφο

Το σύνθημα «8 ώρες εργασία, 8 ώρες ελεύθερος χρόνος, 8 ώρες ανάπαυση» έγινε σημαία των Προοδευτικών και βασική διεκδίκηση των εργατών σε όλη τη χώρα. Το κίνημα είχε τις ρίζες του στην Ισπανία του 17ου αιώνα, αλλά και στην βρετανική Βιομηχανική Επανάσταση.

Η αιματηρή απεργία – Σέριφος, 
21 Αυγούστου 1916 ~ video ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ

Λάκης Σάντας, ο αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης, μαζί με τον Γλέζο κατέβασαν τη χιτλερική σημαία από την Ακρόπολη (αφιέρωμα)


Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)


Ο Λάκης Σάντας, η εμβληματική μορφή της Εθνικής Αντίστασης. Μαζί με τον φίλο του Μανώλη Γλέζο κατέβασαν τη χιτλερική σημαία από την Ακρόπολη τη νύχτα της 30ής προς 31 Μαΐου 1941, στην αντιστασιακή ενέργεια των υπόδουλων Ελλήνων από την γερμανική κατοχή. Πέθανε στην Αθήνα στις 30 Απριλίου 2011.

Η ψηλάφησις του Αποστόλου Θωμά, ανάλυση και ερμηνεία της εικόνας ~ π. Κων. Στρατηγόπουλος (video)


π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος
Η ψηλάφησις του Αποστόλου Θωμά

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία του πρωτοπρεσβυτέρου Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου, από την ιστοσελίδα floga.gr, στα πλαίσια των μαθημάτων αγιογραφίας των Αγίων εικόνων της Ορθοδοξίας μας, που έγινε την Παρασκευή 24-02-2006.

Προαιώνια ασπίδα στις επιδημίες η θρησκευτική πίστη


Ο δημοσιογράφος (Σταύρος Τζίμας) συζητά με τρεις, εξειδικευμένους καθηγητές της Θεολογικής του ΑΠΘ, για την αντιμετώπιση των πανδημιών στις τρεις μονοθεϊστικές θρησκείες: Πέτρος Βασιλειάδης (χριστιανισμός), Αγγελική Ζιάκα (Ισλάμ) και Τιμολέων Γαλάνης (ιουδαϊσμός). Ο πρώτος Ομότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ οι άλλοι δύο ενεργοί Καθηγητές.

Η Δημοπρασία των Ψυχών 🎞️ Auction of Souls 🎞️ η ταινία για την Αρμενική Γενοκτονία (video)

the American film Auction of Souls (1919) aka Ravished Armenia
φώτο από commons.wikimedia

Η 24η Απριλίου έχει ανακηρυχθεί ως η Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Αρμενίων. Την ημέρα αυτή τιμάται η μνήμη 1,5 εκατομμυρίου Αρμενίων που σφαγιάστηκαν ή εξαναγκάσθηκαν σε θάνατο από λιμό και σωματική εξάντληση, καθώς και όσων βιάστηκαν και βασανίστηκαν κατόπιν εντολών του τουρκικού κράτους το 1915.

Ο Άγιος Γεώργιος σκοτώνει τον δράκο της ψυχής μου

Gustave Moreau, Saint George and the Dragon c.1869
εικ. Gustave Moreau, Saint George and the Dragon c.1869

Κάθε δράκος γεννά και έναν Άγιο Γεώργιο 
που θα σκοτώσει τον δράκο.

Ο Άγιος Γεώργιος σκοτώνει τον δράκο
των αρχέτυπων συμβόλων της ψυχής μου

Ο δράκος της ψυχής μου...

Μουσικό ευχαριστώ 𝄞 σε γιατρούς και νοσηλευτές με Χατζιδάκι και Θεοδωράκη (video) 𝄞 ♫


Πολλές φορές λέγαμε με τον Χατζιδάκι ποια θα ήταν η θέση μας αν τύχαινε να γεννηθούμε Αμερικανοί, μια που πότε ο ένας και πότε ο άλλος βιώναμε τη μιζέρια, τη στενοκεφαλιά και τα κόμπλεξ που μας συνόδευαν σε όλη μας τη ζωή. Όμως, απ' την άλλη μεριά, θα κάναμε ό,τι κάναμε αν δεν είμαστε Έλληνες; Ιδού το ερώτημα! Μίκης Θεοδωράκης 

Ποιος είναι ο λοιμωξιολόγος κ. Σωτήρης Τσιόδρας; (Αφιέρωμα και βίντεο) Κορωνοϊός

 
Ο λοιμωξιολόγος κ. Σωτήρης Τσιόδρας, για τους ξένους, 
γίνεται το σύμβολο μιας άλλης Ελλάδας, μιας Ελλάδας-υπόδειγμα.

