Μακρόνησος και Ψυχικός Πόνος με τα διλήμματα και αδιέξοδα από ψυχαναλυτικής πλευράς

Φωτογραφία στην Μακρόνησο Ορέστης Παναγιώτου για το ΑΠΕ

της Σοφίας Ντρέκου

«Κάνε πάντα όσο μπορείς το καλό. Προπάντων αγάπα την ελευθερία.
Και ένα θρόνο να σου δώσουν ακόμα, ποτέ μην προδώσεις την αλήθεια»
Λούντβιχ βαν Μπεττόβεν 17 Δεκεμβρίου 1770 - 26 Μαρτίου 1827

Η Μακρόνησος ή «Μακρονήσι», λέγεται έτσι λόγω του σχήματός του, είναι νησί του Αιγαίου πελάγους και βρίσκεται κοντά στις ακτές της Αττικής, απέναντι από το Λαύριο. Είναι το δυτικότερο νησί των Κυκλάδων και διοικητικά υπάγεται στη νήσο Κέα.

Σπάνια εικόνα της Σταύρωσης στην Ιερά Μονή Θεοβαδίστου Όρους Σινά, Αγίας Αικατερίνης 8ος αιώνας

Σπάνια εικόνα της Σταύρωσης (8ος αιώνας). Ιερά 
Μονή Θεοβαδίστου Όρους Σινά, Αγίας Αικατερίνης.

Σπάνια εικόνα της Σταύρωσης από το Σινά

Η παραπάνω εικόνα έχει διαστάσεις 46,4 × 25,5 εκ και βρίσκεται στην Ιερά Μονή Θεοβαδίστου Όρους Σινά, Αγίας Αικατερίνης. Είναι άγνωστου δημιουργού του 8ου αιώνος και προέρχεται πιθανότατα από την Παλαιστίνη. 

Ψυχαναλυτικά και ψυχογλωσσολογικά πρότυπα στο έργο του Ανδρέα Εμπειρίκου


Ψυχαναλυτικά και ψυχογλωσσολογικά
πρότυπα στο έργο του Ανδρέα Εμπειρίκου 

**Αθανάσιος Αλεξανδρίδης, M.D., PhD,
διδάσκων ψυχαναλυτής IPA, APF, ΕΨΕ.

Η επικινδυνότητα ενός επετειακού λόγου

Η ΣΤΑΥΡΩΣΙΣ: Θεολογική Ερμηνεία της Βυζαντινής Εικόνας της Σταυρώσεως του Χριστού

Mosaic of Christ crucified. Circa 1200, St. Mark's Basilica, Venice, Italy Ψηφιδωτά του Αγίου Μάρκου στην Βενετία
Mosaic of Christ crucified. by Unknown Artist, 
1200-1220 Century,  Cathedral of San Marco, Venice in Italy.
Ψηφιδωτά του Αγίου Μάρκου στην Βενετία της Ιταλίας.

Η ΣΤΑΥΡΩΣΙΣ

Στο βάθος της εικόνας φαίνεται το τείχος της Ιερουσαλήμ, γιατί ο Χριστός «ἔξω τῆς πύλης ἔπαθε» (Εβρ. ιγ' 12). Στο κέντρο της σύνθεσης ο Χριστός γυμνός πάνω στο Σταυρό, φέρει μόνο « περίζωμα περὶ τὴν ὀσφύν », δηλ. ένα άσπρο, συνήθως, πανί τυλιγμένο στη μέση Του. Νεκρός, με κλειστούς οφθαλμούς και γυρτό ελαφρά το κεφάλι προς τα δεξιά.

Διδασκαλία: Ο δάσκαλος, ο μαθητής και η εκπαίδευση με δημιουργία και διδακτική (video)


Μετά τη Διδακτική, η Διδασκαλία

Επάρκεια, πληρότητα, τελειότητα.
Πιστοί, μαθητές, Απόστολοι.
Εκμάθηση, μαθητεία, Διδασκαλία.
Ακούς, ακολουθείς παρακολουθείς.
Βρίσκεις κερί, ανάβεις το κερί σου

Το πέρασμα στην ωριμότητα

ο Φαίδων Χριστοδουλάκης
φώτο: ο Φαίδων Χριστοδουλάκης

Το φως δεν χάνεται...
ούτε η μνήμη που το ακολουθεί.
Αύριο θα 'ναι πάλι εδώ
να σου γεμίσει τα μάτια αλήθεια
και να σου αφήσει στο στόμα

