Το Αερικό στο μνημείο του Αλέξη Γρηγορόπουλου ...γιατί κανένας Δεκέμβρης δεν τέλειωσε ποτέ (video)


Αφιέρωμα, Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Columnist Sophia Drekou, BSc Psychology)


Μόλις είχε αρχίσει να ψάχνει, να υποψιάζεται τί συμβαίνει.
Να νοιώθει την έκπληξη, να πλέκει τα όνειρα, να εκφράζει

Η νύχτα που δεν τελειώνει κοντά στο τζάκι - Ν. Λυγερός

tzaki Η νύχτα που δεν τελειώνει κοντά στο τζάκι που φωτίζει τη νυχτερινή πτήση με την Συμφωνία Του Νέου Κόσμου

Η νύχτα που δεν τελειώνει κοντά στο τζάκι που φωτίζει
τη νυχτερινή πτήση με την Συμφωνία Του Νέου Κόσμου

Κική Δημουλά: Τυφλό σύστημα επαφής. Σε προσκυνώ, γλώσσα, πολλά τα θαύματά σου (Video)


της Σοφίας Ντρέκου

Η ποίηση της Κικής Δημουλά πάντα κυοφορεί μια «άνοιξη» της ανθρώπινης διάνοιας και ψυχής. Συμπυκνώνει μεγάλα και μικρά, σημαντικά και καθημερινά, απελπισμένα και ελπιδοφόρα, δυσάρεστα και ευχάριστα, πικρά και χιουμοριστικά «θραύσματα» της ανθρώπινης ύπαρξης και περιπέτειας. Γιατί με την ποίηση της Κικής Δημουλά η ελληνική γλώσσα αντιστέκεται στην καθημερινή πενία του λόγου.

Το μουγκό παιδί και το φωτισμένο παρεκκλήσι - Ο Λειβαδίτης γράφει για τα παιδιά με αναπηρία

Painting «Guardian angel», 2017 Ermolaeva Anna (Nalhcik, Russia)
πίνακας ζωγραφικής της Άννας Ερμολάεβα, ο Φύλακας Άγγελος, 2017
Painting «Guardian angel», 2017 Ermolaeva Anna (Nalhcik, Russia).

Όταν ο χλευασμός σωπαίνει, και η ψυχή
γονατίζει μπροστά στο άφατο φως

✍️ Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος

Στο ποίημα αυτό, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Λέξη» τεύχος 842 το 1995, καταγράφει με συνταρακτικό τρόπο την εμπειρία του κοινωνικού αποκλεισμού που υφίστανται τα παιδιά με αναπηρία.

Δεκεμβριανά 1944 - Η Μάχη της Αθήνας και τα 33 αιματηρά μερόνυχτα (Μηχανή του Χρόνου) | Αέναη επΑνάσταση

Πολυβολεία είχαν κάνει στα Δεκεμβριανά στην Ακρόπολη οι Άγγλοι αδιαφορώντας πλήρως για τυχόν συνέπειες στο μνημείο του Παρθενώνα.
📸 Πολυβολεία είχαν κάνει στα Δεκεμβριανά στην Ακρόπολη οι Άγγλοι
αδιαφορώντας πλήρως για τυχόν συνέπειες στο μνημείο του Παρθενώνα.
Ο ΕΛΑΣ δεν απάντησε στα πυρά που έρχονταν από εκεί για να 
μην γίνουν ζημιές από σεβασμό στον αρχαιολογικό χώρο.

Το συλλαλητήριο της 3ης Δεκεμβρίου, οι μάχες στους δρόμους της Αθήνας, το παρασκήνιο και το ιστορικό τραύμα που οδήγησε στον Εμφύλιο

Μαρία Κάλλας - Γνωστές και άγνωστες πτυχές από τη ζωή της | Αέναη επΑνάσταση


Η Ελληνίδα υψίφωνος, η απόλυτη ντίβα στο χώρο του λυρικού θεάτρου, με τα μοναδικά φωνητικά και υποκριτικά της προσόντα ανανέωσε την όπερα και το ρεπερτόριό της, ιδιαίτερα το ιταλικό «μπελ-κάντο». Αποτελεί σημείο αναφοράς για κάθε τραγουδίστρια της όπερας, που φιλοδοξεί να κερδίσει από τους ειδικούς και το κοινό τον τίτλο της «νέας Κάλλας».

