Τάσος Λειβαδίτης - Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος (ανάλυση ποιήματος) και video

A man gives away his shoes in Rio de Janeiro
Οι πράξεις των ευγενικών και ανιδιοτελών ανθρώπων.
A man gives away his shoes in Rio de Janeiro.
Ένας άντρας δίνει τα παπούτσια του σε ένα άστεγο κορίτσι 
στο Ρίο Ντε Τζανέϊρο, την πρωτεύουσα της Βραζιλίας.

της Σοφίας Ντρέκου (Sophia Drekou)
Αρθρογράφος (BSc in Psychology)

Ο χαρακτήρας του κάθε ανθρώπου αποκαλύπτεται

Ο Ελληνοϊταλικός Πόλεμος το Έπος του 1940 (αφιέρωμα)

Greco-Italian-Warwinter-1940

28 Οκτωβρίου 1940 - Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος:
Η Ελλάδα απορρίπτει το τελεσίγραφο της Ιταλίας.
Αρχίζει ο Ελληνοϊταλικός πόλεμος. Η Ιταλία εισβάλλει
στην Ελλάδα από την Αλβανία, σηματοδοτώντας
την είσοδο της Ελλάδας στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ο Λιαντίνης για τον Διονύσιο Σολωμό ως σωτήρας του μύθου του '21 και ο Φιλοσοφικός Σολωμός στο Χάσμα Σεισμού (video)

Ο δάσκαλος Δημήτρης Λιαντίνης στη Ζάκυνθο, Λόφος Στράνη, μπροστά στην προτομή του εθνικού ποιητή Διονυσίου Σολωμού

της Σοφίας Ντρέκου (Sophia Drekou)
Αρθρογράφος (BSc in Psychology)

Φωτογραφία: Ο δάσκαλος Δημήτρης Λιαντίνης στη Ζάκυνθο, 
Λόφος Στράνη, μπροστά στην προτομή του εθνικού ποιητή 
Διονυσίου Σολωμού. Κρατά στα χέρια του το τελευταίο βιβλίο του, 
τη Γκέμμα. Το στεφάνι, το έφερε ο ίδιος για το Σολωμό. 

Πως ο άγιος Χαράλαμπος διέσωσε το 1944 τα Φιλιατρά από τους Ναζί Γερμανούς;


Ο άγιος Χαράλαμπος, 
οι Ναζί και τα Φιλιατρά

19 Ιουλίου η Ορθόδοξος Εκκλησία εορτάζει
την Ανάμνηση του θαύματος του Αγίου
Χαραλάμπους στα Φιλιατρά Μεσσηνίας
το 1944 μ.Χ. Συγκλονιστικό ιστορικό θαύμα
επιβεβαιωμένο από το τοπικό αγιολόγιο.

Πολιούχος στα Φιλιατρά είναι ο Άγιος Χαράλαμπος

Εκεί στο Νότο με Πυξ Λαξ, Μαχαιρίτσας και Στόκας - video live, Notos

ekei_sto_noto_maxairitsas-stokas-pyx-lax-sophia-aenai

♪♫ Εκεί στο Νότο...
που τρίζει ο θάνατος κι η αγάπη κάνει κρότο
σαν άδειο κάθισμα ταξίδεψα για χρόνια 
ψάχνοντας να βρω το κατάλληλο κορμί 

Εκεί στα φώτα...

Σοπέν, ο οικουμενικός ποιητής του πιάνου στα Νυχτερινά ή Nocturne ~ Αφιέρωμα Video


Θρόμβοι αἱματένιοι στοῦ κλαβιέ, κυλῆσαν τὴ καδένα.
Κόκκινη γύρη, ποὺ τὸ δρόμο πῆρε τῆς νοτιᾶς.
Ψυχή, ποὺ θάλασσα ἔγινες, - μιὰ θάλασσα φωτιᾶς -.

Μ. Λουντέμης: Μπαλάντα τοῦ Σοπὲν Νούμερο Ἕνα.

Διαχρονική, Οικουμενική μουσική
Αφιέρωσε χρόνο για να ακούσεις
αυτό που λέγεται χωρίς λόγια... 

Κυρίες Κύριοι, βγάλτε τα καπέλα σας! Ιδού μια ιδιοφυΐα!
Θέλω να ακούω μουσική που να αλλάζει τους νόμους 
και να διδάσκει πως να ζεις και να πεθαίνεις. Σ. Ντρέκου

π. Φιλόθεος Φάρος: Έχω κι εγώ καρκίνο (Videos)

π. Φιλόθεος Φάρος

Ημερίδα με τίτλο «Καρκίνος του Μαστού: Άλματα ζωής μέσα από διαλόγους» διοργάνωσε στις 3 και 4 Οκτωβρίου ο Σύλλογος Γυναικών με Καρκίνο Μαστού Ν. Θεσσαλονίκης «Άλμα Ζωής» στο ΚΕΔΕΑ του ΑΠΘ.