Ο τουρισμός ως στρατηγικός στόχος του πολιτισμού - Ν. Λυγερός Videos


Στρατηγικός Τουρισμός με Έξυπνες Χαρούμενες
διακοπές στην Ελλάδα που έχει ανάγκη τον τουρισμό

Βουτηγμένοι στην απάθεια και χωρίς καμία ανατροπή είμαστε όλοι καταδικασμένοι να βαδίσουμε στην φτώχεια και στην καθημερινή μιζέρια. Ας ενωθούμε λοιπόν ώστε επιτέλους να υπάρξει κράτος που δείχνει ότι προλαμβάνει τα προβλήματα και ότι πιστεύει σε ένα καλύτερο αύριο. Καλύτερο αύριο δεν θα μπορέσει να υπάρξει ποτέ χωρίς δημιουργία νέου ντόπιου πλούτου, ιδιαίτερα του ορυκτού πλούτου για όλους μας, πράγμα που θα επιτρέψει να έχουμε επιτέλους ασφάλεια, ελευθερία σκέψης κι αισιοδοξία για ένα καλύτερο αύριο.

Παγκόσμια Ημέρα Ύψωσις του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού (Αφιέρωμα)

cross elevation of-the-cross-menologion-of-basil-ii
Η Ύψωση του Τιμίου Σταυρού. Μηνολόγιο Βασιλείου Β'. Πρώτο
τέταρτο 11ου αιώνα. Ρώμη, Αποστολική Βιβλιοθήκη του Βατικανού.
The Elevation of the Holy Cross. Menologion of Basil II. First
quarter of 11th century. Rome, Biblioteca Apostolica Vaticana.

✞ Ο Σταυρός Του Χριστού, είναι η αέναη επΑνάσταση της
Ορθοδοξίας και του Πολιτισμού ...ΕΙΝΑΙ το Πολίτευμα μας ✞

της Σοφίας Ντρέκου (Sophia Drekou)
Αρθρογράφος (BSc in Psychology)

Παλαιές Ιστορικές μαρτυρίες για το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα το 346 μ.Χ.

Λεπτομέρεια από τη νωπογραφία «Το Όραμα του Σταυρού»,
έργο βοηθών του Ραφαήλ, που δείχνει το όραμα του Μ. 
Κωνσταντίνου, με την επιγραφή «Ἐν τούτῳ νίκα» στα ελληνικά.
fresco Vision of the Cross by Raphael, Sala di Costantino 
between 1520 and 1524. Vatican City Museum. Wikimedia

7 Μαΐου Ανάμνηση του εν τω ουρανώ φανέντος
σημείου του Τιμίου Σταυρού επί Κωνσταντίου Β'

Η πρεσβεία της Γαλλίας στην Ελλάδα και το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, τιμά τον εμβληματικό Μίκη Θεοδωράκη


Φωτογραφία: από την τελετή απονομής στον Μίκη Θεοδωράκη 
των διασήμων του Ταξιάρχη της Λεγεώνας της Τιμής 
στην Πρεσβεία της Γαλλίας, στις 26 Μαρτίου 2007.

«Είχα την τιμή να συναντήσω τον Μίκη Θεοδωράκη, έναν άνθρωπο βαθιά συνδεδεμένο με τη Γαλλία, όπου βρήκε καταφύγιο κατά τη διάρκεια της δικτατορίας. Η μουσική του, μια οικουμενική γλώσσα ελευθερίας. Συλλυπητήρια στους οικείους του και σε όλους τους Έλληνες». Ο Πρέσβης της Γαλλίας στην Ελλάδα, Patrick Maisonnave

Η εργασία του ψυχικού θανάτου στην κλινική ψυχανάλυση - Παλεύοντας με το Κακό

Ms.Ivanka.Demchuk, (Ukraine) harrowing of hell εις άδου κάθοδος
Η εις Άδου Κάθοδος (Harrowing of Hell) is from
the hand of Ukrainian iconographer Ivanka Demchuk

Την αναμέτρηση με τον θάνατο σε διαφορετικά πεδία ζυγίζουν τα κατοπινά κείμενα. Πρώτα απ’ όλα, ο Ψυχαναλυτής Δημήτρης Κυριαζής εξετάζει τον «ψυχικό θάνατο», δηλαδή την καταβύθιση του ανθρώπου σε μια φοβερή κατάσταση μη-πραγματικής ζωής ούτε κυριολεκτικού θανάτου. Ὁ συγγραφέας προτείνει την διάνοιξη στην αγάπη ως ατραπό εξόδου από τον «θάνατο» αυτόν.

