Κατά τον Άγιο Αρσένιο τον Καππαδόκη (ανάδοχος του Αγίου Παϊσίου του αγιορείτου) ο ΨΑΛΜΟΣ 147ος (Επαίνει, Ιερουσαλήμ, τον Κύριον) διαβάζεται για να ημερέψει ο Θεός τα άγρια ζώα του βουνού, για να μην κάνουν κακό στους ανθρώπους και ζημιές στα σπαρτά.
1η Δημοσίευση και πηγή 5 Οκτωβρίου 2013 Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου Πληκτρολόγηση κειμένου για την Αέναη επΑνάσταση: Κυριάκος Δ. (Kyriakos Blues)
Φοιτητής: Εσείς οι Χριστιανοί αδιαφορείτε λίγο-πολύ για τα προβλήματα αυτής της ζωής. Συνέχεια μιλάτε για την αιώνια βασιλεία. Αιώνια βασιλεία εδώ, αιώνια βασιλεία εκεί, ενώ ο κόσμος έχει τόσα προβλήματα.
Ο γέροντας τον κοίταξε με το διαπεραστικό του βλέμμα και είπε:
Μην νομίζουμε ότι, όταν μιλάμε για Νηπτική Θεολογία, ότι είναι σε άλλους χρόνους και καιρούς. ΟΧΙ αγαπητοί μου αναγνώστες της «Αέναης επΑνάστασης»... είναι σήμερα. Η αναλυτική θεώρηση του Μητροπολίτη Ιεροθέου Βλάχου, παρουσιάζει την Νηπτική Θεολογία της Ορθοδοξίας, (την αποφεύγει συνήθως η δύση) μέσα από την σύγχρονη θεραπευτική και με ΕΜΠΡΑΚΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ενός Σύγχρονου θεραπευμένου ανθρώπου.
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος (Sophia Drekou, BSc in Psychology)
Το πιόνι ίσως να φαίνεται αναλώσιμο, όμως για τον αδαή, τον μπερδεύει, κοιτάζει πως να το διώξει να ανοίξει δρόμο, στα άλογα, στους αξιωματικούς, στους πύργους, στην βασίλισσα. Του διαφεύγει όμως ότι το πιόνι, για να πάμε και στον κοινωνικό επίπεδο, όπως και στο σκακιστικό, είναι αυτό που του βγάζει την βασίλισσα.
Αναμφίβολα και δικαίως κατέχει τον τίτλο ενός εκ των συγχρόνων σπουδαιοτέρων θεολόγων. Ο Αιδεσ. π. Γεώργιος Μεταλληνός, Ομότ. Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών είναι αποδεκτός και σεβαστός από τον επιστημονικό κόσμο παγκοσμίως για την σοφία, την κατάρτισή του και το περισπούδαστο έργο του.
fresco: "The School of Athens" by Raffaello Sanzio da Urbino
Wikimedia: Η Ακαδημία του Πλάτωνα (Σχολή των Αθηνών)
νωπογραφία στην «Αίθουσα της Υπογραφής» (Βατικανό)
όπως την ζωγράφισε το 1510 έως 1511
ο ζωγράφος Ραφαήλ Σάντσιο (1483 - 1520)
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
13 Μαΐου ΗΜΕΡΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΠΛΑΤΩΝΟΣ. Το 1908, την 13η Μαΐου, μετονομάστηκε η περιοχή σε Ακαδημία Πλάτωνος. Είναι τόπος ιστορικής μνήμης και παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς. Ένας τόπος όπου:
11 Ιουλίου του 1993 κοιμήθηκε ένας από τους χαρισματικότερους μοναχούς του 20ου αιώνα, ο Γέροντας Σωφρόνιος Σάχαρωφ του Έσσεξ.
Ακούστε αγαπητοί αναγνώστες, δύο βίντεο όπου ομιλεί ο ίδιος ο μακαριστός Θεόπτης γέρων Σωφρόνιος Σαχάρωφ στα Ελληνικά, όταν ήταν 96 ετών, ένα χρόνο δηλαδή πριν από την κοίμησή του!