της Σοφίας Ντρέκου, Αέναη επΑνάσταση

Οι Αγίες πέντε Παρθένες της Αργυρούπολης Ρεθύμνου (ιστορική μελέτη) το μαρτύριο, οι τάφοι και τα ασκητήριά τους † 330 μ.Χ.

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Οι αγίες Πέντε Παρθένες της Αργυρούπολης Ρεθύμνου († 330 μ.Χ.)
προδόθηκαν και σφαγιάστηκαν από τον ίδιο τον πνευματικό τους.

• ΕΙΣΑΓΩΓΗ
• Παλαιές μαρτυρίες για τις οσίες Πέντε Παρθένες
• Το μαρτύριο και η εποχή των οσίων
• Ο ποιμενικός χαρακτήρας της εορτής
• Τα ονόματα των οσίων και η ταύτισή τους με τις

Ανάσταση στα μπαλκόνια με λαμπάδες και κόκκινα αυγά ~ video αφιέρωμα σε μοναδικές μέρες


«Συγχωρήσωμεν πάντα τῇ Ἀναστάσει
καί οὕτω βοήσωμεν: Χριστός ἀνέστη ἐκ νεκρῶν».

Χριστός Ανέστη στα Μπαλκόνια
Επιμέλεια, συλλογή Σοφία Ντρέκου

Χαραγμένος στις μνήμες όλων θα παραμείνει ο φετινός εορτασμός της Αναστάσεως του Θεανθρώπου λόγω κορωνοϊού, την ώρα που η χώρα μετρά 3 επιπλέον θανάτους τις τελευταίες ώρες. 

Πάσχα παιδιών Πάσχα




Πάσχα παιδιών Πάσχα
αγάπη λαμπερή
μεγάλοι και μικροί
γιατί έχουμε Λαμπρή.

ΑΝΑΣΤΑΣΗ και ΠΑΣΧΑ 2020 Κεκλεισμένων των θυρών. ΧΡΙΣΤΌΣ ΑΝΈΣΤΗ Τελετή Αγίου Φωτός στον Πανάγιο Τάφο, Ιεροσόλυμα


Πάσχα 2020 Κεκλεισμένων των θυρών

Στο πρώτο μας Πάσχα «κεκλεισμένων των θυρών», Σε θυμηθήκαμε αμέσως, Κύριε. Θυμηθήκαμε τα παραπονεμένα Σου λόγια: «Πάντες σκορπισθήσεσθε, εμέ λιπόντες». Για πρώτη φορά Σε προσέξαμε να διαβαίνεις τον τραχύ σου δρόμο μόνος. Και μόνος να πίνεις, σταλαματιά-σταλαματιά, και το ποτήριον του Πάθους Σου, από τον χείμαρρο των Κέδρων μέχρι τον φριχτό Γολγοθά.

Τα Πάθη, ο Επιτάφιος Θρήνος και ο Ενταφιασμός ✟ η Ταφή του Χριστού σε ερμηνεία και ανάλυση των βυζαντινών εικόνων του Φώτη Κόντογλου

*οι εικόνες είναι έργα του Φώτη Κόντογλου 
«Η Αποκαθήλωσις, Εικών επί ξύλου ευρισκομένη 
εν τω ιερώ ναώ Κοιμήσεως της Θεοτόκου εις 
Μοναστηράκι Αθηνών, Έτους 1932»
(ΕΚΦΡΑΣΙΣ, ΤΟΜΟΣ Β' - ΠΙΝΑΚΕΣ - ΠΙΝΑΞ 168)

*«Η Σταύρωσις - Σχέδιον δια την Αγιογράφησιν 
της βόρειας καμάρας του ιερού ναού Αγίου 
Νικολάου Κάτω Πατησίων – Δια χειρός 
Φωτίου Κόντογλου έτους απξβ +1962» από: 

Η στέρηση μιας γιορτής μπορεί να χτίσει το ουσιαστικό της νόημα - Χρήστος Γιανναράς (video)


O καθ. φιλοσοφίας Χρήστος Γιανναράς μιλά για την στέρηση
της εορτής του Πάσχα λόγω κορωναϊού Covid-19 (video)

O Χρήστος Γιανναράς καθηγητής φιλοσοφίας - συγγραφέας μιλά στον FM100 για το φετινό Πάσχα (Μ. Τετάρτη 15-04-2020), σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο Βασίλη Κοντογουλίδη.

«Πρωτόγνωρη εμπειρία το φετινό Πάσχα, όλα όμως μπορεί να έχουν μια θετική πλευρά.

