Η προβληματική εικόνα της αγίας οικογένειας


Εργασία της Σοφίας Ντρέκου 

Η Αγία Τριάδα ως φανέρωση και εμπειρία του Ακτίστου Φωτός (Θεολογικό σχόλιο)


Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Αναδημοσιεύω αγαπητοί αναγνώστες, τα σημαντικά ΣΧΟΛΙΑ (από εδώ) του αδελφού μας «ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ» από την ανάρτηση μας «Η Αγία Τριάδα ως φανέρωση και εμπειρία του Ακτίστου Φωτός!» διότι πιστεύουμε ότι αξίζουν ιδιαιτέρας προσοχή και ειδική ανάρτηση, ώστε να διαβαστούν απ' όλους μας, προς πνευματικό όφελος και θεολογική επισήμανση. Τον ευχαριστούμε πολύ για τις παρεμβάσεις του στο ιστολόγιό μας.

Η Ακαδημία του Πλάτωνα και οι εξαιρετικοί σπουδαστές της (2.400 χρόνια)

Η Σχολή των Αθηνών, ή Scuola di Αtene στην ιταλική γλώσσα, είναι μια από τις διασημότερες νωπογραφίες του Ιταλού καλλιτέχνη της Αναγεννησιακής τέχνης, Ραφαήλ.
εικ. Η Ακαδημία του Πλάτωνα (Σχολή των Αθηνών)
όπως την ζωγράφισε το 1510 έως 1511
ο ζωγράφος Ραφαήλ Σάντσιο (1483-1520)

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Βίντεο: Μιλά ο ίδιος ο θεόπτης Γέροντας Σωφρόνιος στα Ελληνικά!

Γιατί η πλειονότητα των ανθρώπων έχασε την ικανότητα να πιστεύει;


Πώς ή γιατί συμβαίνουν όλα αυτά;
Πρωτίστως έργο των γονέων, 
των πατέρων και των μητέρων

π. Κων. Στρατηγόπουλος: Η Αγία Τριάδα ως φανέρωση και εμπειρία του Ακτίστου Φωτός


Η Αγία Τριάδα ως φανέρωση και 
εμπειρία του Ακτίστου Φωτός

Δρ. Θεολογίας και Οικονομικών

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Λιβίσι: Μικρασιατικό χωριό φάντασμα που ερήμωσε μετά τον διωγμό και οι Τούρκοι δεν το κατοίκησαν ποτέ γιατί φοβήθηκαν την κατάρα των Ελλήνων

Εγκαταλελειμμένη Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία του 1888  σ' ένα χωριό φάντασμα στη Μικρά Ασία

Εγκαταλελειμμένη Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία του 1888 
σ' ένα χωριό φάντασμα στη Μικρά Ασία (Φώτο και Βίντεο)

Γ. Μπαμπινιώτης: Η Τελειότητα της Κυριακής Προσευχής


Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Deep Purple: Κοντσέρτο για ροκ γκρουπ και ορχήστρα (Concerto for Group and Orchestra)


Επιμέλεια, έρευνα Σοφία Ντρέκου

Εισαγωγή: το συμφωνικό έργο

Στα τέλη της δεκαετίας του '60 πολλά ροκ συγκροτήματα φλέρταραν με την κλασσική μουσική. Ένα από αυτά ήταν οι Deep Purple, οι πρωτεργάτες του σκληρού ροκ με το εμβληματικό τραγούδι «Smoke on the Water».

Η ζωή εν Τάφω! Νεκροταφείο με ζωντανούς, στη Μανίλα οι άνθρωποι ζουν ανάμεσα στους τάφους! (φώτο, βίντεο)


Χρόνια πριν, το 1962 έγραψε η Διδώ Σωτηρίου στα «Ματωμένα Χώματα»: «Πήγαμε στο νεκροταφείο. Ούτε σπιθαμή να σταθείς. Είχανε προλάβει άλλοι, πριν από μας, και πήρανε την πρωτοκαθεδρία. Βγάλανε απ’ τους τάφους λιωμένους κι άλιωτους νεκρούς και βάλαν οι ζωντανοί τα στρωσίδια τους και τα παιδιά τους. Γυναίκες γεννούσανε πρόωρα. Είχε διαδοθεί στους γύρω μαχαλάδες: ''Όποια είναι για γέννα, στο νεκροταφείο. Παραστέκουνε και γιατροί!''. Γερόντισσες βράζανε νερά για τις λεχώνες με προσάναμμα κόκαλα πεθαμένων!»

Η ανατριχιαστική πόλη/νεκροταφείο της Μανίλα
Άνθρωποι ζουν ανάμεσα στους τάφους 
Η ζωή εν Τάφω! Νεκροταφείο με ζωντανούς

Αφιέρωμα στον λαϊκό ζωγράφο Θεόφιλο (Χατζημιχαήλ)

Θεόφιλος Χατζημιχαήλ

Μάριος Μπέγζος: Δοκίμια ψυχολογίας της θρησκείας (ολόκληρο το βιβλίο)


Μάριος Μπέγζος, καθηγητής 
φιλοσοφίας της θρησκείας

«Δοκίμια ψυχολογίας της θρησκείας»
(ολόκληρο το βιβλίο)

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Εισαγωγικά

Από τον Βουδισμό στον Χριστό... Η συγκλονιστική μεταστροφή ενός Βουδιστή στην Ορθοδοξία (βιβλίο) Μια Αέναη επΑνάσταση


Δια της Ανατολικής Πύλης, του Nilus Stryker
Η θαυματουργική μεταστροφή 
ενός Βουδιστή, του Νείλος Στράικερ 

Από τον Βουδισμό στον Χριστό (βιβλίο)
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Ο Χριστιανός μπροστά στο θάνατο


Φώτο: Η φωτογραφία είναι από ατύχημα στην Ουάσιγκτον (ΗΠΑ) και ελήφθη είκοσι χρόνια μετά το πρώτο αυτοκινητιστικό τροχαίο, και μάλιστα θανατηφόρο, που αναφέρεται στην Ελλάδα, την Κυριακή 4 Μαρτίου 1907.Την επομένη οι εφημερίδες έγραψαν: «Επτά αυτοκίνητα κυκλοφορούν και θρηνούμε θύματα. Φανταστείτε τι θα συνέβαινε αν γίνονταν εβδομήντα»!

Η φιλαργυρία είναι αρρώστια (τρεις μικρές ιστορίες)

Η φιλαργυρία είναι αρρώστια (τρεις μικρές ιστορίες)

Η πάλη με τον Θεό: μέσα σε κάθε σκέψη περί Θεού είναι ο Θεός

Η πολιτική στα έργα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (ο πολιτικός κυρ-Αλέξανδρος και η Ρωμηοσύνη)

 
Εργασία της Σοφίας Ντρέκου

Χωρίς να αμφισβητείται η βαθειά θρησκευτικότητα του Σκιαθίτη συγγραφέα, δίνεται η βαθειά πολιτικότητά του. Μόνον που η πολιτικότητα αυτή δεν είναι υμνητική, είναι καυστική, σαρκαστική και συχνά μαστιγωτική. Ο Παπαδιαμάντης είχε συλλάβει καλύτερα από κάθε άλλον το πολιτικό αλλά και το κοινωνικό μας πρόβλημα. Γι’ αυτό ο Παπαδιαμάντης είναι πολιτικά πάντα επίκαιρος.