Ο ΟΣΙΟΣ Σιλουανός ο Αθωνίτης είναι μία από τις μεγαλύτερες σύγχρονες φυσιογνωμίες του αγιορείτικου και γενικότερα του ορθοδόξου μοναχισμού. Γεννήθηκε το 1866 στη Ρωσία από γονείς ευσεβείς.
Η Κυριακή Προσευχή (Πάτερ Ημών) παραδόθηκε από τον ίδιο τον Κύριον Ιησού Χριστό (εξού και ο χαρακτηρισμός Κυριακή), στους μαθητές του, όπως αυτή αναφέρεται στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο στο κεφάλαιο 6.9-13, κατά το ακόλουθο δεκάστοιχο κείμενο.
Στα τέλη της δεκαετίας του '60 πολλά ροκ συγκροτήματα φλέρταραν με την κλασσική μουσική. Ένα από αυτά ήταν οι Deep Purple, οι πρωτεργάτες του σκληρού ροκ με το εμβληματικό τραγούδι «Smoke on the Water».
Η εμφάνιση του Αναστημένου Χριστού στη λίμνη της Τιβεριάδας του Ντούτσιο
ντι Μπουονινσένια το 1311. Duccio di Buoninsegna, Appearance on Lake Tiberias.
Εικόνα του Duccio di Buoninsegna (1311), που απεικονίζει τον Αναστημένο Χριστό να στέκεται στην όχθη της λίμνης της Τιβεριάδας και να απευθύνεται στους μαθητές μέσα στη βάρκα, με τον Πέτρο και τον Ιωάννη να ρίχνουν τα δίχτυα στη θάλασσα.
Η Ευαγγελική διήγηση της πρώτης θαυμαστής αλιείας στην Κυριακή Α΄ Λουκά φωτίζει την πνευματική κλήση των πρώτων Μαθητών και τον συμβολισμό του ψαρέματος ως μυσταγωγία. Από τη λίμνη Γεννησαρέτ ως τον ανθρώπινο ωκεανό, μια κίνηση πίστης, υπακοής και αποστολής.
Χρόνια πριν, το 1962 έγραψε η Διδώ Σωτηρίου στα «Ματωμένα Χώματα»: «Πήγαμε στο νεκροταφείο. Ούτε σπιθαμή να σταθείς. Είχανε προλάβει άλλοι, πριν από μας, και πήρανε την πρωτοκαθεδρία. Βγάλανε απ’ τους τάφους λιωμένους κι άλιωτους νεκρούς και βάλαν οι ζωντανοί τα στρωσίδια τους και τα παιδιά τους. Γυναίκες γεννούσανε πρόωρα. Είχε διαδοθεί στους γύρω μαχαλάδες: ''Όποια είναι για γέννα, στο νεκροταφείο. Παραστέκουνε και γιατροί!''. Γερόντισσες βράζανε νερά για τις λεχώνες με προσάναμμα κόκαλα πεθαμένων!»
Η ανατριχιαστική πόλη/νεκροταφείο της Μανίλα:
Άνθρωποι ζουν ανάμεσα στους τάφους Η ζωή εν Τάφω! Νεκροταφείο με ζωντανούς
Ο Θεόφιλος με πολλούς εκπροσώπους της λεγόμενης γενιάς του ’30 απέκτησε έναν αληθινό στρατό αφοσιωμένων υπερασπιστών της τέχνης του. Κι ο στρατός αυτός συνεχώς διευρύνεται έως τις μέρες μας.
Η ιστορία της μητέρας-μάρτυρος Σοφίας και των τριών θυγατέρων της στη Ρώμη των χρόνων του Αδριανού· η ομολογία, τα θαυμαστά γεγονότα, η κοίμηση και η τιμή τους στην Ανατολή και τη Δύση.
Καλλίτερο μουσικό πάντρεμα δεν θα μπορούσε να γίνει. Λόγος, μούσα και τραγουδοποιός. Μια σπουδαία συνάντηση. Ένα άγγιγμα που «ανασταίνει», που γλυκοχαράζει το Είναι ...και που οδηγεί στην πραγματική απόλαυση. Η χαρισματική ερμηνεύτρια Φλέρυ Νταντωνάκη, η μούσα του Μάνου Χατζιδάκι που έφυγε από τη ζωή 18 Ιουλίου 1998, υπήρξε μία από τις σπουδαιότερες φωνές, σαγηνευτική και αέρινη.