H κηδεία του Μίκη Θεοδωράκη στον Γαλατά Χανίων (Video αφιέρωμα)


Ο Αρχάγγελος της Ελλάδας 

«Η Περσεφόνη σκυθρωπή, ο Κέρβερος σωπαίνει
από την Κρήτη έρχεται ό,τι Έλληνας σημαίνει»

Μαντινάδα στο βιβλίο συλλυπητηρίων για τον
Μίκη Θεοδωράκη από κάτοικο των Χανίων

Η τελευταία πράξη αποχαιρετισμού στον οικουμενικό Έλληνα δημιουργό Μίκη Θεοδωράκη, γράφεται σήμερα στα Χανιά, με την κρητική γη να τον δέχεται στην παντοτινή «αγκαλιά» της, όπως εκείνος επιθυμούσε.
Διαβάστε περισσότερα »

Ο Όσιος Παΐσιος για τους Αγίους Γονείς της Παναγίας, Άννα και Ιωακείμ


9 Σεπτεμβρίου Μνήμη των Δικαίων

Ο μεγάλος αποχαιρετισμός στον Μίκη Θεοδωράκη - αφιέρωμα videos by Αέναη επΑνάσταση

Οι Επικήδειοι, η ΚΗΔΕΙΑ, το τελευταίο αντίο με την τελετή αποχαιρετισμού στην Εξόδιο Ακολουθία για τον Μίκη Θεοδωράκη

Οι Επικήδειοι, η ΚΗΔΕΙΑ, το τελευταίο αντίο
η τελετή αποχαιρετισμού στην Εξόδιο Ακολουθία
για τον Μίκη Θεοδωράκη (Αφιέρωμα Video)

Το τελευταίο αντίο με ένα λουλούδι και πολλά τραγούδια
Κλίνοντας Γόνυ στον μεγάλο Οικουμενικό Έλληνα
με ένα λουλούδι και πολλά τραγούδια από καρδιάς.

Η περιπετειώδης μουσική του Μίκη Θεοδωράκη για την ταινία «Ζ» (βίντεο)


Στη φωτογραφία: Ο συγγραφέας του βιβλίου και σεναριογράφος της ταινίας Ζ (1969), Βασίλης Βασιλικός και ο σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς, την μουσική της οποίας υπογράφει ο Μίκης Θεοδωράκης, αποχαιρετούν τον μεγάλο εκλιπόντα, Μητρόπολη Αθηνών, Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2021

Η εμβληματική βραβευμένη ψυχαναλύτρια Άννα Ποταμιάνου και το Έργο της (Αφιέρωμα) Ελληνική Ψυχαναλυτική Εταιρεία

ψυχαναλύτρια Άννα Ποταμιάνου

Η εμβληματική μορφή του ελληνικού ψυχαναλυτικού κινήματος
με παγκόσμια αναγνώριση Άννα Ποταμιάνου, έχει τιμηθεί με
τα Μετάλλια της Ελληνικής Αντιστάσεως, του Γαλλικού Ερυθρού
Σταυρού, καθώς και με διακρίσεις της Ακαδημίας Αθηνών
και των Φίλων του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού.

Υπέρ της Αχαϊκής Συμπολιτείας πολεμήσαντες (ανάλυση) ο Καβάφης για την υποχώρηση ελληνικού στρατού από την Σμύρνη το 1922


Ο οικουμενικός ποιητής Κ. Π. Καβάφης, με τον λιτό,
δωρικό του λόγο, απαλλαγμένο από κάθε περιττή
συνθήκη και υπερβολή, αποτυπώνει με ρεαλισμό
τις διάφορες εκφάνσεις της ζωής και της Ιστορίας.

Αφιέρωμα, έρευνα Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Columnist Sophia Drekou, BSc in Psychology)


Στις 5 Σεπτεμβρίου τα τελευταία τμήματα του Γ' Σώματος Στρατού εγκατέλειψαν την Μικρά Ασία από το λιμάνι της Αρτάκης αφήνοντας τους ανυπεράσπιστους Μικρασιάτες στο έλεος των Τούρκων, οι οποίοι ιδίως στην περιοχή της Σμύρνης μέχρι τέλους διαβεβαιώνονταν από τις Ελληνικές Αρχές και την Αρμοστεία, ότι δεν υπήρχε κίνδυνος και λόγος ανησυχίας. Μάλιστα δε, δια στόματος του υπουργού** Στρατιωτικών Νικολάου Θεοτόκη οι Σμυρνιοί διαβεβαιώθηκαν πως «η Σμύρνη δεν θα εγκαταλειφθεί». Τέσσερις μέρες αργότερα, εγκαταλείφθηκε. 