Η Τελετή Αφής του ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ στα Ιεροσόλυμα Κεκλεισμένων των Θυρών (video αφιέρωμα 2020)


Ανάσταση 2020 στον Πανάγιο Τάφο

Η πρωτόγνωρη Τελετή του Αγίου Φωτός 
18 Απριλίου 2020 στον Πανάγιο Τάφο 
στα Ιεροσόλυμα Κεκλεισμένων των Θυρών

Αλαβάνος: Γιατί τάχθηκα υπέρ της περιφοράς του Επιταφίου και της Ανάστασης (video)


Υπέρ της περιφοράς του Επιταφίου τάσσεται ο Αλέκος Αλαβάνος ΚΑΙ αναλύει την άποψή του για το ότι η περιφορά του Επιταφίου θα μπορούσε να γίνει.

Ο Νικηφόρος Βρεττάκος για την Μεγάλη Παρασκευή και την σημασία της (video)


Νικηφόρος Βρεττάκος: «Κάθε Μεγάλη Παρασκευή συμμετέχω στο θείο δράμα, που το βλέπω σαν το καθολικό δράμα της ίδιας της ανθρωπότητας. Ο Ιησούς αντιπροσωπεύει όλους όσοι πόνεσαν: τους μάρτυρες, τους αδικημένους, τους πεφορτισμένους. 

Ο Άγιος Παΐσιος για την Μεγάλη εβδομάδα, τα Πάθη του Χριστού, την Ανάσταση και το τελευταίο Πάσχα επί γης του αγίου Παΐσίου

paisios-pasxa

– Γέροντα, πώς μπορεί να ζήση κανείς πνευματικά τις γιορτές;

Η ιστορία του Σωτήρη Τσιόδρα για το Άγιον Όρος ★ Πριν 30 χρόνια, ένας μοναχός μού είχε πει... (video)


ΤΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Η ιστορία του Σωτήρη Τσιόδρα από το Άγιο Όρος: 
«Πριν 30 χρόνια, ένας μοναχός μού είχε πει…»

ΔΙΑΛΟΓΟΣ με την ΠΟΙΗΣΗ του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ την Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα στο ημερολόγιο ενός αθέατου Απριλίου


ΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ
ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ την Μεγάλη Εβδομάδα
και στο Πάσχα ενός αθέατου Απριλίου

Αφιέρωμα στο Πάσχα του Οδυσσέα Ελύτη

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)

Ο Οδυσσέας Ελύτης θα μας κάνει την έκπληξη, ανατρέποντας τα μέχρι τώρα παραδοσιακώς αποδεκτά. Συνηθίζουμε να γιορτάζουμε το Πάσχα ως νίκη της ζωής, επειδή ο Ιησούς «θανάτω θάνατον πατήσας» Ανέστη. Αλλά ο ποιητής δουλεύει με κάτι παραπλήσιο, πλην όμως όχι και τόσο ευχάριστο φαινομενικώς.

Το κτήνος και ο άγγελος σε μια «άλλη» Ελλάδα - Χρήστος Γιανναράς και Αργολίδος Νεκτάριος


Η επέλαση του COVID-19, πέρα ἀπό τήν ἀναστάτωση, τίς συμφορές καί τίς τραγωδίες πού δημιούργησε, ἔφερε στήν ἐπιφάνεια καί κάτι θετικό, ὅπως πολύ σωστά ἐπισημαίνει ὁ καθηγητής Χρῆστος Γιανναρᾶς σέ άρθρο του τήν Κυριακή τῆς 12ης Ἀπριλίου (σημ. βλ. παρακάτω). 

Φιλαργυρία, η βαριά αρρώστια της ψυχής ~ Φώτης Κόντογλου: Προτιμώ μ’ έναν φονιά παρά μ’ έναν τσιγγούνη

Trois compagnons (Three soldiers) (1912). Théophile-Alexandre  Steinlen (French/Swiss, 1859-1923)
Trois compagnons (Three soldiers) (1912). Théophile-Alexandre 
Steinlen (French/Swiss, 1859-1923) (εδώ κ εδώ)

«Ποιήσατε ὑμῖν βαλάντια μὴ παλαιούμενα, 
θησαυρὸν ανέκλειπτον έν τοῖς οὐρανοῖς, 
ό­που κλέπτης οὐκ ἐγγίζει» (Λουκ. ιβ', 33)

Για να υπάρχει Νυμφίος πρέπει να υπάρξει νύμφη. Ανέραστα τον Νυμφίο δεν γνωρίζεις

Jesus Christ with the crown of thorns - Artist of  Ukraine Serhei Vandalovskiy, Kiev
Jesus Christ with the crown of thorns - Artist of 
Ukraine Serhei Vandalovskiy, Kiev (Σεργκέι Βανταλόφσκι)

Ένα ελεγείο, μπορείς να διαφωνείς στο γενικό πλαίσιο «θρησκεία, θρησκευόμενος, άθρησκος και άθεος» όμως αυτό που θα πάρεις είναι απάντηση, δίνει ζωή και αν θες και απαντήσεις, χωρίς κραυγές άναρθρες, χωρίς το μανδύα του δογματικού.