Για την Μαρία την πόρνη που μόνασε στην Μακεδονία σε Διήγηση από το Λειμωνάριο με ιστορίες μοναχών


της Σοφίας Ντρέκου

Αναζήτησα με τη δέουσα κρυψίνοια τη σημασία της λέξης «πόρνη». Ας σκούζουν οι ηθικιστές κάθε κοπής. Κάτι παραπάνω ήξερε ο Άγιος της Πολυκλινικής στην Ομόνοια, ο άγιος γέροντας Πορφύριος, που δεν απέφευγε τις κακοτοπιές και αγίαζε τα «κακά» κορίτσια την παραμονή των Φώτων μέσα στα ίδια τους τα σπίτια!

Ο π. Ειρηναίος Δεληδήμος περί της σχέσης Επιστημών και Ορθοδοξίας (video) Επιστήμες και Ορθοδοξία ανά τον Κόσμο (Απομαγνητοφώνηση)


Ο π. Ειρηναίος Δεληδήμος περί της σχέσης Επιστημών και Ορθοδοξίας

Συνέντευξη π. Ειρηναίου Δεληδήμου στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος «Επιστήμες και Ορθοδοξία ανά τον Κόσμο» του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών.

Παναγία η Μυρτιδιώτισσα - Ιστορικό, επεξήγηση εικόνας, ύμνοι (αφιέρωμα)

panagia myrtidiotissa
η εικόνα της Παναγίας Μυρτιδιώτισσας στο Καθολικό 
του ομώνυμου μοναστηριού στη νήσο των Κυθήρων

της Σοφίας Ντρέκου

Παναγία η Μυρτιδιώτισσα ονομάζεται εικόνα της Παναγίας που βρέθηκε στα Κύθηρα πιθανώς τον 14ο αιώνα. Έχει το προσωνύμιο Μυρτιδιώτισσα, γιατί αναφέρεται από την παράδοση ότι τη βρήκε ένας βοσκός σε μια τοποθεσία γεμάτη με μυρτιές.

Η απελευθέρωση και η άλωση της Τριπολιτσάς, ήταν από τις κορυφαίες στιγμές της Επανάστασης του 1821

The battle of Tripoli

Η πολιορκία και η άλωση της Τριπολιτσάς [23 Σεπτεμβρίου 1821]
 ή απελευθέρωση της Τριπολιτσάς (Siege of Tripolitsa)

Ο θεμέλιος λίθος της ελληνικής ανεξαρτησίας, οδήγησε στην
τελική απελευθέρωση της Ελλάδας από τους Οθωμανούς.

Οι Έλληνες επαναστάτες στην Πελοπόννησο με επικεφαλής τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη αποφάσισαν να πολιορκήσουν την Τριπολιτσά (Τρίπολη), που ήταν η στρατιωτική έδρα των Τούρκων (έδρας του πασά του Μορέως) στην περιοχή. Η άλωσή της, τον Σεπτέμβριο του 1821, τόνωσε το ηθικό των Ελλήνων.

Γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας και της Ανατολικής Θράκης από το Τουρκικό Κράτος ως μοντέλο για τα μετέπειτα εγκλήματα του Χίτλερ


1998 - Η Βουλή των Ελλήνων ψηφίζει ομόφωνα 
την ανακήρυξη της 14ης Σεπτεμβρίου ως ημέρα 
εθνικής μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων
της Μικράς Ασίας και της Ανατολικής Θράκης 
από το Τουρκικό Κράτος.

της Σοφίας Ντρέκου (Sophia Drekou)
Αρθρογράφος (BSc in Psychology)


Γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας και της Ανατολικής Θράκης

Εκεί στο Νότο που τρίζει ο θάνατος έφυγε ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας (video αφιέρωμα)


Ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας έφυγε για 
το Νότο, εκεί που τρίζει ο θάνατος 

Έρευνα Σοφία Ντρέκου Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)


Ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας (5 Νοεμβρίου 1956 - 9 Σεπτεμβρίου 2019) αγαπημένος τραγουδιστής και συνθέτης της ελληνικής έντεχνης και ροκ σκηνής. Απεβίωσε Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2019 από καρδιακή ανακοπή, στον Βόλο.

Παναγία η Αγιοσορίτισσα είναι σπάνια βυζαντινή αχειροποίητος εικόνα του 7ου αιώνα (εικόνες)

The Madonna del Rosario (c. 6th century or earlier), perhaps the oldest icon of Mary in Rome
The Madonna del Rosario (c. 6th century or earlier),
perhaps the oldest icon of Mary in Rome
Η ΑΓΙΟΣΟΡΙΤΙΣΣΑ (Santa Maria del Rosario)
Βυζαντινό αντίγραφο του 7ου αι. της Παναγίας
Αγιοσορίτισσας. Φυλάσσεται στην Ρώμη.


Η ΑΓΙΟΣΟΡΙΤΙΣΣΑ (Παράκληση -ικέτης), μια εικόνα χωρίς τον Ιησού Χριστό, όταν η Μητέρα του Θεού με τα χέρια της ικετεύει τον Σωτήρα. Αναφέρεται σε βυζαντινές πηγές από τον 9ο - 10ο αιώνα και διαδόθηκε στη βυζαντινή τέχνη τον 12ο - 15ο αιώνα.