Στις 8 Σεπτεμβρίου οι πρώτοι Τούρκοι στρατιώτες μπήκαν στη Σμύρνη και στις 13 Σεπτεμβρίου (18 Αυγούστου σύμφωνα με το Ιουλιανό ημερολόγιο) ξεκίνησε η καταστροφή

Η Αχαϊκή Συμπολιτεία (280-146 π.Χ.) υπήρξε αρχαία ελληνική ομοσπονδία. Ιδρύθηκε το 280 π.Χ. από πόλεις της Αχαΐας και βάση της αποτέλεσε μια παλαιότερη ομοσπονδία, του 5ου αιώνα π.Χ. Ενισχύθηκε με την προσχώρηση της Σικυώνας. Ήταν η τελευταία απόπειρα των Ελλήνων να διατηρήσουν την ανεξαρτησία τους. Διαλύθηκε όταν οι διεφθαρμένοι στρατηγοί Δίαιος και Κριτόλαος ηττήθηκαν το 146 π.Χ. και η Πελοπόννησος υποτάχθηκε στους Ρωμαίους και συγκεκριμμένα στον Ρωμαίο στρατηγό Μόμμιο.

Αυτό το φανταστικό επίγραμμα αποδίδεται από τον μεγάλο ποιητή Κ.Π. Καβάφη, σ' έναν Αχαιό που ζούσε στην Αλεξάνδρεια κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Πτολεμαίου VIII Λαθύρου, μιας επίσης ταραχώδους περιόδου. Στην πραγματικότητα, το ποίημα γράφτηκε το 1922, μετά τη Μικρασιατική καταστροφή και το διωγμό εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων από την Ιωνία.


«Υπέρ της Αχαϊκής Συμπολιτείας πολεμήσαντες»

Ανδρείοι σεις που πολεμήσατε και πέσατ’ ευκλεώς·
τους πανταχού νικήσαντας μη φοβηθέντες.
Άμωμοι σεις, αν έπταισαν ο Δίαιος και ο Κριτόλαος. 

Όταν θέλουν οι Έλληνες να καυχηθούν,
«Τέτοιους βγάζει το έθνος μας» 
θα λένε για σας. 
Έτσι θαυμάσιος θά 'ναι ο έπαινός σας.

Εγράφη εν Αλεξανδρεία υπό Αχαιού·
έβδομον έτος Πτολεμαίου, Λαθύρου.

1922, Κωνσταντίνος Π. Καβάφης

Ιστορικό πλαίσιο

Η Αχαϊκή συμπολιτεία δημιουργήθηκε το 280 π.Χ. με τη συμμετοχή λίγων πόλεων της Αχαΐας και σταδιακά επεκτάθηκε μέχρι που το 190 π.Χ. περιλάμβανε σχεδόν όλες τις πόλεις της Πελοποννήσου. Η συμπολιτεία αρχικά στράφηκε κατά των Μακεδόνων, αλλά καθώς οι Ρωμαίοι κέρδιζαν έδαφος κατατροπώνοντας τις μακεδονικές δυνάμεις, αποτέλεσε ουσιαστικά το τελευταίο προπύργιο στον αγώνα κατά της ρωμαϊκής κυριαρχίας.

Οι σημαντικότεροι ηγέτες της συμπολιτείας ήταν ο Άρατος από τη Σικυώνα (272-213 π.Χ.) και ο Φιλοποίμην από τη Μεγαλόπολη (253-183 π.Χ.), οι οποίοι επέκτειναν τα όρια της και την ισχυροποίησαν, καθιστώντας την υπολογίσιμη δύναμη κατά των Ρωμαίων.

Η Αχαϊκή Συμπολιτεία οδηγήθηκε στην καταστροφή και στην υποδούλωση στους Ρωμαίους το 146 π.Χ. υπό την διοίκηση του Δίαιου και του Κριτόλαου από τη Μεγαλόπολη, οι οποίοι φάνηκαν κατώτεροι των περιστάσεων, κάνοντας μοιραία λάθη στη διαχείριση των στρατιωτικών τους δυνάμεων.