Όποιος θέλει να γίνει χριστιανός πρέπει πρώτα να γίνει ποιητής - Άγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης | Αέναη επΑνάσταση

Εικόνα του Αγίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτη με την Παναγία και τον Χριστό, φωτισμένη από κεριά και χριστουγεννιάτικη πρασινάδα. Porphyrios (Bairaktaris) of Kafsokalivia
Ο Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης στην εικόνα αγάπης,
φωτός και προσευχής μέσα στη γιορτινή θαλπωρή του Δεκεμβρίου.

Η ποίηση ως πνευματική όραση: ο λόγος του Αγίου Πορφυρίου και η ορθόδοξη εμπειρία της καρδιάς

Ενοχή και θάνατος: Άννα Ποταμιάνου και Χρήστος Γιανναράς (video)


Ποιμαντική Υγεία, Ενοχή και θάνατος 

Μια συζήτηση μεταξύ των εμβληματικών προσώπων 
και διανοουμένων από την επιστημονική κοινότητα,
της κορυφαίας ψυχαναλύτριας Άννας Ποταμιάνου και 
του καθηγητή φιλοσοφίας Χρήστου Γιανναρά, στο

Προφήτης Αββακούμ - Ολόκληρο το βιβλίο του από την Παλαιά Διαθήκη | Αέναη επΑνάσταση

The Prophet Habakkuk, 1524 (fresco) by Lotto, Lorenzo (c.1480-1556)
Τοιχογραφία: The Prophet Habakkuk, 1524 (fresco) by Lorenzo Lotto
 (c.1480-1556). Il profeta Abacuc, 1524. Trescore Balneario 
(provincia di Bergamo). Oratorio Suardi.

Τα μάτια σου Κύριε είναι πολύ καθαρά,
για να βλέπεις την πονηρία και δεν μπορείς
να επιβλέπεις την ανομία... (Αββ.1:13)

Θέσπις, ο πρώτος ηθοποιός και πατέρας του θεάτρου. Πρώτη Θεατρική παράσταση στην Αθήνα 23 Νοεμβρίου 534 π.Χ. (μελέτη και video)

Chariot Thespis by Gustav & Ernst Klimt • Fresco, 1888 (ceiling Painting in the Burgtheater, The national theater of Austria in Vienna.)
Το άρμα του Θέσπι (Ελληνικό περιοδεύον θέατρο)
του Γκούσταφ Κλιμτ, 1884 έως το 1887. Τοιχογραφία
οροφής στο Μπούργκτεατερ, το εθνικό θέατρο στην Βιέννη.

Chariot Thespis by Gustav & Ernst Klimt • Fresco, 1888 (ceiling
Painting in the Burgtheater, The national theater of Austria in Vienna)

Μένανδρος ερωτηθείς τι διαφέρουν
αλλήλων Σοφοκλής και Ευριπίδης είπεν ότι
Σοφοκλής μεν τέρπεσθαι ποιεί τους ανθρώπους,
Ευριπίδης δε σκυθρωπάζειν τους ακροατάς.

Απίστευτο σεξιστικό παραλήρημα Μητροπολίτη Κοζάνης: Να έχετε κλειστό το στόμα... είναι εμπαιγμός οι γυναικοκτονίες (Video)


Απίστευτο σεξιστικό παραλήρημα από τον
Μητροπολίτη Σερβίων και Κοζάνης, Παύλο.
«Τις εμπαίζουν... γυναικοκτονία λέει...»

Εξωφρενικά απαράδεκτος. Οικτρές καταστάσεις.
Εξοργιστικό το ύφος του κι ο λαϊκισμός του...
κι όλα αυτά μπροστά στην Αγία Τράπεζα...!!!