Φώτο: Η φωτογραφία είναι από ατύχημα στην Ουάσιγκτον (ΗΠΑ) και ελήφθη είκοσι χρόνια μετά το πρώτο αυτοκινητιστικό τροχαίο, και μάλιστα θανατηφόρο, που αναφέρεται στην Ελλάδα, την Κυριακή 4 Μαρτίου 1907.Την επομένη οι εφημερίδες έγραψαν: «Επτά αυτοκίνητα κυκλοφορούν και θρηνούμε θύματα. Φανταστείτε τι θα συνέβαινε αν γίνονταν εβδομήντα»!
Αρρώστια η φιλαργυρία. Πάθος που αιχμαλωτίζει τον άνθρωπο και τον ρίχνει στα δεσμά των πιο φρικτών παθών. Για να διαπιστώσει ο καθένας μας το μέγεθος του κακού που μας οδηγεί η φιλαργυρία θα αναφέρουμε 4 μικρές ιστορίες.
Αέρηδες που κόβουν την ανάσα δημιουργούν εξωπραγματικούς, γεωλογικούς σχηματισμούς και κρύβουν στο εσωτερικό τους πολύτιμες εικόνες και θρησκευτικούς θησαυρούς.
Η κατανόηση των λειτουργικών κειμένων περνά μέσα από τη γη της καρδιάς –
Εικόνα σχεδιασμένη από την Αέναη επΑνάσταση με βάση την Παραβολή του Σπορέως.
Η Παραβολή του Σπορέως ως ερμηνευτικό κλειδί για τη λειτουργική γλώσσα - Πώς η Ορθόδοξη νηπτική θεώρηση προσφέρει βιωματική κατανόηση χωρίς την ανάγκη εκκοσμικευμένων μεταφράσεων.
Η Παραβολή του Σπορέως φωτίζει το πρόβλημα της κατανόησης των λειτουργικών κειμένων.
Ευχαριστώ τον φίλο και αδελφό Μαρίνο, για την δημοσίευση της μεταστροφής του στην «Αέναη επΑνάσταση». Ο Χριστός, η Κυρία Θεοτόκος και οι Άγιοι Πατέρες Μαρίνο, να φωτίζουν αενάως τον αγωνιστικό σου δρόμο.
Κατ’ αρχάς θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι είμαι ευγνώμων στο Θεό για την από νηπιακή ηλικία πορεία μου μέσα στην διαμαρτυρόμενη ευαγγελική εκκλησία καθώς πήρα πολλά μαθήματα και ευλογίες και είδα πολλές φορές το χέρι του Θεού στη ζωή μου.
Η αυτοκτονία: ορισμός, αρχαία Ελλάδα, άλλες θρησκείες,
ορθόδοξη εκκλησία, πνευματικές ποινές, ευθανασία
της Σοφίας Ντρέκου (Sophia Drekou)
Αρθρογράφος (BSc in Psychology)
«Η αυτοκτονία είναι το μόνο φιλοσοφικό πρόβλημα», διακηρύσσει ο Νομπελίστας φιλόσοφος Αλμπέρ Καμύ στην πραγματεία του και καταλήγει πως η μοναδική λύση απέναντι στην εγγενώς παράλογη και χωρίς ελπίδα ζωή μας δεν είναι η αυτοκτονία, αλλά μία αενάως επαναστατημένη στάση. [Ο Μύθος του Σίσυφου, 1942]
Το άγχος υπό το πρίσμα της Χριστιανικής ανθρωπολογίας
Το άγχος είναι αναμφιβόλως ένα πληθωρικό ψυχολογικό χαρακτηριστικό της συμπεριφοράς του ανθρώπου της εποχής μας.
Οι χαρακτηρισμοί· αγχώδης αντίδραση, αγχογόνος κατάσταση ανθρώπινης ζωής, αγχωτικός τύπος και άλλοι παρόμοιοι και σχετικοί με την έννοια του άγχους χαρακτηρισμοί, ακούγονται συχνά στην καθημερινή μας ζωή.