Ο Κριτόλαος, που ήταν ιδιαίτερα εριστικός και φιλοπόλεμος, ήρθε αντιμέτωπος στη Σκάρφεια της Λοκρίδας με τις δυνάμεις του Καικίλιου Μέτελλου και ηττήθηκε κατά κράτος, αφήνοντας την κεντρική Ελλάδα στον έλεγχο των Ρωμαίων.

Στη συνέχεια ο ύπατος Μόμμιος ενώνοντας τις δυνάμεις του με το στρατό του Μέτελλου, κινήθηκε κατά της Αχαϊκής συμπολιτείας, η οποία δεν έδειξε καμία διάθεση συνθηκολόγησης, και συνέτριψε τις δυνάμεις του Δίαιου στη Λευκόπετρα της Κορίνθου το 146 π.Χ.
Ο Μόμμιος κατέστρεψε συθέμελα την Κόρινθο και ολοκλήρωσε έτσι την κατάκτηση της Ελλάδας.

Ο Πτολεμαίος Θ' Σωτήρ Β' ο Λάθυρος, ο Ρεβύθης δηλαδή, όπως τον αποκαλούσαν οι Αλεξανδρινοί, υπήρξε ακόμη μία απογοητευτική ηγετική μορφή για τον ελληνισμό. Βασίλεψε στην Αίγυπτο από το 116 μέχρι το 80 π.Χ. με μια διακοπή ενδιάμεσα από το 101 μέχρι το 89 π.Χ., οπότε την εξουσία είχε καταλάβει ο αδερφός του Πτολεμαίος Ι' Αλέξανδρος. 

Ο Πτολεμαίος Λάθυρος βρισκόταν συνεχώς υπό τον έλεγχο της μητέρας του Κλεοπάτρας Γ' και δεν κατόρθωσε να προσφέρει στην Αίγυπτο τη δυναμική εκείνη ηγεσία που θα της χάριζε την αίγλη και τη δύναμη παλαιότερων εποχών. Ενώ οι Ρωμαίοι συνέχιζαν ακατάπαυστα την επέκτασή τους ο Πτολεμαίος τηρούσε μια παθητική στάση ουδετερότητας, αφήνοντάς τους ανενόχλητους να κυκλώνουν το βασίλειό του.

https://www.sophia-ntrekou.gr/2021/09/blog-post.html
Η υποχώρηση του ελληνικού στρατού. Greek soldiers retreat during
the last stages of the Asia Minor Campaign, August-September 1922

Το ποίημα του Καβάφη

Το 1922, τη χρονιά της τραγικής καταστροφής της Σμύρνης, ο Καβάφης συνθέτει το ιδιαίτερο αυτό ποίημα, για να τιμήσει τους Έλληνες που πολέμησαν με γενναιότητα, αλλά ηττήθηκαν εξαιτίας των ανίκανων ηγετών τους.

Ο Καβάφης που στα ποιήματά του δεν αναφέρεται ποτέ σε σύγχρονα γεγονότα, αντικρίζοντας τη μεγάλη για τον Ελληνισμό καταστροφή της Σμύρνης, ανατρέχει στο παρελθόν, για να βρει μιαν αντίστοιχη συμφορά για το ελληνικό έθνος. Έτσι, μέσα από τα λόγια ενός φανταστικού προσώπου, ενός Αχαιού που έζησε στα χρόνια της αναποτελεσματικής ηγεσίας του Πτολεμαίου του Λάθυρου, υμνεί το θάρρος και τη γενναιότητα των Ελλήνων της Αχαϊκής συμπολιτείας.

Ο εγκιβωτισμός της ιστορίας των Ελλήνων που έπεσαν το 146 π.Χ. μαχόμενοι κατά των πανίσχυρων Ρωμαίων, μέσα στο ιστορικό πλαίσιο της βασιλείας του Πτολεμαίου, έρχεται να δείξει με ιδιαίτερη παραστατικότητα πως στην πολύχρονη ιστορία των Ελλήνων υπήρξαν πολλές φορές που το ελληνικό έθνος έφτασε στην καταστροφή λόγω της ανικανότητας των ηγετών του.