Η φωνή του Πολυτεχνείου Δημήτρης Παπαχρήστος: Ο κόσμος δεν αλλάζει χωρίς γροθιά κι αίμα | Αέναη επΑνάσταση

Ο Δημήτρης Παπαχρήστος, γνωστός ως η «φωνή του Πολυτεχνείου», μιλά για την κληρονομιά της εξέγερσης
Ο Δημήτρης Παπαχρήστου, γνωστός ως η φωνή του Πολυτεχνείου

Ο εκφωνητής του Πολυτεχνείου, μίλησε για τις μέρες που κυοφόρησαν την εξέγερση, το ζουμί απ' τις φακές που «άνοιξε» τη φωνή του, το φως απ' τα τανκς που τον έσκισε στα δύο και την πίστη ότι αυτός ο κόσμος δεν αλλάζει γροθιά κι αίμα.

Τίποτε δεν πάει χαμένο. Υπάρχουν ακόμη οι νέοι που τους λέν' αλήτες. Νυκτερινός φόρος τιμής στο Πολυτεχνείο (video αφιέρωμα)

by Dr Kostis Bassogiannis
Εικόνα από τον ιατρό και φωτογράφο Dr. Kostis Bassogiannis

Το Πολυτεχνείο, αν ανήκει σε κάποιους, ανήκει στους
Γνωστούς-Αγνώστους δηλ. στους Αναρχικούς.

Νοέμβρης 1973: Οι νέοι που τους έλεγαν αλήτες,
σήκωσαν στα χέρια τους την Ελλάδα.
Νυκτερινός φόρος τιμής. Τίποτε δεν πάει χαμένο.
Υπάρχουν ακόμη οι νέοι που τους λέν' αλήτες.

Οι τελευταίοι: Οι μάσκες κάποτε θα τελειώσουν, σαν τα τραγούδια και τις γιορτές ~ Τάσος Λειβαδίτης (ανάλυση και video ηχογραφημένη ποιητική συλλογή)

tasos_livaditis

Όπου νά 'ναι και η φετινή γιορτή θα τελειώσει.
Το πλεονέκτημα είναι να ξέρεις
πότε να βγάζεις τη μάσκα...

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος

Επειδή  μας αρέσει η ποίηση του Τ. Λειβαδίτη
και… επειδή είναι αγαπημένος ποιητής,
ιδού ένα βαθύτατα πολιτικό ποίημά του…

Όταν συνάντησα τον Φιοντόρ Μιχαήλοβιτς Ντοστογιέφσκι

Fyodor Mikhailovich Dostoevsky

Ο Φιόντορ Μιχάηλοβιτς Ντοστογιέφσκι
Fyodor Mikhailovich Dostoevsky
11 Νοεμβρίου 1821 - 9 Φεβρουαρίου 1881
ο Ρώσος συγγραφέας και κορυφαία
μορφή της παγκόσμιας λογοτεχνίας.

ΟΤΑΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΑ ΤΟΝ ΦΙΟΝΤΟΡ
ΜΙΧΑΗΛΟΒΙΤΣ ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΥ

Νομικός - Αρθρογράφος

Επιμέλεια: Σοφία Ντρέκου

Περπατούσα απογοητευμένη στους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Ήταν γύρω στις 10 το βράδυ, ψιλόβρεχε, και είχε εκείνη την ψυχρή, διαπεραστική υγρασία, την τόσο γνώριμη στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης.

Χριστιανισμός, Πίστη και Επιστήμη [video]


της Σοφίας Ντρέκου

Η σχέση θρησκείας και επιστήμης αποτέλεσε θέμα μελέτης από τα αρχαία χρόνια για φιλόσοφους, θεολόγους, επιστήμονες και άλλους. Έχουν προταθεί διάφορες ερμηνείες της σχέσης αυτής, είτε αντιπαλότητας, είτε αρμονίας και συνεργασίας αλλά και πως δεν υπάρχει ουδεμία σχέση μεταξύ των δύο.