Οι ανδρείοι Έλληνες γνωρίζουν μια συντριπτική ήττα από τους Ρωμαίους και σφαγιάζονται, εξαιτίας της αδυναμίας του Κριτόλαου και του Δίαιου να συντονίσουν τις ενέργειές τους και να αποφύγουν τις τόσο άνισες αναμετρήσεις με το ρωμαϊκό στρατό.

Η ένδοξη δυναστεία των Πτολεμαίων στα χρόνια του Λάθυρου περνά σε φάση παρακμής, με τις ραδιουργίες της Κλεοπάτρας Γ΄ και την ανικανότητα του Πτολεμαίου να οδηγούν τους Λαγίδες σε αλλεπάλληλους εξευτελισμούς.

Μια σειρά λανθασμένων επιλογών της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας, φέρνουν τον ελληνισμό το 1922 αντιμέτωπο με τη μεγαλύτερη καταστροφή της νεότερης ιστορίας.

Ο ποιητής Κωνσταντίνος Καβάφης στέκεται με κριτική ματιά απέναντι στην ήττα των Ελλήνων στη Σμύρνη, τιμώντας βέβαια τη γενναιότητα και την αυτοθυσία του στρατού, αλλά υπενθυμίζοντας κιόλας πως οι μεγαλύτερες συμφορές για το ελληνικό έθνος προέρχονται από μοιραία λάθη της ηγεσίας του.

Οι Έλληνες είναι πάντοτε έτοιμοι να δώσουν και τη ζωή τους για την πατρίδα τους, πολλές φορές όμως ηγούνται από ανίκανους και ανάξιους ανθρώπους, οι οποίοι τους οδηγούν στην καταστροφή.

Ο Καβάφης διατρέχει την ιστορία και αναδεικνύει ένα καίριο για τους Έλληνες ζήτημα. Η αυτοθυσία και η γενναιότητα του ελληνικού λαού καταδικάζεται από την αναποτελεσματικότητα των ηγετών του. Η αλήθεια της διαπίστωσης αυτής φάνηκε ξεκάθαρα τόσο το 1922 στη Σμύρνη, όσο και το 146 π.Χ. με την υποδούλωση των Ελλήνων στους Ρωμαίους και δυστυχώς θα φανεί ξανά.

Βιβλιογραφία
• Εισαγωγή: Σοφία Ντρέκου, Αέναη επΑνάσταση / www.sophia-ntrekou.gr/Cavafy/Archive
**Πολύμερος Μοσχοβίτης στην εφημερίδα «Έθνος», στο φύλλο της 23 Δεκεμβρίου του 1929, σελ. 1: «Πως διελύθη η στρατιά που νικούσε δέκα χρόνια» από την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος.
• Ιστορία του Ελληνικού Έθνους. ΙΕ. Αθήνα: Εκδοτική Αθηνών. 1978.
• Ιστορικό πλαίσιο, το ποίημα του Καβάφη: Σημειώσεις Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Κωνσταντίνου Μάντη. latistor.blogspot.com
• Ποίημα: «Υπέρ της Αχαϊκής Συμπολιτείας πολεμήσαντες» cavafis.compupress.gr, Onassis Cavafy Archive cavafy.onassis.org › από το προσωπικό αρχείο του Κ. Π. Καβάφη.

Η τελευταία επιθυμία του Μίκη Θεοδωράκη (Videos)


Η τελευταία επιθυμία του Μίκη Θεοδωράκη

Στην δημοσιότητα δόθηκε μία επιστολή που είχε στείλει τον Οκτώβριο του 2020 ο Μίκης Θεοδωράκης στον Δημήτρη Κουτσούμπα. Σε αυτή λοιπόν ο μεγαλύτερος Έλληνας μουσικοσυνθέτης, ο οποίος είχε επικοινωνήσει και τηλεφωνικά με τον Γενικό Γραμματέα του ΚΚΕ, του ξεκαθάριζε πως ήθελε να αφήσει τον κόσμο ως κομουνιστής.

Φόρος τιμής στον Μίκη Θεοδωράκη ή στον αρχάγγελο της Ελλάδας - Ν. Λυγερός

2021.09.02-Lygereio-41-scaled

Ο στρατηγικός αναλυτής κ. Νίκος Λυγερός 
αποτίνει Φόρο τιμής στον Μίκη Θεοδωράκη 

Όταν ανοίγουν τα χέρια του Αρχαγγέλου 
για να διευθύνει τη μουσική, τότε...
τα όνειρα παίρνουν την εκδίκησή τους.